“Run Frodith- run…”

Ja, dere husker Forrest Gump…? Han i filmen… Og hvor gjennomgangsreplikken  var “Run Forrest- Run”… Og man skulle jammen tro jeg var litt som den noe “enfoldige” (tilbakeståene) karen i den filmen.. For jeg prøer jo febrilsk å bli litt som han…Med tanke på all løpingen som foregår… Eller dvs all løpingen jeg HÅPER skal foregå… For jeg prater om løping nesten ukentlig på bloggen her… om hvor mye jeg gruer meg… Om løyper som er best for nybegynnere (nedoverbakker) Og om trening jeg skal gjøre og turer jeg skal ta…eller HAR tatt

Jeg prater…og prater….om løpingen…..jeg har kjøpt nye jogge-sko og topp…Og mener selv jeg har blitt veldig motivert av det…men løper jeg? Å neida… Foreløpig har det vært bare snakk….samt en “nær-døden-opplevelse”  for et par uker siden da jeg prøvde å løpe i oppoverbakke….

Så hva skulle til for å få det siste sparket i rumpa for å komme i gang?…Jeg ser jo ut til å finne nye unnskyldninger dag etter dag for IKKE å gjøre det liksm.: Det regner for mye…det er for sent på dag…jeg har ikke bra nok joggesko….det er for mye asfalt ute… Og sånn kan jeg holde på… med all verdens unnskyldninger…

Så hva med å  korte inn hele trening//reise-hjem -tiden, er det mulig å korte den litt? Og da fant jeg ut at det som VIRKELIG skal få meg i EKTE  Forrest Gump- form, få meg til å gå bananas på vei hjem fra jobb, slå MASSE fluer i et smekk, er å anskaffe en løpe-sekk… SLik at jeg kan løpe fra jobb…Eller løpe hvor det skal være…For da har jeg plass til masse ting i den, som man MÅ ha med seg rundt omkring…Nettbrett, mobil, lommebok, nøkler osv…

Men enn så lenge likner jeg mest Forest Gump i dumskap… For hvor dumt er det ikke å ha både nye joggesko, ny topp og en løpe-sekk stående i gangen, den ene greien dyrere enn den andre…når man bare snakker om løping daglig, og det meste av den hittil foregår i  sofaen etter jobb…..? 😉

 

Når alt dette er sagt, så SKAL jeg faktisk løpe i dag… tror jeg sa….Ta med meg skift i sekken, og dra på foto-safari 😉

 

Hva er din plan for dagen?

 


 

44 kommentarer
    1. Nedover og bortover teller det også 😉 Jeg liker også best å løpe nedover og bortover, ulempen er at jeg som regel må løpe en del oppover når jeg skal hjem 😮
      Jeg har hatt en helt super dag! 😀
      Håper du får en flott dag i morgen!
      Klemmer <3

    2. Tattavkvinnene: Ja, ikke sant, deg gjelder å kle på seg 😀 Nå har jeg SÅ mye utstyr at jeg MÅ jo bare 😀 Og jeg løp til toget i går, med sekken med klær i, dro små-svett på foto-safari med søsteren min…men jeg LØP og jeg hadde en herlig dag 🙂 Og skal prøve meg en tur ut i dag også 🙂 Med sekkken 😀 Den var deilig, og kan ha med litt av hvert :-DHa en fin dag hos mor 🙂 klemmer <3

    3. Det er som regel dørstokk-mila som er lengst. Så fort man kommer på tur går det som regel fint, men det finnes jo såå mange fine unnskyldninger å bruke x) Jeg har funnet ut at for å komme meg på trening må jeg bare ta på meg treningstøy. For hvis jeg sitter hjemme i sofaen med tightsen og toppen på så føler jeg meg skikkelig dum! Det har faktisk skjedd at jeg har tatt det på meg for så å endt opp hjemme resten av dagen, men da var jeg ikke veldig høy i hatten etter på heller! Hehe
      Nå har du i hvert fall masse fint utstyr du kan sette på deg, kanskje det hjelper 😀

    4. lithanna: Det SKAL bli gøy!! For nå har jeg kjøpt ENDA et par løpesko i dag, turkise… Og kjøpte rosa tidligere i uka…Og løpesekk… galskap 😀 Men nå SKAL jeg løpe masse…Løp i dag 🙂 Og skal i morgen også tror jeg 😀

    5. cuskima: Nei, det var her omdagen, men det var ikke langt unna…Men i DAG har jeg løpt igjen, og ikke bare pratet 😀 Løp til toget, 2, 5 km… Med den nye løpesekken, og nye skoene fra her om dagen… Og dro svett og fæl rett på fotosafari 😀 Men løpt har jeg, og hatt en deilig, deilig dag ute i verden. Du også tenker jeg 🙂

    6. Løpe er jo sååååå gøy! !
      Naaah…hehe.
      Men du er no flink! 🙂
      Knærne mine tåler ikke mye løping her.
      Du er nok sprekere enn meg der. Skal ikke så mye til:p

    7. passion4lifeandtravel: Jeg løp til toget med sekken med små-klær i til skifte 😉 Svett og glad, rakk jeg toget, møtte søsteren min og så dro vi på shopping og fotojakt 🙂 En herlig dag hvor jeg har fått gjort ALT, også kjøpt enda et par joggesko, turkise 🙂 Så nå MÅ jeg løpe 😀 to par nye joggeskol KREVER det 😀 Hi-hi.. Håper du har hatt en toppers dag 🙂 Klemmer <3

    8. Kristin: Ja, tusenvis av unnskyldninger 😀 I dag kjøpte jeg ENDA et par joggeskol også 😀 FIne turkise 😉 Og så HAR jeg løpt altså. Mest nedover og bortover…men for meg så GJELDER det som løping 😀 Og sikkert 2,5 km 😉 Så nå er jeg i gang, løp med sekk 😉 Håper du har hatt en fin dag også? 🙂 Klemmer <3

    9. Engla: Jeg har vært på både løpetur, shopping og fotosafari 🙂 Herlig! Fått litt bilder, nye joggesko, IGJEN, og HAR trimmet liksom 😀 Kos deg med datteren din, jeg har nettopp kommet hjem 😀 Klemmer i vei <3

    10. frustrertfrueihouston: Ja, og fysjameg..i dag kjøpte jeg ENDA et par joggesko, det må jo bli KJEMPEGØY å løpe nå 😀 tror du ikke 😉 Spennende å høre om rodeoen senere da 🙂 Håer dagen var fin 🙂 KLemmer <3

    11. venkesstrikk: Så bra! Jeg også 🙂 Løp til toget, og dro svett og sliten på fotosafari, men jeg har hvertfall trimmet 😀 God helg du også 🙂

    12. foreignerat50: Ja, man får da det som det kommer 🙂 Jeg har både løpt og fotografert i dag 🙂 Herlig dag, men litt kald. Shoppet litt også fikk jeg gjort 🙂 Ha en fin kveld <3

    13. Helge: Oi, du er effektiv, så mye husarbeid før kl 9 😀 Her er det ikke gjort noe sånt 😀 Men løp til toget, 2,5 km nedoverbakke og litt bortover..Og så på shopping og foto-jakt 🙂 En fin dag 🙂 Håper du fikk deg en skogstur da, men kaldt har det vært.

    14. folkogdyriskogen: Ha-ha, ja kanskje du har en bjørn i hælene 😀 er nesten det som må til på meg også 😀 Har kjøpt et par joggesko TIL i dag, så nå MÅ det bli gøy altså 😀 He-he Jeg løp i dag da 🙂 Klapper på skulderen…. Hi-hi. Løp til toget, 2,5 km… Med nye løpesekken 😀 Håper du har hatt en flott dag 🙂

    15. Doodles: Ja, man har tusenvis av unnskyldninger på lager, men i dag løp jeg til toget med nytt tøy og med løpesekk, gikk svett og fæl på fotosafari med søsteren min…Men jeg LØP i det minste 😀 He -he…og kjøpte nye joggesko, enda et par 😉

    16. karenmarenmette: Så bra, jeg begynner å får litt tro selv, jogget til toget med nye sekken, og etterpå på fotosafari 🙂 Ja, vanskelig å komme i gang, men nå har jeg enda mer joggesko, kjøpte i dag, så nå MÅ det bli gøy altså 😀 Håper du har en fin lørdag 🙂 Klem <3

    17. lifeistooshorttowait: Nei, løping blir bedre etterhvert, og jeg kjøpte enda mer joggesko i dag, så det MÅ bli gøy etterhvert .-D Jeg løp i dag, og skal i morgen igjen kanskje 🙂 Med sekk 😀 Håper du har hatt en fin dag 🙂 Her er det pizza nå 🙂 klemmer i massevis <3

    18. Marit: Håper du hadde en kos vippe-tur hoa datteren 🙂 Jeg har shoppet og tatt bilder, OG løp først 😉 Hi-hi Her skal vi spise middag nå, pizza. Nettopp kommet hjem 🙂 Klemmer <3

    19. Min matgale verden: Vi har både shoppet og tatt bilder i dag 😀 Herlig Veldig kaldt da, så litt fort ut og inn av bil 😀 Så kos med teaterbilletter da, får du med deg noen til å bli med å se? Ja, shoppe i vei, jeg er helt shoppegal om dagen 😀 He-he Klemmer <3

    20. Hvilken kul løpesekk :-), ja, nå har du alt utstyret, og det er jo til å brukes 🙂 God løpetur, søta <3
      Selv skal jeg kose meg inne i hele dag, nettopp hatt en to timers massasje pasient, en venninne som skal løpe maraton om to uker i Paris, som trengte litt piff i kroppen og råd fra en avdanket maratonløper :-). Jeg selv skal ikke løpe en meter, det nærmeste jeg kommer trening blir litt husarbeid i dag :-). Ønsker deg en god løpestart og resten av dagen i kosesus og dus <3 klemmer <3

    21. Hihi, ja, nå har du virkelig bra med utstyr til å legge ut på løpetur! 🙂
      Jeg kjenner meg veldig igjen til tider altså, at skoene og klærne bare ligger og rooooper på meg “kom deg ut”, men jeg synes ofte det er alt for godt å bli sittende i sofaen..og finne på mange gode unnskyldninger for å holde meg inne 😉
      Nå ligger alt til rette for deg, så “Løp, Frodith, løp!” 😉
      Ha en god fotosafari! 😀

    22. Håper du har en herlig dag på fotosafari vennen <3
      Gleder meg til å se 🙂
      Her er det kosemosedag og etterpå kommer min datter på middag og det gleder vi oss veldig til:)
      Ønsker deg en superfin lørdag videre!
      Go´klem fra Engla

    23. Tanken er i hvert god:)
      jeg har mange planer om å gjøre, skrive bok om mitt liv, lære å danse, lære fotografering, klatre en
      del fjell, besøke mange land, strikke , hekle og listen er uendelig.
      men, jeg tar det som det kommer:)

    24. Start med raske gårturer gjerne sammen med andre, økt farten etterhvert til lett jogging, f.eks løp mellom annen hver stolpe. Var på apoteket idag etter ny dose tannkrem men skulle få inn til tirsdag, ny runde hos tannlegen torsdag. Ellers vaska jeg badet, deler av stuegulvet og mesteparten av kjøkkengulvet før kl 9 idag tidlig. Mulig det blir en skogstur idag.

    25. Jeg tror du må snu på hodet litt angående løpe, så blir alt litt lettere også.
      Du må tenke positivt. Opp over bakker er nedover , tungt er lett osv. Du må egentlig tenke litt som i omvendt land. Hih ihihihih .
      Ha en flott tur i dag, klem

    26. Hahahahaha! Masse lykke til med løpeprosjektet! Skjønner GODT at det sitter hardt inne. Selv løper jeg nesten ALDRI! Ser du meg løpe, bør du løpe også, for da har jeg en god grunn til å løpe, da er det et elller annet som jager meg og truer med livet mitt. hahaha! Jeg går..Jeg går riktig nok i fort gange..Men løpe..Nei, der går grensa altså. hehehe..Men ære være deg som jobber med saken 🙂 Håper du klarer det til slutt 🙂
      I dag skal jeg faktisk på fest..Jeg skal faktisk på husmor ferie å hvile litt..Jaja, når man må på fest for å hvile bør jeg vel kanskje ta hintet å hvile litt oftere?? hahaha!

    27. Det hørtes ut som en lur plan. Håper du finner noe artig og fint å ta bilde av.
      Vi har litt av hvert på agendaen, så blir spennende å se hva dagen bringer.

    28. Haha! Jeg har unnskyldt meg selv for at jeg ikke har dratt meg avgårde på trening denne uka fordi jeg har hatt en så rar turnus, og i tillegg ei 6-dagersuke. Ok, jeg gav litt deng på tirsdagen, da. Men det er alt.
      RUN, FRODITH! RUN!

    29. Heia, heia 🙂 har tru på deg, søta 🙂 kos deg på safari!! Eg skal også få til fast jogging.. Skal, skal!! Elskar det jo.. Kvifor er det då vanskeleg?? Skal 🙂 ha ein super duper laurdag no..

    30. Jeg tror ikke du er alene om den løpingen som bare blir til snakk… vel… jeg har ingen planer om å løpe fordi jeg aldri har likt det. Da syns jeg det er mye bedre å gå en god og lang tur… og hva jeg skal gjøre i dag… med ryggen min er det i grunnen ganske begrenset hva jeg skal finne på. Kanskje tar jeg krykkene og rusler litt nedover her… ha en fin lørdag vennen :))

    31. Run, Frodith, run! :o) Jeg heier på deg, selv om du ikke ser meg på sidelinjen. ;o)) Planer? Tja .. ikke noe som har med løping å gjøre jaffal. Skal ned til dattera og få fikset vipper og bryn og så en liten svipp til noen venner rett borti gata her i kveld. Ingen store utfoldelser altså. Lader opp til .. eeeeh .. neste ukes kveldsjobbing eller noe sånn. Ha en fin dag! :o)

    32. Nye innkjøp er alltid motiverende:) Håper du får en fantastisk løpetur, og foto-safari. Jeg skal til byen og hente teaterbilletter. Har meldt meg inn i teaterforeningen, og får billige billetter til generalprøver og sånn:) Endelig skal jeg komme meg på teater.To forestillinger, en i april og en i mai:) Samtidig tror jeg jeg må shoppe litt….må jo bruke litt av pengene jeg tjener på mat og kakelevering:) Ha en fin dag. klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg