Noen fyrrige spanske senoritaer, og en fornem norsk ballerina ;-)

Ja…de kan nesten se ut som flamenco-damene i Barcelona… Blomstene i Spania var så klart anderledes…Og fargene sterke, som på alt annet der nede.. Barcelona har en annen PULS enn Oslo og Norge… Det er rytmer og pulserende liv i hvert hjørne av byen…Det er i trafikken, i markedet, i samtalene over kafe-diskene, i klærne i butikkene, i husene, de malte veggene og i plantene. Pulsen er sterk, rytmen rask og man får lyst til å danse FORT og HARDT..


Inn kommer en ny danser…med klakkende sko.. 😉


Alle i sine fine kjoler…den ene finere enn den andre…


Skjørtet vakkert og stort, og takten så rask at det innimellom blir uskarpt å fange på linsen…

Og tilbake i Norge- kom en liten fonem ballerina dansende inn på scenen…Stille og rolig..med myke bevegelser… Sakte, tøyende og uten den hektiske pulsen…. Kjolen svak rosa, litt kjølig, på litt stivere bein..

Rart hvor forskjellig rytmen og pulsen på en by kan bli… Og at de faktisk gjenspeiler seg i MYE av det man ser rundt seg…

Folkene, byggene, trafikken og plantene… Og alt er det vakkert egentlig…på hver sin måte..  Jeg liker mangfoldet i verden <3

 

Har du noen gang tenkt på dette med PULSEN i en by eller i et land?

Vet du om noen byer med  spesiell  PULS?

 

#blomster #puls #forskjeller #fargerikt #rytme
17 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Hi-hi, ja PULS er et ord, og rytme, som beskriver hele byer og land synes jeg. Og folkene, dyra, plantene er med å farge det hele 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂 Klem <3

    2. Jeg må nok innrømme at jeg ikke har tenkt sånn på det før. Men du er flink til å forklare og til å lage bilder i hodet mitt. Det du sier gir mening og jeg ser liksom for meg de flotte danserne ^^ Veldig fine blomsterbilde (og historier til) 🙂
      Ha en fin kveld videre! Klem <3

    3. Lisbeth Pedersen: Så koselig du kommer innom da 🙂 Ja, det er litt stille på de fleste om dagen, men det er jo sommertid det 😀 Blir spennende å lese bloggen din etter den turen da 🙂 Tenker meg dere skal kose dere ja 🙂 Hi-hi, ja blir nok høy puls da ja, er noe med folkene som GJØR pulsen også 🙂 Og da blir nok pulsen høyere NÅ ja 🙂 Du må kose deg masse der da 🙂 Masse damer med også der vel? 🙂 Ha en fortsatt fin sommer du også 🙂 Klemmer i massevis 🙂

    4. Tittei 🙂 må jo innom deg også, lite blogging på meg for tiden.
      For noen flotte og fargerike blomsterbilder 🙂
      Vi reiser til Elverum på torsdag, den helgen der blir det nok høy puls i Elverum. Da er det Mustangtreff som min mann bare må ha med seg 🙂
      Ha en fortsatt superfin sommer
      Klemmer

    5. Flaggermusvinger: Ja, det var en veldig allminnelig traust rose-busk på kafeen jeg satt i går. Og de andre fant vi her og der i Barcelona. De var så fargrike som alt det andre der, men det vet jo du også 🙂 Herlige Barelona <3 Klemmer masse <3

    6. Moving On: Ja, føler det er puls på en måte, sakte eller fort, rytmer 🙂 Veldig spennende ja, og lærerikt :-)Kan tenke meg Florida har en annen puls ja 🙂 Stor klem, jeg er hjemme i Oslo -pulsen igjen 🙂

    7. ja har tenkt på det en del ganger.. men ikke akuratt gitt det orde puls, men er jo det det er!=)
      er så morro og se forskjellene.
      I florida tidligere i år også, helt forskjell fra her til der.. men det er spennende, og det er lærerikt også!! jeg liker det 😀

    8. jada vi er litt trege…..men mest greie :D:D
      absolutt et eget lag Bergensere:D
      selvom mange syns vi er sure og vanskelig å bli kjent med -not true 😀
      Mange flinke musikere ja det har du rett i :))

    9. cuskima: He-he…SÅ trege altså? 😀 Ja, jeg vet dere er hyggelige 🙂 Kjenner mange bergensere, koselige folk, og flinke å lage musikk <3 et eget slag bergenserne 😀

    10. ja blir litt sånn.
      Bergen derimot er en storby med småbyfeel -litt slow, folk kjenner ofte hverandre selvom man ikkje bor samme sted……eller vi har gått på skole sammen osv
      De som holder kurs og workshops sier at Bergen er omtrent umulig å holde kurs i for ingen vil forplikte seg før i aller siste liten -og da er det ofte avlyst 😛
      De er supertreige hahaha sirup 😛
      men vi er veldig hyggelige her da <3

    11. cuskima: Ja, tror jeg skjønte hva du mente 😀 en fra Bodø, flyttet til Oslo, har ikke lenger Bodø-måten , men har fått Oslo -rytmen…eller noe sånt? 😀 Barcelona hadde virkelig flamenco-rytmen i hele by-pulsen på en måte 🙂 spennende 🙂

    12. helt enig med deg -vi har et mangfold i verden og i tilogmed i de forskjellige delene av Norge.
      Eg merker stor forskjell på øst og vest -noen med naturen og tempramentet -været og folkene.
      Tilogmmed folk som har kommet fra andre steder og bor i Oslo er anderledes enn de som bor der de bodde før……eh skjønte du den?
      Puls er spennende -eg elsker pulsen i London,mens andre blir stresset -eg er ikkje veldig glad i NY.
      Vakre blomster <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg