Full av prinsesse-fakter…. ;-)

Nå er det RETT før den stikkete prinsesse-kronen begynner å gjøre vondt altså…. Den sitter altså så hardt, og strammer slik….at jeg ikke vet helt HVOR jeg skal gjøre av meg… For nå dukker det stadig opp nye prinsesse-fakter og diva-nykker som “perler på en snor”… Faktisk så mange at man sikkert kan lage perlekjede av dem en dag…

For du har jo sett meg sånn som dette før:

Som Prinsessen på erten sliter jeg faktisk med ertene under madrassene…. Vel…nesten i det minste…

Jeg tåler IKKE skrukker på lakenet etter kl 7…da får jeg ikke sove… Jeg klør og krafser av ull, på huden… Jeg må fjerne alt som minner om vaskelapper eller andre lapper i klærne jeg kjøper, hvis ikke blir jeg ikke bare Prinsessen på erten, men også Prinsesse VIL-IKKE hele dagen lang…  Til og med mønsteret i klærne, vevingen, kan være nok til å sette Prinsesse Frodith ut av spill….Og det er ikke tull en gang…  Og antagelig er jeg arvelig belastet, for Dronningen, Frodith-moren, er helt likedan… 😉

Men Ikke nok med at jeg er Prinsessen på erten….Nå har jammen meg Tornerose, Prinsesse Tornerose… også krøpet inn under huden på meg… Ja, for du vet hun ble jo vekket og gift med en prins hun også…Som alle de andre… Etter å ha sovet “fletta av seg”…Og det er her saken ligger….

…. Jeg er enda midt i min Tornerose-søvn…. Jeg snorker og sover når som helst nå om dagen…Jeg må til og med gå hjem fra jobb for å sove litt…Hodet vipper og tipper, så snart jeg kommer i horisontal stilling…Lap topen har fått flere bulker av hodet mitt som smeller i tastaturet stadig vekk…. Det er som om noen har strødd et søvnpulver over kronen min… Så her ligger jeg da…Og kaver…. i høstløvet… Som Tornerose midt i sin dypeste Tornerose-søvn… Prinsen er kommet, men han klarer ikke få liv i meg…Så prinsesse-tittelen får kanskje vente enda noen dager….

Jeg tar meg en liten “lur” til jeg… 😉

 

Blir du trøtt om høsten?

Har du problemer med kløete klær? 😉

 


 

#prinsesse #tegninger #nykker #høsthumør #søvn
31 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Tror ikke det hjelper stort med luften 😀 Men man kan jo håpe 😉 Jeg satser på at etter høsten er kommet litt bedre IGANG, så blir det litt mer energi :.) Pleier være litt sløv i overgangen. Må bli vant liksom 🙂 Klemmer <3

    2. I noen perioder er jeg trøttere enn andre, og da frister det å ta en liten lur på sofaen. Det er aldri en god idé for jeg sover alltid lenger enn planlagt og da blir det vanskelig å sovne om kvelden. Ond sirkel! Ull kan være litt stikkete og kløete rett på huden, men jeg klipper sjelden av lappene på klærne, da må de være veeldig i veien 🙂
      Vi får håpe lufta blir litt kjøligere så kanskje du bli litt kvikkere av det ^^

    3. Oslopadde: Ja, det er kjempefint med en sånn diett, jeg tror jammen jeg må finne noe som kvikker meg opp litt jeg også 🙂 Men jeg tror jeg er LITT mindre trøtt om noen uker. Det er litt sånn i overgangen også. Har vært skikkelig sofapute i dag, pusset Galleri,og sydd kjole.. 😉 Og laget noe annet, som jeg ikke var SÅ fornøyd med…men det måtte gjøres 😀 Kryptisk 😀 jeg så det fine bildet ditt Oslopadda 🙂 herlig det<3 Klemmepaddeflat <3

    4. ALLE blir trøtte om høsten 🙂 Hvert fall jeg 🙂 Men jeg er litt mindre trøtt nå i år, for jeg har begynt på en diett, og jeg tror det har litt for seg. Så nå er jeg mindre trøtt og har tatt masse bilder av høst, og funnet ett som jeg har sendt til din høstutstilling. God helg, Frodith 🙂

    5. cathrinehenriksen: Nei, her soves det altså ,så kraftig atte 😀 Bare ikke på morgenen, da våkner jeg på slaget kl 7, og skal ikke sove mer nei…Slemme lakener og rumling i magen… 😀 Bare å komme seg opp.. Men nå på ettermiddagen ,kommer trøttheten snikende igjen… Så nå skal jeg ta en lur ;-D hi-hi

    6. Hva det hadde ikke jeg trodd om DEG ? 😉 Men ja jeg sliter også med at jeg er MYE mer trøtt nå en før , er nok denne høsten ja :-/ Det er noe av det jeg IKKE liker ved høsten , hehe ….Og ja jeg liker heller ikke klær som klør eller klær med lapper som klør , haha ….bort med alt ;-D Så har vist noen få slike prinsesse faktorer jeg også , selv om du garantert har noen fler ja . Haha ….men ja jeg tror nå det kan være litt sunt for deg å sove litt ekstra en gang i blant nå på høsten eller ta en liten lur om ettermiddagene f.eks :)) Du jobber jo så hard ellers så 🙂 Ja og nå ønsker jeg deg en super duper lørdag , kose deg masse masse og god klem fra meg<33

    7. overhodet IKKJE motstander av Tornerose, eg er pisslei kvinner som er redd for Tornerose og hennes medsøstre:D
      Hun er jo min favorittprinsesse 😀
      Ja når vi er litt eldre enn 8 trenger vi litt mer hjelp :D:D
      klemmetingene 😀
      eskimo omega3 er kåret til den beste da oljen er lik i din kropp som i fiskekjøttet. Ellers foretrekker eg Pikasol som er norsk,men anbefalt av den svenske legemiddelbransjen 😀
      Sånn møllers tran og sånn anbefaler eg ikkje……det er laget av fiskelever og det er feil i min bok….vi lager kosttilskudd av renseanlegget til en dypvannsfisk? æsj
      klemmetingene <3

    8. cuskima: HVA,, er du motstander av Tornerose?? 😀 He-he..jeg må inn å lese 😉 Joda, jeg kan klart begynne med ting jeg ikke har gjort før 🙂 Jeg blir vel eldre og sånt jeg også..selv om DET skulle man ikke tro 😀 ha-ha..tuller bare. Den svanehalsen, har fjernet den ENE tingen det kunne bli kreft i, men det er vel sikkert flere ting å ta fatt på i denne kroppen .-D Jeg skal gjøre som du sier, og kjøpe litt vitaminer 😉 Klemmer <3

    9. nett skrevet et provoserernde innlegg om tornerose og sånn eg nå da eg ble drittforbanna over at damer blir sur for ALT mulig som kan gjøre at det finnes en ørkiten forskjell mellom kvinner og menn
      vel selvom man aldri har gjort noe før kan man jo begynne….. omega 3 er aldri feil og ikkje D vitaminer heller det beskytter mot mye bla kreft forskjellige sterd som svanehalsen 🙂
      Siden du ikkje soler deg mye så går du glipp av endel vit D og den trenger du for å bygge benmasse sammen med kalsium 😀
      Er noe med at man ikkje lengre er 18 år likssom, da trenger kroppn vår litt mer hjelp 😀
      anyway ha en superduper dag
      klememtingene <3<3<3<3

    10. cuskima: Jeg pleier ikke ta noe ekstra av vitaminer eller noe. Og nå går jeg jo på medisiner mot lavt stoffskifte. Så egentlig skal jeg ikke være så trøtt nå 😀 ha-ha… Men jeg tror at med LITT mer oversikt på jobbfronten, hva jeg skal gjøre dette året, så kommer energien også. Men jeg er ALLTID litt småtrøtt/prinsessetrøtt i overgangen 🙂 Når det er i gang det hele…da gir det seg litt 😀 Nå skal prinsessen ta seg noen skiver 😉 Kos deg både før, i og etter jobb <3 Klemmer <3

    11. Omega 3 hjelper mot høstdeppings og Vit D hjelper også -i år er den litt lei,men det er kanskje fordi at 5 ganger med helvestesild har tatt litt av den naturlige piffen…..eller så kan det godt være at 4 år uten noe særlig søvn var det som gjorde at høsten kaller forlokkende med sine varme lune dyne og sier kom kom kom sooooooooov -litt som som slangen Kaa i jungelboken vet du zzzzzzzzoooooove
      I dag var hodepinen litt vel ram her i gården og nå ahr den begynt å slippe taket. med lite folk på jobb fikk eg lov av de andre jentene å komme litt senere enn kl 13
      i morgen var planen å pakke emr ut og sette på plass,men vet du eg har LOVET megselv en slappe av dag og KUN gjøre det eg VIL, ingen krav og ingen press-lur ide <3
      ha en superdag tornerose ( min favoritt disney prinsesse)<3<3

    12. Ja det er vanskelig sånn sett 🙂 men jeg er veldig flink til å ta medisinene mine til riktig tid så da blir det jo bedre da =) hehe Blir trøtt om jeg er uregelmessig med tabletter =) hehe Håper du får en herlig lørdag 🙂 Klemmer <3

    13. Therese Bråthen: Uff, ja det høres ikke godt ut. Jeg er nok litt trøtt innimellom utenom høsten også, men jeg blir litt ekstra sånn “sovne-midt-i”- ting nå på høsten. Sovner VED skjermen…i skjermen osv… Men på morgenen, helt våken og må ut av sengen. Skjønner det må være tungt å ha en sånn sykdom. Håper du får en fin lørdag da 🙂 Klemmer <3

    14. Jeg er alltid trøtt jeg pågrunn av sykdommer som jeg har, så jeg kunne godt å ha sovet i flere dager i strekk uten noe problem 🙂 Eneste problemet da er dårlig samvittighet for ting jeg ikke får gjort 🙂

    15. lulltove: Jeg vet litt av mine grunner.Jeg er ofte litt naturlig trøtt om høsten, som du sier. Og i tillegg er det mye omstillinger på jobben min, og jeg har liksom ikke funnet helt ut hvordan det skal være ennå…og jeg er ikke så veldig god på sånne forandringer må jeg innrømme 😀 Så det tar litt krefter og energi fra meg. Må nok bare være sånn i høst, og jeg får bare la all verdens prinsessekjoler henge på meg… til jeg har vent meg til høsten og alt igjen 😉 Det er en liten tilvenningsprosess 🙂 I mens har jeg Høstutstilling å ta meg av, i våken tilstand 😀 Hi-hi Klemmer <3

    16. Jeg tror det er helt normalt å bli mere trett om høsten. Vi får mindre dagslys og jeg tror at kroppen vår i likhet med naturen går i hvilemodus. Og så står vi der da og lurer på hva som har skjedd; er vi syke, deprimerte (greit å sjekke ut i alle fall)? Vi er jo ikke så kvikke og raske som resten av året. Tror det er naturlig, men kjedelig når man skal være superkvinne 24/7. Tror i hvertfall det er superviktig å ta rikelig med D- vitaminer og litt annet snadder for kroppen. Og så akseptere at sånn er det akkurat nå 🙂 Klør ikke så mye jeg, bare noen få ekle stikkende lapper som må bort. Ha en fin og glad lørdag i ditt eget tempo! Klemmer 🙂

    17. Min matgale verden: Høstutstillingen er faktisk den som får meg til å være våken ;-D Det er mer hverdagshøsten som er litt slitsom akkurat nå. Men det er jo et kjent overgangs-problem for meg dette her… BLir litt sånn koma-søvn i lap-topen i starten av høsten…Så får bare sove litt da…Men ikke på morgenen, for DA sparker senga og laken-bretten meg ut 😀 Jepp, jeg tar en Northug…ikke med bilen, men med søvnen 😉 Ha en herlig lørdag du også Kjersti <3 KLemmerflatest <3

    18. I alle dager, ha ha, ser det for meg der du sitter og stanger hodet i lap-topen 🙂 Stakkar, du er kanskej høst-slapp du da, i motsetning til vår-slapp… Men vet du at Notrhug sover 12 timer for å kunne yte aller best. Da er det ikke rart du sovner innimellom, bare kroppen som sier fra at den må ha LITT mer søvn, for å yte maksimalt. Med høstutstilling på trappene blir det vel litt sånn 🙂 Ha en nydelig lørdag :)klemmer

    19. margarites: Hi-hi, ja du har litt å sovne til på kveldstid du også 😀 Joda,jeg sovner litt til TV uansett årstid jeg også, men jeg er ekstra ille på høsten. Jeg sovner MENS jeg er våken på et vis 😀 He-he. Ja, det med halsen er jeg helt enig i, får også Klaus på meg da 😀 og du skal lete lenge før du finner meg på et bilde med gjenlukket jakke, høyhalset eller skjerf på 😀 Jeg sover som en gris, helt til morgenen,men som du vet ikke SÅ lenge…for skrukken på lakenet er jo slett ikke snilt… 😀 Men på kvelden er det RETT i koma.. 😉 Tror jeg skal sove litt etteermiddagslur også i dag 😀 Klemmer <3

    20. Jeg tror ikke jeg blir mer trøtt om høsten, jeg sovner (eller dupper av ) foran tv’n uansett årstid. Men det er mørkt veldig tidlig på kvelden nå synes jeg, og da frister ikke kveldsturer så mye lengre…
      Ullklær går greit bare de ikke kommer for tett opp i halsen – for da kommer Klaus og tar meg! Jeg må ha luft rundt halsen uansett klær forresten. Men lange vaskelapper i flere lag og språk, spesielt nede i siden av gensere – de må bort!
      Her går det i brød og rundstykkebaking på morgenen. Våknet kl 07.00! og tenkte å få litt ut av dagen (det gjelder å smi mens jernet er varmt, vet du). Så i kveld regner jeg med å sove godt foran Skal vi danse? Hi hi. Sov godt og ta den søvnen du trenger, for kroppen sier fra om du ikke gjør som den sier <3

    21. passion4lifeandtravel: I dag regner det så veldig at jeg vil ikke riste prinsessefaktene av meg 😀 Jeg blir nok heller inne og sover litt mer 😀 Og gjør klart litt til Høstutstillingen min 🙂 For det er jo innadørs, og trenger litt oppussing i lokalet 😀 Ja, noen ganger trenger vi litt mer søvn, og det skal jeg FÅ altså 😀 Men på morgenen,, får jeg ingenting. Det slemme lakenet og den fæle monstersenga, still killing me. Men på kvelden,vips med hodet i fanget 😀 Ha en fin lørdag Mette, skal du ut i regnværet? KLemmer <3

    22. Tror vi må finne et annet pulver til den vakre prinsessen, for det er så ekstra koselig når den fine prinsessen kommer med sine morsomme blogginnslag, selv de som dette søvnige her <3 Samtidig er det faktisk viktig at prinsessen får nok søvn og mye hvile, noen ganger bare trenger vi jo mer hvile <3 For meg så hjelper det alltid med en deilig tur ut i naturen <3 Da rister jeg liksom prinsessefaktene litt av meg..thi hi...og blir mer ett med naturen <3 Klemmer <3

    23. Siv Svanem: Hi-hi. ja du klør og sover du også kanskje 😀 Vi i vår familie er sånn, hele gjengen. Fritt for lapper i vår familie 😀 Ha en fin lørdag da 🙂

    24. Elisabeth: Ja, det føles sånn i overgangen hvertfall…at jeg skal sovne for vinteren…Men det blir som regel bedre etter hvert 😀 Men NÅ er jeg trøtt altså… Om morgenen og om kvelden…Og litt midt på dagen også 😀 Får riste litt i prinsesse-drakten å gå meg en tur kanskje 😀 Hjelper på trøtte øyne 😀 Ha en fin lørdag du også 🙂

    25. he he artig.. 🙂 jeg kjenner meg litt igjen der, liker ikke skrukker eller vaskelapper, får utslett av å tenke på det. og ull klør jeg skikkelig av! liker heller ikke klær som strammer for mye.. kjedelig å være så trøtt da 🙁 kanskje er du klar for å gå i hi over vinteren? hadde vært deilig egentlig, å våkne til våren :)) Ha en fin Lørdag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg