“På nippet til å bli blodharry”…Og Frodiths Påskenøtter Langfredag

Altså, det er NOEN som sier at man er ikke SKIKKELIG Harry, eller blod-harry som vi også kaller det noen ganger…. før man har vært i Strømstad på en skjærtorsdag… Man kan først kalles blod-harry, når man har cruiset ned mot Strømstad i en bil med terninger, hengende halvveis på utsiden av bilen med spritflaska i hånda… Det er først når man har “MOONET ” i bilvinduet dvs flashet  bar-rumpa i bakvinduet på bilen, i køen ned mot Strømstad, på en skjærtorsdag…. at man VIRKELIG kan kalles Harry, blod-harry…

 
Vel, jeg har ikke gjort DET altså…Jeg tilbrakte skjærtorsdagen trygt inne i skogen ved Sognsvann… Ingen MOONING der oppe, for å skremme tilfeldige joggere…Neida.. Og ikke en bitteliten spritflaske i sikte  på innerlomma en gang, der vi ruslet i silregnet og fotograferte…Neida…

Så hva er dette med på NIPPET til å bli blodharry?

Vel…ikke satte jeg nesen mot Sverige AKKURAT på skjærtorsdag…Men jeg har allerede brukt EN av påskedagene der (mandag) og handlet inn snop til påske-eggene som er premier her på påskenøttene.. Men ikke nok med det, men nå skal jeg JAGGU meg dit i dag også, på Langfredag…Og det er vel NESTEN i nærheten av skjærtorsdag, hva Harry-skap angår…  Så på nippet til blod-harry kan jeg vel sies å være 😉

Søsters har ingen terninger i bilen, mamma som er 82  år skal være med, vi har ingen sprit med og ikke noe høy harry-musikk på anlegget… så likheten med blod-harryene er kanskje ikke SLÅENDE?Vel, vi får nå se… for jeg kan ikke love at jeg ikke skal MOONE rumpa i bilvinduet til forskrekkede svensker altså 😉 Ha-ha.. Eller det er mulig de safer seg, søsters og mamma, for de truer med å plassere meg på taket… 

Vel, nok om MOONING, her er dagens påskenøtter : 

 

– Du må ha rett på 5 oppgaver i dag:  Du må svare i kommentarfeltet, og før kl 22 i kveld. Har du fem rette svar, legges du i lommen til ” Den Gale Påske- kyllingen”, den har du vel fått hilst på nå…?  og kl 22 trekker Kyllingen en av dere opp av lommen sin igjen…sånn som i går.. 

 

 

1) I hvilken by er påskekyllingen i dag?


 

 

2)Hvem er dette?


 

 

3) Og hvem er dette?


4) Hvor gammel er jeg? Frodith? 

 

5) Hva står det på egget under her? Kanskje du må bytte på noen bokstaver… 😉

Da ønsker jeg deg lykke til, og håper ikke det blir FOR vanskelig 😉

Ha en fin dag så lenge!!

 

 



82 kommentarer

Siste innlegg