A photo a day- Dag 5

 

 SIGN


 I dag – ganske enkelt SIGN eller på norsk TEGN. Og for meg ble det mest naturlig å vise et bilde av tegnspråk. Her fra gårsdagens bankett, på jobbturen min .

Tegnspråktolker som tolker musicalsanger, sunget av skuespillere fra Det Norske Teateret. 

De tolkene tolket med sånn innlevelse og så vakkert at det var høy GÅSEHUDFAKTOR i hele salen.

Om man var døv, hørende eller hadde peil på tegn eller ikke. Det spilte ingen rolle…

De gjorde en så god jobb, at ingen husket hvem skuespillere som hadde vært der, for tolkene var så gode… Her fikk de døve oppleve sang nesten helt likestilt  med de hørende. 

Vi satt som fjetret hele salen. Og minst 400 kunne ikke tegnspråk..

Tillater meg derfor TO bilder. Kvaliteten er ikke god, for jeg satt langt unna, og knipset skjermen..Men du får et inntrykk.

Vakreste språket i verden <3

 

Har du sett sanger tolket til tegnspråk?

Kan du noe tegnspråk?

 


 

#tegnspråk #tegn #sign #sanger #tolker #underholdning #bankett
24 kommentarer
    1. Åå, dette var en god løsning på dag 5 <3 Skulle gjerne likt å sett det live! De videosnuttene du har lagt ut har jo vært veldig bra, selv om det sikkert ikke kan sammenlignes med å se det sånn som det her ^^
      Jeg kan ikke så mye, jeg lærte meg noen bokstaver da du postet de alfabetene for en tid tilbake, men så har jeg glemt det litt bort og nå husker jeg bare et par stykker, dessverre.

    2. Helge: Ja, det er rett og slett bare vakkert. Og jeg har vært veldig heldig denne helga, mye tegnspråk, vakkert og mye underholdning på forskjellige måter 🙂 Moro at du har sett litt uten lyd, jeg husker det 🙂

    3. folkogdyriskogen: Ja, jeg har verdens mest spennende og givende jobb. Og denne turen har minnet meg på det litt igjen. Har hatt noen nydelige opplevelser med tegnspråk, tolking og underholdning 🙂 Herlig <3 Nå er jeg hjemme igjen 🙂 Klemmer <3

    4. Du har jo lagt ut tegnspråkalfabete noen ganger her + noen snutter av sanger som er blitt tolket bl.a Mitt lille land. Syns de var artige jeg og skrudde av lyden og så på tegnene. Lærerikt.

    5. Hørtes veldig spennende og fascinerende ut 🙂 Har ikke peil på tegnespråk og har ingen erfaring med det i det hele tatt. Tenker du må ha en veldig spennende og givende jobb iallefall 🙂 Håper du koser deg på tur 🙂 Klem

    6. Min matgale verden: Ja, det var virkelig herlig. Shabana Reman overrasket med en veldig personlig fortelling om livet sitt, og læreren som hadde betydd mye så klart.. Og jeg gråt nesten på slutten der, og det gjorde de 799 andre også liksom… Sterkt.. Og Håvard Tjora var der og foreleste, hvis du husker det navnet. Var på Tv før, lærer. 🙂 flink!!

    7. Min matgale verden: Ferdig nå og hjemme igjen nå 🙂 Og idag var det en sterk opplevvelse også, med Shabana Rheman som fortalte om livet sitt. Herlige kulturelle ting denne gangen. Lært mye og FÅTT mye kulturelt 🙂 Nå er jeg hjemme og nyter det litt også 🙂 Klemmer <3

    8. Grete: Så gøy at du har sett det. Ikke sant det er fint 🙂 Jeg har gjort det selv noen ganger, men ikke som de i går, de var rå-flinke og på nippet til tårer rundt omkring 🙂 Håper du har hatt en fin dag 🙂 I dag var det Shabane Rheman. Og det var også flott 🙂 Nettopp kommet hjem: -)Klemmer <3

    9. cathrinehenriksen: Jada,jeg har hatt det her før, og finner jeg det de tolket i går, hvis noen legger ut, så skal jeg si i fra. Var så nydelig <3 Så gøy at du kan noen tegn da 🙂 Klemmer <3

    10. Jeg har sett sanger bli oversatt til tegnspråk. Det var i bryllup hos min niese i fjor sommer, og i kirken var det en tolk som tolket alt, også sangene. Fascinerende!

    11. Har sett sanger tolket til tegnspråk her tror jeg ? Stemmer det :o) Ja det høres ut som en fin opplevelse det der =) Herlig , og du lærer vel mye nytt i tillegg til alle fine opplevelsene :o) Jeg tror jeg viste hvordan man sa jule tre og ringe på tegnspråk b.l.a . Hadde en sånn tegnspråk kalender da jeg var liten skjønner du . Og husker ennå bitte litt av det :o) Er litt moro å kunne da 🙂 Klemmer i vei onsdagsklemmen nå =) <33

    12. Lithanna: Ja, her får man tenke nøye gjennom 😀 Hi-hi, i dag var det lett 🙂 Og vi hadde så fin opplevelse i går. Jeg hadde laget noe tegn med MEG, men fant ut at dette ble mye mer talende for min kveld i går 🙂 Jepp, vi får ta et kurs her inne 😀

    13. Veldig gjennomtenkt og god svar på dagens utfordring.
      Kan nok ikke noe veldig ‘vennlige’ tegndpråk. He he. Desverre.
      Du får lære meg :3

    14. karenmarenmette: Ja, litt morsomt det 🙂 Du får sjekke ut de andre 4 dagene om du får lyst..De ligger bakover et sted 😀 Skal prøve å få følgt denne helt 🙂 I tillegg til andre innlegg om jeg har noe så klart 🙂

    15. Fru Stussli: Ja, jeg kan lære deg ganske mange ord, på kort tid, og litt mer om tankegangen. Og jeg er sikker på du har talent og derfor lærer du nok fort også <3 Men det er noe annet du må prøve om du får sjansen også, og da sier jeg fra, så tar du med Stussligjengen og blir med meg<3 Ha en strålende dag du også :-)Bøttevis med Klemmer <3

    16. Jeg har jo sett de sangene du har lagt ut her på bloggen. Er ganske kult!!
      Jeg skulle ønske jeg kunne masse om tegnspråk, men enda får jeg klare meg med kroppsspråk. Kommer et liiiiite stykke med det også 🙂
      Neste gang vi møtes må du lære meg neo enkelt jeg kan imponere med 😀
      Ha en strålende dag!
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg