Men sommeren hadde ikke lagt seg… ;-)

Datoen viser langt ute i september….ja faktisk nesten oktober… Og noen har på et tidspunkt i oppveksten min, lurt meg til å tro at dette er høsten… Fra september skal det liksom hete høst…uten at noen har spurt sommeren om hun er klar for å legge seg liksom…. 

Og av og til er det faktisk ikke kalenderblandene som bestemmer der ute…Men faktisk naturen selv… Og utafor vinduene mine her er det faktisk sånn at det finnes ikke snev av innrømmelse om at det er noe høst på gang… Gradestokken har vist 18-19 grader i hele dag.. og noen små soler har skint om kapp, på utsiden her…  😉

En rose i solveggene tidligere i dag..

 

 

Og en solsikke i kveldsmørket

 

 

Er det fremdeles sommer hos deg?

Eller har du sett noe til høsten?

 


#sommer #høst #blomster #sola #årstider
42 kommentarer
    1. Audhild Mamma til lille Willi: Hei- Audhild, kos å se deg 🙂 Og kos du likte bildene ja 🙂 Jeg har synes denne solsikken var så herlig, står rett på utsiden av blokka 🙂

    2. God kveld så 5 høstblad på et tre istedhahaha
      og i dag er det regn og litt surt faktisk, håper på bedre vær i morgen siden eg vil få flyttet en gjesteseng ned i leiligheten så eg kan sove der. I dag blir det neppe. Gubbexen er på kino med venner nemlig 🙂
      <3

    3. ladyaugust: Nei, det gjelder å holde folk i sovende tilstand 😀 Hi-hi. Jeg skal i gang nå, med vasken, jeg har overbevist både meg og saboeren 😀 Så da blir det LITT i det minste. Og så ut å shoppe 😉 Kosemos <3

    4. I dag er det faktisk ganske så kaldt..egentlig akkurat slik det var tidlig å går…men jeg har droppa vinterlongsen hehe Har også litt vondt i hodet i dag, men det stopper ikke meg tralei 😀 Her stormrydda vi klokka tolv i natt så her er det så fint atte for ingen har våkna og begynt å rote ennå hehe Knusekose <3

    5. ladyaugust: Hi-hi, ja og jeg tok ikke vinterkjolen en gang 😀 Kos deg masse i dag, med fineste dagen din <3 Jeg har litt vondt i hodet i dag, OG skal egentlig vaske litt her...Men det ser jo ganske fint ut her synes jeg...det trengs sikkert ikke ;-D Klemmersøsklemmen med sukker på <3

    6. Moornings <3 Det antrekket hørtes mye mer lurt ut enn vinterlongs liksom haha Jeg har kjøpt litt dill og dall, bare småting men kanskje de kommer på blogg tilogmed 😀 Nå er jeg klar for <3 lørdagen <3 Ha det riktig fint med fineste dagen <3 klæmmesøsklæmmen 😀

    7. bentemay: Ja, det er vel litt av hvert her også, men jeg har sett lite høst faktisk. Litt kaldt på natta, det er nesten eneste. For fargerike blader på trærne har jeg ikke sett nesten. Bare i Sverige.. Ja, disse blomstene utafor blokka, er hvertfall koselige. Og de har plantet en hel rad med sånne solsikker, nylig tror jeg… Hvertfall er de store og fine nå, og håper hele raden blomstrer snart :- ) Ha en fin lørdag du også 🙂

    8. Helge: Ja, vi vil som regel ikke at høsten kommer…Og nå er det jo kjempefint ute egentlig. Sånn sommerlig selv om det heter høst 😉 Nei, den EKTE høsten kommer tidsnok,og vinteren også. Vi får nyte siste sommer-resten 🙂 Ha en fin lørdag du også 🙂

    9. Tattavkvinnene: Jeg har sett så lite høstfarger, nesten så jeg savner det litt, vi får ut å lete 😉 Men var morsomt med disse sommer-solene rett utenfor vinduet her… Jeg måtte jo bare ut å ta den solsikken på kvelden i går 🙂 Fin mot kveldshimmelen 🙂 Stor klem og kom snart igjen 😀 <3

    10. cuskima: Ja, det er LITT kaldere om natten, men det er NESTEN eneste høst-tegnet. Jeg har kanskje sett ett og annet rødt blad, i SVerige mer, men ikke noe SKIKKELIG greier 😀 God morgen 😉

    11. ladyaugust: Ja, da skjønner jeg du nesten døde 😉 Jeg hadde solkjolen min, men bare en tights og litt tykkere sko enn sandaler liksom. Og DET var deilig. En liten cardigan-jakke jeg kan ta over om morgenen, og DET er nok 🙂 Du har hatt en aktiv og herlig dag tenker jeg. Ski og Sverige i samme åndedrag 😀 har du kjøpt noe fint søs? Jeg vil se!! Eller er det bare sjokolade?? 😀 Det har vært en småtravel uke på jobb, litt i Sverige og litt mye møter og planlegging på jobben. I dag skal jeg kanskje støvsuge bittelitt 🙂 Den med FAST torsdagsvask har liksom sklidd ut litt :-D….etter et par ganger 😀 He-he.. Kos deg i helgen søs, håper dere kommer dere på loppis i dag <3 Og kjøp noe fint. Si i fra om du finner mye sengetøy på loppis 😉 Stor klemmeflatklem og søsklemmen <3

    12. Her er det vel både sommer og høst. Høstluften er kommet,værtfall om kvelden/natten. Og litt gule og røde blader på trærne som faller av. Solen varmer fortsatt på dagtid,som fortsatt gir litt sommerfølelse. Og noen av mine planter ute blomstrer fortsatt 🙂
      Ha en fin lørdag! 🙂

    13. Ser heller etter siste rest av sommern enn høsten. Nyt sola så lenge den er her, vært endel av den i det siste, trolig godt sponsa av yr.no. Vil ikke spekulere i når Kong Vinter blir hovedsponser men det blir tidsnok uansett. Må være glad så lenge det er bart på veiene, tenk bare hvor mye man sparer på det iform av kollisjoner, skademeldinger osv…. Ha en fin lørdag.

    14. Det er litt merkelig ute om dagen, for løvet begynner å endre farge noen steder, men det fryktelig varmt midt på dagen. Det er jo egentlig helt fantastisk, det beste av to årstider <3 Jeg gleder meg jo til det blir enda flere fine farger rundt oss, men akkurat nå skal jeg prøve å nyte varmen så godt som overhode mulig! Før vi vet ordet av det har kulda kommet krypende ^^
      Kjempefine blomsterbilder, man skulle jo trodd disse var tatt midt på varmeste sommeren 🙂
      Da har jeg nådd toppen av bloggen din og jeg får bare si takk for meg i denne omgangen 🙂 Nå skal det ikke ta like lang tid til neste gang <3 Stor klem <3

    15. Hakkje sett et høst tegn enda, Sol hver dag rundt 20 C. Kjøligere om natten. I natt sov eg med joggebukse,men eg er jo litt syk enda og både er varm og kald om natten enda.
      I morgen skal det regne sier de,men er helt klart ute
      nattinatt <3<3<3

    16. Nydelig søs <3 Ja bare gjett at det er sommer i hele meg 😀 Jeg måtte ut i dag å hente noe i Ski og siden jeg hater å fryse tok jeg på vinterlongsen under buksa.....og fleecejakka, jeg holdt på å dø, det ble 25 i skyggen og jeg svetta som en sil og så derfra og før jeg fikk skifta ..rett på Harrytur haha så i dag har det vært hakket for varmt for meg 😀 Goood helg søs <3 klæmmegodhælgeklæmmen 🙂

    17. Grete: Ja, det tar litt tid 🙂 Gleder meg til å se bilder. Håper det blir en fargerik høst liksom 🙂 Jeg er så trøtt at jeg stuper her nesten 😮 Men fine sommerblomster her altså 🙂 Stas 🙂 Klemmer <33

    18. Så herlige sommerblomster fra en flott høstdag! Her er det også nydelig, kortere bukse og t-skjorte har fulgt meg lenge nå, men nå ser det ut til at vi går en litt våtere periode i møte. Men det er også høst. Jeg tok pen bilder fra min høst på vei til jobb i dag, men har ikke fått lagt dem ut enda. Ting tar tid. Klem <3

    19. cathrinehenriksen: Det gjelder bare ha sånn linse som tåler macro/nærbilder. Og det går på min på blomster..Men fluer og sånt er den ikke veldig god på .-D

    20. cathrinehenriksen: Litt kaldt på kvelden,DET er høst… Men ikke dagen. Jeg har bare bittelitt farge på NEDERSTE bilde, ellers ikke gjort noe med NOEN av andre bildene 🙂 God kveld og natt Pippi <3 klemmer trøttesen-klemmen <3

    21. Har vært litt små høstlig innimellom , men mest varme fine høst dager som jeg innbiller meg er blitt vanlig her nede i Oslo nå :o) Føles sånn midt i mellom høst og sommer kanskje ? Men jøsses du har blitt den fotografen da , så klare og fine nær bilder av nydelige blomster , spesielt den i mørket :-p Er det redigert eller ? Jeg har jo som sakt null peiling på området så må jo spørre :-p God kveld og god natt snart Frodith vennen <33

    22. Moving On: Hm…Men det er jo bra da, for jeg vil gjerne at høstfargene sparker litt for oss snart. Da få jeg bare lete litt vider 🙂 Og nyte dagene som de er nå 🙂

    23. Engla: Ja, jeg har godt i solkjole i dag, den jeg kjøpte i sommer 🙂 Ja, nyter det jeg også 🙂 Mye fint på utsiden, og kommer høstfargene, så gjør det ikke noe det heller 🙂 Kos deg med ostepopen 🙂 KLemmerr masse <3

    24. Har sett en del ja =)
      senest i dag kom et barn inn på jobb med hendene fulle i røde og gule blad og puttet i hode på meg:P haha
      Men så er vi litt mer opptatt av det også om dagen, da tema vårt på gruppen er Høst.
      så har vi brukt 14 dager på å SE etter høsttegn, som gule blader, fugler som flyr til varmere landt osv osv!:)
      men ja det er sommerlig på dagen, da er det t-skjorte vær nesten ute.. digger det 😀

    25. Nyyyyydelige sommerbilder vennen <3
      Her er det både sommer og høst, men jeg velger å gå i shorts og singlett, hihi
      Deilig er det ihvertfall og jeg nyter det 🙂
      Ønsker deg en superduper kveld videre!
      Klem fra Engla

    26. ninaoglivet: Ja, sånn se det ut på utsiden her 🙂 Noen har nettopp plantet en rad med solsikker, og TO står på utsiden her. Og på andre siden står de gule rosene. Og ennå har jeg ikke sett noe høstblader å snakke om… SÅ det føles ganske sommerlig nå, de siste dagene 🙂 Jeg har hatt solkjolen min med tights under (Desigual 😉 )

    27. Moving On: Jeg har sett veldig lite høstblader altså, har du sett særlig mye av det?? Det er liksom litt sånn vakum nå føler jeg 🙂 Ikke helt høst, men ikke HELT sommer heller. Men disse blomstene står og gjør det ganske så sommerlig utafor blokka, og med nesten 20 grader føles det ganske sommerlig <3 jeg liker det også. Hatt solkjole i dag, men med tights under 🙂

    28. Åhh for noen herlige sommerbilder som forlenger sommern enda litt til. Og slike bilder gjør at jeg ikke er klar for noen høst med det første. Usj…..
      Men sol & sol her ennå vettu 🙂

    29. har sett noe til høsten ja 🙂
      fargene i trærne er blitt røde og gule, og de faller av trærne <3
      Det er kjøligere og mer høstvær om morningen <3
      men utenom det er det mer en tidlig sommer/ sensommer, det er vell mer det en hva det er høst 🙂
      men liker det jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg