Nå må du stole på meg ;-)

Jeg har sagt det før…men noen har ikke stolt helt på meg..  ;-)Det er VÅR!!

 

Ja, jeg vet at det plutselig blåser katunger bortover veien, når jeg er ute og løper…

…Eller at det er NOE der ute som har bestemt seg for at det skal snø litt mer…plutselig..Og at gradestokken ikke var helt GREI her i helga, og jeg måtte fram med den stygge dunjakka igen…og at sommerfuglen i meg kjører litt blek farge foreløpig, enn så lenge…

MEN….

Måneden heter MARS-ergo vårmåned… Jeg har sett hestehov,og det er en fugl på utsiden av blokka her som skvaldrer og kvitrer noe inn i hampen, så jeg er sikker på at det er vår på DEN hvertfall 😉

Og i går da jeg var ute og løp!!! IGJEN!!…. så skaffet jeg faktisk BEVIS!! For at tvilerne skal se at det er vår ute….og IKKE vinter… For litt bevis må til 😉 Og jeg har jo nå løpesekk, som jeg kan putte kamera og ALT jeg måtte ønske i …. 

Bevis A


DETTE….. fra januar… er forsvunnet og blitt erstattet med ..


… DETTE ….Ikke et snev av verken is eller snø… SÅH!!

 

Bevis B

 


Denne eventyr-fossen, isbelagt i januar… er nå borte-vekk… og ersattet med….


….DENNE fresende, frådende, bråkende mars-fossen…som lover deilig sprutstråler bare temperaturen i lufta viser over 6 varmegrader…

Bevis C

Husker du dette isbelagte huset fra i vinter? Som hadde trukket til seg alt vannet, omdannet seg til is…og så ut som et isslott fra eventyrene…

Vel isslottet har smeltet og igjen står kun et helt allminnelig hus ved fossen…og vannet sildrer liflig i vei nedover og passerer…


Og ellers så minner dette om en tidlig vår…ved elva 

Og i dag er det virkelig meldt at det skal bli EKTE vår, med varmegradene og alt 🙂

 

Hva er det sikreste og hyggeligste vårtegnet for deg?

 

93 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, vi tror på SÅNN vi vil ha det 😀 Det funker som ei kule 🙂 Ja, jeg synes det var moro å sammenlikne, og koste meg med å ta bildene som skulle vise forskjellene 🙂 Ja, den vinteren var VELDIG isbelagt liksom :-/ Brrrr!! Ha en fin dag Sara 🙂 Klem <3

    2. Har trodd på deg lenge jeg! Hehe, tror på det vil tro på av og til, synes det fungerer ganske fint ^^
      Fine bilder, og det er veeldig lett å se forskjell på de! Blir nesten litt kald bare av å se på de vinter-bildene! 🙂

    3. muumimamma: Omtrent som her da 🙂 10 grader da jeg gikk hjemover i går, og kanskje litt mer 🙂 Nei, undre seg på hva som har skjedd med hestehoven din 🙂

    4. Her er vel 8-10 grader i skyggen, men soooool og varmt og deilig på terrassen 🙂 Men hestehoven klarer jeg ikke å finne. Kanskje den er blitt utryddet i nabolaget mitt? Hvem vet?

    5. muumimamma: Oi…du gikk rett forbi hestehov og direkte på løvetann 🙂 Ja, men det er også ganske vår, og nesten sommer spør du meg. SÅ du er litt på sommer-feelingen allerede kanskje? 🙂 Hvor mange grader er det hos deg? Her er det hestehov overalt 🙂 Ha en fin dag Muumi 🙂 Klem

    6. Sol og varmt! Har forresten sett etter hestehov overalt uten å finne noen… Men jeg har løvetann i hagen som blomstrer da 🙂 DET er også vårtegn 🙂

    7. cuskima: Ha-ha, ja de er vel som oss, liker ikke å bli våt på rumpa 😀 Og så tar det igjen når de plutselig bare MÅ på do .-D Ha-ha Ja, stakkar Buffy da 🙁 antibiotika reagerer jo både mennesker og dyr på..

    8. Guri noen ganger kunne eg tenkt meg hundefasitten hahaha.
      Buffy er jo syk da med tennene sine og går på heftige doser med antibiotika og smertestillende,så til kuren er over så blir hun nok kvalm 🙁
      Men de har ikkje villet gå på do pga regn i helgen, bare litt så nå kom vel alt hahahaha

    9. Moving On: Ja, deilig med mindre klær, det er et sikkert vårtegn, man blir lettere i kroppen av det også 🙂 Ja, varmere helt klart 😀 se på bildene mine av fossen, da ser man forskjellen 😀

    10. Ja, desse dottene er fantastiske!
      det er jo varmt ute i forhold til hva det har vært tidliger i år!:D
      vi har droppa ullklær og det på jobb, DE er også et VÅRtegn, når en kan hoppe rett i dressene uten så mye tilbehør under!! haha

    11. Kristin: Ja, FLINK altså 🙂 Fornøyd selv også 🙂 GIkk i dag også 🙂 Og lufta er litt kjølig her på morgenen også, +2 i dag tidlig, men +10 når jeg gikk hjemover 🙂 Så herlig! Og som du sier også, det kan bare våge seg med noen snøfiller igjen nå…jeg blåser i det, for det gir seg fort for nå ER det vår 🙂 Kjempegøy å ta sånne før og etter bilder 🙂 Stor klem <3

    12. Siv: Ja, det er litt rart her også…driver med noen krampetrekninger med snø plutselig og sånt, men det gir seg fort 🙂 Og da er det fint igjen her hvertfall. I dag gikk jeg i joggesko, 1, 5 time i sol og 10 grader, det var deilig 🙂

    13. Moving On: Høres fint ut å kose med dottene 🙂 Her er det bra 🙂 Jeg koser meg med lyset og “varmen”. Ikke SÅ varmt ennå men… deilig likevel 🙂 Og tur og fine elever 🙂

    14. Så herlige bilder – fantastisk å se forandringen 😀
      Og ja, nå er det vår, samma hva dette været bestemmer seg for altså! Merker det jeg også 😀 Føler jeg løper mer “lett-på-tå” og at alle bare smiler 😀
      Her var det litt snø i lufta i morges, så jeg var skeptisk..men da jeg skulle gå hjem, så var det praktvær <3
      Og så mye du har trimmet også - flink! 😀
      Klemmer <3

    15. Vi har hatt en vårlig vinter i flere måneder, men nåååååå plutselig snør det! Eller, det var ei uke siden, nå har vi storm-vær igjen!

    16. Ja, det er ALT sammen, der sa du det faktisk!!
      det er alt sammen som er så bra.. og våren, den lukter jo faktisk veldig godt, det er en egen lukt, vertfall tidlig tidlig på morningen!! da lukter den best!
      skikkelig vår stemming! 😀
      Her er det igrunn kjempe bra i dag! har tilbringt nesten HELE dagen hjemme i leiligheten og KUN kosa med pelsdotene mine <3 som jeg har savnet etter 5dager borte og vell så det siste ukene!!
      håper du med har det bra <3

    17. Moving On: Ja, ikke sant? Det er alle de tingene SAMMEN på en måte, luktene, lydene, synet av… 🙂 Herlig! Jeg tror våren må være det beste i verden, for det er så mye løfter i våren <3 Og gåsunger som spretter på grenene, ikke noe som det, bortsett fra hestehoven 🙂 I dag har vært en nydelig dag, og 10 grader kjentes veldig deilig 🙂 Håper det er bra med deg i dag <3 Klemmer <3

    18. vettu, det BESTE vårtegnet for meg er:
      når du står opp en morning du skal på jobb, hvor du hører fuglene kvitrer utenfor vindue ditt.
      når du skal til og gå til jobb, og du møter LYS og nermest blå himmelt og en kan se at sola faktisk skal titte opp og vise seg frem.. men også det at du KJENNER og HØRER sanden under bena dine når du går der tiidlig tidlig på morningen!!
      DA er det vår!!
      det er noe jeg gleder meg til HVERT år på slutten av vinteren!! elsker den følelsen når det skjer! 🙂 haha
      pluss selfølgelig når jeg ser hestehover, påskeliljer ( som jeg har sett ute nå i år), og knopper på kattungen/gåsungen eller hva det heter 🙂 men INGENTING slår en slig morninge!!

    19. Da må jeg bare vente på litt varmere vær- er fortsatt lue, skjerf, vindbukse og tjukk jakke vær 😉 Åhh, jeg har fått den fineste kåpen ever nå- som jeg bestilte samtidig med kjolen 😀 Må ta bilde og vise 😉

    20. Elin Slåen: Ja, nå må jeg jo bare begynne å løpe, kjøpt to par joggesko og en løpesekk 😀 Må få brukt det liksom 😀 Gå er like bra; eller egentlig bedre 😀

    21. Skal si du har fått løpingen i gang 😀 Flink! Jeg har bare gått i det siste- Lillemor blir litt sliten, så jeg holder følge med henne på tur 🙂

    22. Elin Slåen: Ja, veldig sprek, for jeg løp i går og dagen før der også, littegrann 😀 Ja, kommer det litt snø subbende nå så gir vi F…. for den smelter igjen på et vips 🙂

    23. Elin Slåen: Åå, har du også masse hestehov, ja det er faktisk vårtegn nummer 1 for meg, selv om det var bare +2 da jeg gikk i dag tidlig. Det var +10 når jeg gikk hjem nå fra jobb. 1,5 time til fots 🙂 Sprek ja? 😀

    24. Helge: Ja, det dukker opp mye søppel, det er sant… og det lukter ikke helt godt i starten… Men kommer seg etter hvert når folk har ryddet litt, og kommunen.. Men et sikkert tegn er at alle folk dukker opp ja, hvor har de vært resten av året liksom 😀 Nå skal jeg ut i solen å gå igjen, litt småkaldt, men får varmen når jeg går, og sol er det jo 🙂

    25. Dagene er lengre, mere folk ute og det tjener spisestedene på med uteservering av ymse slag. Og det er flere og flere som sykkler, trafikken går lettere. Antall personer som tar buss er nok mindre utover nå vil jeg tro. Bakdelen med at det er vår er all søppla som kommer frem, og at man må vaske, luke og rake rundt sitt eget hus, balkonger må spyles og båter pusses. Gikk sjøl engang fra teknisk museum til sentrum, og enig at det er en fin tur, en tur jeg vil vandre igjen. Mye kultur, historie og parker rundt den løypa.

    26. Mariann Sæther Tokle: Ja, det er en fin tur, hvis man starter ved teknisk museum og går til sentrum langs elva er det ca 7 km 🙂 Kjempedeilig tur 🙂

    27. frustrertfrueihouston: Ja, nå er det KUN joggesko her altså, også om det begynner å snø igjen, for jeg nekter å endre på DET liksom 😀 Nå er det vår, og på våren har jeg joggesko, også om det snør… 😉 Ja, det var veldig gøy å gå å ta de samme bildene i går, for å vise forskjellene 🙂 Hestehoven, sildrende bekker og grønne skudd, DET er våren det 🙂 Og unger som hopper strikk ja 🙂 Ååå, blir litt nostalgisk nesten 😀 Ha en fin dag, i varmen, og stor klem <3

    28. cuskima: Huffameg…synes jeg ser det egentlig… du i full fart nedover i t-skjorta etter en rømt flyktning.. Og ja, det er ikke akkurat t-skjorte-vær her heller.. Skikkelig styr med hundene da, ene syk da eller, eller er det noe den har spist.. Eller DE 😀 siden de bæsjer så fælt 😀 he-he

    29. Det er helt klart vår når jeg ser på før og nå bildene dine! Fine er de, og jeg liker godt fosser og bekker..
      Det sikreste vårtegnet for meg er Hestehov og Krokus, selv om de har en tendens til å komme for tidlig opp med hodet. Men når det i tillegg kommer små grønne skudd på trærne, da er det ikke tvil lenger. Vintersko og dunjakker byttes ut med lettere varianter, og ungene finner frem sykkel eller hopper strikk ute – Da er det VÅR!

    30. eg har nå hatt en hund som spyr og en som stakk av og så har de 3 tilsammen bæsjet så mye at man sku tro det var et fjøs-så eg fikk litt sommerfølelse på landet med kumøkk blandet med noe annet udefinerbart,desverre er gradestokken fremdeles veldig lav så virkeligheten slo hardt tilbake da eg løp etter den ene flyktningen nedover bakkene her i bare tshirt hahahaha

    31. Engla: Jeg opplevde litt det samme med årstidene når jeg bodde i Alta,… var liksom ikke vår ordentlig, bare rett fra kald vinter og plutselig var det sommer 😀 Men her er det lang god vår, og det er så herlig. Ja, ta deg en deilig tur i det fine været 🙂 Jeg skal gå hjem fra jobben i dag og gleder meg til det 🙂 Det var veldig moro å ta bilde av fossene nå i vår-modus, så man kunne se FØR og ETTER .-) Ha en herlig vårdag Engla <3 Godklemmer på vei <3

    32. Herlige bildet og herlig med vår <3
      Jeg som kommer fra Trysil har knappt nok opplevd båren før, for der går det ofte nesten rett fra vinter og tilsommer og knallvarmt.
      Også er det kanskje det at jeg også har blitt litt mer bevist hva som skjer ute, for nå elsker jeg jo våren og alt det fine som skjer ute 🙂
      Nå er solen på vei og jeg tror jammen jeg skal gå ut å gå meg en lang tur 🙂
      Ønsker deg en herlig vårdag min venn <3
      Stooor klem fra Engla

    33. cuskima: Koser meg med å se UT…foreløpig bare inne 😀 Er på jobb. Men skal gå hjem i ettermiddag, og håper på god-grader da 😀 Hi-hi Klemmer <3

    34. deveny: Ja, morsomt å se forskjellen. Og det huset var jo STEIN-kaldt i vinter, og nå er det helt bart.. Nei, jeg tror det må være et tomt hus/lokale.. Det står for tøft til .. Ja, det var ganske flott å se på i vinter 🙂

    35. Jeg ikke bare tror, jeg vet. Nå er det vår.
      Kult å ta bilder med 30 dager mellomrom. Jeg synes isen på huset var utrolig kult, og sikkert dyrt. Tror ikke det går an å bo i et slikt hus, men tøft å se på 🙂

    36. deveny: Nei, du tror meg nå ikke sant 😀 He-ha. Og se den forskjellen på Akerselva-bildene, bare litt over en måned mellom 🙂 Herlig 🙂

    37. Dato er det sikreste vårtegnet, og vårkåtheten som plutselig kommer.
      Jeg er enig, det er vår, selv om det drysset ned litt hvitt stoff, det er uansett ikke som det var i vinter.

    38. cuskima: Jeg får ikke sol på noen terrasse i hele tatt, har ingen 😀 Så jeg må UT av huset, og her jeg er nå, på jobb, er det hvertfall fint vær 🙂

    39. Mariann Sæther Tokle: Det er tre forskjellige fosser, den ene ligger ved Mølla, og den andre bare bittelitt lenger opp, og den tredje ganske nært byen. De ligger et stykke fra det jeg kaller Nydalen hvertfall 😀 Men kan ikke huske noen fosser akkurat ved Nydalen, så kanskje vi bare omtaler Nydalen litt forskjellig 🙂 Klemmer

    40. ritahobbyfoto: Ja, det er kjempedeilig ute 🙂 Jeg var heller ikke kald da jeg løp UTEN, men det skal jeg love jeg var på lørdag, men da blåste det mer. I dag er det hvertfall så deilig at, og det var herlig å lage før og etter-bilder av elva og fossene 🙂 Da skjønner man at vinteren er borte i det minste 🙂 Ha en superfin dag Rita 🙂 Klemmer <3<3

    41. eg ligger litt i skyggen eg får ikkje sol på terassen før i slutten av mars og da rundt ca 15
      så her tar det nok tid før det blir varmere ja

    42. Lisbeth Pedersen: Ja, glatte om mårran er det her også tror jeg, var så vidt rundt 0 grader da jeg gikk i dag. Men det stiger fort, og nå er det bare kos og sol på utsiden av skolen her. Og jeg skal GÅ hjem etter jobb, i varmen 🙂 Håper gradene har steget litt til da 🙂 Tror de har lovet godvær her også litt 🙂 Ha en strålende dag du også 🙂 Klemmer <3

    43. åå det er helt fantastisk ute.
      jeg jogget i går, men jeg tok på meg ull stilongs under treningstightsen. men det ble hvertfall alt for varmt nå, men pga vinden trodde jeg at jeg skulle fryse veldig.
      men tok feil , fordi det er vår kan jeg legge bort stilongsen nå 🙂 hi hi 🙂
      ha en fin dag vennen 🙂 klem

    44. folkogdyriskogen: Smelting og drypping liker vi, Og at det er lyst når jeg står opp, og ikke minst lyst når man går fra jobb 🙂 Hestehoven og fossen som spruter, alt sånt 🙂 Herlig 🙂 Ha en fin dag 🙂

    45. lifeistooshorttowait: Ja, nå titter det opp både her og der 😀 Og det er så deilig atte 🙂 Og i dag er det noen varmegrader mer også tror jeg 🙂 Og det blir tur i finværet i nye joggesko 🙂 Deilig med småsko og uten å fryse :-)Ha en flotters dag 🙂 Klemmerimasssevis <3

    46. miastorp: Ja, Leo er nok en du kan lese hele våren på vil jeg tro 🙂 Og uten kattunger 😀 He-he Rabarbra i hagen høres nesten sommer ut spør du meg 🙂 Og i dag skal jeg GÅ tur hjem fra jobben 🙂 Med sol i øynene 🙂 Solklemmer tilbake <3

    47. Fru Stussli: Ja, ikke sant det blir tydelig når man ser bildene sånn opp mot hverandre? 🙂 Tok de på tur ute i går :-)når jeg løp… ;-D Og det bruste, brølte og bråkte fra fossen. Og joggeskoene er et sikkert tegn 🙂 JEg har mange par nå i tillegg 😀 Kose deg på rusletur til byen i sola, før akvariet kaller ;-D Ha en fantastisk dag du også min venn <3 Klemmervårklemmen og hyler høyt <3

    48. cuskima: Nå må du stole på meg, he-he.. Ja, du så det var forskjell her hvertfall? På bildene 😀 Men jeg er enig med at vi ikke liker dette tøysete sluddeværet og sånt fjas nå midt i mars..men denne uka er det nemlig meldt nesten sommer ja 🙂 Og lover godt her hvertfall, er sol i dag 🙂 Og jeg skal gå hjem 😀 Stor god vårklem til deg <3

    49. Helt klart, det er Vår 🙂 Her er det nå en god blanding av morgentåke, sol, blå himmel…..så det blir en herlig Vårdag i Bergen, og dette flotte været er vi lovet å få beholde i en uke. Men vi har en del frost om morningen, så blir litt glatte veier.
      Ha en strålende dag 🙂
      Klemmer

    50. Ja det er vår! Et sikkert vårtegn er at Leo er ute i mer en fem minutter uten å fryse kattunger på seg 🙂 og jeg har rabarbra i hagen! Nyt våren så mye du kan selv når du selvpiner deg med jogging 😉 sol klemmmer <3

    51. JAAAA der er bevisene vi trenger! Jeg kjente det i magen på fossebildene <3 NÅ ER DET VÅR!
      Jeg tror lukten av våt jord, hestehoven og joggeskoa må være de store vårtegnene her. Og jada, det lukter vårjord, hestehoven er kommer og de oransje joggeskoa står i gangen <3 DET ER VÅR!
      I dag skal jeg tusle meg en tur ned i byen før jobb slik at jeg får inn både dagslyset og vårfølelsen før jeg plasker i vei 🙂
      Ha en fortryllende vårdag!!!
      Mange klemmer med joggeskoa på 😛

    52. Hva kan eg si her sluddet det i går og i natt var det frost da eg var ute med hundene-føler ikkje den store vårstemningen-ser jo det er vår hos deg men………….litt skjepisk 😛
      Ellers melder de høye varmegrader denne uken i Bergen ………eg tror det når eg ser det 🙂
      ha en superduper dag klemmeting <3

    53. Min matgale verden: Ja, venninnen din får heller sove litt til de varter opp med litt varmegrader om morgenen, men det ER vår altså 😀 Ha en flotters mandag Kjersti, er du frisk som en fisk nå, eller kjaser du fremdeles? .-D Klemmer <3

    54. tujanka: Ha-ha, ja det hørtes ut som et sikkert og bra vårtegn 😀 når man har hund 😀 Jeg støtter meg på hestehoven jeg da .-D Har ikke hund. Men den var veldig smart <3 Ha en flott dag 🙂

    55. Helt klart. Gøy med sånne “før og etter” bilder. Her er det frost og rim tidlig på dagen, noe som gjør at vi scooter-kjørere må gå/ta buss, og får en litt mer travel morgen…sukk:) Men god mandag blir det likevel:) Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg