La Sagrada Famlia- ;-)

I dag regnet det da vi våknet, men det gjorde ikke stort, for vi har vært i verdens nydligste katedral. Påbegynt på 1880-tallet, og er ennå ikke ferdig-bygget…men noen mener den skal bli ferdig om ca 20 år… 😉 Vakker og verdt et besøk i sol eller regn <3


Vi var oppe i det ene tårnet der etterpå…

 

Litt detaljer…


Det er sånne detaljer på hele katedralen… Gaudis verk alt sammen..


Innsiden med nydelige glassmalerier..


Jesus på korset

På en liten balkong i det ene tårnet..litt anstrengt smil i høyden.. 😉

Ha en fin kveld <3

 

#sagradafamilia #katedral #ferie #regn
16 kommentarer
    1. Den ser så fin ut den katedralen der 🙂
      Jeg har så vidt vært i Barcelona, men da bare på havnen. Fikk et glimt av katedralen da, men skulle gjerne tatt den i nærmere øyensyn 🙂
      Tøffe som gikk opp i det ene tårnet, det er jeg ikke sikker på om jeg hadde turt 😉
      Klemmer <3

    2. Woow! Man blir jo bare sittende å gape hver gang du poster disse bildene av bygninger! Fy søren så detaljert og fint 🙂 Innsiden var også veeldig fin, skikkelig fine farger 🙂 Kan tenke meg det var fin utsikt fra de tårnene?
      Veldig fint bilde av deg til slutt der også <3 Klem

    3. åååååååååååååååååååh ! Hvordan er det MURLIG å lage noe såååååå fint ?!!! og fineste søs også :DDDD Kos dere og god tur hjem <3 klæmmeflat 😀

    4. Wow, så vakker!!!!
      Dette måtte da være en mektig opplevelse?
      Ikke rart dette har tatt lang tid 🙂
      Når den er ferdig er det vel bare å begynne på nytt 🙂
      Ønser deg en herlig da og håper solen skinner på deg i dag.
      Klemmer på vei til deg fra Engla

    5. alle katedraler får likssom frem den sakrale og litt høytidelige i meg. selvom eg ikkje nett flakser ned kirkedørene hjemme så er eg fødd i en familie med prester, proster,misjonærer og biskoper. Kanskje er det genene? hahaha
      Kirker,katedraler og messer på latin er veldig spesielt for meg.
      Nydelig arkitektur og intressant og spennende. Likte godt de figurene over døren
      <3<3

    6. Åhh se der er fine Froditha i turkis og vakker kjole, i den kirken som jeg nevnte for deg 🙂 <3 Vi fikk ikke lov til å gå inn vi dessverre da vi var der på 80-tallet, men jeg forelsket meg i kirken og har aldri glemt den. Stor stas å se deg akkurat der da 🙂 Kos deg videre 🙂 Klem fra Månestråle 🙂 <3

    7. Ja, jeg må nok innom den en dag, men vet ikke når. Cruiset vårt går fra Venezia til Barcelona men da drar vi ikke innom byen. Var i Barcelona i fjor også en dag, men midt i juli er det for crowdy der. Kaos med folk og trafikk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg