Nå har jeg funnet på noe lurt…. ;-)

Ja, det er i det minste veldig lurt for MEG da …he-he.. 

De som har kjent meg en stund her inne husker at jeg heklet denne toppen under her, i fjor sommer. Det var noe av det første jeg har heklet NOEN GANG 🙂

Den var egentlig ment å skulle bli en tunika…Men da jeg kom så langt som til på bildet, så var jeg ganske fornøyd egentlig…

Da jeg var ute og flagret i sola i dag, slo det meg at jeg ALLTID strever med å finne noe å ha NEDENTIL.. og NEI… jeg kan ikke gå bar-rumpa som Donald Duck, selv om det er mye prat om fugler her inne… Så da jeg sto der og ventet på T- banen i dag, så tenkte jeg at ikke er fornøyd med den som topp, fordi jeg har ikke skjørt og bukser som passer til… SÅ…

Da skal den i ÅR bli en kjole…. Det er jo bare å fortsette nedover..  Litt lenger enn den under her….


…. så blir det jo en kjole…Og jeg er mye mer komfortabel med å ha den som kjole… Jeg har jo fått øvd meg på litt lenger klær i vinter også, med tunikaen jeg laget da. Den er fin den, men ALT for varm nå ja!

 

Så da er planen i morgen, gå å kjøpe mer turkis bomullsgarn, og hekle meg nedover på den toppen  til den når knærne sånn omtrent… 😉

 

Har du noe håndarbeidsprosjekter på gang?

Har du heklet klær noen gang?

 


#hekling #heklet kjole #tunika #bomullsgarn #håndarbeid
46 kommentarer
    1. cathrinehenriksen: Ja, blir spennende å se om jeg får til denne også, mangler jo bare et skjørt på liksom… 😉 Klemmer på vei med bussen 😉

    2. folkogdyriskogen: Jeg gjør lite inne med interiør og sånt, vi bor i en blokk som vi leier, og da blir det ikke så mye engasjement på DEN fronten 😛 En gapahuk høres bra ut 🙂 Koselig. Og maling inne, jeg skal gjøre masse sånt når vi en gang kjøper noe EGET 😉

    3. MayBritt Bråthen: Ja, ingenting er som å sitte å pusle med det, mens man ser litt halvveis på tv … 🙂 Jeg har nå heklet massevis av vesker, pompadurer og et par plagg. Og det føltes veldig lurt å skulle bare fortsette på denne så blir det en kjole… Og EGENTLIG var jo det nesten planen i fjor 🙂

    4. Utrolig fint 🙂 Her har jeg vel egentlig mer uteprosjekter på gang og inneprosjekter..Vet ikke om det kan kalles håndarbeid? Men vi skal bla bygge en gapahuk her ute, med bål/grillplass, skal også lage en vi kan sove i lengre ute i skogen her 🙂 Også har jeg litt maleprosjekt og sånt her inne 🙂

    5. Så lurt, den blir nok kjempe fin som kjole også 🙂 Jeg har heklet litt, et lappeteppe også noen, små duker. Ellers har det blitt mest strikking for meg, litt baby tøy og gensere til ungene 🙂 Men veldig avslappende og koselig og drive med håndarbeid.

    6. frustrertfrueihouston: Ja, jeg håper jeg finner ganske lik innfarging i det minste 😀 Og det er jo ingen krise hvis jeg ikke finner. Jeg KAN bruke den til bukse, men det blir ofte litt FEIL, for den er jo veldig avkledd, og passer best når det er VELDIG varmt ute.. og da orker jeg ikke bukse.. Tights, og trangt skjørt GÅR..men føler meg ikke helt komfortabel da heller, Shorts liker jeg ikke å gå i… Så, da passer det best HVIS jeg får til som kjole 😀 Og elsker at det bare er å fortsette 😀 Hekling er best sånn sett, strikking mye mer skummelt og trøblete om man mister en maske osv. Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    7. Tattavkvinnene: Den er ikke så veldig luftig, for jeg hekler med dobbelt garn for at det skal gå fort 😀 Men den er ikke veldig varm heller da, er jo hvertfall bare bomullsgarn 😀 Åå, spent på å se den toppen da, hvis du får til 🙂

    8. Du er smart du! Og det er det fine med hekling, at du bare kan fortsette. Og om du ikke er fornøyd med den nå pga at du mangler underdelen, så har du jo løst den saken. Blir spennende å se da når den blir helt ferdig 🙂 Den har kjempelekker farge uansett. Håper du finner mer garn i morgen. Klem <3

    9. Det var jo en god idé! Det er jo så varmt om dagen at en kjole kommer godt med. Kan tenke meg at det er godt å ha en heklet kjole, det blir vel litt luftig kanskje? 🙂
      Har ingenting jeg jobber med akkurat nå, men tenkte jeg skulle prøve å se om jeg kan kopiere den svarte toppen jeg vise frem på bloggen i dagtidlig 🙂

    10. Lisbeth Pedersen: KJempeglad i den fargen jeg også, og den er så KLAR liksom akkurat denne turkisfargen. Tror jeg bli veldig fornøyd med den som kjole 🙂 Kjøpe garn i morgen 🙂 Nattaklemmer <3

    11. Fru Stussli: Nå klør jeg altså så fælt her at jeg er sikker på at det er lopper overalt 😀 Ha-ha… Du vet jo meg og den kløinga av lapper, mønstre osv… og i dag sol på kroppen i tillegg… MÅ jo klø… Jeg tror ikke den blir tung, ganske lett garn, men jeg prøver meg fram… 😀 Jeg hadde jo dobbelt garn på toppen, og må kanskje til på skjørtet for å få det ugjennomsiktig også.. og den toppen er litt inntil ved livet der…så tror nesten den skjørtet blir hengende litt for seg selv på hoftene mine..Og hofter er det nok av her…så det får hvertfall litt å henge på 😀 Ha-ha Gleder meg til å se både sy-prosjekter og hekling til Emma. Jeg kom litt i siget, tankemessig her, så det skal nok bli litt å gjøre her igjen også.Jeg har liksom hatt en liten pause 🙂 Nattaklemmer, Frodithklemmer, vårklemmer, sommerfuglklemmer og minst 1000-vis av klemmer fra hun andre du vet bak tastaturet her 😉 <3

    12. ladyaugust: Ja, jeg vet, men jeg tenkte at det er ikke så farlig det heller, om den blir litt ulik… bare det er samme garnet i det minste 😀 OG ikke noe ull eller annet stikkete 😀 Ja, fint å ha noe å holde på med, jeg har ikke gjort noe på lenge… Har vært greit for hendene for så vidt…Men nå er jeg klar igjen 🙂 Kjøpe i morgen., så har jeg noe annet å tenke på, for skal gjøre småskumle ting som setter i gang litt små-ekle sommerfugler.. på tirsdag…SÅ best å ha annet å gjøre 😀 Og du også kan hekle deg fine klær vettu 😀 jeg drømmer altså ingenting… så kanskje trenger litt lykkeønskninger på den fronten ja…litt kjedelig med null drømmer… som jeg husker hvertfall 😮 I natt skal jeg drømme søtt og huske det etterpå 😀 bestemt NÅ <3 Klemmeriallevarianter <3

    13. Åh det høres spennende ut. Den passer jo perfekt til å få skjørt på seg, men blir ikke kjolen tung? Er garnet lett og tynt? Gleder meg masse til å se den ferdig <3
      Her er jeg jo akkurat ferdig med 17.maikjolen til Emma, men jeg har masse sømprosjekter liggende åsså har Emma spurt om noen småting som jeg kan hekle opp i mellom 😀
      Nå skal jeg finne loppekassen her. I morgen er nok en stappfull jobbedag.
      Ha en magisk natt!
      1000 klemmer

    14. Haha såå lur du er 🙂 Bare pass på fordi fargene kan være ganske forskjellige selv om de heter det samme. Jeg skal også ut å handle heklekrok for jeg finner ikke min noe sted. Deilig å ha noe håndarbeid <3 klæmmegodnattiklæmmen 😀 og sov søtt og drøm vakre drømmer

    15. ja har hud,men får lett eksem og det er vondt å drive med garn da. Nett nå hadde det gått fint,men nå hakkje eg lyst hahaha må vente til lysten tar meg <3

    16. cuskima: Uff, ja da kan jeg skjønne du droppet det en stund. Man driver ikke med tortur heller liksom. Men du er bedre nå da? Kan begynne å hekle og strikke igjen? Klart du ikke kan sy, med nåleangst 😀

    17. eg har heklet strikket og sydd mye før,men mistet huden på hendene i ett år og da ble det slutt på baking og håndarbeid. Var så vondt med eksem og tråd og litt uhygienisk å bake med hendene med masse sår.
      Så det ble litt glemt -alle tingene likssom……symaskinen kommer ikkje frem igjen da eg har nålenangst hahahaha,men helkling og strikking kan det bli

    18. Ja, det er veldig rart det der altså ! 🙂 Nei jeg klarte så fint å hekle før, men så la jeg det på hylle et par år , å nå får jeg det ikke til ! 🙂 Men strikke det kan jeg 🙂 hehe

    19. ~Thessa Braathen~: He-he, nei noen føler det sånn 😀 Jeg husker vi prøvde LITT da jeg var 12 eller noe på skolen… DET gikk ikke… Og så prøvde jeg nå 35 år senere..Og DET gikk veldig fint da 😀

    20. ~Thessa Braathen~: Takk-takk 🙂 Det er ikek bare-bare å lage baby-tepper da..Det har jeg aldri gjort. Og det med hekling er veldig rart. Jeg hadde aldri gjort før i fjor vår. Hadde strikket mye men aldri heklet. Og så satte jeg igang etter å ha forstått prinsippet, og det gikk veldig greit. Hekler alt på frihånd, uten oppskrift, men har jo meg selv å måle på hele tida 😀

    21. FruEmmel: Ja, jeg ble litt gira når jeg fant ut at jeg trenger jo ikke bare ha den sånn, når jeg føler jeg mangler noe…er jo bare å fortsette nedover 😀 Gleder meg nå til å ta fatt igjen 😀

    22. Så utrolig fin topp , å den kommer til å bli nydelig som kjole ! 🙂 Du er kjempe flink ! 🙂
      Eneste jeg har lagd av håndarbeid er skjerf, hals, lue og baby tepper ! 🙂 hehe

    23. Moving On: Luer og pannebånd telles 😀 og den toppen er egentlig bare et veldig langt pannebånd på en måte 😀 Ha-ha Og noen stropper øverst da 😀

    24. Marit: Ja, det med klutene var lurt 😀 Og jeg er spent på om jeg får rett på den gjettinga 😀 Husker ikke hvor mye jeg gjettet nå, men du klarer helt sikkert mange 😀 Ja, jeg fant ut det var smart, og bare fortsette nedover og lage et skjørt på den toppen…så blir det jo en kjole, og DET bruker jeg mye mer 🙂

    25. så utrolig KULT gjort!!
      gleder meg til og se hvordan det blir seendes ut når den blir ferdig!:)
      komer til å fikse det bra!
      her er det ikke noe handarbeid på gang!
      har aldri heklet noe form for klesplagg heller.
      Eller om luer og pannebånd teller så har jeg heklet det da! haha

    26. Det var kjempelurt! :o)) Nei, jeg har bare hekla noen få bittesmå brikker, en gang i forrige århundre. Veldig, veldig lenge siden altså. Jeg tror jeg var 14-15 år. Men har strikka mye. Og jeg holder fortsatt på med alle disse klutene vettu. Skal ikke se bortifra at det blir et teppe heller. Hehe. Om jeg gidder å sy de sammen .. Nei, det var tull altså. Regner med at alle jeg skal gi julegaver i år får en ladning med kjøkkenkluter. Hahaha. Synes jeg ser ansiktet på dem da!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg