“Å være eller ikke være….” ;-)

Store ord…høytflyvende ord..

Vel…nå er jeg snart på vei ut i periferien…ut i det blå…Neida, ikke på flytur igjen, ikke ut i verdensrommet…. og ikke LOST IN SPACE og fjern- i -KNOTTEN,  type på- tur- i -det -blå…Neida, jeg skal bare ut av sentrum… DEN så du ikke komme HEH? …. Skal ut av bykjernen, og lære meg om høytflyvende ting som drama-greier…Hm… Nei, egentlig er det ikke så høytflyvende når man tenker etter… Kanskje er Shakespeare litt vanskelig tilgjengelig for noen og enhver, kanskje er “Å være eller ikke være”…et spørsmål ikke mange tenker så mye over…. EI heller jeg akkurat i dag… 

For den drama og teater-erfaring jeg skal ta med meg hjem herfra er på et HELT annet plan. Det er snakk om små enkle grep,for å lære elever å utforske dramaens verden. Er du døv, er faget musikk ikke særlig tilgjengelig, så de har et fag som heter drama og rytmikk i stedet for.. Og DET er det jeg skal få litt påfyll i. Jeg kan en del om teater, drama og også litt om hvordan tilpasse for døve. MEN jeg trenger veldig påfyll, inspirasjon og å snakke med andre om erfaringer. Og det er SÅ sjelden jeg drar på noen sånt, så jeg gleder meg masse. 

Gårsdagen ble mest en reise, og litt titting her og der i Trondheim, før natten kom og senga spiste meg. Så dette var gårsdagen før jeg måtte legges til lading 😉


Med banen….


Med flyet…


En fantastisk butikk, hvor jeg SKAL finne noe fint før jeg drar… 😉


Sånn så det ut inne der… likner mer en kafe enn en klesbutikk 🙂 


Herlig butikk <3


Noen herlige blomster jeg ikke har sett før…. Noen som vet hva de heter? 🙂


En flott kirke…. 

Men ikke så flott som DENNE….


…domen….som jeg skal se mer av i morgen… 😉 Fikk bare en snartur i dag… 

Herlige detaljer…


Og denne lille frøkna står og tar i mot oss når vi kommer inn på hotellet 🙂 

 

Så da er jeg klar for en ny dag her i Trondheim, med påfyll av drama, på den ene eller andre måten. Og i det store og hele så handler mye her i livet om å VÆRE eller IKKE VÆRE …Gjør det ikke? Og jeg velger så absolutt det første 😉 Å VÆRE, fullt og helt, så godt jeg bare kan <3 🙂

 

Hva skal du gjøre eller VÆRE i dag? 😉

Noen gode planer for dagen?

Har du holdt på med drama eller teater før? 🙂

 

#Trondhem #drama #reater #Nidarosdomen #kultur #severdigheter #være #påfyll
73 kommentarer
    1. Kristin: Det er et GAAAMELT innlegg 😉 Fra tirsdag… hjemme på torsdag igjen 🙂 Håper du tar en tur innom dagens innlegg, og at du BLIR MED 🙂 Klemmer <3 Handler om foto <3

    2. Næææ, er du i Trondheim – så gøy!! 😀
      Og sånn en flaks med været også, byen er jo så herlig når det er fint vær 😀
      Håper du koser deg max, og jeg er sikker på at du finner noe i butikken til Drillpikene ja 😉
      Klemmer <3

    3. frustrertfrueihouston: Næmmen? Jukser du?:-D Hopper over 😀 Hi-hi,jeg bare tuller 😀 Akkurat kommet hjem, og Trondheim må besøkes igjen. Jeg fikk ikke sett nok.. Jeg har lært masse og det har vært skikkelig bra 🙂 Klemmer fra meg <3

    4. Hei her er jeg. Det ser ut til at jeg hoppet over innlegget ditt i går, og det var jo ikke meningen. Den butikken ser ordentlig koselig ut, men er det en klesbutikk altså? Litt utenom det vanlige, og det er spennende. Hun jenten som er malt på hotellet ser koselig ut, så det må være en fin velkomst. Håper du koser deg i “bartebyen”. Og får masse påfyll til jobben, og så noen fine bilder i tillegg. Klem fra Houston <3

    5. Tattavkvinnene: Ja, det er vel noen sånne i Oslo også, på Grunerløkkaområde kanskje 🙂 Det var en skikkelig kul blomst, og så sto det noe liknene en lilla og en knall rosa tulipan der også 🙂 Nå får vi se hva denne dagen bringer, før vi farer mot flyplassen igjen 🙂 Ha en fin dag Sara 🙂 Klemmer <3

    6. Så fine bilder fra turen så langt 😀 Jeg liker så godt sånne oppdateringer, man føler liksom at man er litt med på turen 🙂
      Den kafeen så skikkelig koselig ut, og jeg har faktisk hørt at det skal være en liknende butikk i Oslo også? Halvveis kafé, halvveis butikk. Synes det høres ut som et kult konsept 🙂
      Jeg er ikke helt sikker på de blomstene, men de ligner på kornblomstene oldemoren min og jeg brukte å plante da jeg var liten. Det er egentlig en av mine favorittblomster, men det var litt vankselig å se fra den vinkelen 🙂
      Håper du får en god natt, og at morgendagen bringer masse fint 🙂

    7. Vanja: Fikk ikke vært i domen, inne… vi har ikke rukket, det går i ett på sånne turer når det egentlig er jobb som er hovedgreia… Synd.. Men jeg får dra hit igjen på ferie senere 🙂 Ikke stresse FOR mye da 😮 klemmer <3

    8. Masse flotte bildet som vanlig, og det er litt av en jobb du har.
      Jeg er imponert over at du får det til.
      Jeg sliter med å holde tømmene samlet for tiden. Mye jobb og mye hage. Så skal barn ha sitt med mor også, og ikke minst prøve å kose seg..)
      Domen er en herlig kirke. Det er noe helt spesielt der inne. Kos deg.:)

    9. ladyaugust: Jeg fikk ikke sett så mye nærmere jeg heller, vi rekker jo nesten ingenting…For LITT må jeg jo slappe av på rommet og spise snop også,og nå har vi vært og spist middag og kjøpt ny kjole 😀 og tatt ltt bilder. Nei, jeg må visst hit igjen på bare FERIE tror jeg 😉 I morgen full fart på kurs, og så på flyplassen og hjem 😉 Stor god søsklem <3

    10. de blomstene var jammen fine, rop ut om du finner ut hva de heter 🙂 Domen skulle jeg gjerne ha sett nærmere på, har bare hasta forbi i full fart en gang for lenge siden. Fiiine butikken <3 Kos deg masse søs <3 klæmmeborteklæmmen 🙂

    11. MOONBEAMSCORNER: Ja, jeg må til Dubrovnik å hamstre mer…Har en til men den er gul 😀 Men nå skal jeg til Barcelona…så finner kanskje noe fint der også 🙂

    12. Mariann Sæther Tokle: Jeg har ikke sett de to siden påske, jeg sendte dem ut til påske skjønner du, men de har blitt så forsinket overalt og vært mer i postkasser og sånt, enn på blogg. Så jeg ser dem vel ikke før til jul, skal alle bruke like lang tid 😀 De har vært hos 4 stykker hittil og har 6-7 igjen etter deg… Moro med revy 🙂

    13. annebe: Jeg har fått mange gode praktiske tips i dag faktisk, og vært veldig nyttig så langt. Mer i morgen 🙂 Og nå skal vi titte på byen litt mer 🙂 og spise :- ) Ja, blir og fornøyd .-D Takk 🙂 klem <3

    14. Helge: Ja, det har vært en god dag med påfyll her 🙂 Og det trengtes ja 🙂 Nå skal vi ut å spise og det blir kos, og traske litt rundt å se 🙂 Slipper oppvasken jeg 😀 Ha en fin kveld du også 🙂

    15. Å ja, jeg spiller jo i revy. Nå gleder jeg meg til å få besøk. Håper de når flyet, tror du ikke det blir spennende, sikkerhetskontroll og innsjekking og selve flyturen 🙂 De likte nok ikke at du dro til Trondheim uten dem, tenker jeg, for jeg ser at det er fint der ja. 🙂

    16. Har aldri vært i Trondheim, men det ser veldig flott ut, så håper å få til en tur en gang.
      Jeg var med i teatergrupper o.l på skolen ellers har det jo blitt litt dramatisering i barnehagen,veldig gøy. Alltid ok med påfyll ,om man ikke bruker alt man lærer, tar man med seg noe..
      Så fint du smiler…Klem !

    17. He he, visste nok du var glad i farger, men ikke at dette var favoritten…hmmm…må følge bedre med i timen jeg altså… Elsker den fargen selv by the way 🙂 Da må du til Dubrovnik igjen og hamstre flere skjorter 🙂 <3

    18. Har en oppvask som venter, hadde rimelig god i dag så jeg vaska litt opp før jeg dro til jobb. Men jeg må gjøre litt husarb i kveld, skalsom vanlig til mine foreldre i morgen etter jobb. Mine foreldre teller nok bare dagene ned til de skal til sørlandet fredag om ei uke. Min far har 5-6 søsken som bor der nede, de skal feire en rund bursdag på etterskudd. Håper kurset var til god nytte, man trenger litt påfyll av ting i ditt yrke. Ha en fin kveld.

    19. MOONBEAMSCORNER: Takk-takk 🙂 Men MÅNSESTRÅLE, har du ikke fått med deg at jeg bruker jo NESTEN bare de fargen 😀 Hele tida, turkis er jo yndlingsfargen 😀 Og den skjorten kjøpte jeg i Dubrovnik i fjor, og den er helt fillete nå 😀 Hi-hi Klemmer i flemg <3

    20. cathrinehenriksen: Nå skal jeg bare VÆRE, spise og knipse resten av kvelden,med hun ENE fra jobben min 🙂 Og det blir kos. Så er det nye timer i morgen, og mer påfyll 🙂 Bra grønnfargen har begynt å gi seg nå da 😀 Det var bra 🙂 Og at Pippi overtar igjen 😀 Teater er veldig moro, og i dag jobbet vi litt med masker også 🙂 KLemmer i vei <3

    21. Fine vakre deg da 🙂 <3 Den turkise toppen kledde du vannvittig godt. Superduper vakre fine bilder fra deg også, og ser jo på lang avstand at du må ha hatt en toppers tur på alle måter 🙂 Og Froditha..bruk mere av den fargen!!! he he , vakker var du 🙂 Klem Månestråle 🙂 <3

    22. Å jeg ELSKER jo drama og teater jeg :))) Flotte Frodithen der du er på reisen din ;)) For en super koselig butikk , og Domen er absolutt vært en titt innom , der har jeg selv vært på guida tur :p Så det anbefales ;-D Nei jeg er VELDIG usikker på navnet til de fleste blomster jeg dessverre :p Jeg har vært hulk på gymmet i dag , men nå begynner grønn fargen å forsvinne her , haha ;-D Så nå skal jeg være litt Pippi igjen <33 Å planer det har jeg ikke , annet enn å lese litt blogger før natten senker seg :p
      Nå håper jeg du bare skal VÆRE og nyte resten av dagen <33 Og så morsomt for elevene dine dette , når du kommer tilbake da ;))) Teater er veldig gøy det så og rytmikk også vil jeg tro, selv om jeg ikke er så god der .....;-P

    23. pfffft sku eg komt til deg hadde vi gått på cafe og slarvet vettet av oss og du hadde glemt hele kurset, må nok vente ja :PPP
      klemmeting <3

    24. vi rydder og rydder og gubben dusjer før han løper på middag med noen sjefer for andre avdelinger i Europa 😀 så da blir det mer rydding på meg :))
      kose deg maximalt klemmeting <3

    25. foreignerat50: Dagen har vært fin, en fin måte å være på jobb på 😀 Lært masse nytt, som jeg kan bruke. Fått mer inspirasjon til å undervise i drama 🙂 Ha en herlig kveld Joy 🙂 Klem

    26. Anonym: Jeg kan jo ingenting om blomster, har null blomster selv, men moro å fotografere når jeg finner noen rare og spesielle 😀 Ja, butikken var kjempefin, og ser ut som det er flere i samme stilen :- )og nå skal jeg snart ut å jakte på en annen butikk også, før middagen 😀 Ha en fin dag du også, hvem du nå enn er 🙂

    27. cuskima: Jeg regner med ikke fiskepinnene blir lagt på FINN? 😀 Hi-hi Ikke folk like interessert i det som en gammel stek kanskje 😀 Ja, her har jeg ikke vært på kurs på 4 år eller noe, så dette var kjærkomment. OG riktig så hyggelig 🙂 Nå skinner solla inn vinduet her, skal ut å titte litt etterpå og spise middag. Nesten kombo ferie og arbeid det her. Buisness AND pleasure 😀 Ha en ryddig dag 😀 Klemmer i lange baner og farger <3

    28. Mona: Det hørtes herlig ut med sommerjobb som klovvn 🙂 Og klart at man blir fri som bare det inne bak maskene. Vi brukte litt masker i dag, og da blir man mer bevisst hvor mye man må bruke KROPP, når folk ikke hører og mimikken blir borte :-)Jeg skal ta en tur i Nidarosdomen INNI etterpå i dag, og lete etter en hodeløs munk 😀 EN skatt?? HVor?? Jeg skal garantert finne den 😀 Hi-hi Og ta den med meg hjem 😉

    29. Min matgale verden: Så deiiig med null hull, DA er hele våren reddet spør du meg .-D Skal du sove middag 😀 Ha-ha, det hørtes ut som noe man gjorde før i tiden? Ert-ert 😉 Du skjønner hva jeg mener? 😀 Jeg har lært noen gode teknikker ja, som passer rett inn på våre døve, og det var jo meningen 🙂 Ja, drama er nyttig i mange sammenhenger, og man burde ha det litt på en hver arbeidsplass, for ikke å være så forknytt, det løser opp mye greier 🙂 Jeg skulle gjerne sett deg spille litt jeg da 🙂 Stor kem te dæ da shø <3

    30. frokenfjeldberg: Hei hei snupps, ja jeg har også hatt teaterinteresse og hadde store planer om skuespillerkarriere, inntil jeg skjønte jeg ikke var god nok på et tidspunkt. Men gjett om jeg får brukt interessen i både tegnspråk og drama-undervisningen 🙂 Håper du koser deg masse nå enten det er her eller der 😀 Stor godklem fra Frodithen til alle frøknene 😀 <3

    31. Nemi Rebella: Jeg tenker meg liksom at du kunne gå helt bananas på en teater-scene, fordi du har ansiktet til det 😀 Og at du ville vært kjempefin i alle uttrykksformer, men sånne ting føler man bare på selv, for det er INNI skrekken sitter, og den har jeg også i mange sammenhenger, rasjonell eller ikke… Og i dag var det jo masse nye fremmede folk for meg, døve og hørende jeg ikke kjenner… Men det var skikkelig gøy, litt teori og litt lek 😀 Kose voffs bittelitt fra meg også 🙂 Og en stor kos til deg også <3

    32. lulltove: Jeg koser i vei 😀 Mulig jeg må ned å titte litt etterpå i butikken, for hun skulle KANSKJE hente inn en liten størrelse fra en annen butikk, i den kjolen jeg har sett på 😀 Får se om hun har fått inn 🙂 Har vært en herlig dag, med mye godt påfyll 🙂 Klemmer i massevis 🙂

    33. lifeistooshorttowait: Så spennende med konfirmasjon, ja da skjønner jeg det er nok å gjøre 😀 Du har vel oversikt regener jeg med 🙂 Håper du får en fin dag i dag og stor klem fra meg 🙂

    34. Lisbeth: Spennende at du var med som teatermamma, og du var jo med litt på en måte nå med alle de nisse-tingene du laget, votter og vesker og alt til jul 🙂 Det har vært en flott påfyllingsdag i dag 🙂 Ja, kom deg på butikken og kjøpe stoffer, gleder meg til å se nye ting hos deg. Søsteren min har bursdag snart :-DSå… 😉 Klemmer <3

    35. martea: Her har vært en dag full av påfyll :- )Herlig! Så kos med en hjemmedag med guttene midt i uka. Og kose seg i finværet. FInt igjen her også nå etter bittelitt regn. Passer bra når vi skal ut å traske litt etterpå 🙂 Kos deg du også! Klem <3

    36. Lithanna: Her har det jammen vært LITT regn men nå er det sol igjen 🙂 Kurset er ferdig for i dag, og litt fri 🙂 Skal nok vandre litt etterpå, spise og kose oss :- )Ja, skjønner du gleder deg til det 🙂 FInt her <3

    37. For en dag! De blomstene har jeg i hagen – vel – det er en igjen… husker ikke hva de heter men du får kjøpt dem som løker. Navnet begynner på A tror jeg… skal ha mange av disse igjen for de er jo så fine! For en kul butikk du fant – der er jeg sikker på at jeg kunne funnet noe også gitt 🙂 Ha en super dag fortsatt <3

    38. Ikkje så spennende på tapetet som deg desverre,men planene er da en av dagene å renske ut av kjøleskap og frys. Gubben reiser i 5 uker på lørdag og skal ha litt mat i kjøleskapet,men er så mye rart der inne som han spiser som skal ut og vekk og fylles på med sånn som eg og datteren min spiser istedet. Kanskje må eg vente til fredag ellers fyller han vel å med fjas vi ikkje skal ha,men frysen kan eg ta i dag -ut med alt og slenge det på finn hahaha er mange som vil ha pizza og pitabrød og fjas som han handler som vi andre ikje spiser.
      Ellers er eg redd det er ganske mye av det samme i flere av skuffene – halve pakker med ditt og datt -som fiskepinner og aspargesbønner i sikkert hauger,men ikkje i samme haug hahaha you get the picture,
      Har også lyst å dra på kurs,men eg valgte da altså meg ny innbyggingsovn da min gamle er ubrukelig så da ønsker eg deg min fineste frodith en vakker vinduerlig lærerik og spennende dag <3

    39. Jeg har faktisk hatt sommerjobb som klovn en gang :)) Det var kjempegøy! Da kunne man liksom gjøre hva som helst, for ingen visste at det var meg bak den røde nesa, all malingen og den utrolig varme, kløete parykken! Ha det gøy i Trondheim. Og jeg har hørt at det går igjen en hodeløs munk i trappene i Nidarosdomen. Har aldri møtt på ham da, selv om noen venner av meg og jeg lette alt vi kunne en gang da vi var fjortiser… Og det skal være en skatt gjemt der et sted fra middelalderen. Kanskje du finner den? Blir aldri for voksen til å lete etter sånne ting, eller hva..? 😉

    40. Heeei. Åh, så GØY det hørtes ut!! Jeg elsker drama. Og skal faktisk på dramakurs med noen i teateret i slutten av juni:) Har hatt to veldig travle dager, rakk liksom aldri innom deg, og det er jeg lei for. Men nå er jeg tilbake, har vært hos tannlegen, og skal på personalmøte 16,30, så fridagen ble litt amputert, men hva gjør det når solen skinner og jeg hadde null-hull. Samt fikk kjøpt mer mandelmel når jeg var i byen…nå skal jeg sove middag, for sånne klubber midt i uken er ikke ment for meg….. Håper du koser deg masse på kurset, og lærer gode teknikker til bruk i hverdagen. Drama er virkelig noe som mange mennesker kan nytte godt av, for å få ut litt av alt som finnes inne i kroppen..inne i hodet. Ha en nydelig dag der oppe, shø! klemmer

    41. Fantastische bildet kjære Frodith! Har vært i Trondheim mange ganger og til med boddd der en liten stund. Har også holdt på med drama hihi hihi skulle bli skuespiller..Ønsker deg en strålende flott dag snupps..=P;O) <3 God klem Fra Frøkner Fil Frodith <3

    42. Jeg har aldri prøvd noe teater-greier jeg… Det ser jo gøy ut da, men tro det eller ei så tror jeg faktisk at jeg lider litt av sceneskrekk :O Jeg liker mye bedre og slippe meg løs med farger, der kan ting bare flyte, he he… Det gjør det jo litt ellers her også xD
      Det var en helt skjønn butikk!
      Jeg skal bare VÆRE her i dag jeg, kose voffs og vrenge på musikk og la humla suse til jeg skal hente gubben på flyplassen <3

    43. Ser ut som om du koser deg 🙂 Glade og fine bilder 🙂 Godt med inspirasjon og påfyll. Kos deg masse fineste frodith! – og vis meg hva du ender opp med fra den fine butikken! Klem, klem

    44. Stikker sånn fort innom for å ønske deg en flott dag vennen… vel… jeg får drive på med mitt i dag siden jeg skal ha konfirmasjon til søndagen, nok å gjøre skal jeg si deg, men det er jo bare kos da… klem fra meg <3

    45. Høres ut som et spennende kurs, og litt påfyllingskurs er både kjekt og nødvendig å få med seg 🙂
      Flotte bilder.
      Den butikken så utrolig spennende ut, ser nesten om som en blanding av klær og retro møbler, kjempestilig 🙂
      I dag blir det nok en biltur og grilling med masse andre folk 🙂 min mann vil jo ha med seg alle amcar turer og jeg må være med. Men koselig det.
      Jeg har vært med i teater kun som en aktiv mamma med teaterbarn, satt i styret i teateret i 7 år, kjempegøy 🙂
      I morgen håper jeg og komme meg på stoff butikken, må ha litt nye stoffer så jeg kan sy vesker. Har også fått bestilling på vesker. Men den stoff butikken jeg bruker, de stenger kl 16, og om fredag og lørdager har de stengt i tillegg til at de holder stengt samtidig som skolen. Litt bakvendt syntes jeg.
      Ha en superfin dag i Trondheim 🙂
      Klemmer

    46. Fine bilder du tar og viser oss, så spennende å få bli med på en slik tur. Kos deg masse i dag, gleder meg å se og lese.
      I dag er guttene hjemme fra skolen, så da skal jeg være en dill mamma mens vi koser oss i det nydelige været.
      Kos deg masse. Klem <3

    47. Fru Stussli: He-he, ja ikke varte opp med en eneste bart? 😀 Din dag hørtes energisk og aktiv ut, og sikkert morsom <3 Jeg likte meg godt på scenen før, men var LITT for nervøs.. Nå er jeg litt for mye nervøs og liker meg nok litt bedre i salen. Men hvem vet, lenge sidrn jeg har gjort noe sånt 😉 Ha en deilig dag Bente <3 Klemmer i drøssevis <3 <3

    48. bentemay: Ja, ikke sant 🙂 Jeg håøer å få tid til litt kosing i ettermiddag. Rjsle og se. Ha en kjemprfin dag 🙂 håper du har noe kos på programmet 🙂

    49. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, jeg må komme meg INN i domen også, satser på i ettermiddag 🙂 og noen flere butikker. Jeg misunner deg LITT den ryddinga og kastinga også, jeg får vel tid i sommerferien 😉 Ha en knallfin dag <3

    50. Høres ut som et superspennende “påfyllkurs”. Å få inspirasjon og snakke med andre som driver med det samme er så viktig både for oss selv og for de som skal lære av oss igjen. Kos deg max!
      Min dag er litt hektisk så jeg tror det blir litt gjøre først og litt være etterpå 😀 Muffins var pyntet før 07.30 i dag og så raser dagen videre 😛
      Jeg har i alle fall mange planer for i dag 😉 Teater og drama er noe jeg elsker å være publikum for 😀 Jeg har snublet opp på “scenen” et par ganger, men trives helt klart best på andre siden. Kostymer er moro å jobbe med da. Så frua finner du helst i salen eller bak 😀
      Ha en fortryllende trønderdag
      Mange barteklemmer
      (synes det er litt dårlig av dem å ikke ha bart på hele hurven når du kommer på et skjeldent besøk)

    51. God morgen skjønne, spreke, sportye du! Er innom for å ønske deg en god morgen, og håper du får en fantastisk lille lørdag 🙂 Å lese bloggen din er høydepunktet på dagen, derfor er det alltid moro når det er et nytt innlegg så tidlig på morgenen 🙂
      Stooor klem fra fast leser – vektlofterjenta.com ❤

    52. så herlig, misunner deg egentlig både kurs og opphold i Trondhjem, det er mange sånne små fine butikker der, jeg fikk også pløya gjennom noen når jeg var der, men det mest imponerende var inne i Domen, det er en fantastisk opplevelse 🙂 kos deg masse 🙂 her er det fortsatt noe så kjedelig som rydding, rydding og atter rydding som står på tapeten 🙂 har snart kasta halve huset tror jeg, hehe. Ha en knallfin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg