Søndagens dilemma… ;-)

Ja, sånn er det faktisk ikke bare på søndager…men det dukker gjerne litt EKSTRA opp på de dagene…fordi jeg rekker å tenke… Jeg kommer oppi et fryktelig dilemma…

 JEG BURDE:

…rydde hele huset..Lure samboeren inn i rydde-modus også. Og så burde vi shine hele den bitte-lille leiligheten…som truer med å ta over litt innimellom…

….jeg burde dytte alt på plass i skaper og skuffer, og snekre noen ekstra plasser til de klærne som ikke lar seg LURE ned i de mikroskopiste kommodene…

 

JEG BURDE:

….kaste meg på hodet ned i vaskebøtta….Ta langkosten fatt og danse koste-valsen til det så ut som Prinsesse Ajax sitt hus….


….jeg burde vri fillene, hente Jif-en og få huset til å lukte som gull og diamanter…

 

MEN……. 

hver søndag…..eller lørdag for den saks skyld…. Så er det “noen” som SKRIKER høyere enn vaskebøtta og kommodeskuffene…


…. og det er fotoapparatet!!! Det skriker og skråler om å komme ut på tur…Og siden jeg ikke er så glad i konflikter….så lystrer jeg da…Jeg piler inn og tar på meg tur-klær, finner gå-sko og regnjakke og fyker ut døra som et pisket skinn, med kameraet rundt halsen….. Og der ute hører jeg det er FLERE som roper….Og det er naturen….Og jeg tror da HELT sikkert at jeg har tatt riktig valg…. At i dette dillemmaet, så fant Frodithen riktig valg umiddelbart….. Og jeg blir glad og fornøyd noen timer….

 

MEN langt inne der…. VELDIG godt gjemt….er det noe som sier meg… at JEG BURDE ha blitt hjemme med huset og vaskebøttene…Men den stemmen er så VELDIG,VELDIG lav…at jeg gidder ikke gi den noe oppmerksomhet i dag hvertfall;-)

 

Hva ville du valgt i søndagens dilemma? 😀

 



#husvask #rengjøring #tur #søndag #dilemma
49 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jepp, og det gjorde jeg også…Ikke snakk om annet 😀 Her er det like rotete, men det tar jeg en annen dag 😀

    2. Valgets kval…
      Jeg har så mye jeg gjerne skulle ha gjort nå for tiden, men alt løper fra meg. Kjenner at jeg blir rent stresset, men det er nå bare slik av og til.
      Har heldigvis ei datter som hjelper om jeg spør, og da kommer jeg i mål til slutt.:)
      Hadde valgt kameraet her jeg også.

    3. vaniljeogpepper: Ja, ikke sant, helt enig. Jeg snek meg avgårde og tok masse fine bilder av fugler i stedet for, mye mer verdt det 😀 Og kaninene i stua, de fanger jeg for hånd, og stapper i søpla 😀 he-he Ja, neste gang skal jeg avbilde vasken 😉

    4. Haha :)) DET skjønner jeg godt !! Når du endelig vasker og rydder huset ,så blir det jo like ille nesten med en gang.Tror ikke vi skal gjøre det å vaske /ryddetil en personlig utfordring eller mål av ”hvor flink man er” ,men gjøre det når det absolutt er nødvendig ! Neste gang du skulle finne på å vaske / rydde så ta et bilde ,det varer mye lengre ;))

    5. margarites: Ha-ha, herlig tips 🙂 Ja, jeg vet faktisk om noen som gjorde det..Støvsuget litt og satte ut grønnsåpevann 🙂 Og SÅ møkkete er det jo ikke her.. Neste helg får holde ;-D Gleder meg til å høre om Voss-tur <3 klemmer <3

    6. Hå, jeg ville valgt tur med fotoapparat i det dillemmaet der. Kropp og sinn trenger luft og koble av å bare gjøre noe som er gøy. Og så kan rydding og husvask komme en annen dag. Sånn litt om gangen på ettermiddagene i uken…eller neste helg 🙂 Jeg er utrolig flink å utsette sånne ting som kan være fort gjort om jeg bare hadde tappet i vaskebøtten eller funnet frem støvsugeren litt oftere. Du kan jo sette ut en bøtte med litt grønnsåpevann en stund, så lukter det reint i det minste 🙂 Klemmer <3

    7. Shredded Linda: Fikk noen fine bilder ja…Og Guffen og de andre der oppe ved Østensjøvannet skriker mye høyere enn gulvene 😀 Så de vinner hver gang. Har noen Guffen-bilder nå på bloggen 😀 Hi-hi Håper du har hatt en knall -fin helg. Min har vært kjempegod, både besøk hos venninne OG besøk hos Guffen Gås 😀

    8. Hehe, kjenner meg veldig igjen her ja…. alt man skullem burde, må gjøre….what t h….. d er der når du kommer hjem likevel. Håper du fikk noen gode bilder og at søndagen har vært kanon fin 🙂

    9. passion4lifeandtravel: Ja, jeg gjettet på at du gjorde det samme som meg 😀 SÅ mange bilder som du har også, er det ikke mange skure-filler som vinner 😀 Ikke her heller 😀 Vi er lure vi Mette, setter helse og kos ute med kameraet først. og det tror jeg er HELT riktig 🙂 Stor god klem til deg <3 Du kan gjerne komme å ta min Mount Everest -haug også 😀

    10. Thi hi…jeg er jo ofte i det samme dilemma, og gjett hvem som vinner? ha ha…du vet så klart at kameraet mitt vinner nesten hver gang <3 Jeg har vært en tur ute på tur, både lørdag og søndag, men i dag har jeg faktisk også rukket å stryke den største Mont Everest haugen du kan tenke deg <3 Jeg synes det er flott at kamera ditt ofte vinner, for det er så mye helse i å komme seg ut, så får du heller ta huset litt og litt i små doser 🙂 Søndagsklem fra meg til deg <3

    11. fjellgeitbundingen: Vi tar vaskingen sammen, men nå er vi litt slappe igjen 😀 begge to 🙂 men snart er vi i sving igjen :-DMed mopp og kamera 😀 Hi-hi

    12. Hi hi, ja du BA om en kommentar på den 😉 Jeg er også sliten etter jobb, men av og til er det så deilig etter vasking at det er verd det. Må bare få mannen med å hjelpe deg, naturligvis. Kanskje han kan lage middag også. Mye er jo gjort på en time, og man må se på det som fysisk trening. Får ta med deg fotoapperatet på neste vask å se om du kan snu det til noe givende. Ukens utfordring til deg 😉 Er vel ganske typisk når man jobber med mennesker at man blir uttømt i grunn..

    13. fjellgeitbundingen: Ha-ha..ja det skal jeg ta til meg…Ikke så mye lening NED i bøtta 😀 Hi-hi. Ja, jeg skulle nok også heller vaske i ukedagene…men da er jeg så sliten etter jobben at jeg orker ikke DET heller 😀 Hm… Må gjøre det i helga…men ikke DENNE hvertfall 😉 Hadde en fin tur, og har tatt fine bilder 🙂 Noen hvertfall 🙂

    14. Ja, kjære Frodith, det valget du har tatt i dag er nok sunt, og man bør bruke fridagene sine godt. Så jeg støtter deg i valget. Du lever nok lengst på at du tok et godt valg også. Selv foretrekker jeg å rydde og vaske på arbeidsdagene mine, slik at fridagene får vært hellige. Men vasket blir det ikke hver uke, men jeg liker å ha det rent og ryddig, så jeg må nok fram med alt innemellom. Ps. Lite tips for å gjøre rengjøring lettere. Hvis du ikke lener deg riktig så langt oppi bøtta som på bildet, så blir det mindre slitsomt 😉

    15. Helge: Østensjø er topp, ble fine bilder i dag også 🙂 Fikk knipset noe ja 🙂 Man knipser MAAAANGE bilder og så blir noen få litt fine. Mye øving som må til 😀 Greit med digitalkamera 🙂 Du er flink med både trim og vasking du 🙂 Det er bra 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    16. Kjenner meg igjen. Kjøpte flere flasker med både salmiakk og grønnsåpe igår så det er bare og hoppe i det. Men fikk da vaska bade grundig i går før jeg for på tur. Vasker gangen etterpå, har sykkla 2-3 mil i dag kanskje, men søndag kan man vel gjrøe det meste. Helgene blir så like så man bør planlegge de så det blir litt forandring. Så jeg har planene klare fremover. Du skrev i går at du skulle til Østensjøvannet i dag, var der tidligere i år og der er det fint vet jeg. Ha en fin kveld.

    17. cathrinehenriksen: Jeg har hatt verdens beste samvittighet 😀 Og vært på tur. Kost meg og knipset 😉 Tilbake igjen her, men ikke noe videre interessert i det rotet NÅ heller ;-D Ha-ha klemmer søndagsklemmen <3

    18. Haha , du gir meg dårlig samvittighet uansett , for her ligger jeg i senga uten matlyst eller ork til å stå opp å gjøre ting og tang …..så jeg synes jo du er super flink , bare innom for å si det :o) Går du tur så trenger du ikke tenke på rot eller skitt hjemme , ta det en annen dag :)) Kos deg med kamera på tur du med GOD samvittighet 🙂 Klemmer søndagsklemmen <33

    19. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg tror VIRKELIG at hodet og kropp trengte luft, tur og bilde-inntrykk, i stedet for vasking og rydding..Nå tar jeg litt klesvask og sånt nå…så blir det bra NOK ;-)Uff, ja kom dere hjem før veier og alt blir stengt. Jeg har ikke fulgt med, men er jo mye flom, vann, luft og ras om dagen overalt . Tenker du har kost det veldig i Spania ja, og det er velfortjent i høstmørket 🙂

    20. Du tok rett valg, gjør det som er best for kroppen. Her er vi på landeveien på hjem etter en uke i Spania og helga hos venner. Har til og med lurt inn en svenskehandel så nå er det hjem og fylle opp fryser og skuffer og skap med god mat od drikke. Herlig:) har planlagt å komme hjem før den fjellveggen raser, er så mye styr der med media, osv, og man vet jo ikke om de finner på å stenge veien heller:)

    21. Tattavkvinnene: Nei, rotet var her når jeg kom hjem…og det kan jammen få lov å ligge litt til…Jeg skal heller spise, hekle og kanskje ta meg en liten høne-blund til og med ;-D Ha en fin dag 🙂 klemmer <3

    22. Merevil: Ja, jeg dro på den…SÅ stort dilemma er det IKKE, jeg velger ALLTID det koseligste jeg 😀 ha-ha.. ROT kan jeg ta en annen gang…ikke NÅ engang…når jeg er tilbake..Men tror nok jeg må vaske litt klær ja.. og hekle mellom rundene med maskinen 🙂 Blåste fælt i dag, men noen Guffen-dyr traff vi på, nå skal kamera-“rullen” sjekkes 😉

    23. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Nei, rengjøringen løper ikke fra oss 🙂 Jeg har kost meg med kameraet jeg, og fremdeles er det heklekroken og bildene, som roper høyere enn den vasken altså…det får bli en annen dag 😀 En annen søndag 😉 Stor klem <3

    24. annebe: Ja, jeg snek meg ut jeg, hørte jo det ropte overalt, og de skapene og gulvene roper ikke SÅ høyt, så de får jeg høre på en annen dag. Det meste er kaniner, og de kan jeg bare stryke over ryggen, fange og kaste i søpla 😉 He-he… Nå er jeg tilbake, men tror heklingen roper høyest her nå 😉 Må sjekke hvordan bildene ble også 🙂 KLemmer <3

    25. Haha,det dilemmaet kjenner jeg meg veldig igjen i! Det er liksom alltid noe som kan gjøres hjemme, ta oppvasken, skifte på sengen, rydde i klesskapet osv. Meen for hver ting som skal gjøres så finnes det er mye morsommere alternativ! Som for eksempel fotosafari, blogging eller venninnekos ^^ Kos deg med fotosafarien din i dag du, rotet går i hvert fall ingen vei <3 Klemmer

    26. Jeg ville utvilsomt tatt med kameraet på tur. Eller, hvis alt var helt på mine premisser, ville jeg ha dratt på meg tøflene og krøpet sammen i sofaen mens jeg ser på TV. Hmm. Ja. Se på TV, for så å henge opp klær til tørk i pausene.
      Kos deg på kameratur 😀 (For jeg gjetter at du drar på den).

    27. ..mye “burde burde”her også..men det å være ute på tur om formen er ok blir prioritert her også.
      Men det er ikke så fryktelig mye rot som synes, men inni skapene…der er det kaos..eller ikke i smykkene mine nå da,men alle de andre skapene…..tar noen mnd å motivere seg til neste skap..hehe..
      Kos deg med fotograferingen i dag …Klem<3

    28. ladyaugust: Ja, du er kjempelur, for du tar to fluer i ett smekk 😀 Jeg får bare SMEKK på fingrene… når jeg stikker i skogen…for her er berget like høyt når jeg kommer hjem 😀 Kos deg i studio du 🙂 Jeg skal ut å knipse snart, det blir moro. Blåser her også, men jeg får ta på klær 😀 Klemmer søsklemmen med sukker på <3

    29. hahahaha jeg vet akkurat hvordan det der er 😉 Jeg har et berg med skittentøy etter at jeg tok ned gardinene så ble det 2 berg, meeen så roper studio i dag så da skal jeg være i studio og så skal jeg ha klokka på ringing og så setter jeg på ny maskin hver gang den ringer,lurt hva? Ha en fiiin søndag søs, her blåser det som bare det <3 klæmmesøsklæmmen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg