Prinsessen på ball ;-) Siste kapittel

Ja, da var det klart for siste kapitel i eventyret om toppen som ble en kjole 😉 Og det er DEN som er prinsessen og ikke JEG 😉

Den startet jo SÅNN som du vet

 


Bare en liten IDÈ, i fjor sommer…

 

 

Jeg heklet og heklet på spreng noen uker i fjor sommer, for å få toppen ferdig til konserten med IN AUGUST, Lady August sitt band. Og jeg BLE ferdig. Så jeg brukte den 3-4 ganger i fjor sommer, men i år tenkte jeg at jeg ville bli mye mer glad, om den var lenger…. til kneet eller noe.. en kjole….Så da var det bare å fortsette da…nedover.. En liten forvandling, fra and, til svane……. Fra Askepott til prinsesse…eller noe sånt…

 

Sånn så den ut underveis., men måtte være lenger skulle jeg slippe løs de hvite beina mine under der 😉

 

 

 Så da ble den sånn. FIks ferdig…og ingen flere forvandlinger nå… tror jeg da… 😉

 

 

 

 

 Så NOE fornuftig kommer det ut av å ligge syk en hel helg også 🙂

 

Har du noen kreative sysler på gang nå?

Liker du å holde på med håndarbeid eller andre kreative ting?

 

 

 

#hekling #hekle #selvkomponert #kjole #håndarbeid #kreativt #sommerlig #sommer
59 kommentarer
    1. Se på den ja! Den ble jo veldig fin som kjole 😀 Sommerlig og søt var den, også er fargen skikkleig fin! Den passer så godt til håret ditt 🙂
      Kjempefine bilder av deg <3 Klem

    2. ~Thessa Braathen~: Tusen takk for det 🙂 Nå gleder jeg meg til sommeren kommer ordentlig, så jeg kan bruke den 🙂 Håper du hadde en fin helg hos mamman din 🙂

    3. Engla: Jepp, det var det jeg tenkte, at jeg skulle komme med den i sommer, og sette meg til hos deg i sofaen din, og bare matche meg fast der 😀 Hi-hi. Uten mønster ja 🙂 Vil lage flere 🙂 I svart med fargeklatter på 🙂

    4. Wow, den ble utrolig nydelig og passet jo perfekt til verdens fineste frodit <3
      Du er jo så flink!
      Alt uten mønster?
      Det beste av alt er jo at du sklir rett in her med den vakre fargen også, hihi For her maler jeg med turkis 🙂

    5. Helge: Nei, jeg går ikke i tog på 17.mai, har aldri gjort faktisk. Det har vært tog med skolen vår i hovedtoget, men jeg har aldri vært av de lærerne som har gått. Vi er stort sett hjemme og koser oss her,jeg og samboeren 🙂 for mye stress i byen… Kos deg med middagen 🙂

    6. Den ble fin. Noe kreative sysler på gang har jeg egentlig ikke, her er det samme tingene som går igjen. Men sommern er lang så det er bare og planlegge ting som kultur, turer, konserter og happy days. Du skal vel gå i tog til lørdag, eller har skolen eget tog som vandrer opp til slotte på 17 mai? Jeg skal holde meg langt unna byen den dagen. Men nå blir det middag her om litt.
      Ha en fin dag.

    7. dandilion: Åå, tusen takk 🙂 Jeg synes jeg kler turkis, føler jeg ser litt mer brun ut med turkise klær 🙂 Og det kan jeg visst trenge, for nå er jeg grensen til blå-hvit, før fargen fra sola kommer:-D Har du heklet noen klær til deg selv? Du hekler jo mye du også 🙂

    8. ladyaugust: Hei søs 🙂 Takk-takk 🙂 Ja, dette ligger i genene vettu, så du har det i deg, mer enn du aner 😀 Hi-hi. Jeg begynte å gå på jobb i dag,men jeg snudde på halvveien, for ryggen er vond og DET vil vi jo ikke ha noe av. Så jeg blir hjemme til den ikke er så ekkel. Jeg skal ikke ha noe tull ut av det her..Håper det er bedre med deg i dag <3 Klemmeklemklemmen til verdens beste søs <3

    9. Den ble jo helt aldeles LEKKER ! Fliiinke deg <3 og helt uten oppskrift og greier, jammen er jeg stolt av å være søstra di for da kan det jo hende det drypper litt hekletalent på meg også :DDD Good dag søs sog riktig så goood bedring <3 klæmmeklæmklæmmen <3

    10. Det er i så fall fra fra i år ;o) Nei , du skjønner de hadde en dame der som hadde skikkelig peiling på smykker så hun lærte meg å lage noen fine , men akkurat de har jeg nok aldri lagt ut da jeg var på sykehuset på den tiden . Ja skal holde godt på dem , kan jo hende det blir en utgivelse hvis man er heldig så 🙂
      Godt med mandagsklem , du får også en <3

    11. cathrinehenriksen: Da skal jeg inn igjen å se på det som ligger på bloggen din 🙂 Gøy å lage smykker da. Jeg laget noen knyttede armbånd før, men ordentlige smykker har jeg aldri prøvd. Skjønner godt det med å ikke leggge ut dikt og sånne ting ja, når du har lyst å bruke det selv, prøve å gi ut. Nei, hold godt på dem 😀 Klemmer mandagsklemmen <3

    12. Ser den , hender jeg liker lange skjørt i blant da også , men kjoler liker jeg at ikke er altfor lange ;O) Ja , jeg synes du var en flink modell jeg 🙂
      Å ,Ja jeg hadde begynt på ett maleri i alle fall , men det er TRE år siden nå og det er ennå ikke halvferdig ,haha …..Stemmer at det ligger ute på bloggen ja 🙂
      Så er jeg jo glad i diktskriving , men siden jeg alltid har gått med planer om å gi det ut når jeg blir eldre så har jeg ikke vist noen på bloggen for man vet jo aldri om noen stjeler ideene mine :p Så der har jeg vært litt småparanoid eller som jeg velger å kalle det på den sikre siden ,haha …..Laget også litt smykker og ett fuglehus b.l.a den gangen jeg var innlagt på sykehuset Sundås 🙂 For der var det mye død tid :p
      Klemmer i vei <3

    13. cathrinehenriksen: Jeg skjønner det med lengden, og når jeg var LITT yngre enn nå,så synes jeg kortere var finere jeg også 🙂 Men jeg synes ikke jeg har så fine bein lenger, så da ble den litt lenger 😀 Men jeg har alltid likt kortere også. OG med tjukke strømpebuksereller tights er det greit 🙂 Ååå takk skal du ha 🙂 Og du synes jeg var flink som modell ;-D Føler meg ikke så bra sånn oppstilt men…. Skulle gjerne sett litt av dine ting jeg. Er det malerier? Har jeg sett noe av det? Fikk plutselig følelsen at du har vist noe? Stor klem til deg <3

    14. hamyst: Turkis er en farge som gjør noe med fargen på huden. Jeg har trodd det før,og nå bekrefter Cuskima det, og hun vet litt om sånne ting med sminke,moter etc 🙂 Tusen tusen takk 🙂 Synes den ble fin selv også, den skjuler der den skal og viser der den skal 😀 Hi-hi Håper du har enn fin mandag også 🙂 klem <3

    15. lifeistooshorttowait: Så morsomt med en sånn slektsblogg da 😀 Ikke gøy at du var syk, jeg hører flere som er det, sånn plutselig. Så er nok noe som går. Jeg har mest problemer med ryggen akkurat nå, men den må jeg ta hensyn til 🙂 Har et spesielt problem der. God bedring da, og kos deg med dyra når du kommer så langt <3.

    16. Jeg er imponert som vanlig :O) Og du ser kjempeflott ut i den ferdig heklede kjolen , bra jobba og flink å stå modell også ser jeg :)) Liker fargen , selv hadde jeg vært fornøyd med en litt kortere variant også ;-D Men denne var jo max fin til å være selv laget da :))) Stilig bak er den også :o)
      Om JEG har noen kreative sysler på gang ? Øh , nei….Men skulle kanskje hatt det :p Jeg har perioder hvor jeg er kreativ å lager noe , men nå er det en stund siden sist da :p

    17. Anonym: Ja, ikke sant Cuskima 🙂 vet det er deg 😀 Du vet jo litt mer om sånt fargegreier 🙂 Men da har jeg tenkt riktig da,jeg har bare følt det på meg at alle får farge av det 🙂 Takk-takk 🙂 Jeg er tålmodig på MIN måte. Jeg orker ikke oppskrift,men når jeg bestemmer selv så er det noe annet 🙂 klemmer tilbake masse <3

    18. Så fin den ble!! Herlighet, så frisk og flott en kjole altså!
      Og den flotte dama! En uslåelig kombinasjon!! 😀
      Ønsker deg en super Mandag!! 🙂

    19. Den ble jo flott jo… ligger her syk selv med feber og kropp som verker… pling sa det så var jeg syk… kom kasta på meg…skitt
      Kreative sysler… ikke annet enn at jeg har opprettet en blogg til som kun er med det jeg har funnet ut om slekt, bilder og historier osv.. tror jammen den blir litt fin jeg og slekta borte i USA liker den veldig godt :))

    20. Du har rett alle kler turkis og det er fordi den inneholder komplementefarger til hudtonen til de fleste. Så rett turkis på bikini, badedrakt, kjole etc vil gjøre de fleste vakre:)
      Nydelig kjole, du er superflink, eg hadde ikkje hatt tålmodighet til en slik kjole-wow, helt imponert, superflinkesen du og sender god bedringsklemmeting <3

    21. Lithanna: Tusen takk 🙂 Ja, jeg føler egentlig at ALLE kler turkis jeg. Hvis man er litt blek, så FÅR man farge av turkis faktisk. Den rette turkise .-) Nå gleder jeg meg veldig til varmen kommer 🙂

    22. Lisbeth Pedersen: Jeg gleder meg veldig til å se de nye veskene dine, blitt skikkelig nysgjerrig 🙂 Er de spesielle i mønstre? Farger? HVA? SI LITT da? 😀 Takk skal du ha 🙂 Jeg ble fornøyd med den selv som kjole 🙂 Gleder meg til sola 🙂 og varmen. Nå er jeg syk og hjemme.. Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer i massevis <3

    23. karenmarenmette: Ja, jeg lå hele helga, og ligger her ennå.. Jeg dro mot jobben,men snudde og dro hjem igjen. Skikkelig vondt i ryggen, og det er noe tull jeg ikke vil ha verre med den.Så nå ligger jeg her til den blir bedre 🙂 Takk for ros og bedringer 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 klem

    24. frustrertfrueihouston: Ja, jeg tror jeg får glede av den altså, den satt som jeg ønsket, og fargen er midt i blinken. Den er litt sterkere når den kommer i solen, mer ordentlig turkis og ikke så lyseblå 🙂 Blir fint når jeg blir LITT brun i det minste 🙂 Jeg er hjemme i dag.Ryggen. Håper du får en fin dag også min venn <3 klemmer <3

    25. Haha du gjorde det ja!:) jeg er på vei ut dørenen nu.
      så ds får du ta det rolig hjemme og slappe av”)
      Haha, ja du er sikker på at den er ferdig? Haha

    26. miastorp: Takk -takkk 🙂 Vet ikke hva det neste blir her, trenger noen tips 🙂 Men først skal jeg ligge stille å ikke hekle det grann.Har en veldig vond rygg, som ikke tåler noenting nå, og derfor er jeg hjemme i dag også. Det ble ikke jobb. Blir mye fine vimpler på torpet å da 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    27. Oslopadde: Takk padda mi <3 Denne frosken er syk i dag, vært hele helga også. Er litt forskjellig, men nå er det ryggen som er verst,og jeg prøvde meg på jobb i dag, men snudde halvveis. Det er nå jeg må passe på så jeg ikke blir verre vet jeg 🙂 Ja-ja, men da vet vi at kjøpt vaniljesaus er like godt om ikke bedre 😀 Har du strikket på genseren? Lykke til med dagen .-) Klemmepaddeflatklemmen <3

    28. Å den ble jo nydelig 🙂 passet deg perfekt 🙂 og en herlig farge
      Jeg holder på med to nye vesker, to like, er spent på hvordan disse blir mottatt 🙂 men må i dag og kjøpe glidelås til veskene, jeg var godt tom for rette størrelsen.
      Ha en strålende dag 🙂
      Klemmer

    29. lulltove: Takk 🙂 Den ble akkurat sånn som jeg håpet og sitter på kroppen som jeg håpet. Skjuler det den skal, og framhever det den skal 🙂 Nå er det bare å vente på sola 🙂

    30. foreignerat50: Tusen takk 🙂 Den ble sånn som jeg håpet, og nå gleder jeg meg til pent vær 🙂 Og sandaler til 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    31. Moving On: Takk-takk 🙂 Og nå er den helt ferdig altså.. ikke noe mer hekling på den nå 😀 Jeg dro mot jobb,men gikk hjem igjen jeg 🙂 For mye vondt i ryggen til å være på jobb. Det gikk ikke. Snudde halvveis. Ha en fin dag du 🙂

    32. Fru Stussli: Tusen takk, og nå kommer den ikke på visning her flere ganger, nå har den fått vært nok på catwalken 😀 Ja, nå mangler jeg bare en bh som passer og noen varmegrader, så er jeg i full fart ut i verden med denne kjolen altså 🙂 Tank å ha en datter som bestiller klær da, det er jo så utrolig koselig 🙂 Det betyr at mammaen er verdens flinkeste å sy, og at datteren er en spesiell og flott jente, som har sin egen stil, heller enn å kopiere alle andre. Og DET er så flott 🙂 DU har gjort en kjempefin jobb både med syinga og med datteren du Bente. Jeg elsket også mammas hjemmelagede fine kjoler og buksedresser og alt 🙂 Du har jo laget utrolig mye fint til Emma da, som jeg har ønsket meg i voksen-størrelse 😀 Alvekjoler og alt mulig fint <3 Jeg skal la armene ligge en liten stund nå, pga ryggen, men så skal jeg nok i gang igjen. Tar gjerne i mot tips 😉 Ha en flott dag min venn <3 Klemmer på alle kanter <3

    33. Æsj då.. At du har ligge sjuk.. Kjolen ble nydelig fin.. Passa det heilt perfekt. Korleis før du til å berre trylle slik..? Imponerande 🙂 kan ikkje helle so avansert eg 🙂 ha ein kjempe fin dag, fine Frodith !!!

    34. Så fin den ble. Helt frodith 🙂 men nå har du kjole og tunika – hva blir neste? Jeg sydde ferdig en vinkel til i helgen og så var jeg på stoff&stil… Fikk mange ideer til håndarbeids prosjekter der 😉 men jeg har så mange prosjekter fremover at jeg må begrense meg litt. Har gått med en betennelse i høyre albue i sikkert to mnd… Så når jeg selv ikke klarer å begrense meg gjør kroppen det. I hvert fall delvis 😉 ha en fin fin dag <3

    35. Flinke Frodith 🙂 Jeg er imponert. Du spør om kreative sysler; etter å ha styret masse på kjøkkenet i går, for å lage vaniljesaus, så ble konklusjonen at den kjøpte er bedre. Hurra. Det var mitt kreative krumspring i går.
      Ny arbeidsuke står for døren. God uke! 🙂 Paddeklem.

    36. HERLIG!!
      Den ble jo helt nydelig som kjole. Jeg liker så godt den kryssningen på ryggen. Er jo så moro når man har laget noe selv og så blir det så flott som denne kjolen!
      Jeg har ingen prosjekter for tiden. Dvs jeg har hodet fullt, men ingen i hånden. Nå prøver jeg å holde meg til å skrive når jeg har ledig tid. Jeg drømmer om å strikke genser/jakke til meg selv, jeg har en haug med bestillinger fra frøkna som vil ha hjemmesydde sommerklær og så har jeg en hage som vil ha litt kreativ stæsjing. Gleder meg til oppgavene er så ferdige at jeg kan sende dem fra meg og begynne å skape igjen. Jeg blir jo superinspirert når jeg ser slike prosjekter som denne kjolen din.
      Er du klar med nytt prosjekt nå? Har du en plan?
      Håper du er tipp topp i dag!!
      Lage tog med klemmer til deg vennen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg