To verdener..

Det er akkurat som to verdener… VÅR…og den der nede… Jeg VET jo at det ikke er noe EKTE der nede, og at det kun er speilbilder… Men det er liksom litt likevel som om det skulle vært en egen verden der nede… I alle fall er det noe ved dette meg skygger og speil som fasinerer meg, når jeg er ute på foto-jakt..Som du har sett før…For jeg har tatt mange bilder rundt dette temaet…og blir ikke lei.. Det er mer som jeg bare finner nye vinklinger, over samme tema…fordi det er så spennende 🙂 Her er et lite og variert utvalg :

1)

 

2)

 

 

 

3)

 

 

 

4)

 

5)

 

6)

 

 

7)

 

 

8)

 

Tenker du lys og skygger, speilinger og vinkler når du tar bilder, eller bare knipser du i vei? 🙂

 


45 kommentarer
    1. ja ,men eg er så utrolig sliten -i dag avr eg hos dyrlegen kl 8 og hentet hunden kl 19-er så mye som skjer og eg knapt henger med
      :D:D

    2. cuskima: Så koselig at du synes det 🙂 Er det travelt på deg om dagen min venn? 🙂 Fått tilbake nettet? Jeg er uten nettbrett men har mobilen og laptopen 😀 Det får holde noen uker 😀

    3. passion4lifeandtravel: Ja, det er kjempemoro med speil-bilder, og i dag jaktet jeg på mer skyggebilder også 🙂 Men sola kom og gikk så mye, så det var ikke lett 😀 klemmer i vei <3

    4. Tattavkvinnene: Ja, jeg synes også de to er ganske fine og VELDIG klare i vannet 🙂 Jakten jeg snakker om, foto-safarien går mest på å jakte på fine motiver 😀 I tillegg til frisk luft selvfølgelig…og det tekniske bryr jeg meg lite om 😉 Men foreløpig blir det bra nok 🙂 Håper du har en fin dag Sara 🙂 Klemmer <3

    5. Jeg knipser ofte bare i vei, men hvis jeg ser en kul speiling i et vann el. prøver jeg som regel å fange det på kamera også. Du finner ofte spennende ting i gjennspeilinger, kult at du får det så tydelig frem på bilder. Jeg synes det kan være litt vanskelig å få frem noen ganger.
      Nummer 5 og 6 var veldig fine, bare halve bildet er “ekte” på en måte 😀

    6. Mariann Sæther Tokle: Jeg er nok heller ingen fotograf, er altfor treg med å lære meg nye ting, som litt ORDENTLIG redigering, og litt mer fokus på innstillingene 🙂 Men komposisjonsmessig begynner jeg å tøffe meg litt 😀

    7. foreignerat50: Ja, det er veldig moro å ta bilder 🙂 Har nok tenkt meg en tur på fotojakt til helga 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    8. frustrertfrueihouston: Ja, vi har jo begynt å planlegge MASSE 😀 Men ellers er jeg jo ikke teknisk av meg eller noe 😀 Moro å ta bilder. Jeg må ut på en foto-safari snart igjen 😀 God morgen klem til deg <3

    9. Aåg den ja.
      Tenkte over den, nei.
      Hahaha
      Å så lenge de ikke var denne gaten her eller gata hvor jeg jobber, så aner jeg ikke..
      Eller om de hadde stått holmenkollenbakken/veien/svingen hadde jeg vist sånn ca hvor.. haha
      Kom deg i sengs og sov godt:)

    10. Moving On: Ja,så står jeg der stor og skummel og stirrer iltert ned på 1, 5 -setet 😀 Neida.. jeg er jo ikke noe skummel 🙂 og du så vel på adressen min hvor jeg bor 🙂 Når du fikk veska 🙂 Så det er et stykke mellom ja 🙂 Sov godt 🙂 Jeg må sove litt nå 🙂 klem <3

    11. frokenfjeldberg: Her var det mye f-er 😀 Jeg satt og tenkte på deg i dag, og hadde en hel lang F-setning på lur, men nå har jeg glemt den igjen. Satt på banen.. Og den var sånn som ikke hadde med bloggen å gjøre, bare kom masse f-er 😀 Som passet i forhold til deg 😀 He-he.. Mye forskjellige bilder over samme temaet hvertfall her 🙂 Moro å ta. Og disse har jeg tatt gjennom et helt år 🙂 Store klemmer tilbake 🙂 <3

    12. miastorp: Ja, kanskje jeg må begynne å fremkalle litt mer 🙂 Jeg har et billig lite kamera jeg, kostet vel 1500 eller noe. Men det tar helt greie bilder, og jeg skjønner ikke så mye av innstillinger og sånn heller så.. 😀 Jeg er foreløpig mest opptatt av motiver og vinkler og sånt så 🙂

    13. Flaggermusvinger: Ja, det er utrolig spennende, det gir liksom bildet et helt annet liv 🙂 Og man kan jo innbille seg at det kanskje finnes noe eget liv under der 😉 Gleder meg til årets beverbilder kommer jeg da 😀 Gode klemmer i massevis tilbake til Sørrrrlannne 😀 <3

    14. Ja burde bli flinkere.
      Men de er jeg ikke. Haha.så auto holder lenge:)
      Vurdere og kjøpe ny linse men har bestemt meg for at skal de skje, må jeg lære litt mer om kamera først:)
      Ja ja da var de stirring og alt med.
      Såg etter deg, men sto ingen frøken der.. haha

    15. Så mange flotte bilder! De var vakre alle sammen. Gøy å fange så mye fine stemningsbilder. Kanskje noen av de får plass på veggen hjemme hos deg? Jeg ønsker meg en fint kamera for det er jo så mange fine øyeblikk som man kan fange da. Klem <3

    16. Jeg vet jo at du er glad i speilinger og skygger og sånn, og det skjønner jeg godt, det er utrolig fint. Likte alle bildene, jeg, og er ganske fasinert av dette fenomenet selv. 🙂 Ha en god kveld og natt, go klem fra sørrrlanne! 🙂

    17. Moving On: Jeg liekr ikke så godt nye SKUMLE ting jeg heller… 😀 men dette er ikke noe skummelt. Bare moro. Og jeg bruker mest Auto jeg også 😀 Så veldig gøy at du tenkte på meg da, med de setene 😀 Du tenkte vel over det der med stirringa og alt da, at jeg sto rett rundt hjørnet og stirret stygt 😀

    18. Engla: Jeg har ikke noe perfekt kamera jeg heller, men det tar helt greie bilder 🙂 men det er så veldig moro dette med vinkler, perspektiv, skygger og speil 😉 Men jeg har stort sett på AUTO, på kamera, men begynt med noen av de andre ferdig-innstillngene som finnes også 🙂 Og dette med redigering kan jeg veldig lite om ennå 😀 Der også er det så EN knapp, som endrer alt og sånt.. Så koselig med litt vårbilder da. Jeg tenkte også ta når jeg gikk hjem fra jobb i dag.. 1, 5 time å gå. Men det er nesten bare trafikk der, så var ikke noe fint å ta bilder av 😀 Ha en fin kveld du også ENgla, jeg er ferdig med ny fillerye 🙂 Ble ganske fin 🙂 Godklemmer i lange baner <3<3

    19. For 15 minutter siden skvatt jeg av mitt eget speilbilde, igjen! Ha ha.. Men jeg er enig- det er noe fascinerende over det, og litt magisk. Men også skummelt noen ganger, tydeligvis 😛

    20. Haja har en knap som heter auto jeg. Den er min soleklare favoritt. Haha
      Er så skummelt og begynne og begi seg ut på ukjente trakter jo! Haha
      Ja det og finne fine motiver er spennende.
      Hender jeg tar.meg i (ofte igrunn) og tenke, oy de her hadde vært et fint bilde når jeg er ute og går:)
      Men er enda flinkefe ril og la det bli med tanken:) haha
      Måååå bre fortelle en random ting til deg som ikke har.med iinnlegget og gjøre. Men jeg tenkte på deg i dag.
      Satt på bussen på sånn 1.5 sete, så kom det en dame og satte /pressa seg ned ved siden av meg.
      Hvor var du da? Haha
      Såg etter deg nemelig! Haha

    21. Utrolig flotte bildet du har tatt <3
      Jeg har nok hatt en tendens til å bare knipse ivei, men den siste tiden har jeg prøvd å legge litt mer i fortogaferingen også, selv om jeg bare bruker iphone.
      I dag rakk jeg så vidt å ta noen herlige vårbilder før jeg hentet lykkeliten i barnehagen 🙂
      Foto er gøy og kan virkelig fortelle noen historier.
      Ha en fortsatt fin dag flinkeste frodith <3
      Stooor go´klem fra Engla

    22. Moving On: Jeg er MEST opptatt av fine steder, fine motiver jeg også. Jeg kan INGENTING om kamerainnstillinger og sånt…. veldig lite hvertfall.. Er noen knapper som heter SOLNEDGANG, PORTRETT osv… og jeg trykker litt på de av og til. Men har blitt mer flink med vinkler og sånt 🙂 Og tenker MYE på speiling, for det er gøy 🙂 Håper det er bra med deg <3 klem <3

    23. Ååååå de bilde nummer 2 var fint!
      Jeg er ikke noe god fotograf i det hele tatt. Så jeg bare knipser i vei og satser på det blir brA! Haha
      Noe de ikke så ofte blir:)
      Meen men!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg