Laidback og urban? ELLER Leken og naturlig? :-)

Av og til lurer jeg litt liksom…hvordan TYPE er jeg da…. hvis man skulle måtte sette meg i noen bås…Og det må man jo strengt tatt ikke…men bare sånn for moro skyld… 😉

Er jeg typen som er mest URBAN? By-dama, som ikke vet hvordan man fisker en gang, og langt mindre vet hvordan man tenner et bål… Er jeg hun som farter pub-langs over hele byen og kjenner til alle byens hemmeligheter? Er jeg mest hun som surfer  fra Opera til kino, bare innom en av byens gourmetrestauranter, med siste nytt innen solbriller stukket lett i munnviken…?

 

 

ELLER

Er jeg hun som slår hjul i blomsterenga, med nakne føtter og bein til alle kanter? Er jeg hun som leker sisten med sommerfugler og humler, med et strå stukket mellom fortennene? Hun som går med raske steg til toppen av et fjell, med en stokk i den ene hånd og en fiskestang i den andre….? 

Er jeg  laidback urban  ELLER er jeg leken og naturlig?

Vel, egentlig er jeg vel ingen av de delen HELT… Jeg er vel en type som liker litt av hvert…en midt i mellom…

Som elsker en tur på fjellet, selv om fisking ikke er noe for meg… Som elsker en tur i skogen med søsteren, selv om jeg ikke liker fluer og orm… som lusker på ender, humler og små bekker, fordi det er så koselig å ta bilder av dem… 

Men ….som OGSÅ elsker vakre grafittibilder på en kjedelig murvegg… som elsker lyden av lekende baren i gamlebyens gater… som elsker en sterk indisk rett på en av byens spennende restauranter.. Som elsker en god utstilling, et besøk i operaen eller en rusletur blant byens nye bydeler… 

Og i går var jeg en tur på en ny del av byen som kalles Barcode (strekkode eng. )Der er det hus side om side, som sikkert kan likne en strek-kode. I går tok jeg en nærmere titt på disse husene, og alle rare praktiske anordninger der nede som har ganske så morsomme utforminger 🙂


 En artig klynge med hus, med veldig spesielle vindus-løsninger.


Veldig artig å ta bilder av hus og by også 🙂 

 

 

To forskjellige typer sitteplasser, i stein og glass (bak der)….og i tre (den stjerneformede)

 


Og noe som først så ut som sykler….

 

Men rett og slett var flott utformede sykkelstativer… 

 

Og om man ikke tør å sette sykkelen ute, på stativene….så setter man de bare inn her i stedet for…i denne blanke dingsen som er en slags sykkel-bod 😉

 

Mange andre fine, blanke “dingser” der nede også, som kun var skulpturer, og pga den blanke overflaten, så speilet det seg jo både by og folk inni der 😉

Vinduer som speiler seg inni figuren, og himmelen på vinduene i bygningen som speiler seg…. 😉

 

 

Himmel, “gjerde” og bygning speiler seg…

 


Og her er til om med JEG med inni figuren…Den ene personen inni der… DET er meg ja 🙂 Og den andre skulputren speiler seg der…

 

Jeg liker disse tingene NESTEN like godt som en tur på fjellet…

 

Hvordan type er du?

Laidback og urban? Eller Leken og naturlig?

 


#urban #laidback #naturlig #leken #barcode #arkitektur #kreativt #utforming #refleksjoner #bygninger #foto
49 kommentarer
    1. Jøye meg , viste ikke at det fantes så mye kul by kunst , stilige sykkelstativ og masse annet artig da ;-D Ja , tror jeg har kjørt forbi en av de bygningene der , men nå vet jeg at det er derfor den ser så rar ut det er liksom kunst og det er vinduer :)) Det viste jeg ikke at det var , trodde bare det var noe ny motens greier , som det for så vidt er . Men det var jo en artig løsning på vinduene da =)) Ja jeg er nok ingen av de delene , eller kanskje litt midt i mellom , slik som deg :)) Klemmer og fortsatt god bedring kjære Frodithen <33

    2. Tattavkvinnene: Ja, jeg og samboeren er liksom litt ferdig med den flypåbyen-greia, og bruker ikke byen så mye…kunne like gjerne vært på landet liksom… 😉 Men liker noe ved byen også 🙂

    3. Artig 🙂 Må nok ta meg en tur ned dit en dag, jeg vil også se ^^
      Jeg ser den, etter nok år bli man kanskje litt lei. Det skjer så mye mer her enn hjemme hos mamma, men akkurat nå er det helt greit 😀 Bare gøy! Men om noen år nok ikke det så viktig lenger, da kan det jo være at det frister å flytte hjem 🙂

    4. Det er ingen tvil om at jeg er en mix?. En bøtte med alt mulig.
      Jeg elsker storbyer , og shopping. Så digger jeg fjellet, og ikke minst det å jobbe i hagen. Hva blir jeg da?
      Resturanter med masse stjerner, eller jeg lager selv? Hmmmm Ikke lett. Men jeg vil gjerne være både lady og leken.:)

    5. Tattavkvinnene: Ja, det er kjempekult der nede, jeg hadde heller aldri vært der før.. Men å se alt nærme, og å ta bilder av det var veldig gøy 🙂 Og mye annet rart rundt der liksom 🙂 Jeg har jo også vokst opp MYE på landet. Men bodd nesten like lenge i byen. Så nå er jeg nok halvt om halvt. Kjenner jeg er LITT lei byen og bråket og støvet og sånt..

    6. De bygningene der er så fine! Jeg har bare sett de på avstand da, men det så jo veldig fint ut rundt der også! 🙂 Moderne og kult 🙂 Jeg er nok mest glad i by, i hvert fall akkurat nå. Likevel er jeg veldig glad for å ha vokst opp på “landet”, og jeg kommer kaanskje til å flytte tilbake når jeg en gang skal stifte egen familie 🙂

    7. Takk, takk frodith! Har bare et litt stort digital speilreflekskamera og savner det lille til å ha i lommen. Da blir det mer spontant 😉 Morsomt at du likte skyggebildet. Lyset er fra utelampe mot hvit. litt grov murvegg 🙂 Nattinatt!

    8. lulltove: Jeg synes du har tatt masse fine bilder så langt også jeg, klar flotte, med fine snitt og 🙂 og det skyggebildet ditt var herlig 🙂 <3 klem <3

    9. lulltove: Herlig 🙂 Og hippiefolket det trives ganske så godt både lang strand, på fjell så vel om i noen brune kneiper de 🙂 Så vidt jeg vet 😀 Veldig moro å ta bilder av by-ting også, man kan ta bilder av ALT 🙂 Kos deg med torsdagskvelden <3 klem

    10. I dag er det desverre en av de verre dagene 🙁 skikkelig vondt -tilogmed dunene på huden verker og kjennes ut som noen napper ut ett og ett.
      Klær er vondt, sitte er vondt, ligge er vondt -vet ikkje om eg orker å stappe i meg smertestillende….eg er ikkje helt den typen -eg tar dem når eg MÅ,og i dag tror eg at te og pysj er løsningen. Blir neppe mye annet på tapetet
      gleder meg til innlegg -pause igjen nå
      ja eg er så så glad for at Tussi er bedre -hadde vært fælt om vi begge sku ligge som slakt hahaha
      klemmeting <3

    11. cuskima: Ja, du har ikke blitt noe bedre utover dagen?Det funker ikke sånn? Jeg vet litt lite om helvetesild 😮 Bra Tussi er bedre da 🙂 Ja,jeg tar meg av all den lekingen i naturen 😀 Den er grei 😀 Hi-hi. Nå har jeg fått inn en del bilder til utstillingen også, så nå blir de moro 🙂 Gleder meg til å skrive DET innlegget liksom 🙂 klemmer i vei og vil du skal bli litt fort bedre <3

    12. ugg tror du vet hvordan eg har det i dag………men on the bright side så er Tussi mye bedre :))
      Eg er også leken ,men mer på en annen måte -eg elsker spill og lek og tøys og tegnefilmer og tulle på med venner og hundene og datteren min osv, ikkje fullt så flink å leke i naturen. Da har eg jo DEG for det klemmeting <3

    13. Helge: Ja, det beste er å være seg selv, og være glad i den man er 🙂 Og at man ikke er like er jammen bra, det blir mye mer morsomt da 🙂 Jeg liker litt av det ene og litt av de andre jeg også 🙂 Du virker ikke som en som sitter med hendene i fanget hvertall, men gjør ting både i by og på landet 🙂 Og litt av hvert er jo veldig greit 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    14. Jeg er en type som liker og være meg selv, snuser litt på bylivet og alt det som Oslo tilbyr av natur og kultur, men liker stillheten i skogen uten asfalt og biler. Men formes av det miljøet man vokser opp i, så no bybarmdom hadde jeg ikke, ikke noe drabantbyoppdragelse jeg fikk da jeg var liten. Hva slags type jeg er? jeg er a-mennske, noe tafatt noen ganger. Men alle kan ikke være like og bra er det . Ha en fin aften.

    15. cuskima: Nei, du er virkelig litt av hvert du også 🙂 Ingen bås her i gården 😀 Ja, Hardanger er vakkert. I hele tatt er det så mye fin natur rundt omkring, og tenk at du er vokst opp der da <3 Jeg er nok MER leken enn huslig, for å si det sånn 😀 Men omtrent like urban som landlig 😀 Hi-hi Håper du har en bra dag i dag? 🙂 Klemmer med sol i øynene 🙂 <3

    16. Morsomt å lese alle svarene til de forskjellige og din egen filosofering.
      Først må eg jo få skryte av bildene som er fantastiske og tegningene som er helt utrolig morsomme 🙂
      Eg er nok enda mer midt på treet enn deg -eg er hverken yber urban eller superlandlig og leken.
      Eg er delvis vokst opp i Hardanger og utenom Bergen finnes det i mine øyne ikkje noe vakrere sted på jord. Eg elsker at fjellene resier seg majestetisk ig at fjorden ligger foran deg og endrer karakter etter vær og årstid.
      Fiske og sløye kan eg -men er ikkje noe eg gjør så ofte lengre -datteren min derimot elsker dette.
      Sove i telt -vel den tiden er forbi -eg kan traske i fjellet,men eg skal sove i en SENG etterpå,ikkje på bakken i et telt eller en eller annen øde hytte med primus…
      Bygge kjøkken kan eg også -no brainer og elsker interiør og endre på ting hjemme etter humør og ja økonomi eller årstid hahaha
      Veldig glad i dyr og har som du vet 3 hunder <3 og akvarie, eller haitanken som Hønepøne trodde det var :)) -men har hatt katt, hamster, marsvin og kanin før og søsken -teller de??
      Er veldig glad i mat og å lage det, noen ting smaker bedre fra pose eller fra frysedisken, men helst lager eg fra bunnen. Elsket å bake før og hekle og å strikke -blitt mindre de senere årene:)
      Slå hjul gjør eg ikkje veldig ofte, og liker ikkje å gå barnbent........au 😛
      Ikkje superglad i skog heller.
      Elsker arkitektur og kan gjerne komme hjem med tusen inntrykk av museer og akitekturen i byen enn stranden 😛
      Er ikkje flink å ta bilder,men veldig flink å ta vare på øyeblikkene:)
      Liker kultur og er glad i Opera,men ikkje flink å gå å se en hel forestilling./
      Stikker heller nesen i en bok eller fem -gjerne samtidig 😛
      Trives i komfortable klær, jeans eller whatever -i dag er det svært laid back i pysj med hundepoteavtrykk på for i dag herjer helvetsilden som fa...... og eg orker ikkje tanken på klær hahaha
      Bås........neppe
      klemmeting <3<3

    17. Fru Stussli: Ja, jeg tror også vi er ganske like på mange måter, det har jeg tenkt på lenge. Litt av hvert i oss, og det er deilig. Kan trives mange plasser da liksom 🙂 Og det gjør alt mye lettere 🙂 det var skikkelig stas å gå der nede etter jobb og jakte på nye foto-objekter 🙂
      Håper du koser deg i dag min venn 🙂 Stor god Ole Brumm-klem <3

    18. Min matgale verden: Nei, jeg begynte å lure…men det var fordi du sa at det var så vanskelig å stå opp… hørtes ut som du MÅTTE opp kl 6 i dag… ? Hi-hi.. Ja, da kan vi fnise, knips og kose oss 🙂 Gleder meg også 🙂 Klemmer i bøttevis <3

    19. Maren Kvalvaag: Ja, det er veldig fint å ha litt av alle sider i seg, da kan man trives nesten hvor som helst 🙂 og med hva som helst 🙂 Håper du har en strålende dag 🙂

    20. Jeg tror ikke vi to er så forskjellige! Jeg elsker den “nye” bydelen i Oslo! Fantastisk flotte bygg!! Jeg elsker også gamlebyen med sine byggninger. Jeg elsker skogen og fjellet og havet, men jeg elsker byens bråk og spennende menneskeliv. Jeg vil ikke og nekter å velge!! Jeg er som Ole Brum, ja takk begge deler 🙂
      Stooooooor sommerklem

    21. Åneidu, det får da være måte på aktivitet før jobb:) Byttet fridag denne uken, jobb i går, fri idag:) Ja! Der kan vi gå sammen og kikke..og speile oss…fnise litt og sånn 🙂 Gleder meg:) klemmer

    22. Fint innlegg, og fine bilder! Jeg er nok også en god blanding. Jeg er veldig glad i å være ute i naturen, men jeg synes også det kan være kjempekoselig å ta seg en tur på cafe i byen med gode venner. Jeg elsker å gå i joggebukse hjemme, men samtidig synes jeg det er morsomt å pynte meg litt ekstra innimellom med fine kjoler og høye hæler 😀

    23. Mona: Det hørtes utrolig koselig ut, et skogstroll 🙂 Jeg liker det! Og jeg er jo det ganske mye selv jeg. Og ikke spesielt lik den dama over her 😀 Hi-hi… Jeg flyr mest rundt uten sminke, i kosebukse og t-skjorte, (hjemme da), Eller olabukse og t-skjorte.. Men jeg liker også å flagre rundt i kjoler, gjennom bygatene, selv om jeg mangler solbrillene og de shavete leggene -)

    24. Jeg er et skogstroll og alt for lite damete. Elsker å tråkke rundt i skog og mark. Trives best der jeg ikke trenger å bry meg med alt det der utenpå-greiene og show-off-opplegget 😛 Liker meg inne i mitt eget hode og steder der jeg kan få påfyll av rare og morsomme tanker 🙂 Og slik er det med de jeg liker å kalle venner også 🙂
      Men jeg kan hvis jeg vil, da: Kjoler og det hele… Uten å kunne si at jeg er en urban person… Og jeg klarer ikke føle meg hjemme om jeg må “oppføre meg” (selv om jeg kan det også, altså), dvs holde tilbake på hvem jeg er 😛
      Så skogstroll er nok mest meg…

    25. deveny: Ja, jeg tenker meg vel også deg som ganske urban ja 🙂 Det er det inntrykket jeg har av deg. men også hørt litt om noen turer på hytta så – Ja takk-begge deler er vel et godt ordtak 🙂

    26. folkogdyriskogen: Hi-hi, ja du er et ordentlig natur-dyr 🙂 Den ser jeg også 🙂 Og det synes jeg er jammen meg herlig med deg også, og jeg bare går og venter på at du skal ut i den jakthytta, og ta bilder av fine dyr 🙂 Takk for rosen på bildene, jeg elsker jo å knipse alt mulig jeg 🙂 Ha en flotters dag du også Folkogdyr <3 KLemmer <3

    27. annebe: Ja, jeg har blitt en skikkelig foto-junkie 😀 Helt avhengig nesten hi-hi.. Jeg elsker å fly rundt med kameraet, finne vinkler og farger, og mønstre. Liker å utfordre meg selv, både på skrift, tegning og foto, og utforske nye måter å gjøre livet artig på 🙂 Jeg liker også gode lange fjellturer, stille, med en venninne elle samboeren. Og jeg liker samtidig en skikkelig rockekonsert om det er aktuelt 🙂 Alt til sin tid 🙂 Jeg har ALLTID kamera i veska, for man vet aldri når det dukker opp noe spennende 🙂 Fin dag til deg også 🙂 Klem <3

    28. Jeg er nok leken og naturlig 🙂 Naturfreak så det holder, løper i skogen, bor i skogen, elsker å fiske, vasse i bekkene som slurer seg rundt huset og skogen vår , telttuerer i fjellet og mer til 🙂
      Men en storby ferie sier jeg heller ikke nei takk til..Trå litt utenfor komforsonen har jeg ikke vondt av. 🙂 Oppleve at bylivet også kan være godt og ganske vidunderlig 🙂 Men kunne aldri klart å bo i en by.
      Så mange flotte bilder av mange kule og fascinerende ting 😀 Blei helt målbundet her jeg..hehehe..
      Ha en fin dag frodith <3 Klem <3

    29. Ja, gjør jo det, men ser ut som barcode på avstand 🙂
      Men det så veldig spennende ut å være nære også, så må testes, eller sees 🙂
      Du finner sikkert ut av det med bildene, du virker kreativ 🙂
      Ja, bås er noe dritt…….best at vi er som vi er, litt av hvert, alt til sitt bruk! 🙂
      Fin dag til deg!:)

    30. Etter å ha fulgt bloggen din en stund,ser jeg helt klart at du ikke kan
      settes i noen bås, men leken er du i allefall…
      Jeg liker også litt av alt, men liker å fremstå naturlig og så er jeg
      aller mest glad i det”enkle”….Kule bilder, gøy å gå rundt med kamera
      og finne motiver :)……Fin dag til deg !

    31. Lithanna: Ja, jeg liker av og til kjole med sommerfugler på, og løpe barbeint på godt underlag…Men også glad i å ta armyboots og tigths og noe ræl oventil 🙂 Hi-hi. Liker fjell, skog OG asfalten. Deilig å være komfortabel med mere, og hvertfall liker jeg å fotografere alt 🙂

    32. Du er litt alt tror jeg 🙂 Og det er bra.
      Awsome hverdagskunst du har funne der da 😉
      Jeg er vel litt av hvert. Jeg er veldig komfortabel med å gå barføtt i gresset. Jeg liker farger, men kan også finne på å kle meg som en polsk metallartist ( Armybukse, boots og skinnjakke…hæhæ)
      Jeg liker skjørt, jeg liker å gå i treningtøy når jeg skal trene, jeg går i uniform på jobb, men for det meste er det bare rive det første en finner i skapet.
      Klær er klær :p

    33. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, er det ikke deilig å være seg selv? .-) Og være det så godt vi bare kan 🙂 Jeg er en god blanding av det meste, og det er jeg jammen glad for 🙂 Trives både som urban og som natur-hvalp jeg 🙂 hi-hi Veldig gøy å ta bilder av sånne ting også, ikke bare natur 🙂 Knipser i vei 🙂 Ha en fin dag du 🙂 Klemmer <3

    34. Min matgale verden: Ja, VI må ta en tur der i sommer, jeg har ikke sett FERDIG og kan vente på deg 😀 Ja, morsomme sykkelstativer .-D liknet jo HELT på sykler selv 😀 Jeg tror også jeg er veldig sånn friluftsdame, men plutselig ser jeg at jeg er jammen litt urban også innimellom 😀 DU er aktiv på morgenkvisten altså, FØR du skal på jobb?? 🙂 Store solklemmer <3

    35. så vanvittig kule bygninger da 🙂 hadde ingen anelse at det fantes noen sånne jeg da 🙂 og som vanlig, knallfine bilder som vi som ikke har vært der, eller kommer til å komme i nærmeste framtid, får se 😀
      jeg er nok også litt av hver type tror jeg, ønsker vel heller ikke å bli satt i bås, jeg er den beste meg jeg kan være og ingen er lik (gudskjelov…….kanskje) ha en knakende flotters dag <3 Klemmer

    36. Barcode…ante ikke at det het det, men jeg så veldig på disse i sommer, og likte den spesielle utformingen…ser nå at det også var verdt et besøk på nært hold. Kanskje til sommeren… De sykkelstativene var geniale! Jeg er vel helt klart et friluftsmenneske….meeeeeen, så liker jeg jo det urbane og, på ferie, og i London er jeg ultra-urban når jeg kjører “tube” Som en innfødt! 🙂 Ha en nydelig torsdag, her hever brød, og makroner står til tørk 😉 klemmer

    37. annsenze: Ja, jeg har også bare sett de på avstand, og synes dette hørtes litt rart ut 🙂 Men har også hørt det skulle være en del “skulpturer” der…så jeg måtte bort å se så klart 🙂 Moro! Jeg knipset i vei, og jeg liker rare former, og det urbane uttrykket like godt som naturen på mange måter, spørs hva jeg skal bruke bildene til 🙂 Og dette var bare moro å gå å se på også. Nesten som en liten utstilling 😀 Nei, ikke noe bås på oss 😉 Best uten <3 Ha en fin dag 🙂

    38. Fint innlegg, og fine bilder fra Barcode. Morsomt å se, da jeg bare har sett de på avstand. Mye morsom arkitektur….så må ta meg en tur ned skjønner jeg 🙂
      Type, tja….vet ikke helt, er litt av alt tror jeg …. Ikke lett å sette i bås, hehe.
      Men takk for fine innspill:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg