A photo a day – Dag 18

 

Something you don`t know about me

Vel, nå trodde du kanskje at sirkuset var reist?…Etter den lille forestillingen med rare Selfies i går kveld, hvor jeg var LITT sirkus-aktig…i mine egne øyne hvertfall…  😉 Men, neida, sirkuset har ikke reist. Her kommer dagens lille raritet : NOE du ikke vsste/vet  om meg…. Vel, etter jeg har vist det nå, så vet du jo… 

Jeg har HYPERMOBILE ledd. Det betyr at leddene i kroppen er ganske så tøyelige…Litt over hva som er normalen for resten av befolkningen. Dere ser resultatet over her. Man KAN lene seg forover, med hendene framover, og leddet bøyer seg framover likevel. Prøv selv, så finner du ut om du har hypermobile ledd. Mange kan ikke dette, da står albuene bakover når de prøver denne øvelsen… MIN albu gjemmer seg inni der som dere ser,og forsiden kommer ut… Knærne oppfører seg på nesten samme måte…

Jeg står ikke så ofte sånn, det er kun et av mine sirkusnummer 😉 Og dette at jeg har sånne ledd i kroppen, gjør også at jeg har mye nakke og rygg-vondt innimellom. Fordi jeg bærer feil, sitter og står feil osv… Uten at jeg merker det så klart…

Vel, det var dagens lille avsløring.. 

Nå er jeg spent på DIN 😉  He-he

 

Har du hypermobile ledd?

Har du noe annet jeg ikke vet om deg, som er moro å fortelle?

 

 

#foto #utfordring #photochallenge #frodith #hemmelig #avsløring #
53 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Eneste grunnen til at jeg tok denne er at den er med bilder. Jeg har som sagt sett liknende med skrift, og da har jeg valgt å bare låne noen temaer, og gjort ting til mitt eget, uten å følge noen liste sånn… Men denne synes jeg var så anderledes, og det passet fint å ha noe som ga MEG litt inspirasjon og ny fantasi, midt i oppstart på nye arbeidsoppgaver og litt småstress med det liksom… Men jeg kommer nok ALDRI til å bare gjøre det til en sånn VANLIG greie, jeg må alltid lage min vri, med litt tegninger i, pynt litt osv 😀 Må gjøre ODENTLIG vet du 😀 KLemmer <3

    2. Ja, veldig gøy at det går på foto og ikke bare tekst. Jeg har nemlig også sett en del sånne challenger med vanlige innlegg. Synes dette her er litt mer spennende å følge med på 😀 Klem <3

    3. Tattavkvinnene: Jepp, denne challengen er veldig morsom. Jeg likte å være med en gang. Mange som jeg har sett gjort sånne challenger før, men det har gjeldt bare emner, temaer for skriving. Jeg likte at det gikk på foto. Og den er fin å ha, ved siden av andre ting om jeg har noe annet jeg vil si i løpet av dagen. For plutselig kommer det et tema for seg selv 🙂 Men liker å ha denne også 🙂 Hatt en fin dag, og håper du hadde det samme 🙂 KLem <3

    4. What? :O Det der har jeg aldri sett før faktisk 🙂 Måtte så klart teste om jeg fikk til sånn, men neida. Jeg har nok bare helt ordinære ledd. Morsomt å få vite litt sånne ting om deg da 🙂 Liker denne challengen her veldig godt <3 Håper du har hatt en bra da! Stor klem <3

    5. ladyaugust: Ok 😀 De gikk altså ikke forover da skjønner jeg 🙂 Vi har spist grove fiskekaker og spaghetti 🙂 Deilig.OG jeg har løpt i dag!!! etter jobb!! 🙂 Så…nå kan jeg mumse sjokolade resten av kvelden om jeg vil ;-D klemmergodklemmentilbakemedbeggearmer <3

    6. hahahahaha jeg er herved hypermobilstiv kan en si 😀 Det MÅ jo være en familiesterkhet vil jeg tro :DDDD Gooodklæmme, er i middagslaging, litt sent men godt 😀 Klæmmegoodklæmmen <3

    7. cuskima: Pøh, langt fra noe Frk Hulk her nei 😀 Jeg gidder jo ikke gjøre et SLAG styrketrening 😀 Men løpe kan jeg presse meg til litt 😀 Skal bli neste Ingrid Kristiansen eller Grete Waits heller 😀 klemmer mer <3

    8. ladyaugust: Jeg trodde vi har prøvd,og sjekket og funnet ut at DU også var hypermobil? Nei? Kan du prøve å stå sånn som meg, med hendene forover, og se om du får innsiden helt lett framover? Prøv da søs, det må jo være en familiesvakhet? 😀 Ja, masse rart med deg, det VET jeg, og heldigvis for det 🙂 Liker deg best sånn <3 Klemmer varmt og søsklemmen <3

    9. cuskima: Ha-ha, jeg lo godt, er ikke noe du har øvd deg på nei 😀 Jeg synes også det er moro å avsløre noen sånne små, ufarlige ting her på bloggen 😀 Er jo ikke noe privat for meg. Har løpt, flink jente, klapper meg selv på hodet 😀 Klemmer til deg <3

    10. Oida, det har jeg ikke tenkt på engang. Kan du spagaten også? Jeg har slik hyperstive ledd tror jeg 😉 Når jeg tenker hardt her nå så kommer jeg ikke på en eneste rar ting med meg….og DET er jammen skummelt for det er jo MASSE ! 😀 Ha en fiin kveld søs <3 klæmmevarmt 🙂

    11. Er vel egentlig noe eg ER ikkje noe eg kan. Har ikkje øvd meg, det bare skjedde for mange år siden 😛
      Flinke pippijenten eg visste ikkje du snuste, superstolt av deg!!!!
      Nei man trenger ikkje vite alt om alle , dette var jo bare en liten sak både for deg og meg -ikkje noe superprivat eller noe som helst :))
      Kose deg med løpingen eg…..vel eg løper ikkje 😛
      <3

    12. Hanne: Jeg kan også nesten med hendene, men ikke noe spagaten nei, så jeg er nok ikke så ekstrem da. Men før kunne jeg putte beina alle veier 😀 Ja, vi som er sånn merker jo ikke stort til det, bortsett fra at fysioen sa at det var grunnen til min ryggvondt.. Deler av den..

    13. ssilje89: Det er ikke vondt, kjennes ut som jeg står helt vanlig, for meg. Jeg presser de ikke framover. De er bare sånn. Og derfor heter det hypermobile ledd 😀 En raritet 😉

    14. Helge: Neida, alle trenger ikke vite alt om alle. Han sjefen din ville sikkert bare hjelpe, men det er jo sånn at hvis vi VIL fortelle noe som plager oss, så gjør vi det ofte uoppfordret. Vi har alle dårlige dager innimellom og kan frese litt. Og det er lov. Det er mange ting jeg ikke forteller her også, men dette var så uskyldig, at det var greit 😀 Sykkelturen din høres fin ut. Lang og god den fra Lillestrøm til Drammen.. Nå skal jeg prøve å løpe litt 🙂 Ha en fin dag 🙂

    15. Ja jeg er farta, men ledda må jeg behandle fint. Jeg er ekstremt sier nevrologen og revmatalogen, kan gå ned i spagaten om jeg vil, men dersom sånt skjer er jeg ikke god å ha med å gjøre dagene etter. Fingrene kan jeg brette paralelet med håndleddet osv..men jeg lever godt med det 🙂

    16. oj, det så ikke godt ut egentlig 😛
      Sliter selv litt med nakke og rygg men har ikke slike ledd.
      Jeg kan faktisk ikke komme på noe slik om meg jeg :/

    17. Slike ledd har jeg ikke, har hvertfall ikke blitt fortalt det. Det er mange ting om meg selv som jeg ikke skriver om her. Ingen må vite alt om meg. “Må du vite alt om meg?”, svarte jeg sjefen min en dag da han spurte om noe var galt. Jeg hadde en dårlig dag og mitt sinn var full at negative tanker. Sjefen svarte meg ikke og bare gikk. Skal snart ta en sykkeltur i sola, på lørdag blir det fra Lillestrøm til Drammen igjen på sykkel. Må vame opp til den turen, må forresten vaske den før lørdag også. Ha fortsatt en fin dag.

    18. cathrinehenriksen: Nei, har vel hvertfall ikke tenkt over hva det heter 🙂 Det merkes jo ikke. Bare når man plutselig stiller seg sånn som jeg gjorde nå, og knærne kan samme… 😉 Klemmer igjen <3

    19. Mona: Ja, er det ikke smart å bruke denne? Jeg fant den hos Lithanna, og jeg bare har laget den rammen og det selv, men innholdet på listen er fra Lithanna, og hun fant den hos andre. Jeg synes det er veldig greit å ha denne listen, morsom, og i tillegg kan jeg jo skrive annet om jeg får lyst 🙂

    20. cathrinehenriksen: Jada, jeg merker lite til hypermobile ledd, bare ser litt rart ut innimellom, og kan blir litt vondt fordi man bruker ledd feil. Men før jeg fylte 40 ante jeg ikke noe om at jeg hadde det, men fysio forklarte meg hva det var 😀 Bra du klarte å slutte å snuse da 🙂 Herlig! Klemmer i vei <3

    21. cuskima: Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Fint å ha ulike ting man KAN 🙂 Dette her er jo noe jeg bare ER, men litt morsomt å avsløre, for det meste ellers vet dere vel? 😀 Hi-hi. NÅ er jeg gørrsliten, men skal ut å løpe bittelitt etterpå… så langt jeg orker.. Slangemenneske på løpern 😉 Klemmer <3

    22. Hanne: Hei-Wotka, så kos å se deg, er DU sånn også 🙂 Det er mange tror jeg faktisk 🙂 Har hørt mange. Og det er helt greit, tenker ikke mye på det. Men det gjør noe med hvordan man beveger seg, løfter ting osv…og da kan man få vondt i rygg, skuldre osv.. Håper du er fin i farta 🙂 Klem <3

    23. Moving On: Det var en bra greie det med bro da. Jeg kunne før, ikke nå mer.. Men du har også hypermobile ledd da 🙂 Når du kan gjøre sånn med armene. Så da har vi DET felles hvertfall og sikkert masse annet også 😀

    24. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Så gøy da 😀 Jeg synes det er moro å holde på med denne lista også, som en forandring. Jeg har ikke gjort det før, og mange har vært gjennom mange sånne lister. Jeg – aldri. Men moro som en avveksling. Og andre temaer dukker opp i tillegg likevel, når det passer sånn. Ha en flotters dag du også 🙂 Klemmer <3

    25. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ikke noe farlig, jeg ER sånn, så det er HELT bra 😀 Men skal nok ikke stå sånn ofte, for da tøyer de enda mer de leddbåndene. Men de er altså mer mobile enn andre sine ledd. Født sånn. Men det gjør at man må passe på litt, hvis ikke får man vondt i rygg etc…Så bra du nærmer deg storform da 🙂

    26. Ååååååå, var det DET idag!! Håper det gikk fint, selv om du er sliten. Faktisk det smarteste du kan gjøre, det å løpe hjem. For du er vel sliten i hodet, da må kroppen og få bli sliten, ellers kan den bli sur 😉 hehe. Håper du får løpt av deg litt slitne tanker i hvert fall. Men nå har du gjort det og! Flinka! Jeg fikk avslag fra en åpen søknad jeg sendte inn. Men det var et pent avslag, hvor de beklaget at jeg ikke hadde fagbrev, og at de måtte ha det 🙂

    27. Fru Stussli: Ja, det er en passe avsløring, for dere MÅ jo faktisk ikke avsløre noe, og ikke jeg heller. Vi velger noe vi har lyst å avsløre, og jeg synes dette med leddene var litt morsomt 🙂 Og ikke noe farlig 😀 Bare et fint sirkusnummer 😉 Skulle gjerne se deg med sjonglerende baller og sykle uten hender 🙂 Hilse masse tilbake til fine lille Frøken s. Og stor klem til både Lille frøken S og Lille Fru s 😉 Hi-hi <3 Jeg kommer nok muligens i innboksen en tur i kveld. Spennende dag 🙂

    28. Min matgale verden: Jeg skal ALDRI gjør det mer så du må se 😀 He-he 😀 Jo, du sa noe om det før en gang, kanskje når vi traff hverandre sist, at du ikke likte div. Og du besvimer vel lett på sånne undersøkelses-bord av forskjellige slag 😀 Jeg skal aldri vise armene mine igjen, OK. Du har glemt det nå 😀 Hi-hi Jeg har ikke hatt noe rolig dag, vært og undervist foreldre i hele dag..UTE på byen. Kurs-foreldere, de lærer tegnspråk. Helt nytt for meg, og jeg er sliten ja. Men skal LØPE hjem…galematias ;-D Klemmer masse slitne klemmer <3 God bedring <3

    29. Lithanna: Joda, det går veldig an 😀 Og ser helt rart ut, Men jeg merker ingenting til det egentlig, men manuellterapeut/fysio sa vonden i ryggen kunne skyldes mye feil-“gjøring” pga jeg har hypermobile ledd. Jeg kjenner mange som har vondt i ryggen eller skuldre av ULIKE årsaker..Dette er bare en litt annerledes årsak 😉

    30. moro avsløring. selv om det ser (unnskyld utrykket) fælt ut! jeg får vondt i magen av å se sånne ting, faktisk…:P men nå stjal jeg den utfordringen din, så nå blir det bilder fra meg også. greit å ha noe å gjøre når man ikke vet hva ;)) takk for tipset 😉

    31. Jeg har ikke hyper mobile ledd nei , og nå vet jeg hva det er ……ja for du skjønner jeg har ei anna bloggfrøken her inne. Som har det , men har liksom aldri spurt da . Men nå vet jeg 🙂 Men du lever greit du fordet ? Virker sånn ….:)
      En ting om meg , vel jeg snuste i tre år fram til for tre uker siden , da sluttet jeg ;-D Hurra !!!
      Ønsker deg en fin fin tirsdag nå , klemmer <33

    32. wæææææ slangemennske????
      Er hvertfall ikkje meg og ikkje derfor eg har nakke og hodevondt -det er pga stivhet -så det er vel kanskje motsatt av deg,men eg bærer feil også.
      Hmmmm en morsom ting om meg du kanskje ikkje vet……..guri tror nesten ikkje at eg er så morsom hahahahaha,hvertfall ikkje at eg har noe morsomt å dele om noe om meg.
      Eg har god intuisjon -jada resent events tyder ikkje på det sånn egentlig, MEN eg visste eg sku kjøpe den leiligheten eg har kjøpt-da eg kom inn i gangen bare visste eg at HER skal eg bo.
      Eg hører eller føler musikk hvis det er noe eg trenger å vite. Si en sang dukker opp i hodet som kanskje ikkje er populær eller noe man hører til daglig og så må eg lete på youtube eller noe til eg finner teksten for da forstår eg hva sangen betyr. Om det er en setning, navnet på sangen eller refrenget osv.
      Ofte om eg hører begynnelsen på sangen betyr det at det er litt lengre til situasjonen er over på en måte. Om du kan forstå hva eg mener.
      I en vanskelig tid hørte eg en sang i flere år bare begynnelse, vips hørte eg siste vers og da var det over. Vet dette hører veldig rart ut,men du etterlyste en rar ting de fleste ikkje vet om meg:P

    33. EY, det der kan jeg også faktisk.
      hmm noe annet du ikke viste, jeg klarer å gå i bro og så gå opp igjen 😛 haha
      ransom i know, men de eneste jeg kom på! 😛

    34. Det der så ikke helt bra ut?.
      Nei mine ledd er nok ganske vanlige, ikke noe tull, men jeg kunne sitte som indianerne før jeg tok kneet, og leddbåndene. Jeg har bestandig vært tøyelig så jeg håper jeg kommer dit igjen en dag. Nærmer meg storformen igjen::)

    35. God morgen 🙂
      Så kult at du har ditt eget sirkusnummer :-))))
      Jeg er så trøtt på mårran zzzzzz. Må lære meg å komme meg i seng litt før zzzzz
      Har jeg noe spennende som du ikke vet? Vet ikke jeg…. Min sovende hjerne kommer ikke på noe spesielt.
      Jeg kan sykle uten å holde i styret… Frøken Stussli sier det er en passe avsløring, for hun kjenner ingen andre voksne som kan det 😀 Haha
      Håper du får en fortryllende tirsdag!
      Mange klemmer
      Frk S hilser

    36. Å fy så skummelt! Jeg blir alltid litt kvalm av sånt…og det er vel noe du kanskje ikke vet om meg…Alt som har med kroppen å gjøre, INNSIDEN av kroppen, synes jeg er en smule “ekkelt” å se på/snakke om. Når min mor opererte hjerteklaffen, og stadig var så kry over hvor fint arret grodde, måtte jeg til slutt be henne slutte å vise det til meg, jeg ble helt kvalm. Og når jeg fødte guttene med keisersnitt, kunne jeg ikke ta på det eller se på det på flere år, jeg så for meg hvordan det revnet, og ble helt kvalm hvis jeg tok på det. Det er fremdeles litt ekkelt, enda det nesten er borte. Jeg bør altså holde meg frisk og borte fra sykehus, for der hører jeg bare ikke hjemme. hihi. Men det var et kult triks du hadde da, bar ejeg slipper å se på det….grøss…. Jeg kunne heller ikke se på Gubbens sår etter miniskoperasjonen….grøss….Jeg kjeftet på ham når han ikke dekket de til 😉 nei fysj, tenke på noe annet. Ha en fin tirsdag, en rolig en håper jeg?? klemmerlittbedre, men fortsatt hjemmeklemmer

    37. Dette var nytt og det er ganske løye. Brrrr- kjenner noen som er slik og når de skal vise sine triks får jeg frysninger, det skal jo ikke gå an? XD
      KJipt at det gir plager da :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg