“Jeg fant-jeg fant”, sa Askeladden.. :-)

 

Og det sier jeg også…. Det er kanskje små ting for deg…men for meg er det stort, når jeg finner fine motiver å ta bilder av. Og spesielt nå om høsten…når verden farges i de fineste farger, som om vi levde i et stort oljemaleri. 

Jeg rusler rundt i gatene, titter i kriker og kroker, lusker NESTEN inn i hagene til folk, og finner stadig nye vinkler som fungerer. Og da blir jeg så glad. Og jeg føler meg som Askeladden. 

Og siden jeg ikke får være med på Høstutstillingen min selv, så koser jeg meg med litt bilder nå i forkant jeg da 🙂

Her er det jeg fant i går.

 

 Et hus nesten dekket av røde blader..

 Herlige farger mot blå himmel..

 
Utsnitt…

 


Blader i brann…

 

Er du som Askeladden innimellom?

Liker du å ta bilder?

 


#foto #høstutstilling #høst #bilder #tegning #konkurranse #fargerikt #fargespill #farger
45 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Har du vært ute med kameratet ditt da?? Jeg venter på bilder vettu 😀 Fått noen få, men ikke så mange 😉 Er jeg jo litt tid igjen da 🙂 STor klem <3

    2. Hihi, jammen fant du masse fint! 😀 Det huset var jo veldig kult da! Så mange fine farger som dekker det 😀 Liker godt at du kommer med litt bilder i forkant av disse utstillingene. Du tar liksom tempen, og setter stemningen! I like! 😀 Nå begynner det for alvor å skifte farger rundt her også, det er jo så kos <3 Hihi, koser meg så mye om dagen! Håper du gjør det også 🙂 Stor klem <3

    3. Audhild Mamma til lille Willi: Hvis du får tatt noen bilder av HØSTEN før 5.oktober, så må du sende til meg da? TIl konkurransen? 🙂

    4. annebe: Ja, det er litt styrete, og jeg skjønner jo at det er ekstra slitsomt for deg. Men for meg som har litt mer energi er akkurat den delen veldig morsom, LITT slitsom men også veldig gøy å se OM bildene ble så bra som jeg håpet osv. Føles som jeg VINNER innimellom 😀 Men jeg får litt vondt i nakke og rygg av så mye pc-arbeid jeg også.. Men disse ble så fargerik og fine at jeg blir veldig glad når jeg ser dem etterpå 🙂 Ha en fin kveld du også, fineste deg <3 klem <3

    5. Nydelig med de røde bladene mot den blå himmelen, morro å se så flotte bilder :), så bildene av den kule grafittien også :)syns det er kjempegøy å finne motiver og ting å ta bilder av…problemet mitt er bare at jeg syns det å legge over bilder på pc og plukke ut de beste bildene kan være litt slitsomt , går utover nakken…men å ta bildene elsker jeg..Ha en fin kveld og klem<3

    6. Marianne Apenæs: Ja, ikke sant 🙂 Men her inne blir det farger, og du er til og med med PÅ bilde 😀 Stor klem til bestevennina mi <3

    7. Den ordentlige Høstutstillingen har alltid skuffet meg med sin mangel på høstfarger, allikevel!

    8. Moving On: Man må se seg rundt 🙂 Legge merke til naturen. Jeg har alltid vært opptatt av det,men ENDA mer etter jeg ble glad i å ta bilder 🙂

    9. Ja såg grafittimaleriene også nå nettopp. Utrolig mye fint ute i verden, gjelder bare og se det!:)
      Så kuult at du ikke har redigert noe med fargene heller! Likte!:)

    10. Moving On: Ja, det var så fine farger i går, og jeg fikk jo tatt mye fine grafittibilder også 🙂 i går. Men høstbildene er morsomme å ta 🙂 Og ja, det utsnittet, det ble så VELDIG klare og fine mot den blå himmlen. Og jeg har ikke redigert noe med farger eller noe sånt. Bare klippet ut 🙂

    11. cuskima: Når jeg går inn og ser på reklamen nå, så var den akkurat Trryg Vesta… Kan vel ikke se forskjellig ut for meg og deg. ALltid peis for deg, men skifter for meg…? Snodig 😀

    12. du har nok rett ,bare meg som husket feil.
      Annonsen ovenfor headeren din ahr vært peis for meg lenge nå,den nede i innlegget skifter jo selvsagt,men den øverste er fremdeles en slags peis man kan vinne 😀
      klemmetingene <3

    13. cathrinehenriksen: Oppe halv åtte 😉 Ikke fordi jeg ville, men fordi da begynte hodet å tenke jobb, så da var det gjort og jeg har ikke lyst å tenke på jobb, så sto like greit opp … klemmer <3

    14. Engla: Ja, det ble ganske fine farger, det er jo så nydelig ute nå 🙂 Ja, du er en ekte Askeladd 🙂 Og du finner nok noe ute nå også. Jeg skulle egentlig vært der ute i S. berg, hos mammaen til Lille Supermann en tur i helga, men jeg har vært så sliten, så orket ikke likevel. Litt grumpy her om dagen jeg 🙁 Men får du tatt noen bilder, så kan du jo sende til Høstustilliingen min hvis du vil, tror kanskje ikke du har fått med deg at den er i gang igjen ;-D Klemmer masse <3

    15. cuskima: Headeren min har alltid vært sånn 2, 5 bilder. Fordi jeg er teknisk en dust, og klarte ikke noe annet når jeg skulle lage hader, den gang for 2 år siden. Den bare DATT på plass sånn..Og etterpå har jeg bare latt den være sånn…Grei nok synes jeg, jeg har så mye fine bilder og annet innhold på bloggen min som er morsomt, så jeg blåser litt i designet og satser på at folk kommer igjen selv med RAR header. Reklamen skifter her hele tida, og JEG har ikke noe reklame-samarbeid med noen… Nå er det reklame for lysestaker, så det skifter stadig 😀

    16. Nydelige bilder vennen <3
      Jeg er nok som askeladden jeg også, VELDIG!!! 🙂
      Høsten har så utrolig mange vakre farger å by på og jeg elsker det <3
      Skal snart ut og trille en tur nå og da kanskje det blir noen bilder 🙂
      Ønsker deg en fortsattfin dag!
      Stooor klem fra Engla

    17. Guriland så nydelige farger og det huset var jo helt eventyrlig jo!
      Hver gang eg kommer in hit har du en peis reklame, har du valgt den eller blogg.no?
      Bare lurer for Kjersti har ofte en slankereklame på sin side HAHAHAHA
      Mens mange av de andre har forskjellige fra dag til dag? Vet ikkje hva eg selv har om eg har noe…..men er så mye nytt nå med blogg.no
      Bla er din header todelt og bildet ditt vises 2 ganger,samme gjelder hos Tujanka,men hos pippi og kjertis er det bare ett bilde i headeren

    18. cathrinehenriksen: Du har nok bra nok kamera, men jeg skjønner lysten på noe nytt og fint 🙂 Som man kan bruke til alt. Jeg får til mhye fint med det jeg har jeg 🙂 Og det er ikke noe bra egentlig. Det går mye på vinkler og lyset ute også synes jeg 🙂 Stått opp NÅ? Din syvsover.. 😀 Jeg har sovet formiddagslur jeg…skikkelig daff idag… Klemmer <3

    19. MOONBEAMSCORNER: Ja, akkurat disse ble veldig fine i fargen altså. Og jeg har ikke engang redigert en smule en gang 🙂 Helt naturlig. Det er bare så peng helt på ekte liksom 🙂 Nei, sutrende villikke skal vi ikke være, det har jeg vært de to andre dagene i helga her 😀 I dag er jeg bare daff… Håper du koser deg i høst Månestråle <3 🙂 Klemmer <3

    20. Grete: Ja, jeg synes også det er så vakre farger om høsten, og at de står så fint mot himmelen. Sola lager litt ekstra gnist på bladene også, så det blir ikke HELT det samme når det er overskyet.. Jeg skal nok finne mer i dagene framover 🙂 Ha en supersøndag du også 🙂 Jeg er litt daff i dag, sover og spiser og sover litt mer 😀 Klemmer i vei <3

    21. Så flott så flott , der var det ganske tydelige høstfarger ja , flotte bilder 🙂 Kan nok være litt Askeladd jeg også hvis jeg blir veldig revet med ja , da hadde nok jeg også stått i fare for å forville meg inn i andres hager eller sånt …..Ja jeg liker å ta bilder , men skulle gjerne hatt ett bedre kamera :-p Gog dag til deg Frodithen , våknet akkurat jeg ;-D Klemmer <33

    22. Fantastisk vakre bilder kjære Askeladd. Fargene er nydelige og jeg kan helt sant kjenne høstluktene her her inne på bloggen min. Klart jeg er Askeladden innimellom. Finner og finner når jeg bestemmer meg for det. Heller være ham en en sutrende prinsesse villikke, for hun er nok ikke ute luskende omkring nesten i andres hager og tar supre bilder.. Prinsesse Frodith derimot hun er prinsesse av mye hun <3 Klem <3

    23. Høstfargene er bare helt fantastiske! Og spesielt mot en blå himmel! Her er det vått i dag og, men en liten tur ut skal jeg få til. Egentlig så synes jeg fargene på høstbladene er enda flottere enn når det springer ut i grønt om våren, og i sol blir det enda mer glød, og da er det bare å nyte alt det vakre. Ha en super søndag. Klemmer <3

    24. Elisabeth: Så bra 🙂 Og så sender du til meg, på Høstutstillingen, hvis du vil være med 🙂 Har begynt å få inn noen bilder, men venter MAAANGE 🙂 Kos deg og god tur <3

    25. Siv Svanem: Så koselig at du synes det 🙂 Jeg kjenner igjen navnet ditt fra flere ganger. Nå kommer jeg og spør om en venneforespørsel 😉

    26. Min matgale verden: Ja, du og Bonnie får det nok til 🙂 Hvis ikke får du ta bildet av regnet 😀 Har du funnet noe på fretex i det siste? Ja, jeg tenkte også på det med vinduene, for jeg så flere sånne hus i går, og jeg lurer på hvordan de gjør med vinduene, lufting etc 😀 Kos dere ute i dag. Jeg er litt inne-dyr i dag tror jeg… Jeg skal hekle, finne fram noen repriser jeg har lyst å vise på bloggen, og tegne silhuetter.For DET er moro det!! 🙂 God søndagsklem <3 En til Bonnie også 😉

    27. Jepp, jeg er en askeladd. Skatter finnes overalt, på fretex f.eks. Nydeliig bilde av den blokken med røde blader. Fikk meg til å lure på om noen klippet bort bladene utenfor vinduet, mens noen kanskje syntes det var kult å ha dem der…. Fikk ikke tatt et eneste bilde i går, det var bare så vått!! Ser vått ut i dag og men kanskje mellom bygene?? Vi prøver, Bonnie og jeg. god søndagsklem

    28. Fru Stussli: Kos deg både med løpetur i kjelleren og fototur etterpå 🙂 Høres koselig ut og dra på familie-fototur <3 Ja, barn er nok enda mer Askeladden enn oss voksne. Tenk hvor mye de har av fantasi inni de tingene de finner 🙂 Mange gode klemmer tilbake til deg min venn <3 <3

    29. Ja jeg er litt askeladden, men ikke så mye som Emmert. Alle lommer tømmes når hun kommer hjem og der finner jeg uante skatter. Skatter jeg ikke kunne se var skatter, men som er kjempeverdifulle for henne 🙂 Alle burde egentlig sovet i sengen hennes…. Både pinner, steiner, skruer, halve penner osv
      I dag skal vi prøve å komme oss ut på fototur, men først er planen å løpe litt 😀
      Ha en finfin søndag
      Mangemange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg