By-påske <3

I går var første dag av påskeferien. Jeg og søsteren min hadde planlagt fotosafari og en del andre ærend i byen

Vi kledde oss godt, i vintermodus…for det var jo ikke akkkurat spådd gull og grønne skoger der OPPE fra… Men lite ante vi at det skulle regne sidelengs liksom… så litt overrasket ble vi jo…

Fotosafarien ble det lite av… vi trakk innendørs… Og jeg fikk Påske-egg av den snille søsteren min <3


Hun tar vare på lillesøsteren sin ja, det er det ingen tvil om 🙂


Det inneholdt for det meste mørk sjokolade med havsalt, og cashewnøtter uten salt… for det er DET vi begge later som vi liker best ;-D

VI endte opp med å gå på en liten shoppingrunde mellom alle kafebesøkene.. Og jeg fikk kjøpt meg ny vårjakke….. Ja, for det ER vår skjønner du!! 😉

Jakken var selvfølgelig med sommerfugler på <3

Sånn, det var dagens lille Outfit -innlegg., for NÅ skal jeg hvertfall ut å ta bilder..for i dag er det SOL <3

 

Har du noen gode planer for dagen?

 

60 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja,, vi har aldri hatt så mye feiring av påske egentlig,men søsteren min har begyne å gi meg påskeegg hvert år nå 😀 Hi-hi. Ja fornøyd med litt shopping i stedet for jeg 😀

    2. frustrertfrueihouston: Ja, shoppingen må gå foran 😀 Tror du dere rekker i dag da? 😀 Hi-hi Det er jo kjempemoro å få shoppet da, jeg skjønner det godt, helt andre butikker og sånt 🙂 Kose dere uansett hva det blir til <3 klem <3

    3. Så heldig du er som fikk påsekegg, hihi ^^
      Har lagd mitt selv i år, men jeg pleier enten å få av bestemor ellers så bytter Matias og jeg egg. Påskeegg er en skikkelig koselig tradisjon 🙂
      Kjedelig at det regnet sånn da :/ Meen da er jo kafébesøk og shopping perfekt terapi 🙂 Kjempesøt jakke, som kledde deg godt 😀

    4. Hei igjen . Kinoen måtte utsettes for jammen tok det tid for jentene å shoppe. Jeg kjørte hjem, og så hentet jeg dem når de var klar. Det ble noen poser med litt av hvert på dem. Yngste datter hadde bursdag for en uke siden, og da fikk hun en del penger som måtte brukes opp. Og nå har hun klart å bruke nesten alt. Men det blir et nytt senter i morgen, og da blir det kino på ettermiddagen. Tror vi skal se Divergent. Det er visst flertall for den 🙂

    5. Karoline Johannesen: Takk for det 🙂 Gleder meg til å kunne bruke den litt mer 🙂 Nå var det litt kaldt i dag.. så måtte på med tjukk-klæra igjen 😀

    6. ladyaugust: He-he, ja ikke sant, hun andre er også snill 😀 Som du er også da <3<3 Jeg er heldig vettu en lillesøster og en storesøster 😉 Og endelig fått med sommerfugljakke. I stretch og med dame-snitt 😉 Jeg driver og blir forkjøla nå, men det vil jeg ikke, så jeg NEKTER litt akkurat nå... Den skal være GONE i morgen!! Jeg var jo syk i fjor påske..ikke denne også... Jeg har vært på tur og sett masse hestehov 🙂 KOSEMOSEPOSE <3

    7. miastorp: Åå, så deilig med hage, og joggeturer som gir god samvittighet 😀 Da kan man jo virkelig bare la sofen ete seg 😀 Ja, jakka var bare MIN liksom 🙂 Og var fin i snittet og fargen 🙂 Bare det blir varmt nå så 😀 Klemmer <3

    8. Jakke med sommerfugler står jo skrevet Frodith på 🙂 Du ble riktig fin og vårlig. Jeg har vært ute i hagen i hele dag og så har jeg jogga! To dager på rad til og med! For jeg skal spise alt jeg har lyst på 😉 Nå er det ikke mye krefter igjen i denne kroppen så da blir det soffa resten av kveld 🙂 Klem <3

    9. Min matgale verden: Kan trøste deg med at denne læreren både har fri OG er tett i pappen selv som sagt… Tetner seg i nesa og hodet siger på, men jeg SKAL på HELSEFARM til venninna mi, så jeg drar uansett med nesa i en klut. Nekter å ha denne påsken i en sofa… hvertfall ikke DENNE sofaen 😀 Ha-ha

    10. He he, jada, jeg skjønte det, men siden jeg lider samme skjebne så.. 🙂 Du er vel en av de minst frekke personer jeg kjenner du 🙂 Forferdelig dårlig setningsoppbygging, men jeg er forkjølet, tett og hostende, orker ikke ordne, enda det er en lærer jeg skriver til…knis…

    11. frustrertfrueihouston: Så koselig at dere skal på Kino da, hva skal dere se? Dagen her har vært koselig og litt småkjølig 🙂 Men sol og bilder av hestehov fikk jeg. Kom over en hel hestehov -eng 🙂 Bra med litt shopping, selv om ferdig blir de nok ikke 😀 Man blir aldri ferdig 😉 <3Klem til deg 🙂

    12. Kjekt med bypåske, og jeg håper været blir bedre! Jammen har du en snill søster som du får påskeegg av, og mørk sjokolade er jo godt!
      Jakken din med sommerfugler var kjempefin, så den får du nok mye glede av fremover.
      Her hos oss er planen å kjøre ungene inn til et kjøpesenter, sånn at de får shoppet fra seg litt. Det er 20 grader ute, men veldig fuktig luft i dag. Kanskje det kommer en regnskur senere. Ellers tar vi dagen som den kommer, men det blir kino i kveld, det er alle enige om 🙂

    13. Min matgale verden: Jeg synes å huske noe om hytte og syk..og trodde det var påsken i fjor… Ligge småsyk..men det var kanskje vinterferien… SÅ gammel er altså JEG da 😀 Teflonhjerne 😀

    14. Litt kaldt ute enda, helt klart. Husker ikke om jeg var syk i fjor påske, men var i hvertfall syk for 3 uker siden, eller no sånt…og ikke klar for mer syke..litt lei, men satser på det går fort over. Gleder meg til påskenøtter, håper jeg har god wifi i england:) Reiser torsdag ja:)

    15. cuskima: Ja, behind the scenes høres smart ut 😀 Ha-ha Det ser ut som mørk sjokolade og kjipe nøtter uten salt på utsiden…og så er det bare Smash-poser og ostepop behind the scenes 😀

    16. hahahahaha eg tenkte eg sku ha et sånn innlegg om behind the scenes hjemme
      eg spiser nesten aldri godterier,men nå i påsken har eg slått ut håret hahaha
      spiste lekker grønnsaksuppe i går med deilige poteter og erter tok bilde og slengte kylling pølse oppi HAHAHA
      var så himla sulten og hadde ikkje laget helt nok:P

    17. cathrinehenriksen: Nei, jeg var syk kylling i fjor under nøttene mine, gidder ikke det i år..Elevene mine har vært syke en etter en… og når ferien kommer ….. NEEEEIIII!!! jeg nekter 😉 Beste søsteren og kjempegod venninne i samme person, nesten et lite kinder-egg -D

    18. frokenfjeldberg: Feiende fin formiddag frøken F <3 Frodith frisk til fots fulgt Akaerselva sammen med Oslopadda 😀 Tatt litt bilder i dag, LITT. Nettopp kommet hjem. Skal pakke til Fredrikstad-ferie. Deilig hos tante da 🙂 Takk for sist, skikkelig kos <3som vanlig <3 Stor klem til lille store frøken F <3

    19. cuskima: Ha-ha… nei, folk på jobben synes at vi ikke trenger å være så nøye på jobben heller, det er jo BARE en på jobben, og BARE en meg her og der… Nei, litt må man late som hvis man ikke skal ese HELT ut 😀 Jeg er jo ikke kjent for å trene livet av meg liksom… og er man ikke det må man passe på NOEN dager, med å ha litt mørk sjokolade 😀 MEEEN….nå skal det sies at det var lys også i egget og ellers er jo skapet UTENOM egget noen ganger fylt med andre ting da 😀 Ha-ha Klemmer i vei <3

    20. foreignerat50: Var veldig fint at det var sommerfugler på den.. det passet meg ypperlig 🙂 Ja, var sol her, men fremdeles kaldt.. Ha en fin dag 🙂

    21. cathrinehenriksen: Ja, det var godt med en tur, selv om det var LITT kaldt.. Og jeg blir nok litt forkjøla nå 😮 Æsj.. Jada, påskeegg er superkos, og at søsters har tenkt på meg og laget til, bare det er kos i seg selv. Og det var litt lys oppi der også 😀 ha-ha.. Jakke-kjøpet var perfekt. Nå blir jeg snuppa si tenker jeg 😀

    22. Fru Stussli: Ååå, kose dere på båttur da 🙂 Jeg skulle så gjerne vært og reist litt. Men i morgen reiser jeg i det minste en tur til Fredrikstad :-DHa-ha.. Jeg gleder meg det blir så varmt at jeg kan gå med den jakken, fine sommerfuglene 🙂 Klemmer på alle kanter <3

    23. ninaoglivet: Hei-hei, ja du har vært helt borte-vekk en stund 😀 Sånn blir det vel innimellom 😀 For noen… tydeligvis ikke for meg 😀 Men jeg har jo ikke holdt på så lenge som deg tror jeg… Det har vært mange som har hatt litt laber blogg-lyst i det siste virker det som… Litt slakt her 😀 ja, jeg var fornøyd med den jakka 🙂 OG gleder meg til det blir varmt nok til å bruke den. I dag var det kaldt 😛 Klemmer og fin dag videre du også 🙂

    24. Kristin: Ja, det er litt små-terging her om dagen, ikke noe stor-kos akkurat… Mye hestehov og hvitveis og alt, men litt kjølig.. og det kribler litt i halsen… men det NEKTER jeg å være med på egentlig… Ja, jeg får nok fylle på med litt av hvert… om jeg ikke bare legger det i skapet og henter når jeg vil ha 😀 Hi-hi.. Fornøyd med jakka 🙂 Stor klem <3

    25. Helge: Du er skikkelig sprekt 🙂 Jeg har gått ca 6 km, ikke verst det heller da 🙂 Fått rørt litt på oss hvertfall…Og tatt LITT bilder 🙂 Men det er kaldt ennå, selv om sola skinner… Nei, vi har ikke noe fast med påske-egg vi heller, men søsteren min har begynt litt med det faktisk, jeg synes å huske jeg fikk i fjor også 😀 He-he Ha en fin palmesøndag du også 🙂

    26. Min matgale verden: Nå var det hvertfall fint vær i dag,men veldig kaldt.. Kan visst ikke slippe dunjakka helt ennå 🙁 Hmm… den vårjakka må visst vente litt.. 😀 Vært på tur i dag med venninne, langs elva 🙂 Bittelitt bilder hvertfall 🙂 Du er sjuk i dag, var ikke du i fjor påske også? Det var jeg også hvertfall… Men torsdag… skal du til London da? Går litt i surr for meg her… Nei, nå er det påske, og kaldt eller ikke, syke skal vi ikke være,og nå er snart nøttene mine gjort klare 😀 Noen av dem i det minste 😀 Klemmer med fjær på <3

    27. Elin Slåen: Ja, fornøyd med den jakka 🙂 Men kan jo ikke brukes stort ennå…for kaldt 😛 Så i dag var det ull og fleece og ut på tur… Vi fikk noen sånne operamints-egg-aktige greier på jobben,men det EKTE egget fikk jeg av søsteren. Og i morgen skal jeg besøke venninne i Fredrikstad, og da er det MIN tur å gi påskeegg 🙂 Håper du har en fin-fin dag Elin <3

    28. lulltove: Ja, denne var stretch, innsvingt og riktig så snuppete, og nesten som en topp å regne. Derfor jeg kjøpte den 🙂 Neida, det var litt av hvert oppi der altså, en mest sunt..men det hjelper ikke stort når jeg gafler usunne greier på “frihånd” 😀 Hi-hi

    29. å så fin du er i den jakken <3
      du det er påske så dere trenger ikkje late som. Spis hva du vil!!!
      Det er 49 andre helger i året du kan late som,men man later ikkje i jul og påske og nyttår og bursdag og 17 mai og og og kanskje bare 45 hahahaha
      klemmeting

    30. venkesstrikk: Det ble ganske kaldt i dag også, selv om jeg har hatt sol på turen… Er ikke noen sommervarme ennå nei…Men hadde fleece på og kamera i sekken, så noen bilder ble det og kos på kafe 🙂 Bypåske er den beste 😀 Beste tida her i byen 🙂

    31. For en flott jakke! Den var perfekt til deg ❤️
      Min plan for dagen er en båttur rundt Manhattan. Hvis de har ledige plasser da 😉
      Ha en herlig dag flotte Frodithvenn

    32. Hei Hei 🙂
      Så sprek denne olajakken er da. Likte jeg veldig 🙂 Håper du har det bra om dagen? Har dessvere ikke vært inne på blogg på over en mnd. Huff… skammer meg :/
      Klem og ha en flott dag videre!

    33. Synd været ikke ble så bra for foto-safari :/ Her regna det utrolig mye i går kveld, men vi fikk i alle fall sett en dobbel-regnbue 😉
      Kjekt med et sunt påskeegg også, så får du heller fylle på med litt annet snacks etter hvert, om du vil ha noe mindre sunt 😮
      Kjempefin jakke – og det ER jo vår, selv om vi blir terget litt med dårlig vær 😉
      Klemmer <3

    34. Gratulere med fin vår-jakke. Skal snart ut igjen, var på en litn sykkeltur før idag på ca 1 mil tror jeg, det blir lengere sykkelturer senere i Påska. Da jeg var liten så pleide vi og male egg til påska, og det er jo en tradisjon for mange, og sikkert, kanskje mere i utlandet, gjør det til en liten hobby, stor kunst det der. Noe påske-egg som du viser her gir vi ikke til hverandre, men det er klart at barnebarna til mine søstre får nok noe slikt noe til påskaften. Sola prøvde seg her i sta håper den dukker frem igjen. Ha en fin palmesøndag.

    35. Så fin den var, kledde den godt gjorde du:) Lykke til med bilder i solen. Her blir dagen tilbrakt innendørs, hostende og snufsende på sofa….i håp om å bli frisk til torsdag, for da har jeg ikke tid til å være syk vettu. God påskedag, for påskeferie er deilig 🙂 gulepåskeklemmer…

    36. Åhh, så fin jakke! Jeg burde kanskje begynne å “like” shopping, slik at jeg også finner slike fine ting 😀
      Snille søsteren din som gir deg påskeegg 😀 Vi har alltid pleid å få påskeegg på jobb, men nå i fusjonen er det litt mye rot enda, så vi fikk heller to store egg til fellesen på jobb- det er hyggelig 😀
      Men, på vei hjem måtte jeg stoppe innom kollegene våre i Lindesnes (jeg jobber i Mandal) for å levere noe, og da fikk jeg et eget påskeegg av sjefen der, siden han syntes jeg var så snill som leverte ting og tang for 😀 Heldige meg 😀

    37. Veldig fin jakke med perfekt farge 🙂 Liker veldig godt jeansjakker som er snertne og litt snuppete 🙂 Sunt godteri er godt men usunt er heller ikke å forakte 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg