Nå har hun ANDRE tatt fullstendig over…. ;-)


Ja,…hun ja… Hun som dukker opp etter kl 18 til vanlig….hele året igjennom…..

Eneste forskjellen er at  nå har hun  begynt å dukke opp tidligere og tidligere…. Hun som uten egen vilje næremest sleper seg bortover mot nærbutikken for å kjøpe sjokolade og andre forbudtheter……Akkurat som om hjernen skulle være skrudd av… Det er 18- o`clock- Frodith som har tatt over…l

 

For selv om  jeg til vanlig er skikkelig morgenfugl, og full av gode løfter og MÅL når øynene spretter…..

 

…..så kjenner du til at de gode målene og de energiske lystene avtar kraftig utover dagen… Det har jeg jo fortalt deg om før…

 

Og i det siste er det ikke lenger en flodhest som kan høres løpende etter arbeidstid… De tunge flodhest-løseskrittene høres IKKE …


….hverken INNIE…..på tredemølla….

 

 

…eller ute i naturen….. 

….fordi det ser ut som  jeg   HELT har tatt  en pause….Det var derfor kadonk-kadonk-stegene stilnet…..  Frodithen med alle de flotte treningsplanene har visst satt seg ENDE ned i sofaen…. 

 

Og hun ande har tatt over…. 18-o`clock- Frodith har tatt fullstendig over dagene……Og hun kommer som sagt tidligere og tidligere…. Nå melder BEHOVET for is og sjokolade seg allerede klokka 12, joggeskoene er kastet langt inn i en krok på jobben… jeg “glemmer” dem med vilje når jeg går hjem…  Sjokoladen “sitter løst” i butikkhyllene….

18-o`clock Frodith er blitt 12-o`clock- Frodith…. og på vei til å ta over morgenen min også… :-/

 

Har du det også sånn?

Er det en “annen” som tar over viljen og hjernen din utover dagen, hva trening og snop-spising angår? 😉

 

 

#tegninger #trening #sjokolade #viljeløs
45 kommentarer
    1. Hahaha ….men stakkar da , du MÅ ikke la denne Frodithen ta over for mye da ;-D LITT er greit , men nå ser det litt dårlig ut ja ;-O Huff av meg …..ja jeg er egentlig bare inne å prøver å lese meg litt opp her og der :-p Har også en sånn “annen” versjon av meg som blå nekter enkelte ganger når jeg burde ha vært på trening og unnskyldningene er mest at det er jo sommer og varmt nå , haha ;-D Klemmer til syke Frodith vennen min <33

    2. Vanja: Ja, i går klarte jeg hvertfall en hel kveld med bare sukkererter og bringebær, helt stolt 😀 Ja, jeg legger ikke så veldig på meg hvertfall… men bra er det ikke uansett.Må skjerpe inn LITT;-)

    3. Huff da. Ikke bra det der.
      Tror det handler om at kroppen gir slike merkelige lyster bare for å plage oss litt jeg.
      Du er nå mye i aktivitet, og er ofte på tur. Dra frem den tanken du så skal du se at det går så lett som bare det.:)

    4. Tattavkvinnene: Ja, du må stå på, og dytte hun vekk ut døra 😀 For hun er skikkelig plagsom om dagen… og vil ta over helt… hos meg… Og jeg tenker nok litt sånn jeg også: bare jeg får FRI…DA skal jeg trene da… Men hm…. vi får nå se…stoler ikke på meg selv om dagen 😀 Hi-hi.. Men jeg TROR i det minste at jeg skal trene litt 😀 Ja, du har jammen vært SKIKKELIG flink 😉

    5. Kristin: Ja det er jeg også MÅ visst ha noe på ettermiddagen…og kvelden…OG….. osv… Og her er det NULL treningsiver i hele tatt om dagen… bare spising …og som sagt tidligere og tidligere.. :-DMEEEEN jeg skal nok begynne å trene igjen altså …en gang… 😉

    6. Hehe, det har lett for å bli litt sånn innimellom 🙂 Nå har du snart ferie da, så om ikke lenge har du i hvert fall litt mer tid til å gjøre ting du vil ^^
      Nå om dagen har jeg bare problemer med å stå opp tidlig, ellers er treningen veldig bra. Om noen dager skal jeg dog hjemover til mamma og da får nok pipa en annen låt, da må jeg nemlig klare å trene helt uten gruppetimene som pusher meg 🙁 Vel jeg skal gjøre et forsøk, og prøve å dytte “hun andre” unna min vei 🙂

    7. Akk og ve, jeg har det sånn jeg også altså. Jeg bare MÅ ha godteri på ettermiddagen.. klarer ikke å unngå det heller. Bare litt søtt etter middag.. 😉 Og gjerne noe til kvelds, sammen med en god TV-serie.. og det spiller ingen rolle hvilken dag det er altså 😉
      Men jeg får jo trent litt da, i form av at jeg er med på fotball og tar meg en løpetur i ny og ne. Men jeg føler det er godterlysten som vinner over treningsiveren de fleste gangene 😉

    8. Noen ganger er det sånn 🙂 jeg trener ikke annet enn å gå trapper og sykle for tiden selv……og bare trent mye en periode i livet, men ble så sliten…. Det gav ikke meg overskudd 🙂 men forsiktig trening går fint. Være i aktivitet, gå, være ute, gå trapper og litt sånn hver dag, passer meg best 🙂 sånne skippertaksmenneske, fungerer sjelden så bra, pluss at man får så dårlig samvittighet……..hehe
      Fin kveld til deg også !!

    9. Livsverden: Ja, jeg har til og med sponset TO treningssenter det siste året….uten å bruke noen av dem… Og nå skulle jeg begynne å trene ute… inntil de 150 unnskyldningene kom flyvende 😉 Hi-hi

    10. annsenze: Ja, her er det ingenting med måte om dagen 😀 He-he… FOR mye sjokolade, og FOR lite trening 😉 Men jeg skal i gang igjen altså. Men jeg begynte ikke å trene før jeg var fylt 40 omtrent, så kroppen er ikke akkurat overtrent og supervant 😀 He-he Ha en fin kveld 🙂

    11. Hehe, så morsomt, og kult!
      Er nok et velkjent fenomen for mange av oss, men må jo nyte dette livet også !
      Alt med måte, både trening og sjokolade, så blir man fin ! 🙂
      Kjempefin ettermiddag og kveld til deg <3

    12. folkogdyriskogen: Ikke trent på en UKE?? Jeg har ikke trent på et halvt år jeg…miinst, og da var det vel EN gang eller noe 😀 Men jeg SKAL komme i fin flyt igjen, og hvertfall jogge et par ganger i uka framover. NÅ skal jeg begynne snart altså 😉

    13. Kjenner meg igjen jaa! Er nå over en uke siden sist jeg trente..Og jeg har kasta i meg is, poppcorn med smør, sjokolade og gud vet hva..Har ikke turt å gå på vekta en gang! hahaha! Åssen skal nå dette ende??? Det lurer jeg på det…

    14. Trene skal eg hvertfall ikkje 😛 den får du ta deg av -eg er slapp som en kokt glassmanet hahaha
      ja nei er visst ikkje helt enkelt med sånne vanskelige persilleblad som meg å kvitte seg med helvetsild ://
      takk for kosehåret <3
      klemmeting <3

    15. venkesstrikk: Heh, nå ble jeg nesten litt inspirert her faktisk, ja NÅ er det på tide og tren igjen, med flodhest -steg 😀 Jeg begynner til helgen 😉 LOVER 🙂 Ta helsa tilbake eller noe sånt 😀

    16. cuskima: Ja, jeg har jo nesa full av ETT eller ANNET hele tida, så jeg MÅ jo være allergisk… Er ikke forkjøla lenger altså!! Jeg er ikke bare trøtt heller, men DAFF liksom… Blir jo aldri noe trening eller sunt her i gården… Jeg SKAL begynne å trene, for da går det andre NESTEN av seg selv 🙂 Det høres helt grusomt ut å ha det der helvetes-greiene hele tida. Ingen måte å få bukt med det? Stakkar 🙁 *stryke på hodet* . Stor klem til deg min venn <3

    17. Hehe. Kjenner meg igjen, men du var med å inspirere meg til å ta vinteren tilbake og nå har jeg vært flink å trene hele våren. Går litt av seg selv når en først kommer i siget. Vi har fått dilla på å finne nye fjelltopper å bestige og de er jo rundt oss på alle kanter. Treningsapp er også gøy, så jeg har overrasket meg selv til de grader

    18. kan være sukkeret som gjør at du blir trøttere?
      Eller allergi – som du nevnte på Engla sin side
      Håper du også får mer energi snart :))
      her er eg slappesen sånn blir man når man får helvetesild hele fordømte tiden hahaha
      klemmeting vennen min <3

    19. venkesstrikk: Ja, helt klart at det er hjernen som jobber i mot meg 😀 Og jeg må snu trenden. Trener jeg mer,blir jeg alltid flinkere med å være sunn på andre områder også 🙂 Så det gjelder bare å få begynt liksom, men jeg har så MANGE unnskyldninger….det er der problemet ligger.. Vondt i halsen, kan ikke løpe da… FOR varmt ute…. Kanskje LITT vondt i det ene beinet… tett i nesa… Og sånn holder jeg på 😀 Men SNART skal jeg begynne 😉

    20. Mye forskning på dette feltet og stakkars oss som blir sukkerslaver. Jeg har egentlig vært flink i mange år, men kommer jeg først inn i en dårlig steam er det en endring i hjernen som må til. Det er dem som sender signaler om at vi bare må ha og når først en bit har kommet i munnen er det vanskelig å stoppe. Er inne i en litt dårlig periode selv, men det er bare jeg selv som kan snu trenden. Lykke til. Nå har du jo fortalt det til mange, så kanskje det kan være en motivasjonsfaktor?

    21. Engla: Jeg har ENNÅ ikke spist sjokolade…men skal snart 😀 knis!! 🙂 Jeg HAR spist is.. Og trim er det skikkelig dårlig med…men jeg har planer hver morgen som sagt 😀 hi-hi Går litt av og til da 🙂 Ja, vi får satse på at midt på sommeren er vi skikkelig i slaget til trening og grønt-for 😀 ha-ha. Håper du har det kos de timene du er våken <3 Stor god klem til deg min venn <3

    22. Jeg kjenner meg desverre alt for godt igjen…:)
      Trøtt og sjokoladesyk…men jeg prøver å få til noen trilleturer innimellom 🙂
      Men, men vi kommer vel til hektene igjen, bare allergien slipper taket for min del..
      Ønsker deg en superduper kveld og en riktig god natt min venn <3
      Go´klem til deg

    23. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Jeg har klart å få MELKE-sjokoladen til ikke GJELDE meg…så den er null problem i butikkene nå…Jeg har liksom satt en klausul på at DET har ikke noe i mitt hus å gjøre eller min mage…Så den har blitt helt likegyldig for meg nesten.. For jeg var flink en stund og spiste bare MØRK…Den mørkeste… Og sakte men sikkert ble den mørk MED fyll…og den er jo slett ikke noe sunnere enn vanlig melkesjokolade… En litt sånn jukse-variant av mørk liksom… Og jeg jukser HVERl dag nå altså… beina går av seg selv til butikken som nesten ligge i underetasjen på blokka vår….. ALT for lett å få tak i… Og NÅ skal jeg kose meg litt her snart…For 18-o`clock- Frodith har for lengst overtatt sofaen 😀 Ja, vi har hver våre greier, noen salt andre søtt 🙂

    24. Min matgale verden: Ha-ha… så herlig at det er flere som sitter og trøkker… Jeg EIER ikke viljestyrke om dagen liksom….bare MÅ ha is…. HVERTFALL EN!! og gjerne to også… og har nettopp vært ute og kjøpt sjokolade, etter jeg skrev dette innlegget…for nå har jeg jo ødelagt sunnheten med is allerede tidligere i dag… 😉 Og NULL trening… DU gjør i det minste DET du 😀 Men jeg er veldig glad du er en så god venn og sympati-spiser med meg 🙂 Kniser høylydt her jeg også 😀 Og klemmer til snille Kjersti <3 Både hun FØR og ETTER 18 😉

    25. kjenner meg veldig godt igjen der ja, men her er det ikke sjokolade (som jeg ikke liker) eller annet godis som frister, men salte pinner spesielt, den er vond å forhindre skal jeg si deg, men prøver hardt å lukke øynene og gå rett forbi når jeg er i butikken, hehe. Ser nok ille smart ut når jeg dumper inn i hyller og frysedisker som kommer for fort 🙂

    26. Moving On: Ja, ikke sant…Men jeg kan ikke skylde på varmen heller…for hun ANDRE Frodithen begynte å bølle allerede i april tror jeg….MINST… og IS må man jo ha liksom …når det er så varmt…. og med så mye is innabords er det ikke noe VITS i å trene… He-he… du skjønner…hun andre har tatt fullstendig makten her :-D18-o`clock- Frodith er på GALEIEN 😀

    27. Ådu ådu…og her sitter jeg og skuler olmt på magen min, som etter to biscotti, LIKEVEL trykket i seg to rader fruktnøtt…..hrmpfh….Jeg har plutselig BEHOV for sjokolade….og det rett FØR bikinisesongen. Hvor er logikken i det?? Så ja, 18 O´clock Kjersti sitter og i sofaen….i sympati med 18 o´clock Frodith….. For det er jo sånt man har venner til 🙂 klemmer…kniser og klemmer

    28. ooh yes!!
      her er det fint noen adnre som tar over når det kommer til candy og til trening! haha
      rart det der!
      skylder på det fine været og varmen jeg!
      hvem orker da og trene når det er såå varmt ute, ikke jeg (A)..
      da er det heller mye bedre og sitte inne og stappe candy i munnen 😛 haha

    29. venkesstrikk: Det er nesten psykisk altså, TANKEN på det gode liksom…. drar meg avgårde mot butikken… Og alle salat-blader som kom inn i 12-tida, er fullstendig glemt en halvtime senere.. 😉

    30. ~Thessa Braathen~: Nei, jeg er sånn enten eller nesten jeg. Så er det HEEELT slutt en stund…og nå er jeg visst fullstendig viljeløs igjen .-D Eller litt vilje har jeg…Sjokoladevilje 😉

    31. foreignerat50: He-he…Ja, sånn er det innimellom altså, og denne våren har virkelig vært ILLE, jeg prøver meg med salat og grovt knekkebrød fram til klokka 12, så er det full utforbakke mot sjokoladebutikken 😀 Hi-hi

    32. Det der ligger i oss. Sukker er som opium for hjernen, så det er ikke enkelt, men om en bare klarer å bryte en vane går det bedre. Prøv krom f eks, hjelper på søtsuget

    33. Hadde det sånn før, men har det ikke sånn nå lenger ! 🙂 Nå koser jeg meg heller en gang i uken om jeg føler for det 🙂 Men før var det hele tiden noe som i å for seg ikke var bra for min del! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg