Når neglspretten truer i april.. ;-)

Ja…for i dag var det litt sånn der at neglspretten truet med å gjøre comeback, og dra med seg vinteren for fult tilbake igjen…

Det var is i øra, og tungt å puste kald luft da jeg hadde klart å dra rumpa  mi opp til Sognsvann for å jogge noen skritt… Jeg var full av unnskyldninger som vanlig… og bare det å KOMME seg til Sognsvann for å begynne, krever litt pågangsmot… Så jeg var stolt som en hane da jeg sto på Sognsvann og frøs, i litt for lite klær for temperaturen… Så da var det bare å løpe fort da…for å holde varmen… Men jeg KAN jo ikke løpe fort jeg…med den pusten jeg har foreløpig…Og med beina full av flodhester….. Så etter en kort svipp rundt halve Sognsvann…var det BOM slutt… Neglsprett eller ikke… Men jeg har da løpe-sekk…med plass til kamera og greier… 

Og når man får kulda neglsprett tredd nedover fingrene igjen, er det viktig å bli minnet om at det har vært verre akkurat på DEN fronten…

Men nå kan man jo se hva som er best: -en solfylt vinterdag i kulde… eller en grå vårdag, snøfri-men kald…. ?

Sånn var det i vinter….


Og sånn var det nå…

 


Iskald sol på vei ned..

Grå vår i dag…men fin likevel, selv om neglspretten truet

 

Har du hatt en fin lørdag, med eller uten votter? ;-D

 



 

32 kommentarer
    1. Siv: Ja, det er skikkelig rart… Det har jo nesten ikke vært vinter når det skulle…Men NÅ.. Hm… Og vår først, og SÅ vinter igjen…?

    2. Tattavkvinnene: Ja, det var skikkelig kaldt og ekkelt… Og litt i dag også.Men jeg rakk før det ble FOR ille 🙂 Ja, vinterbildet finest, men moro å se sammenlikning uansett 🙂 Klemmer <3

    3. Vanja: Ja, shopping må til 🙂 Må vel det med rydding og vasking også, men det er fryktelig kjedelig :-/ moro å finne igjen stedene jeg tok vinterbildene, og sammenlikne. Det blir så tydelig liksom, sjarmen med de forskjellige årstidene 🙂

    4. Brr, det ble ganske så kaldt i går ja! Litt sjokk å gå ut når man er vant til å nesten kunne gå uten jakke. Våren er egentlig ikke så veldig fin før det har begynt å spire skikkelig. Jeg syens faktisk vinterbildene var finest, men om noen få uker vinner nok våren igjen ^^

    5. Lørdagen har vært flott den.
      Jeg har vært mest inne, og ryddet og vasket. Må jo til det også.
      Desuten var jeg på senteret og handlet litt. 🙂 Det var gøy.
      Utrolig stilig det vinter bildet ditt. Elsker å se på kaldt vann.:)

    6. Karoline Johannesen: Veldig enig med deg… derfor brukte jeg store deler av vinteren på å være ute å ta bilder av vinteren, for å begynne å LIKE den litt igjen, og ikke være in-aktiv.Og det funket det 😀 Jeg har “tatt vinteren tilbake” og koste meg faktisk gjennom vinteren 🙂 Men NÅ er jeg bare klar for vår 😀

    7. Min matgale verden: Ja, jeg synes det sto: der har jeg vært 😀 Jensemann er stadig på tur i området ja, med alle mulige andre politikervenner og går tur.. Jeg har bare sett Drillo der oppe jeg 😀 Og Anne Marie Ottesen 😀 Ha en deilig dag du også <3 Klemmer i vei <3

    8. folkogdyriskogen: Det var heldigvis litt før det begynte å regne isbiter 😀 Men jeg føler meg jo flink uansett hvordan vær det er jeg, når jeg har løpeskritt 😀 He-he .-) God morgen til deg <3

    9. He he,ser den var lett å misforstå:) Jeg har ikke vært ved sognsvann, men har alltid sett at politikere jogger der oppe, eller kanskje var det vare jens… Den fotballkampen og banen var her hjemme i går, fotballbane på andre siden av byen…og jeg som sjåfør!! Men vi fant da greit frem:) Ha en deilig dag på landet:) klemmer

    10. vakre bilder 🙂 Her har det vært pøsregn og vind i alle retninger..HAFF! Men har kost oss fordetom 🙂 Imponerende at du er ute å løper tross vær og vind! 😀 Stå på videre flinkis! Klem <3

    11. cathrinehenriksen: Ja, føler meg både flink og fornøyd i dag, løp jo faktisk 2, 5 km, og tok bilder resten 😀 Og det er kos uansett 🙂 Moro å sammenlikne bilder fra samme sted 😀 Hva skulle jeg gjort uten løpesekk 😀 Jeg hadde heller ikke votter 😉 Kod deg du også 🙂

    12. Så flink du har vært , synes det er bra at du i det hele tatt kom deg opp på Sognsvann og i tilegg prøvde deg på løping ,det er ikke dårlig dette da ! Flinkere enn meg i alle fall på det området 🙂
      Herlige vinterbilder og grå vår bilder var også fint , selv om det er best med solskinn 🙂
      Har hatt en super lørdag uten votter , heldigvis ;))
      Kose deg videre i kveld :))

    13. Moving On: Ja, har gjemt meg hjemme etterpå jeg også 😀 Men jeg fikk gjort den bittelille mini-jogge-turen FØR det spratt isbiter rundt her 😀 Heldigvis 😀 God samvittighet for all dytting og sofagris-tendenser senere idag 😀

    14. Fru Stussli: Greit med litt vinning og spinning 😀 Flinke dere 🙂 det er jo det fine med å trene litt da, at da KAN vi jo dytte innpå litt, uten for store endringer utseendemessig hvertfall 😀 Jeg skal begynne mer med det, trene OG spise snop. Ble ikke Ostepop, men Lindtsh Mørk med havsalt…Den er mørk-light altså 😀 og veldig god <3 Og noen gamle Ritz-kjeks... 😉 I morgen vender jeg snuten moy landet igjen :- ) Klemmer i vei <3

    15. Ja har hatt en grei lørdag..
      Ikke Vært så mye som utenfor døra da men:p
      Så sto inne når det begynte og snø/sludde i dag og bare skula stykt ut, haha

    16. Min matgale verden: Ja det er jo vår her..egentlig…men i dag var det kaldt der oppe og skulle hatt mye mer en jobbe-tøy, og tynn jakke…Snøen lå også noen steder i nærheten fra FØR…litt lenger oppi skogen 🙂 DU var på Sognsvann i sommer med Norway-cup -gjenngen? Så bra du fant banen da 🙂 helt alene 🙂 Jeg har stort sett kost meg og drevet dank etter løping, handling og middagslaging… Og i dag LAGDE jeg litt også 😀 He-he.. Jeg på landet i morgen 🙂 Stor klem til deg <3

    17. Her startet vi dagen med at jeg og Emma syklet 1,2 mil, men etter det har vi vært i sofaen og spist godis….. Så da gikk vinningen opp i spinningen 😀 Var veldig hyggelig med jentetur på mårran da.
      Vi hadde hansker på og det var nødvendig 😉
      Har du fått ostepop?
      Lørdagsklemmer

    18. Så veldig mye varmere ut enn det antagelig var… 🙂 Men fine bilder. Og der var vi i sogsnvann altså, der alle politikerne jogger…så kjekt med bilder fra “åstedet” 🙂 Her tapte vi en cupcamp, enda jeg fant banen uten Gubben, men med hjelp fra nabo og fotballgutt…og har nytt en hjemmelørdag med litt baking og mye kos… Nå turner jeg snart inn…. og er klar for en lang søndag. klemmer

    19. cassandraen: Ja, har vært det her også, men plutselig var det nesten sludd igjen i dag…Så jeg trengte en liten sammenlikning, for det ER vår altså 😀

    20. Engla: Klart du koser deg med Ostepop 😀 Det er det som skal fylles i påskeegget til påske eller? 😀 Hi-hi. Glad du har hatt så fin dag. Jeg har også 🙂 Koser meg når jeg klarer å få gjort litt. Jeg mangle bare litt sengetøy nå, så jeg får begynt på ny rye… Må vel på loppis jeg også.. Kos deg med Ostepoå <3 Klemmer til deg min venn <3

    21. Syns du er flink som forsøker å jogge jeg 😀 Kan ikke klage over neglesprett hær i trøndelag fortiden nei. Her er det sooool og riktig så fin vårstemning om dagen <3

    22. Nyyyydelige bilder fineste frodith <3
      Jeg har hatt en herlig lørdag sammen med to av mine tre barn og min lillesøster 🙂
      Nå koser jeg meg med ostepopp og hekletøyet 🙂
      Ønsker deg en herlig kveld <3
      God og varm klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg