Farvel Pluto

Jeg har heklet utrolig mange luer i vinter, i alle farger og fasonger.  De fleste forsvant under julelkalenderen i desember. Og noen har jeg gitt bort i andre sammenhenger.  Men jeg har ikke hatt mer enn EN lue hjemme til meg selv, og når sant skal sies,  har jeg egentlig siklet kraftig på den ene fargen som Odin-garnet har tryllet rrem.. så nå på slutten av vinteren bestemte jeg meg for at JEG også ville ha en pluto -lue 🙂 Plutonavnet kommer av “ørene” som henger ned, slik pluto-hunden har 🙂

Så denne blir min

1)

Elsker fargene som er i dette garnet 🙂

 

2)

Denne har søsteren min fått…uten ører som du ser… men samme garn..

 

Men nå skal det ikke hekles en lue til, får nå er det VÅÅÅR !! 😉 

Har du laget noe i det siste? Hva?

 

20 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, nå gleder jeg meg til luefri jeg også 🙂 og å kunne gå i forskjellige fine kjoler og sånt og slippe NOE varmt og kløende 🙂 Så bra du kan bruke vesken da 🙂 Nå satser vi på at det ALDRI mer blir snø 😉

    2. Og en av de heldige som fikk lue var meg! <3 Du er så flink og får tryllet frem det meste med heklenål og garn tror jeg 😀
      Men nå skal det bli godt å slippe lue, uansett om de er fine og se på ^^
      Vesken kan jeg fortsatt bruke da, den passer egentlig enda bedre nå. Den ble litt kort å ha rundt ullkåpen, men når jakkene blir litt tynnere blir det bra 😀

    3. Veldig kjekt å hekle slike lykter og så tar det ikke så lang tid 🙂 I dag har jeg dyppet marshmellow og frukt i sjokoladefontene. Mmm… Mye god belgisk sjokolade hos Pralin i Langgata i Sandnes 🙂

    4. dandilion: Takk, jeg liker det litt hundeaktige uttrykket 🙂 hånddukke høres litt spennende ut 🙂 pg sånne lyslykter skal prøves <3

    5. Herlige farger på luene 🙂 Godt med noe som henger ned og varmer ørene. Jeg har gjort ferdig et par heklede lyslykter. Nå holder jeg på med å hekle og sy på deler på en bamsehånddukke. Funnet fram et halvferdig prosjekt 🙂

    6. cuskima: I fjor var det påskeegg 😉 fulle av sjokolade.. ikke tenkt noe gjennom ennå, men du får nok så mye å gjøre med VP og HP at du trenger ikke å gjette på nøtter 😉

    7. Susns sang og smurferi, fjoll : Det er kjempelurt det garnet synes jeg, og disse fargene i dette nøstet elsker jeg 🙂 Gleder meg til å se din lue hvis du lager 🙂

    8. Lisbeth Pedersen: Ja, du er jo flink til sånt da, men jeg får jo HEEELT hetta når jeg skal lære nye sånne ting, så glad det ikke er meg. Men gleder meg til hva du skal trylle frem. Ser jeg en veske til som slår meg i bakken, så kjøper jeg 🙂 Jeg sksl over til å hekle noe sommerlige greier 🙂 Ha en fin kveld, klem <3

    9. Kjempestilig lue og de fargene likte jeg veldig godt 🙂
      Jeg prøver å komme i gang med å sy. Kjøpt masse stoff. Meeeen grrrrr skjønner ikke noe av min nye symaskin. Massevis av tekniske elektroniske dippedutter, angrer ikke på kjøpet, men er så mye å sette seg inn i.
      Ha en strålende helg 🙂
      Klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg