Ukas rampe–dag ;-)

Hva er det som gjør at noen av ukens dager blir stemplet som RAMP, mens andre dager gjør at folk nærmest får tårer i øynene og står og sikler….?  Jeg har nesten hvert år hatt en dag som er skikkelig RAMPE-dag… Og hva betyr så DET liksom? Er det jeg som løper rundt og tenner på kinaputter, legger prompe-puter på stolene eller napper hattene av gamle damer…? Er det en dag man kan være så rampete man vil liksom…?

Neida, her er det ikke JEG som er rampen…men dagen i seg selv… Det er EN dag i uka, HVERT år, som lager helvete… De sparker deg litt i rumpa liksom…Men det er ikke stort å få gjort med dem…. Man kan lære seg å leve med den…. ELLER man kan gjøre som jeg gjorde i fjor: fikk dagen  “sparket”. Jeg prøvde å søke om å få den offisielt avsagt…, men mulig ingen fikk det brevet mitt…. fordi jeg fikk ikke noe svar hvertfall 😉 Hvor sender man egentlig sånne søknader forresten?  Vel… det endte med at jeg helt privat i det minste, erstattet RAMPE-dagen- (tirsdag i fjor)- med en ekstra fredag…. Fredag er nemlig min favorittdag 🙂 Ja..så var det fredag rett etter mandag da, og jeg pyntet meg litt igjen, slik jeg gjør på fredagene og inntok dagen med en god forventing…. og så ble ikke dagene så verst likevel 😉 Slik fungerte Rampe-dagen i fjor på et vis.. 

 

Så har vi GOD-dagene, de som får folk til å få stjerner i øynene, og bli en smule fårete i ansiktet… Og det kan være lørdag eller for noen (meg) fredager også…OG strekker man seg litt langt så er det en del som sikler selv på en onsdag…  For GOD-dagene de bare kommer de, med gull og grønne skoger, pils og sjokolade…Sol og blå himmel… De trenger ikke anstrenge seg det MINSTE for å bli likt… De bare har fordelene på sin side i utgangspunktet….

 

I år er RAMPE-dagen torsdag… Den har oppført seg rimelig bra foreløpig, men den truer hver uke med å ødeiegge. Den er lang som et vondt år, med MYE innhold, og er en skikkelig dag som kan gjøre skuldrene høye og ørene lave….Jeg starter allerede fra morgenen av å grue meg bittelitt, inntil jeg kommer på at SÅNNE ting hjelper ikke… Så legger jeg det av meg og valser avgårde. med mord i blikket…. Og så går det rimelig greit likevel….Dagen farer avsted, og plutselig er det kvelden og dagen tok jo ikke knekken på meg denne gangen heller , og det er en hel uke til neste gang…. puh… 😉

I dag er det torsdag- RAMPE-dagen over alle Rampedager… og jeg vet den er som den pleier, kjempelang og krevende… MEN i dag har jeg vært ekstra lur, og har en avtlale med søsteren min etter jobb. Gå på kafe, planlegge skogstur med noen venninner, spise en salat og kanskje shoppe litt. TIng som gjør at man kan glede seg.. Så da kan Rampe-dagen bare gå å legge seg 😉 Da fikk den brått litt tryllestøv og ble en GOD-dag av beste sorten.

 

Hvilken dag er din RAMPE-dag, eller bad-ass-dag? (altså dagen…ikke DU)

Hvilken dag er din favorittdag?

 

 



38 kommentarer
    1. Kristin: Nei, du misforstod nok innlegget litt, for det er ikke JEG som er rampete… men DAGEN 😉 Den plager meg og lager krøll, sliter meg ut… Torsdagene altså i år… Og tirsdagene i fjor 🙂 OG favorittdagen er fredag 🙂

    2. Hihi, jeg klarer ikke helt å se at du er rampete altså, i alle fall ikke i negativ forstand – mot noen andre 🙂
      Jeg har egentlig ingen rampedager jeg altså, jeg er snill og grei året rundt, haha 😮
      Har faktisk ingen favorittdag, sånn datomessig sett, men den først dagen når jeg virkelig får følelsen av at våren er på fremmarsj – det er nok min favorittdag 🙂 Det er en dag når himmelen er skyfri, solen varmer, jeg ser at snøen smelter i rekordfart (nå har jo ikke den kommet hit foreløpig..), og når fuglene synger av full hals “det er vår, det er vår” <3

    3. Moving On: Hva??? Er fredag rampedagen?? Det kan ikke være mulig?? Ha-ha, jeg bare tuller 😀 Så klart den kan være det,kommer helt an på innhold og lengden 🙂 Men helga er jo god å ha da. OG høres deilig ut med en VIPS-dag 😀

    4. Helge: Lønningsdag er en favorittdag, helt klart, uansett om det er på en torsdag også 😀 Men stort sett er det fredag som er beste-dagen. Og torsdag den verste i år, altså rampedagen, slitsom 😀 Men i dag har det gått fint, hyggelig treff med søsteren min 🙂 Spist kyllingsalat. Ha en fin kveld du også 🙂

    5. Tattavkvinnene: Jada, det blir alltid en dag som fremstrå som så rampete at den bør byttes ut 😀 Onsdagen din høres ut som det jeg mener med rampedagen 😀 En man ikke ønsker for mange av 🙂 Lørdag er en bra dag absolutt. OG det er derfor jeg liker fredagen for da gleder jeg meg til lørdag 🙂 Har hatt en kjempefin dag så langt jeg 🙂 Herlig egentlig 🙂 Stor klem <3

    6. frustrertfrueihouston: Ja, den søndagen hørtes som en rampedag, bare slitsomme og kjipe ting, i stedet for det som var meninga 🙁 Men håper du får brukt resten av de slappe-av-og-kose -seg dagene 🙂 Har vært koselig ettermiddag, og funnet ut turhelg <3 Ha en kjempefin dag du også, håper du gjør noe koselig på den torsdagen 🙂 Klemmer <3

    7. Føles veldig feil og si det..
      MEn her er då rampedagen fredag, gruer meg stortsett til den dagen,, den er lang, mye som MÅ gjøres før helgen, og ja rett og slett en lang og tung dag..
      God dagen er derimot tirsdag.. den dagen FLYR avgårde og vips er det onsdag 😀

    8. Hvis du er sikkelig ramp en dag kan det få konsekvenser, man lærer av sine blemmer. Hadde noen dager før for da var jeg rampegutt rett som det var. Men nå er jeg stort sett snill av meg. Tror jeg ikke har noen favorittdag – men det er sikkert mange som har lønningsdag som en slags favorittdag. Ha en fin kveld.

    9. Hehe, så nå har tirsdag blitt byttet ut med torsdag 🙂 Jeg liker egentlig alle dager, men onsdager har dette året blitt litt slitsomme fordi de er så lange. Det er så mye som skjer på onsdager så jeg gruer meg nok litt til den dagen. Favoritten derimot er nok lørdag ^^ Lørdag er så koselig og jeg har alltid forbunnet lørdag med noe koselig 😀
      Håper du kommer deg fint igjennom denne torsdagen og at de hyggelige planene veier opp for eventuelle andre rampestreker 🙂

    10. Rampedag, ja. Det tror jeg faktisk ikke jeg har. Ikke her i alle fall. Men hjemme tror jeg søndag er min rampedag. Da skal jeg liksom gå tur, slappe av , besøke venner eller familie, men så blir det matlaging og husvask i stedenfor. For da har jeg overskudd igjen og må ta igjen det som ikke har blitt gjort i uken!
      Den beste dagen er fredag eller lørdag, spesielt lørdag for det er en skikkelig “slapp-av-og-kose-seg” dag.
      Kos deg med din søster, og i morgen er det – FREDAG!

    11. Kjersti Sandnes: Ja, i morgen er favorittdager, det er vi enige om 🙂 Men Rampedagen, det er bare torsdag… lang og fæl.. 😀 Du virker å stresse en del på tirsdagene? Er de litt slemme i tillegg 😀 ? Ha en flotters dag i DAG i det minste 🙂 Klemmer <3

    12. hahahahaha
      Vi har litt mindre sol her, så Bergensere gleder seg over den selvom den befinnerseg UTE og de inne.
      Vi er jo slik at har det regnet i 100 dager og sol en dag så har vi jo nærmeste glemt de 99 dagene og fokuserer på den ene dagen med strålende sol og glede. Folk har lettere ganglag og de smiler mer og har ofte på seg mer farger 😀
      Fordelen min både på jobb og hjemme er gulv til tak vinduer så eg kan se solen HVIS den er fremme <3
      ha en fantastisk torsdag <3<3

    13. cuskima: Ja, hjelper mye med sol ,men er man inne hele dagen, så er dagen rampete like fullt her hos meg…når man ikke kan slippe ut til sola 😀 Jeg synes mandag og tirsdag er helt greie dager, egentlig alle dagene, bortsett fra torsdag i år.. 😀 Og jeg prøver å like den også litt… men den har ikke oddsene med seg 😀 Ha en fin torsdag, uansett hvor på Rampelista den ligger 😉 Klem<3

    14. hmmmmmmmm noen ganger kan tirsdag være rampete,men mandager er ganske ok, er nemlig litt min søndag, gubben er på jobbe og eg har friiiiiiiiiiiii og det er deilig etter en helg med huset fullt:D
      Ellers er ale dager med sol mine beste dager <3

    15. Ja det gjør jeg med. Nå har bildene tullet seg, kommentarene, bare det å få godkjent en kommentar osv. Holder på å bli gal, men nå fungerer det i alle fall. 🙂

    16. inneuteferdig: Ja, vi må jo forholde oss til dataen, på godt og vondt 😉 Men dritt når det ikke fungerer… får helt hetta nesten jeg da 😀

    17. inneuteferdig: Bra du har litt bedre tid nå da 🙂 Og at dataen kommer litt i orden også, ikke moro når man ikke kan kommunisere ordentlig liksom :-/ Ha en lysnende fin torsdag, og glad for å se deg tilbake, selv om du har vært her litt før 🙂 For da visste jeg det ikke 😀 Klem

    18. Ja jeg er her, bare litt i det skjulte. Har vært enormt mye å gjøre. Byttet jobb, holder på med firmaet, og ikke minst i huset og ungene. Så går alle helgene opp til fjellet. Døgnet har ikke nok timer lengre, og det merkes.
      Det har begynt å lysne om ikke annet, og jeg føler at dagene strekker litt mere til nå. Håper jeg kommer meg i gang med bloggingen igjen nå, om ikke hver dag så noen dager i uken.
      Jeg har jo ikke kunnet lese deres svar på mine kommentarer heller. Mye har vært galt, men ser ut til at det endelig er rettet opp i.
      Kos deg masse masse, og ja fredager er en herlig dag.:)

    19. inneuteferdig: Hei, der var du 🙂 Koselig å se deg 🙂 Ja, ikke lett å velge favoritt kanskje. Jeg har nok hatt fredagen i alle år, fordi da ligger deg en hel helg foran meg, og det er så godt å tenke på 🙂 Og ofte har jeg hatt korte dager på jobb på fredager 🙂 Men lørdagen er også god da 🙂 Rampedagen bytter stadig, men det er som regel EN som får all dritten i seg… rart. hadde det vært litt mer fordelt hadde jeg ikke merket det liksom.. Jeg skal nyte både denne dagen og i morgen og hele helga, for nå blir det SOOOOL her hvertfall 🙂 Ha en en flotters dag Vanja, stor god klem til deg <3

    20. Det er slike dager som er så kjekke at man får lyst til å grine.
      Jeg vet rett og slett ikke hvilke dag jeg skal si er den, men mandagene har bestandig vært en dag med alt for mye å gjøre på egentlig. Samtidig er det en ny uke med nye muligheter. Litt vanskelig med andre ord.
      Min aller beste dag, ja hva skal jeg si. Så lenge solen skinner er det beste dagen, og i dag regner det fy…
      Men i morgen skal vi på tur, og jeg har fri så det er i alle fall en kose dag.:)
      Nyt dagen i morgen, og kos deg masse.

    21. Marit: JEg skjønner godt hva du mener, jeg hadde ikke klart å jobbe sånn tror jeg. Får begynner man sent, så orker man ikke gjøre noe i forkant egentlig heller, og dagen blir bare borte, pluss nesten NESTE dag også. Misunner det ikke nei. Så skjønner at søndagn må være din, og at det er litt vekslende, rampedagen er god noen uker da 🙂 Ha en fin torsdag, som IKKE er noen rampedag for deg 😀 Klem

    22. Fru Stussli: Ja, du har onsdagene ja, rart hvordan noen dager bare oppfører seg sånn, og det et helt år av gangen liksom 😀 Jeg har jo hatt tirsdagene i mange år. De var fulle av undervisningstimer, til langt på ettermiddagen føltes det som, og det var de skumle fagene som havnet på den dagen… 😀 Men tirsdagen i år er god som gull,og trengs ikke å byttes ut.. Men torsdagene kunne du av og til få gratis av meg.. 😉 Men i dag er den god, jeg gleder meg til i ettermiddag, og smiler litt ekstra godt, så det smitter nok i gruppa også 🙂 Kose deg med skal-bare -dagen 🙂 Gjøre noe hyggelig i stedet for støvsugingen 😉 Stor magisk klem 🙂 <3

    23. Bestemors godstol: Men det er jo egentlig det beste da, om man har en rampe og favorittfri uke, men synes at alle er like fine 🙂 Jeg prøver å få det til jeg også, men ikke like heldig med disse rampedagene som sagt 😀 I dag ser det ut for å bli en god-rampe-dag faktisk, kjenner det på lufta, og stemningen 😀 Ha en herlig dag min venn <3 Stor klem <3

    24. Oslopadde: Ja, stakkar deg, ingen tvil om at det er mandagen for deg.. Og DIN må være rampen over alle ramper, faktisk. Og jeg hadde følt at jeg var på ferie resten av uken om jeg hadde hatt en mandag som deg 😀 Godt de er nyttige for noe da 😀 I dag ser ut som en god-ramp-dag 😀 Snille og kjekke elever som tar fatt på ramedagen med godt mot 🙂 Ha en fin basardag padda mi 🙂 Stor klem, og hils kjente 🙂 klemmepaddeflat <3

    25. Hehe … lurt å ha noe å glede seg til på tampen av RAMPE-dagen! ;o)
      Her må det vel bli den søndagen jeg er på jobb. Og da går det ikke en gang an å ha noe gøy å se frem til, for den RAMPE-dagen varer fra 15 til 24!! Det er kjipt det. Ikke nytter det å finne på noe på mandagen etter heller, for da begynner jeg jo på jobb på morrakvisten, 8.30, og tenker bare på å komme meg hjem fortest mulig. Enda det ikke er før 15.30! Er nok blitt for gammel til dette skiftarbeidet, men det nytter jo ikke … sånn er jo jobben min. Hver tredje uke.
      Ha en fin dag da. :o) Til tross for at det er en RAMPE-dag.

    26. Tittei på deg
      Så bra du lurte rampedagen og strødde tryllestøv 🙂
      Min rampedag er onsdager. Den dagen er kroppen vond (betalingen for moroa dagen før), åsså er det den dagen frøken Stussli har det travelt og den dagen jeg skjeldent får trent 😛 Det er en stressedag!
      I dag er den store SKAL BARE-dagen 🙂 Nå skal jeg bare kose meg med litt blogger og så skal jeg bare lage opplegg til svømmetimer. Etter det finner jeg heeelt sikkert noe jeg skal bare før jeg går i gang med støvsugingen 😀
      Ikke spar på tryllestøvet i dag frodithvenn! Du fortjener en ekstra dose med det på rampedagen din <3
      Store klemmer med tryllestøv på 🙂

    27. Hmm…tenker så det knaker og er ikke sikker på om jeg har noen rampedag, jeg tar hver eneste dag med meg med et smil, jeg møter opp foran speilet på badet hver eneste dag og sier god morgen herlige torsdag (er det i dag) og god morgen din trøtte høne og smiler mitt vakre morgensmil som ser ut som en grimase fra en skrekkfilm.
      Kanskje det hjelper siden jeg ikke føler jeg har noen rampedager og kanskje derfor har jeg ingen spesielle favorittdager men hver dag er en favoritt…hmmm
      Ha en flott dag vennen <3 :))

    28. Oslopaddes rampedag er mandag – HELT KLART. Mandager blir aldri ferdig. Men når den endelig ER ferdig, så er resten av uka vanligvis for ingenting å regne. Lang er den, det er så, men alle dagene er myyyye enklere enn mandager 🙂 Fredag er den beste dagen – av og til er jeg litt sint på fredager, men da overtar lørdag som goddagen, og verdensordenen er gjenopprettet. I morgen er det en fin fredag – jeg skal møte venninne etter jobb som jeg ikke har sett siden før jul 🙂 Og kanskje kjøpe meg en jakke. Bare kanskje. Og i dag skal jeg på basar med kurset mitt, så denne rampetorsdagen er grei for meg 🙂 kanskje skal jeg kjøpe litt garn i dag også – må snart lære meg å strikke votter 🙂
      Hæv æ nais dei! 🙂 Paddeklem fra en fredagspadde i Oslo (men i dag litt i tirsdagsmodus. Det går seg vel til…..)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg