Shop `til you drop…. ;-)

 

Ja…i dag har jeg vært flink…. Eller…hvis det er det man kan kalle det…Når man kommer hjem med alt mulig tral..i bæreposer hengende fra begge armer…Jeg var skikkelig i flyt i dag liksom..

Og jeg kan lett skylde på et litt dårlig sommervær…. Temperaturen har jo sunket fra 30, til noe rundt 22…Og sier det seg selv at veien til shoppingsenteret blir mye kortere…

Jeg kan også skylde litt på at det var HELT nødendig med noe nytt til Aurlandsdalen-turen min, jeg HAR jo ikke regnfrakk!!…..Eller har jeg kanskje det…Både en og to?? Vel, ingen som er til å gå i fjellet med hvertfall, for de er altfor lange…SÅH!! Må jo ha en tur-regnjakke…Jeg kan skylde på at det var salg omtrent overalt, og de ropte på meg fra innsiden av butikkene….med høye stemmer…. ELLER var det noe jg bare innbilte meg?…  Til slutt kan jeg skylde på at jeg hadde en til-gode-lapp…som jeg egentlig var litt redd skulle bli “gammel”, “gått ut på dato”, “muggen”….enda jeg VET at den ikke går ut før til neste år..;-)

 

Men…Så hadde jeg en avtale med Oslo-padda da, på kafe…og da MÅTTE jeg jo ta med meg litt ting herfra og derfra, både mat, gnagsårplaster, laken, sokker, luer og litt annet… Til slutt var det så fullt i tralla, og jeg så rød i ansiktet… at jeg var jaggu glad jeg fikk kjøre hjem… Og jeg har jo ikke kjøpt nesten NOE før i sommer….så dette fortjente jeg nok…

Dagens turfangst…


Denne skal nok bli god å ha når regnet siler oppi dalen der…

 


Og denne skal bli god å ha…bare når jeg dasser rundt her hjemme eller et annet sted…

 

Har du kjøpt deg noe nytt i det siste?

Shopper du ofte? Hva da? Klær, interiør eller annet?

 


 

 

#shopping #klær #sportsutstyr #salg
42 kommentarer
    1. Perfekt jakke for fjellet, klart du måtte ha en sånn 🙂 Håper turen blir det du ønsket deg, på tross av eller på grunn av bøtter med regn.

    2. margarites: Jeg synes nesten alt er moro å kjøpe jeg, selv stekepanner 😀 Men blir nok mest klær egentlig. Og ofte har jeg mange fine unnskyldninger for å kjøpe noe 😀 he-he… Man trenger det osv 🙂 Klemmer til deg <3

    3. jeg er helt sikker på at den jakken er et must til fjellturen du skal på. Og så er det greit å ha litt å veksle på når det gjelder regnjakker. (Både ulike farger og lengder, til ulike bruk) En stund siden jeg var på shopping, like før hjemreisen fra USA. I går var jeg ute igjen og kom hjem med ny steikepanne, for det trengtes. Og nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal ta å kjøpe en til, for det er greit med to… i alle fall når det er mange hjemme. Sånne nyttige ting er ikke alltid så gøy å kjøpe, men alt kan ikke være det heller. Men nyttig er den i hvert fall. Klem <3

    4. Haha , ja NOEN ganger handler jeg ting fordi de er fine også da , og da er unnskyldningene gode å ha …..;-P Ja har fått på plass litt fisk nå jeg , skikkelig nytt for meg dette med akvariet ….så derfor var det litt spennende å se når fisken skulle finne seg til rette oppi der :o) Å det gjorde de sannelig =) Ja for jeg har bare hatt bolle før vet du :-p Klemmer på vei tilbake til deg også med buss <33

    5. cathrinehenriksen: Oi, er fiskene kommet 🙂 Så moro da! Jeg har ikke hatt fisk, men kjenner mange som har hatt, og det er fint å sitte å se på dem 🙂 Ja, jeg kjøper mest som jeg trenger jeg også..men noen ganger trenger jeg IKKE ting, men finner på mange unnskyldninger for å kjøpe likevel 😀 he-he Klemmer på vei med buss 😉

    6. Jeg synes du fortjente å shoppe litt ekstra nå jeg <33 Fint med en ordentlig tur jakke og stilig topp b.l.a =) Ja var sikkert mye fint du fikk med deg og salg er jo alltids moro . Man føler man får mer for pengene , selv om man kanskje ikke gjør det ? Eller kanskje gjør man det :o) Hehe , jeg handler litt klær når det er mest nødvendig egentlig , eller jeg ser noe jeg liker ekstra godt (= Og i dag har jeg handlet ca 20 små fisk , yohooo ;-D Har sittet å stirret på dem en time nå , synes det er litt moro jeg , haha.....

    7. Tattavkvinnene: Jo, det er viktig med FINT tur-tøy, og FINT løpeutstyr, da blir alt mye mer morsomt 😀 Ha-ha Jeg har jo kjøpt masse kjoler jeg da…Så vet ikke hvor mye jeg fortjener egentlig 😉 Men jeg har penger, og betaler alltid regninger først, så da unner jeg meg det 🙂 Fordi jeg er så snill 😉 He-he

    8. outofoffice: Takk, den skal få være med til Aurlandsdalen 🙂 Ja, jeg er også sånn, noen ganger GIDDER jeg ikke, snur og går hjem igjen med en gang…Og andre ganger er jeg skikkelig i siget 😀

    9. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk, skal bli gøy å bruke den 🙂 Jeg kjøper ikke så mye til huset, menn nå skal jeg kjøpe litt her også.Skal ha seng, så IKEA here we come.

    10. SÅ fin den jakka var! Sikler nesten over tastene her ^^ Da blir du fjong og fin på tur, det er helt sikkert 🙂 Det er jo faktisk heelt nødvendig med litt nytt for å gå en sånn tur. Er det ikke? Hehe
      Neida, men det virker ikke som at du har shoppet så mye i sommer, det har i hvert fall ikke dukket opp så mye her på bloggen, så det har du nok fortjent 😀
      Jeg har ikke shoppet så mye jeg heller, det har gått mest i mummikopper faktisk x) Ellers så er sommeren tiden for å spare når man er student. Med lite jobb ved siden av studiene blir sommermånedene trange. Men det er jo så klart helt selvvalgt. Det har vært godt å ha fult fokus på studier i 2 år, men dette året tror jeg det blir litt mer jobbing. Det blir brått litt mer utgifter til depositum ol. når vi skal finne oss ny leilighet til våren så det kan være lurt å begynne sparingen allerede nå 🙂

    11. Jakka er rålekker, og at den ropte på deg skjønner jeg godt! Gleder meg til å se deg på tur med den. Shopping er litt sånn av og på ting. Noen ganger finner en ikke noen ting og andre ganger er det sånn at alt er fint.

    12. Fru Stussli: Helt klart 😀 Jeg sier også det til meg selv…veldig fortjent OG nødvendig. Ja, jeg er enig, faktisk mest moro med tur og treningsklær, jeg får LYST å trene av det faktisk. Når jeg har nye joggesko eller annet 🙂 Og en så fin regn/tur-jakke, da blir det gøy da 😀 Jeg skal finne fram joggeskoa jeg også, og løpe-tights…og så er det ut å øve litt 😀 På å bli sprek. Mange spreke klemmer tilbake <3

    13. Fiiiine! Og antagelig både velfortjent og helt nødvendig!! 😄
      Jeg er jo ikke så glad i shopping, men turklær og treningsklær er moro. De gir jo innmari mye energi og tur/treningsglede at de rett og slett er litt magisk!
      Nå skal jeg finne frem joggeskoa fra New York og krysser fingrene for at det er litt magi igjen i dem. Ha en fortryllende dag 💚❤️💜💙
      Mange spreke klemmer

    14. Helge: Ja, fint å få kjøpt ting man trenger llitt..Jeg kjøper vel noen ganger ting jeg IKKE trenger så veldig også.. Men jeg betale alltid ting jeg MÅ først, så da får det være greit 🙂 Ha en fin dag 🙂

    15. Gratulerer med nye klær, fin jakke. Noe nytt må man ha og slikt tøy kan jo man ha lenge. For min del savner jeg etpar bukser og ei sikkelig solid turbukse, ei jakke som er solid samt noen gode sokker. Mye bra på salg men kanskje ymse kvalitet. Jeg fikk både det ene og det andre inn på kontoen nå men må som alle andre ta hensyn til andre ting. Men klær er en god investering. Men noe nytt må jeg ha. Ha en fin dag.

    16. ladyaugust: Jeg skal grave litt i eskene mine, har noen fine jakker, og lage et lite loppemarked:…Med vafler og alt 😉 Da kommer du vel? <3

    17. Ja har en søppelpose som skal gies til uff med klær i gangen.
      Den har stått der lenge , får meg aldri til og gå med den.. det her e flaut, men i den posen er det klær med merkelappen på enda i.. off, det er ille!!

    18. utrolig morsomt egentlig
      verden er LITEN og det er pga DEG at eg fant det ut <3
      Forresten kanskje man skal ha bytteblogg? fikk en smart ide.....
      hahahaha

    19. ladyaugust: Jeg har lyst til å ha loppemarked med de gamle tingene som jeg har altfor mange av…Nye ting som jeg ikke bruker…Kan man ha loppemarked på blogg? Jeg har tenkt at man kan gjøre ALT på blogg, avis, radio, tv, galleri, kalender, osv.. Men sirkus og loppemarked har jeg ennå ikke hatt 😀 Så kanskje en gang ha-ha

    20. DET skjønner jeg godt 😀 Den er bærre lækker jo 😀 Her mååå jeg rydde i klærne mine, det ser ikke vettig ut liksom, men det er jammen litt av en jobb. Den toppen er superfin og tights har man liksom alltid bruk for 😀 <3

    21. dandilion: Ja, det kan jeg tenke meg at det var godt å få henne hjem igjen 🙂 Ja, det stemmer, du lager kort du 🙂 Og det er sikkert gøy. Moro å lage ting. Og moro å kjøpe ting til det også. Hobbyting er veldig gøy å kjøpe faktisk.Men jeg er som Ladyen her, kan shoppe til og med på bygg-max eller bilbutikker liksom…selv om jeg hverken har hus eller bil ;-D Ha-ha. Veldig glad jeg kjøpte jakka. Den kostet bare 600 også 🙂

    22. Herlig farge på regnjakka. Liker den 🙂 Jeg skulle et ærend i sentrum og vips, der handlet jeg litt. Kjøpte blant annet motiver til å bruke når jeg lager kort. Søte motiv 🙂 I dag kom frøkna hjem etter å ha vært på besøk siden mandag. Godt å få henne hjem igjen 🙂

    23. ladyaugust: Jakka bare MÅTTE jeg jo ha…skal jo på tur og har jo bare 4 regnjakker fra før eller noe…;-) Men ingen SÅÅÅ fin…To er regn-frakker, og det kan man ikke ha i fjellet, og den siste er svart, og det er også dumt når jeg skal i fjellet…i tilfelle jeg blir BORTE…da må de jo lete etter noe med farge, ikke sant? 😀 He-he…Og toppen…typisk meg med sånne topper med ansikter og mennesker på. Jeg har sikkert 10 fra før..Men nå hadde jeg tilgodelapp, og da måtte jeg ta denne 😀 Og en svart tights..

    24. Moving On: Jeg har også noen jakker….Og jeg har egentlig litt for mange klær nå, kjøper ting som jeg ikke får brukt. Ikke for at de ikke er fine, men finner stadig noe annet som er finere. Lurer på å ha et loppemarked her inne 😀 Få solgt noen jakker og annet for en billig penge:-D Mest fordi kanskje noen har bruk for det 🙂 Eller jeg kan gi bort til Uff eller noe.. Ja, fornøyd med den allværsjakka 🙂

    25. Fiiine jakka og herlig farge 😀 Bare gjett om vi har shoppa, engelen og jeg…vi kom oss nesten ikke hjem engang og var såå labbeflat at jeg lå sidelengs i sofaen etterpå haha Jeg shopper uansett jeg tilogmed på byggebutikker liksom fliiir 😉 men jeg må være i shoppingmodus og det kommer man superfort i om man er på salg. Ingenting er som rød av rød pris liksom 😀 hahahah

    26. Nice..
      Likte jakken særs godt!har det med å kjøpe allværsjakker, så sist jeg telte hadde jeg 13 stk.
      Så ja jeg har en merkelig greie for det.. men også sokker.. hvor jeg har nesten 160par tror jeg de vsr en venninne av meg telte.. haha

    27. jada vi er flinke sånn å fortelle oss grunner for hvorfor vi må ha tingene 😀
      Og tilgodelapper og gavekort er styrete, finner aldri noe når man får dem, men har man dem ikkje, ja da vettu hyler tingene fra hyllene 😀
      Og min fekjole den var halv pris så da så:D
      klememting <3

    28. cuskima: Så morsomt å føle seg som en fe da .-) Det er gøy med ting som man gleder seg til å ta på 😀 Jeg har hang-up på sånne topper med ansikter, folk på 😀 Bare MÅ ha ser det ut som…og her hadde jeg jo tilgodelapp også så…Måtte jo bare da…endelig er DEN brukt opp liksom 😉 Og den jakka trengte jeg litt altså 🙂 klemmer <3

    29. ja eg kjøpte meg en lekker lekker kjole som gjør at puppene ble mindre -føler meg litt som en fe i den, gleder meg til å ta den på. Og eg ahr jo bursdag så da må en jo kjøpe all verdens for tenkt om de tingene er borte når ANDRE skal handle gave?
      Så vet du jo at eg shoppet på finnn.no, eller det var jo til huset da….ikkje egentlig til meg…
      masse lure ting du fikk deg og vakker topp med sortkvitt bilde på
      klemmeting <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg