Fotosafari INNE… :-)

Dagen for fotosafari var jo bare klar i dag. Og når vi har bestemt oss for noe, så viker vi ikke en tomme… Været var kanskje mer liknende noe man har på en polferd, enn på en eksotisk fotosafari…så første del av fotosafarien skjedde inne faktisk 😉 Polferden gikk til Moss, Aalby, Galleri 15. For folk som ikke vet, det er et gammelt gods, med et herlig område rundt..flust av alleer, en skog så grønn og en strand så lang og solfylt….på en solfylt dag så klart..


(google)

Så vi valgte å ta første del innadørs…Der er de kjent for å ha landets særeste og rareste kunst, og landets beste kringle.


(google)

 

Vi tok kaffe og fotograferte kunst inne

 


Thoraldsdottir


“Hva får deg til å tro at jeg ikke kan holde på en hemmelighet?”

Og ute


Denne henger på veggen på utsiden av Galleri 15


Og det gjør denne også…

 

Og når det er så bikkjekaldt ute, at blomstene ikke vil gro… hva er da bedre enn…


…Heklede blomster i pottene på utsiden?

“Varme og glede kommer innenfra- del din med andre” står det 🙂

 

Og tror du ikke jammen meg at siden det var så kaldt og siden jeg HADDE løpt i nye sko og løpesekk til toget… Så skønte jeg at jeg hadde blitt en ekte Forrest Gump…. så jeg kjøpte ENDA et par joggesko… For de første rosa, kom jo garantert til å bli fort slitt nå 😉


Så her er de siste nyanskaffelsene, som sammen med løpesekken skal få meg til å løpe landet rundt i løpet av NO TIME ;-D 

Vel…man kan jo GÅ i dem også.. 

Dagen har vært strålende og inneholdt ALT egentlig <3

 

 

40 kommentarer
    1. Kristin: Ja, Adidas, og perfekte til foten min. Jeg har smal og LANG for 😀 Og da er de perfekte 🙂 Turkis og fin farge, jeg elsker jo turkis, så det var skikkelig bra kjøp, og plutselig fikk jeg rabatt også 🙂

    2. Ikke så dumt med litt fotosafari innendørs heller 🙂 Flotte bilder fikk du tatt!
      Og så får vi håpe det vinterblaffet blir det siste..men mars er vel litt lunefull.. 🙂
      Og et nytt par joggesko ja – i like it! <3 De ligner mye på et par jeg hadde lyst til å kjøpe også gitt, jeg digger fargen, og også merket (ser ut som Adidas), synes de sitter godt på foten 🙂

    3. frustrertfrueihouston: Åh, bodde du i nærheten her 🙂 Jeg er jo vokst opp et PAR steinkast unna her, LAAAANGE kast det også 😀 Hi-hi. Ja, Alby-kringla er kjent, og husker den var god, men vi prøver å ikke ta de største kalori-bombene, så det ble en liten is og kaffe bare 😀 Det er så fin natur i nærheten av Galleri 15 der, så derfor vi satset på det som sted i går. Men FY hvor kaldt 😀 Men hos deg var den nok ikke særlig kaldt 😀 Ja, fine joggesko, MÅTTE bare ha de OGSÅ…nå har jeg INGEN unnskyldning for ikke å løpe altså 😀

    4. Så kjekt med bilder fra “gamle trakter”. Jeg bodde et steinkast fra galleri F15 en periode (du må kaste litt langt altså). Har spist albykringle mange ganger, og den er like god hver gang. Har til og med oppskriften men den har jeg ikke laget på sikkert 20 år. Hekleblomster ute var fargerikt, mens man venter på de ordentlige blomstene.
      Slit’an med nye joggesko. De hadde tøff farge. Du kommer til å bli råsprek 🙂

    5. Oi, der så det fint ut! Hadde ikke sagt nei til en dag ute i solen rundt det godset der 🙂
      Ååå! De blomstene er noe av det søteste jeg har sett på lenge! Sånne kunne du lagd vettu, hihi 🙂

    6. Livsrom: Ja, jeg måtte jo bare ha dem, selv om jeg tidligere i uka, forrige helg, kjøpte rosa liksom. Nå har jeg FOR mye utstyr til å ikke skulle jogge altså 😀 Og jeg løp i dag, virkelig!! Med sekken og alt 😀 Joda, jeg går jo masse også jeg, og jeg går stort sett i joggesko til vanlig også, for best for ryggen. Og da er det bra med Frodith-farge altså 😀 Ikke meg som heklet nei, var en del av galleriets kunst, for å si det sånn 😀 Men kunne gjerne heklet med en blomst å hatt i vinduet jeg også 😀 skal bare gjøre ferdig fillerya først 😀 Den siste 😀

    7. Er det du som har heklet blomster? Eller var det bare kunst som traff deg i heklehjertet ditt?
      Kan man virkelig gå i joggesko? hihi;) Joda jeg bruker joggesko jeg også når jeg trener, men jeg løper nesten aldri, så det bør gå bra. Men nå blir du nødt til å gjøre alvor av løpepratet, hihi;) Stilige sko forresten, og perfekt “Frodith-farge”.
      Ha en fin søndag:) Klemmer<3

    8. Du er jo en av de jeg er innom flere ganger daglig (jeg er bare ikke alltid like god på å legge igjen en kommentar hver gang), så deg må jeg ha der 🙂

    9. ritahobbyfoto: På Intersport Mosseporten, Addidas 😀 Fine og turkise, og fikk plutselig 30 prosent rabatt da jeg kom til kassa 🙂 Og jeg HAR løpt i dag 😀 Til toget, hjemmefra 🙂 Ha en fin kveld videre du også 🙂

    10. venkesstrikk: He-he, et helt hagesenter? Hm…nei kjenner jeg får litt vondt i armene av tanken 😀 Men skal lære meg å hekle blomster, og kanskje hekle EN til min egen blomsterpotte 😀 Men smart forretningside ja 😀

    11. Helge: Ja, mye rart 🙂 Og Galleri 15 er kjent for mye rart 🙂 De har mye VELDIG rare utstillinger der 😀 Men i dag var det så kjedelig så vi bare tittet på ting i huset og butikken 😀 Og ute 🙂 Du fikk de skikkelig tur i dag du da 🙂 Ja, snøen minker, men var skikkelig kaldt i dag synes jeg. Hadde bare treningstøy på da jeg reiste, pga løp til toget, og da måtte jeg kjøpe litt underveis 😀 God natt 🙂

    12. Jeg kunne tenkt meg noen nye bilder og kanskje den nye farsotten blir hekla blomstrer. Vi kan åpne hagesenter med holdbarhetsgaranti på blomstrene. Blir du med?

    13. Fin, kreativ og artig kunst det der. Gjør seg med en svipptur ut av byen. Det ble en liten skogstur iettermiddag. Gikk vel tilsammen 6 km tror jeg, endel snø enda mend et minker fort nå, hadde både regn og snø på turen. Var glad at jeg hadde regntøy og gummistøvler med. God natt.

    14. Men bloglovin’ er en egen side- så kan man bare legge til de man vil 🙂 Jeg har jo en del venner her på blogg, og noen ganger går jeg derfor glipp av mange innlegg av de jeg leser fast hver dag, flere ganger om dagen- da er bloglovin’ en fin ting 🙂

    15. Elin Slåen: He-he, smart 😀 Jeg har jo ingen sånne duppeditter på min blogg, lister av noe slag…Har ikke engang klart å lage kategorier liksom 😀 Ha-ha.. Javel, kommer vel til å lære noe etter et par år til 😉

    16. Ja, noen ganger har jeg typ 20 innlegg fra Lady’en vår på listen, hvor jeg kanskje har fått med meg 3 av de på feeden 😛 Det er gøy, for da kan jeg le lenge i langtid, og ikke bare litt for hver gang jeg kommer over et tillegg 😀 Hu skriver jo så gøy at jeg nesten må forberede meg føre jeg leser (gå på do og tømme blæren for eks, slik at jeg ikke tisser på meg), slik at jeg det ikke går galt 😛 ha ha..

    17. Min matgale verden: Ja, dette var lørdagen sin 😀 Jeg kjøpte en fleece-jakke også, for dro jo avgårde i bare treningstøy for å være ute hele dagen 😀 Ikke så smart, det var bikkjekaldt 😀 Men jeg fikk løpt da, og løpesekken funket som bare det 😀 Sitter helt tight og kan ha masse i den 🙂 Vi fikk tatt mye utebilder også, noen fine, kommer i morgen 🙂

    18. Elin Slåen: Ååå, så koselig jeg er på en sånn liste hvor du ser meg da <3 Jeg får med meg nesten alle innleggene til alle vennene mine jeg, for jeg har ikke SÅ mange bloggvenner, og et besøk hos hver, rekker jeg helt fint hver dag, om jeg er litt hjemme. Men er jeg borte hele dagen blir det kjapt litt mer styr 😀 He-he

    19. Ja, det blir fort litt mye da- har ikke vært så aktiv i dag jeg heller, så har en del å ta igjen- men de viktigste har jeg på bloglovin’ 😉 Deg, Lady August, Engla og et par til 🙂

    20. Elin Slåen: Ja, hun visste vi var i traktene for å ta bilder, så regnet med vi kom innom en svipp 🙂 Jeg driver og leser gjennom feeden her nå 😀 Mye å lese når man ikke har hatt tilgang før kvelden 😀

    21. SpinningQueen: Ja, og vi FIKK tatt bilder ute også, men de kommer i morgen 😀 Startet foto-safarien inne bare, og fikk kjøpt joggesko 😀 IGJEN… Er du ikke LITT imponert over meg? Det er mitt andre par løpesko for uka… og løpesekk i går i tillegg… NÅ må jeg vel begynne å løpe 😀 Jeg jogget litt i dag altså 😀

    22. Engla: Ja, ikke sant, fine blomster i bedet 😀 Lur ide egentlig.Kanskje jeg skal hekle en orkide og ha i potten inne her 😀 eller en solsikke 😉 Og løpt har jeg og ALT har denne dagen inneholdt 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂 Hekler du? 🙂 Klemmerilangebaner <3

    23. lifeistooshorttowait: Vi fikk jo i tillegg mange bilder av naturen på utsiden der, vi løp rundt og fotograferte for det var bikkjekaldt 🙂 Men de bildene kommer i morgen. Må få klippet og ordnet litt 😀 Det snødde ikke i dag, men ellers som pol-ferden 😀 Mye morsom kunst der ute 🙂 Men i dag ble det mest spising i kafeen, og det unnet vi oss, løp faktisk i dag da 🙂 Hi-hi. Stor klem til deg <3

    24. Det ser jo virkelig ut til at du har hatt en fin dag min venn <3
      Jeg likte ekstra godt ideen med hekleblomster ute 😀 Herlig 🙂
      Ønsker deg en riktig fin kveld <3
      Go´klem til deg fra meg

    25. Jeg likte de bildene dine veldig godt… kunst er så mangt og for meg handler det om å se på forskjellig kunst med et åpent sinn.
      Ha fortsatt en fin kveld vennen (her har det snødd igjen og bakken er hvit)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg