A photo a day- dag 30

 

 

A friend

Jepp….Akkurat…det er meg selv…

For jeg tenker at noe av det viktigste her i livet er å være sin egen gode venn. Man må kunne SELV være en man liker å være sammen med, en man kan stole på , som man tør å være ærlig overfor. Man må SELV være en som stiller opp og hjelper når det “butter litt”, og man må selv være en som muntrer opp og får meg i godt humør. Så innerst inne er det superviktig å være sin egen gode venn, for å kunne være en god venn for andre.  

Jeg har ellers en liten gruppe med gode venner så klart, og de vet selv hvem de er. De betyr alt i verden for meg,, og jeg har vist dem fram her i forskjellige anledninger med bilder. Og kommer nok til å trekke fram en og en av dem igjen senere. Men akkurat i dag passet det å avslutte med meg selv.

Jeg startet med DETTE bildet på denne Photo-challengen  (morning)

 

Og jeg avslutter med dette andre. 

Jeg trives med og liker begge to 😉

 

 

Er du din egen venn?

Har du mange venner utenom deg selv?

 

 


#foto #fotoutfordring #challenge #photochallenge #venn #friend
50 kommentarer
    1. Joda det har du jo egentlig rett i 🙂 Jeg har bare aldri tenkt på meg selv som min egen venn. Men det skal jeg begynne å gjøre, for den tanken likte jeg ^^
      Det er helt sikkert! Det er i sånne situasjoner man ser hvor sterkt vennskap man har 🙂 Og nå skal jeg være med to av mine beste venner i to hele dager! Overnatting og venninnekos blir stas <3
      Håper du får en fin uke, med jobbtur og det hele <3 Klem

    2. margarites: Ja, det har vært veldig morsom utfordring, prøv deg du også 🙂 Jeg tror dette med å være sin egen venn er viktig. Mange sliter med seg srlv, og det er jo synd, man er mest i selskap med seg selv 🙂 Klemmer <3

    3. lulltove: Ja, det hjelper godt å være sin egen venn, da er det lettere å være glad i andre også. Slippe å slite med seg selv. Jeg koser meg i eget selskap, men har de beste venner i verden også, som jeg gjerne ville sett enda oftere 🙂 Klemmer <3

    4. Jeg tror det er viktig å være venn med seg selv, for så å kunne være venn med andre! Jeg har ikke mange venner, men mest familievenner, svigerinne og en del utenom. Og jeg setter stor pris på dem alle sammen.
      Fint bilde av deg i fin og fargerik sommerkjole. Nesten sommer her i dag også, og det liker jeg.
      Jeg synes utfordringen din med 30 ulike bilder har gått uforskammet fort, nesten så jeg lurer på hvor dagene har blitt av. Klemmer <3

    5. Fineste Frodith! Det du sier der er så utrolig viktig! Tenk om alle sammen, fra hjertet, kunne være sin egen beste venn. Da hadde verden sett helt anderledes ut 🙂 Masse klemmer

    6. Tattavkvinnene: Det virker på meg som om du trives med deg selv egentlig 🙂 ? At du tar godt vare på deg selv, trives i eget selskap, drar deg selv UT av triste situasjoner osv Muntrer deg opp selv, og er stolt av deg selv. Det er sånne ting jeg tenker på. Mange er så misfornøyde med seg selv, og er ikke snille med seg selv. Men du virker som din egen gode venn. Har jeg oppfattet deg riktig :-)? Vennskapet tåler milevis av avstand om det er et godt vennskap 🙂 Klemmer <3

    7. hahaha uff ja det er jo trist shopping altså 😀
      Kan jo finne noen fine flate balleriena eller med ltt hæl noe sånt som kan brukes både til fest og galla likssom

    8. Så kul avslutning på challengen 🙂 Du byr ofte på kloke ord, og det liker jeg godt med deg! 🙂 Jeg har faktisk aldri tenkt sånn før, men det var en veldig fin tanke. Og jammen skal jeg begynne å “pleie venneskapet til meg selv” mer ^^ Hva nå enn det betyr! Det finner jeg nok utav 🙂
      Jeg har noen veldig fine venner, noen i nærheten, og noen spredt runt om kring. De holder til i alt fra England til Tromsø <3

    9. kan jo bli tøft det da. Solkjole er vel kanskje litt passe? Spørs hva slags vær det er der borte. ta med begge deler du så er du safe :D:D

    10. cuskima: Det er vel derfor jeg ikke har, for jeg er så sjelden på noe, så gidder ikke bruke penger på det. Og hater høyhæler… Jeg får nok gå på bankett enten i solkjole og sandaler, eller i høstkjolen jeg kjøpte i går, med høstskoletter og tights til 😉

    11. ladyaugust: Venner er superviktig, og viktig å være sin egen venn også 🙂 For å være en god venn selv 🙂 Takk det samme søs, der fant jeg to i en, minst, da jeg fant deg. en søster og en venn <3 En ting til og du er et kinder-egg 😀 Stor klemmeflatklem <3

    12. Du har så mange fine fargerike kjoler du søs <3 og de smaleste trøttøya jeg veit 😀 Venner er viktige ting og du er en kjempefiiiin venn <3 Goodklæm 🙂

    13. cuskima: Jeg har ikke sko. Helt sant. Kan ikke ha sandaler nå…og det er det eneste jeg har som passer til kjoler.. Og jeg har mer skolett-jogge-aktige sko, og det er ikke fint til penkjole 😉 Jeg elendig på pynting. Så om jeg må pynte med på bankett, så blir det med solkjole og sandaler 😉

    14. what? hakkje du sko?
      joda noen har du nok 😀
      Ja man kommer alltid på noe man må huske -sant det 🙂
      Takk og lykke til med pakking og reising klememtingene i forbifarten <3<3

    15. cuskima: Litt slapt her også, men jeg flyr litt til og fra og pakker til jobbturen… Og kommer stadig på nytt. Og kommer på at jeg ikke har sko, hvis jeg må gå i kjole og sånne ting…Så da blir det vel bare bukse da… 😀 Uansett bankett eller ikke 😉 god bedring til deg 🙂 Klemmer og løper litt igjen 😀

    16. klemmeting i bøttevis herfra sengen 🙂 fra en heldig en til en annen 🙂
      Eg holder helligdagene hvilig 😛 er sliten og sår hals så den skal pleies og mine søte små trenger litt oppmerksomhet også etter mange dager med bur og mye trakk inn og ut her.
      Så de ligger rundt meg så eg føler at vi er som bjørner i hiet hahahahaha
      Fryser hvertfall ikkje her. med 3 ovner. Hun ene heter ikkje Wlfa ( stråleovn) uten grunn, hun blir så varm hahaha
      <3<3

    17. cuskima: Ja, slitsomt hvis man må kjempe mot seg selv ja. Glad den tiden er over 🙂 Helt enig, forskjellige venner til forskjellige behov, og det gjelder begge veier liksom 🙂 Jeg er også enig med det du sier om bloggvenner.Folk jeg har møtt her inne som er strålende mennesker, som jeg sikkert ikke hadde møtt der ute. Det er en skikkelig berikelse 🙂 OG takk det samme snuppa <3 klemmer masse <3

    18. Å være sin egen venn er fantastisk -spesielt når ting butter i mot er det kjekt at man slipper å sloss mot segselv i tillegg. Det er veldig slitsomt for de som må det:/
      Har noen veldig veldig gode venner som eg setter enormt høyt og som eg gjør mitt beste for å være der for og de for meg.
      Så har eg endel bekjentskaper som er hyggelige og morsomme.
      Man har forskjellige venner til forskjellig behov- både deres og mine.
      Og eg er superheldig med flotte fantastiske fine bloggvenner også som eg ellers aldri ville møtt -tenk det? Gått glipp av så fine mennesker og fine personligheter?
      Eg føler meg veldig veldig heldig eg
      Tusen takk for at du er en av dem <3

    19. annebe: Ja, nå var siste dagen i dag. Det har gått superfort. og jeg har jammen holdt koken 😀 HVER dag 😉 Morsom utfordring 🙂 Jeg har også FÅ men gode venner, og liker det sånn. Og jeg trives i mitt eget selskap,som deg. Så derfor tror jeg nok at du er også din egen gode venn. Siden du trives med deg selv 🙂 Er nok lett for en del av oss med snill-jente/flink-pike- syndrom å ta mer hensyn til andre, enn oss selv… Ha en feiende fin søndag snupps <3

    20. Viktig det der, jeg er stort sett venn med meg selv, men tar nok mer hensyn til andre enn meg selv..:)
      Jeg har to gode venninner og familie…og selvfølgelig flere bekjentskaper, men som jeg har sagt tidliger så trives jeg godt i eget selskap ..er du ferdig med utfordringen altså ?…har gått fort..
      Klem til fine deg <3

    21. Kristin: Fant ut at det passet i dag. Jeg er min egen venn, og må starte med det, for å ha andre venner. Og det passet å ikke plukke ut noen andre, men starte og slutte med meg selv 🙂 Jeg kjeder meg heller ikke særlig 😀 Ha en herlig søndag du også :- )Klemmer <3

    22. Therese Bråthen: Ja, jeg har også FÅ men gode. Jeg tror det er vanskelig å ha MAAANGE venner, da blir de ikke så nære hvertfall… Takk skal du ha 🙂

    23. Godt poeng! 🙂
      Og smart å både starte og avslutte med bilde av deg! 😀
      Jeg føler jeg er ganske god venn med meg selv jeg også, og det som er så kjekt, er at jeg nesten aaaldri kjeder meg 😉
      Ha en god søndag! <3
      Klemmer

    24. Fru Stussli: Ja, du burde være venn med deg hele tida, for du virker knall-fin venn spør du meg <3 Kan ikke være stort å være sinna på der! Jeg har noen få og nære venner. Og noen litt flere bekjente, venner, som du også sier 🙂 Liker meg nok best i små "lag" og liker derfor det vennskap med en og en av gangen også gir 🙂 Ha en strålende dag du også min venn <3 Blide klemmer på vei <3

    25. Helge: Helt enig, få men gode er bedre enn mange og dårlige. Fint å ha et lite nettverk, og å like seg i eget selvskap også 🙂 Så deilig med skogstur i dag også da. Det er jo det knallværet. Jeg pakker til tur 🙂 Ha en fin søndag 🙂

    26. Tittei
      Jeg er nok både venn og fiende med meg selv. Er ingen jeg er så harde mot som meg selv i alle fall. Burde rett og slett være flinkere til å være venn med meg…
      Utenom meg selv har jeg noen tette venner, men mange hyggelige mer bekjente venner 😀
      Ha en strålende søndag
      Mange klemmer

    27. cathrinehenriksen: Jepp, har det også sånn. Få men gode venne, de er gull verdt. Og min egen venn 🙂 Håper du har en herlig søndag. Min er lat, men snart skal jeg utpå, med jobbtur som mål 🙂 I kveld… Klemmer på vei til deg <3

    28. Er stort sett enig med meg selv. Venner må man ha og det er tross alt bedre med få ekte venner enn mange uekte. Met et nettverk har jeg. Snartur hjemme etter 3 timer i skogen, nå venter nye opplevelser et anna sted. Ha en fin søndag.

    29. Haha ….du er toppers du både morgen og senere på dagen =) Ja jeg har ikke overflod av venner hvis det var det , haha….men jeg trives litt sånn for meg selv kanskje …..ja for jeg er min egen venn også , tror jeg da . Men jeg kan også bli sint på meg selv ;-D De vennene jeg har velger jeg å være super trofast med og de betyr veldig mye for meg <33 Klem til Frodithen <33 God søndag til deg <33

    30. VI er sannelig heldige.
      luksus problem i ville veier <3 som skal nytes 😀
      Satser på jeg er min egen venn når jeg er i 30årene en plass:D
      helst før også! haha
      MEN jeg er på vei, og det er det viktigeste 😀
      klem og ha en fin fin dag 😀

    31. Moving On: Jeg er enig med deg. Jeg har også flere enn 3, kanskje 5-6, som jeg vil si er nære.Og da vil jeg ikke velge ut noen. Derfor ble også dagens challenge MEG selv.. Og jeg synes det er superviktig, at man er sin egen gode venn. Og du jobber jammen meg med saken ja, og det er herlig å høre at det går bedre og bedre. Du kommer dit hvor du er skikkelig godvenn, det er jeg sikker på <3 Jeg var nok mer uvenn med meg selv, som yngre, men det går seg mer og mer til skjønner du 😀 Deilig å bli eldre på noen måter også 🙂 Stor klem til fine deg <3

    32. Prøver og være min egen venn.
      Det jobbes mot og blir stadig bedre vil jeg tro! 🙂
      Men så er jeg sykt heldig vil jeg si.
      for jeg har mange gode venner, mange nære gode venner:)
      Fikk spm i går, hvilke tre venner jeg ville sette nermest – jeg klarte ikke svare, for jeg har mer en 3 som jeg har nært og kjært! <3

    33. Min matgale verden: Nei, det var det jeg tenkte også. At det er vanskelig å både være venn for andre og ta i mot andres vennskap,om man ikke er glad i seg selv.Så i dag valgte jeg MEG som venn 🙂 Så koselig at du tenker litt på meg når du pusler rundt og tar bilder. Så kos med hage-safari. Håper vi får se senere 🙂 Stor søndagsklem til deg min venn <3

    34. Nydelig bilde av deg. Men det var egentlig det første og, kult “morrabilde” En fin tolkning av en venn, og helt helt sant. Klart vi må være vår egen venn aller først, hvis ikke tror jeg egentlig ikke man klarer å være så god venn for andre heller…. Du er klok du min venn. Her stråler solen inn..og jeg har vært ute og tatt noen fine bilder… Tenker ofte på deg når jeg tar med kamera ut på fotosafari, idag i min egen hage 🙂 klemmersøndagsklemmer

    35. Shredded Linda: Hvis du ser på tegningene i november 2012 så er de litt mer skjelvne 😉 man får litt teken etter hvert. Jeg sitter jo bare med pekefingeren på museplata, har ikke tegnebrett. Bruker mus 😀 Takk. Skal lære mer om tospråklighet. Jeg jobber jo med døve, så her er det tale og tegnspråk det gjelder 🙂 Kos deg med denne fine søndagen 🙂

    36. De er kjempe kule, så det har du helt rett i, det gir bloggen ett ekstra piff.
      Kjenner til det ja, har vært uvenn med meg selv jeg også, er det innimellom nå også, men heldigvis mer venn enn uvenn.
      Ha en fin jobbtur 🙂

    37. Shredded Linda: Takk takk 🙂 Jeg lager de tegningene selv. I Paint-programmet. Har øvd meg et års tid, og de blir stadig bedre 🙂 Fant ut at det ga bloggen min en egen stil, med egne tegninger.Det er VELDIG moro å tegne 🙂 Jeg er heldigvis ikke så mye fiende med meg selv lenger. Har nok vær litt mer uvenn, når jeg var yngre, men jeg har liksom funnet ut hvordan jeg er mest mulig venn med meg selv 😀 Ha en fin-fin dag du også 🙂 Jeg skal på jobbtur et par dager, og det blir bra 🙂

    38. Siv Svanem: Ja, jeg har også gode venner. Akkurat en passe mengde 🙂 Og søsteren min er også en av mine beste venner. I dag på avsluttningsdagen av denne challengen hadde jeg ikke lyst å trekke fram EN, men rett og slett meg selv, fordi det er jo der det starter, dette med å skaffe seg venner. Og det er så viktig å være god venn med seg selv 🙂 Ha en kjempefin dag du <3

    39. Stilige de tegningene du har, hvor får du lagt dem?
      Vi kan av og til være vår beste venn men og vår væste finede. Godt å lese du er venn med deg sel 🙂
      Ha en fin søndag frøken

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg