Sporveien- vår tids komedie-scene?? :-D

DU har vel hørt før at mine t-bane- og trikke-  turer kan føre med seg en del komiske situasjoner? 🙂

Som når man blir avslørt NESTEN som Marilyn Monroe (jeg SA nesten….)..med det litt for korte og vide skjørtet blafrende rundt langt oppunder øra, iført en LITT for tynn strømpebukser.. Ja jeg gjør stadig DEN blemma. For når du står og aner fred og ingen fare, en stille morgen inne på Jernbane-torget, så aner du ingenting om at t-bane-vognenes dragsug og fart, skal løfte SÅ mye på kjolen…

Eller når sporveiskontrollørene er på plass ved Jernbanetorget stasjon, og sluser alle inn i en slags KU-båser, slik at man skal bli sjekket lenge å vel om man har billett… SNIKERNE blir svette og litt paniske i blikket, og det er spesielt morsomt å se menn i 40-årene i dress og slips, løpe beina av seg, svinge seg over rekkverk og hinder, for å få stukket av.fra kontrollørenes armer……

 

Og du har kanskje hørt at jeg er mektig sint på de som presser seg INN på banen eller trikken, før vi som er inni har fått kommet seg AV. Da dukker OLME-Frodith opp… (…vel, så sint som JEG kan bli da…) Kanskje ikke så moro for MEG,men garantert for de som ser på…. 😉

 

Vel, nå ser det imidlertid ut som de har funnet en løsning på dette problemet.,  men “inntrengere”…. 😉 Ha-ha…Jeg ble skikkelig lattermild og fnisete når jeg så løsningen…For det ha nå laget et system som skal SAMLE de som står utenfor t-bane-vognene, slik at de holder seg i ro, innenfor strekene, til folk har gått AV..

Og for at du ikke skal tro det er en forsinket april-spøk eller noe, så har jeg FOTO-bevis også..

 

Jeg må jo innrømme at jeg var litt usikker på HVOR jeg skulle stå… Om det var INNE i sirkelen ELLER pent utenfor… selv om det står pil inni…

Og grunnen til forvirringen er jo at vognene på banen stoppet i hytt og pine… Altså HELT forskjellig fra gang til gang, når det kom en nye T-bane inn på perrongen….

Noen ganger stoppet vognene slik at alle dørene var rett på sirkelen…Så sto man inni DER og skulle vente.. så ble det altså full krasj… Derfor var jeg usikker på om det virkelig var DER jeg skulle stå..

 


Noen ganger stoppet vognen slik at det VILLE fungert, om vi sto inni sirklene, og de som skulle ut av  T-bane-vognen  kunne gått pent i mellom de grønne “sirklene”..

I morgen-rushet i går bare lo jeg, og mange rundt meg så også litt spørrende ut… Hvertfall de som hadde lagt merke til sirklene i det hele tatt.. 😉

 

Har du noen morsomme opplevelser på vei til jobb?

Har du opplved noen RARE ting med buss, trikk eller bane?

 


 

45 kommentarer
    1. Hahahaha! Artig 😀 Kjører svært sjeødent kollektivt, så har ikke så mange morsomme historier å komme med. Unngår egentlig kollektiv transport så langt det lar seg gjøre..:-) Blir bare superstressa av det jeg..hehehehe..Stressa i skallen som jeg er ..hahaha!

    2. Kristin: Nei, de stopper i hytt og pine, og derfor blir det helt umulig 😀 Mulig både DE og Vi blir flinkere etter hvert…men nå er det helt håpløst hvertfall og bare komisk 😀

    3. Hahaha, litt moro at jeg stusset på om t-banene klarte å stoppe på samme sted HVER gang, før jeg så at du faktisk hadde laget et bilde på at sånn er det ikke 😀
      Liker ideen da, men den har kanskje ikke slått til helt ennå..? 🙂
      Hadde jo gjort det så mye lettere om folk bare hadde forstått at de ikke kan presse seg inn når de som skal av skal ut..
      Og folk som sniker har bare godt av å bli litt svette 😀

    4. Livsrom: Ja, er ikke den helt fjern. Jeg skjønner ingenting foreløpig 😀 Ja, hos deg har du den fine naturen og titte på om du tar deg en biltur, i stedet for sånn tullefjas som det her… 😀 Det er en enorm kilde å ta av for komiske historier hvertfall 😀 He-he. Ha e fin kveld du også Liv, stor nattaklem <3<3

    5. Haha, det var virkelig en komisk oppmerking. Tror neppe jeg hadde forstått poenget om jeg tok en tur til hovedstaden…:D Morsomme tegninger forresten:)
      Dessverre har jeg ikke noe morsomt å dele, ingen jobb, ingen trikk eller bane, og buss passerer bare to ganger om dagen (snufs stakkars meg;)). Det fører til at jeg forurenser med diselbil når jeg beveger meg ut….:( I så fall må det bli om alle “idiotene” jeg møter i trafikken;)hehe. Nei, jeg forstår det må være MYE morsommere å reise med bane:)
      Ha en fortsatt fin kveld:) Klemmer<3

    6. lulltove: Jeg sitter på trikk og bane ca 40 minutter hver dag, så det er greit å få med seg litt 😀 Hvis ikke går jo bare tida bort i fjas 😀 Ja, jeg legger merke til mye rart 🙂 Og ser kanskje litt rart på en del ting også 😀 Øynene har også blitt en del mer obervante etter jeg begynte å ta mye bilder 🙂 Men kollektivtrafikken bry på mye moro ja 😀

    7. Mye morsomt i kollektivtrafikken skjønner jeg 🙂 Og du har blikk for detaljer. Jeg kjører bare til og fra jobb jeg. 12 minutter hver vei. Skjer heldigvis ikke mye spennende der……

    8. cathrinehenriksen: Ja, det er mye av det der nede på Jernbanetorget 😀 De oppsamlingsbåsene oppe ved inngangen til Oslo city også, hvor de står for å fange deg… det er der jeg så de mennene som hoppet over sperringene også for å slippe bot 😀 og der er vi jo også som i en innhegning 😀

    9. Moving On: Nei, det er det som var det mest komiske, jeg tenkte jeg skulle se på banene for å finne ut hvor det var meningen vi skulle stå…men det var totalt forskjellig fra gang til gang hvor den stoppet, så DE kan det heller ikke ennå 😀 Ha-ha

    10. foreignerat50: Ja, det skjer vel ikke så mye SÅNT når man kjører bil. Det er mye rart å se på t-banen altså, og bussene også 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    11. Helge: Ja, litt naturopplevelser er mye bedre 🙂 Men det blir en del MORSOMT da, med disse rare tingene som skjer av og til. Jeg har smilt mye “i skjegget” av enkelte ting. Og dette var en virkelig komisk sak for meg, men kanskje det funker etterhvert 😀 Ha en fin kveld 🙂

    12. cathrinehenriksen: De grønne jeg har sett er på Jernbanetorget, og jeg tror ikke MANGE har sett dem, men vi var en liten bunsj som så litt rare ut, og jeg begynte å le for meg selv hvertfall 😀 Hva er meningen med å fylle oss innenfor noen “innhegninger” når t-banen stopper med dørene akkurat der, en gang, og neste bane et helt annet sted…JEG skjønte hvertfall ikke hvor jeg skulle stå 😀

    13. Vanja: Ja, det med raret ting i biler, det er jo ikke bare komisk, men faktisk FARLIG også!! 😮 Utrolig mye rare folk alatså. På T-banen er det jo bare komisk mest.. 😉

    14. Tattavkvinnene: Det er på Jernbanetorget, og er verdt å ta en liten tur og se hva du synes 😀 foreløpig gir folk KATTA, eller ser veldig undrende ut… 😉 Spent på om det vil fungere etterhvert:-D

    15. cuskima: Ja, det med sjåfører som kapper nesen din er jeg jo også vant til… 😀 Men dette molbo-greiene med de grønne “innhegningene” er bare komisk 😀 Ingen T-bane-sjåfører stopper “riktig” og da ville det jo bli et salig kaos uansett 😀 VI står liksom og klør oss i hodet, vi på utsiden 😀 Ha-ha..

    16. lifeistooshorttowait: Ja, det er mye stress og sånt som lager en del rare situasjoner også 😀 Men også en del TULLETE tankegang… 😛 Jeg er spent på om disse grønne her vil funke å sikte, at det er nybegynnerproblemer…? 😀 Ha-ha..

    17. ritahobbyfoto: Foreløpig IKKE grei… Når man ikke forstår hvor man skal stå, og t-banen ikke stopper på “riktig” sted.. Veldig lite greit foreløpig .-D ha-ha Ha en fin dag videre du også 😀 Klem

    18. Lithanna: Ja, det er hvertfall komisk når de løper som fy for å stikke av fra sporveisvaktene 😀 Og disse sirklene er bare komiske, alle er ganske uforstående til hvor man skal oppholde seg mens folk kommer ut av t-banen 😀

    19. frustrertfrueihouston: Ja, jeg er også spent på det…Det er foreløpig som det er ganske få som ser dem….Og vi som ser dem, står og klør oss litt i hodet, Og INGEN bryr seg om å prøve noe i forhold til dem foreløpig 😀 Morsomme saker 😀 Ha en fin torsdagskvel, her har det vært full rulle i dag 😀 Ikke en pause nesten i hele tatt. Og akkurat kommet inn døra. Klemmer i fleng <3

    20. Fru Stussli: Ja, ikke sant, er sånne kontorfolk som finnet ut flotte ting 😛 Og du vet ikke hvor enig jeg er med deg om folk som bestemmer, og andre som VET. Kommer i innboksen i løpet av kvelden. Håper møtet deres går bra 🙂 klemmer i massevis, jeg er på farta, med nettbrettet <3 <3

    21. Min matgale verden: Her har det vært full rulle i hele dag, på tur med skolen. Veldig kos, men ute hele dagen og ingen pauser. Og i dag ganske fritt for rare opplevelser, men det er ofte noe morsomt å legge merke til 😀 Ha en fin kveld <3 klem klem <3

    22. Så 3 rådyr på vei til jobb engang, en morsom og sjelden opplevelse det, noen dager før det så jeg en kanin/hare som løp over veien. Elelrs er det sjeløden jeg tar trikk og bane mend et er klart at man kan se litt av hvert der. Mere eller mindre trøtte tryner, glade og triste folk og ellers de som går i egne tanker. Ha en fin ettermiddag.

    23. Haha , du å de morsome innleggene dine 😀 Jeg har opplevd å snuble men det har vel de fleste !
      Har ennå ikke lakt merke til disse grønne avmerkningene ennå….Lurt ? Jeg er usikker .Men det er vel bedre enn alle som på død og liv skal presse seg inn på buss,t-bane og trikk….Har irritert meg å mange ganger . Å det med at skjørtet eller kjolen har flydd opp og blottet noe ja det har faktisk skjedd meg å :p

    24. Smilet kom i alle fall på plass hos meg nå. Kjekt hva de klarer å finne på.
      Jeg kjører bil og ja jeg ser mye rart. Vil så gjerne at folk følger med kontra å sminke seg. Lese aviser. Fomle med mobiler Osv:)

    25. Hahaha, dette har jeg ikke sett! Hadde det fungert hadde det jo vært genialt, men det er vel ikke så lett for de som kjører t-banen å stoppe akkurat på riktig plass hver gang. Kan se for meg at det var et morsomt syn da, å se alle spørsmålstegnene som sto å ventet på banen x)

    26. er for gale at man må markere at folk må AV før en kan gå inn. Kan ikkje folk helt enkel fysikk? Er koppen din full kan du ikkje heller MER i den. For å få emr i koppen må du faktisk først drikke enten litt og få påfyll eller drikke alt og få helt full kopp igjen. ER så utrolig logisk at de fleste barn i barnehagen forstår dette. Det sjåførene derimot ikkje forstår er at folk må AV før de andre kan komme på -ergo må de ikkje KJØRE før folk faktisk er ferdig med av og påstigning så det så

    27. Jeg ler godt av historiene dine, og jeg husker med skrekk og gru noen ganger da jeg pendlet til Oslo… ut av toget, spurte til trikk/t-bane… for å tryne midt i den eneste søledammen på Karl Johan… noen lo godt av meg da… og jeg var rød som en tomat… men det var den gang

    28. Det blir spennende å høre hvordan de der sirklene virker i lengden. Om folk ser ned og ser dem når det begynner å bli trangt om plassen, kan nok bli mange forundrede fjes i en periode 🙂 Ha en superfin torsdag. Klem <3

    29. Du verden! Her har noen jobbet hard og funnet løsningen… Mulig det er noen som sitter på kontor og som kjører bil til jobben hver dag? Er litt sånn som de driver skolene for tiden. Ikke snakk med dem som bruker og driver skolen. Mye bedre at slike avgjørelser tas på kontoret laaaaaaaaangt unna virkeligheten. Ops, der kom det litt sure oppstøt fra frua.
      I dag skal hun nemlig på mamma og jentekveld på skolen. Nå skal vi ta tak i mobbeproblemet på trinnet.
      Men først skal fru klippe seg litt, må jo få kontroll på toppen 😀
      Ha en fortryllende torsdag!
      Klemmer på vei med semitrailer 😀

    30. He he, skulle nesten ønske jeg måtte ta bane til jobb…oppkomme av historier altså:) Spennende å se om de grønne “båsene” virker da, og om sjåførene klarer å stoppe på riktig sted… Men de PRØVER i hvert fall å gjøre noe da:) Og det er jo bra:) Jeg har 2 km til jobb, og det skjer svært lite på den veien altså 🙂 Men en gang var det vegarbeid, og jeg måtte ringe på jobb og si jeg sto i KØ!! Da lo de av meg, for det var første gangen jeg kunne ringe og skylde på kø:) Ha en strålende dag, her er de meldt enda mer sol…deilig. klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg