En liten smak av fugl… ;-)

Tenk,  midt inne i Oslo så ligger det en regnskog!!  Vel…. kanskje ikke HELT…men den minner jammen om det. Ihvertfall i dag. Jeg dro avgårde mens vannet spratt på asfalten, temperaturen lå på 25 grader likevel….Så jeg tenkte at ingenting skal stoppe meg i å dra på fotosafari.  Det er grønt og igjengrodd  ved Østensjøvannet, og trærne lager en slags tunneler og tak, som i regnskogen..

Safari-partneren min  (søsters) ble syk, så hun  meldte avbud på morgenkvisten, men jeg FØYK ut døra uansett jeg.. klar for fuglefest ved Østensjøvannet. 

Jeg ankom med korte tights, pga varmen, kortermet kjole og en liten sekk med paraply i.  Og jeg hadde så vidt rundet hjørnet ned mot vannet der, så var det MYGG-attack uten sidestykke!! Jeg tror jeg hadde 40 myggestikk og kleggestikk og alskens andre stikk i løpet av 4 minutter!! Men jeg bestemte meg ganske raskt for at det KUNNE jeg ikke bry meg om… Så… utkledd som kjøttkake vandret jeg videre…

Og det var SÅÅÅ mye fint å ta bilder av der. Jeg har øvd lenge på å ta naturbilder, og da snakker jeg om ROLIG natur…ting som står stille… Og føler jeg har begynt å få til det ganske fint. Men ting i bevegelse er ikke samme greia liksom… Så nå skal DET øves på..

Fuglene laget et herlig leven der oppe, føltes som å være med i en av Hitchcocks filmer….”Fuglene” innimellom 😉 Så fugle-fest var det helt klart, og JEG var invitert.  Foto-lyset var det beste, da det ikke var sol ennå, og jeg fikk mange fine fuglebilder på “rullen” …

Her er en liten smakebit…tatt med mobilkamera faktisk, og jeg er NESTEN helt fornøyd med dette 😀 Er bare en liten teknisk ting jeg må lære mer om 😉 og rette opp..

 

Har du hatt en fin dag?

Tar du bilder med mobilkamera eller annet?

 

 

#foto #fugler #mygg #regnskog #varmt #fuktig #bevegelse
36 kommentarer
    1. Flaggermusvinger: Hvis du ser på innlegget dagen ETTER dette, er det et enda finere bilde, hvor gåsa er nesten på tur opp, mye lengre. Og mange fine bilder under brua der. Bare hvis du får lyst å se 🙂 Frodith på ball eller noe sånt het det.. ;-)klem

    2. Å så fint! Tenk at du dro dit, også helt alene! Akkurat som jeg gjorde, faktisk. Har funnet ut at når man ikke får noen andre med så må man bare gjøre det selv. Ellers får i alle fall ikke jeg gjort de tingene jeg har lyst til. Før i tiden fikk jeg litt panikk av å være alene rundt omkring, men nå er det helt ok, syns jeg.
      Veldig flott bilde av gåsa som sprer vingene sine. Synd du ble stukket så fælt, men jeg er SÅÅÅ imponert over at du trosset både sykefravær og stikkedyr! Tøffa! 🙂

    3. Tattavkvinnene: Jeg bruker jo ALDRI mobilkamera egentlig. Men akkurat da sto jeg der og skulle sende en mms tenkte jeg, og så begynte de med all den flaksinga si, så da bare kastet jeg meg rundt og fikk knipset dette 🙂 Kjempefornøyd <3 Det er så gøy å fotografere 🙂 OG moro å få til litt med bevegelse også, uten å kunne noe om lukkeråpning og innstillinger...kjører auto, hele tida 😀

    4. Veldig fint bilde! Det er ikke så lett å ta bilder av fugler i bevegelse, men det har du jo søren mer klart fint her 😀
      Jeg tar bilder med mobilen hvis jeg ikke har med det store kameraet. Av og til orker jeg ikke dra på det og da er mobilen veldig kjekk å ha. Mitt mobilkamera er nok ikke like godt som ditt, men det duger til det jeg bruker det til ^^

    5. cathrinehenriksen: Jeg har hatt en herlig dag langs elva med kjæresten i dag, masse bilder i dag også 🙂 Men jeg har nå flere bilder fra gårsdagen og fuglene også, om du vil se. MANGE fine 🙂 Stor klem til deg <3 håper dagen er god som gull <3

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er SÅÅÅ moro å ta bilder 🙂 Jeg har helt dilla nå 🙂 Må ut hver dag nesten 🙂 Takk for rosen 🙂

    7. cuskima: Det var SÅ mye fine tipper der, og det ble så fint lys i det været. Så det ble bra bilder uansett nesten 🙂 Skikkelig gøy med foto der oppe. Jeg skal nok prøve litt mer med mobilen nå også 🙂 Blir jo bra :- )

    8. miastorp: Ja, det var utrolig mye fint å ta bilder av der. Tenk at du har vært så mye der, datet og alt. Jeg er jo ikke vokst opp i byen. Og akkurat Østensjøvannet har jeg aldri fått med meg liksom…vært mest andre veien på turer.. Har flere bilder derfra i dag :- ) Fine fugler 🙂 Stor klem til deg <3

    9. Therese Isabell Bråthen: Åå, så koselig med fisketur. Jeg gikk tidlig og la meg i går. Fisket du på kvelden, det er litt herlig stemning da 🙂 Blir fine bilder med mobilen også ser jeg nå,jeg har ikke prøvd så mye før. Men liker best kameraet 🙂

    10. Der har jeg vært mye opp i gjennom 🙂 vokste opp like i nærheten så der har jeg jogget med klasse , gått på skøyter og akt om vinteren, trillet broren min i vogn, gått på første date rundt hele vannet, og feiret st hans for å nevne noe. Herlig område og masse fint å ta bilder av 🙂

    11. Engla: Ja, ikke sant? Er verdt noen stikk når man får så fine bilder 🙂 Tar gjerne en tur med deg opp der altså. Og om Lykkeliten er med, så må han pakkes inn for myggen. Han hadde elsket alle fuglene 😀 Jeg skal helt klart dit igjen 🙂 Ja, vi får håper energien kommer igjen 🙂 Jeg er litt trøtt om kveldene selv, men ellers ikke verst form egentlig 🙂 Stor god klem til deg min venn <3

    12. Nydelig bilde du har tatt vennen <3
      Bare det bildet i seg selv er jo vert noen stikk, hihi
      Håper vi to kan ta en safari en gang 🙂
      Jeg er fortsatt litt dau...lite egenblogging og enda mindre andres..men det blir vel mindre pollen og mere energi igjen etterhvert 🙂
      Sender deg varme tanker og gode klemmer

    13. Miriam: Ja, skjønner det hvis du var mye der da 🙂 Jeg har flere bilder, må bare ordne litt mer med dem. Så tar dem ut i morgen 🙂 Herlig fugleliv altså 🙂 Ja, jeg glemte faktisk myggen etterhvert nesten 🙂

    14. Merker eg fikk litt ” heimlengsel ” til Østensjøvannet når eg såg det bildet 😉 Bra du har kost deg i dag sjølv om myggen var for vennlig :p

    15. annebe: Ja, jeg synes virkelig det var verdt noen stikk 😀 Det var masse skrik og skrål på alle fuglene,og varmt som i regnskogen, og klødde infernalsk…men det gjorde INGENTING 🙂 For det var så gøy å få så fine bilder, så jeg glemte det nesten 🙂 Kjenner ikke noe nå, de var store i sta, men borte nå 😉 Klemmer på vei med vinger 😉 <3

    16. Det “blinkskuddet ” av et bilde, var det jo verdt å få noen myggestikk for 🙂
      Gleder meg til å se flere…får håpe du ikke klør så mye at du ikke får sove i natt da..
      Fortsatt god kveld og klem <3

    17. Moving On: Ja, var nok der i dag, for å si det sånn…Og jeg får STORE myggstikk 😛 Men det var verdt det, for jeg fikk så fine bilder <3 Og svanene holdt jeg meg mest mulig unna 😀 LIker ikke dem 😛

    18. cathrinehenriksen: Nei, man må gjøre ting man har lyst til uten å være avhengig av andre 🙂 Ble ikke stukket i ansiktet, men OVERALT ellers …bein og armer og her og der 😀 Hvis du ikke har kabel/ledning som går fra mobilen og inn på laptopen, så kan du sende det til deg selv på mail 😉 Det gjorde jeg med dette. Fra Mobilen, der det ligger, som vedlegg på en mail, til egen mailadresse. Sånn hvis du har et bilde der av og til som du vil ha over 🙂 Jeg har en kabel tror jeg, men sendte dette før jeg kom hjem 🙂 Ja, denne fuglen var liksom skikkelig fin med vingene sine,måtte være rask,og hadde mobilen oppe og klar 😀 klemmer i vei <3

    19. Det var ett flott bilde da :o) Flinke fotografen Frodith <33 Herlig at du dro ut på egenhånd , sikkert koselig med fugleparty også , men ikke så moro å bli kjøttkake i ansiktet nei 😮 Huff , mygg er noe herk ja 😮 Men flott at lyset var bra da , så du fikk knipset i vei der oppe :))
      Dagen min har vært fin og rolig den , ikke noe spesielt på agendaen her da :-p
      Bruker mest kamera jeg , i alle fall når jeg skal legge ut bilder på bloggen . For jeg er så tett i pappen at jeg har ikke skjønt meg helt på hvordan man får mobilbildene over på lap topen 😮
      Jaja , uansett en herlig smakebit vi fikk her av flotte fugler og den ene shower i vei med vingene ;-D Veldig fint =) Stor klem fra Pippien <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg