Fra sliten sjiraff-gris, til “veltrent flodhest” over natten…;-)

Mye snakk om forvandlinger i dag…Må nok skyldes Halloween-kvelden min i går… Men ikke nok med at jeg gikk fra pigg sjiraff-gris i går…. (klikk HER for bilder)

 

…til litt halvgammel heks i dag morges…. (Fett hår… posete øyne…og tror ganske sikkert det var en VORTE jeg kunne skimte på ene kinnet i dag tidlig…)

 

Men nå ryktes det jammen meg at flodhesten er på vei også… Du vet den jeg løper med…. Flotdhest-føttene skal få luftet seg i morgen…

For det har jeg “tatt -i -handen” på, på festen i går…. Hm…lurer på hvorfor jeg fant på det… Skulle nesten tro jeg HADDE drukket alkohol i går…

..Vel, har jeg tatt noen i hånda på det…så MÅ jeg jo…. Hvis det ØSER ned…har jeg lovet meg og alle andre å løpe INNE…

Nå MÅ jeg i gang med noe trening igjen… for nå er det rett før jeg spyr når jeg løper til T-banen om morgenen… (det er 2 minutter dit) . Og DER går liksom grensen…Da vet jeg det er på tide… Så i morgen er jeg i gang.. Og VIPS, så er jeg en veltrent flodhest igjen  ja.. 😉

 

Trener du noe nå om dagen?

Løper du lett etter bussen og banen?

Hvordan motiverer du deg selv til trening?

 

 


 

#trening #løping #motivasjon #flodhest #trim #form #helse
39 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Jeg tror noen som sparker litt for å få meg i gang er det beste. Jeg snakker ikke om PT altså, men meg selv, en liste over dager, gjerne en AVTALE og sånt 🙂 Det er når man faller ut at det blir litt problem, da er jeg liksom UTE av det :-/ Men må i gang igjen. Jeg skal prøve å være flink jente nå 🙂

    2. Så flink du er! Jeg har troa på deg jeg 😀
      Trening har blitt litt nedprioritert de siste to ukene, dessverre. Men høsten sett under ett er jeg ganske fornøyd med 🙂 Jeg har fått litt mer muskler i hvert fall så det sier jeg meg fornøyd med. Jeg blir motivert av fargerikt treningstøy, av å lese om andres suksess og erfaringer, se på motiverende qoutes og av å sette meg mål for treningen 🙂 <3

    3. cathrinehenriksen: Nå løper jeg avgårde snart 🙂 Det blir nesten litt deilig, fordi jeg er så sliten at nå vil jeg bare fly 😉 Håper du har en fin dag 🙂 snakkes mer senere i dag 😀 Klemmer <3

    4. Flinkus <33 Ja motivasjon , hva med en treningspartner som maser eller bare trener sammen med deg :o) Ellers blir jeg selv motivert av at jeg vet jeg får god samvittighet ....noe sånt ;-D Og at jeg nærmest griner når jeg ikke får trent noe 😮
      Men ja det er ikke bra med så dårlig kondis heller ....eh , sier jeg ;-D For selv om jeg trener ( med vekter ) betyr ikke det at kondisen er bra :-p Nei langt i fra 😮 Jaja , tar det etter hvert jeg , haha ....du har kanskje løpt ferdig nå ellers så holder du på :o) Stolt av deg uansett jeg 🙂
      Klemmer mandagsklemmen <33

    5. karenmarenmette: Ja, jeg har falt ut jeg også…det siste året…MEN skal i gang igjen altså, må bare sparke meg selv litt 😀 Stram blir jeg aldri…men kanskje litt bedre kondis i det minste 🙂

    6. huff, ja den treninga.. Har kome heilt ut av den i tredveåra.. Faktisk.. Ikkje trent skikkeleg, jevnt og trutt på mange år. Meir spontant her i gården.. Tur går eg ofte. I skog og mark, og små med hunden. Merkar det på kondisen at eg lett hiv meg rundt og går tur.. Godt. Helsa viktigst 🙂 so for stramhet og trent kropp komme etterkvart..

    7. På lørdagen,,,, etter å ha sparklet, malt og pusset tok jeg med meg Dizel på tur. Det ble akkurat en mil i kjapp gange, og han la seg sliten inn i buret etterpå, mens jeg kunne ta meg en dusj og gjøre meg klar for et besøk.
      Jeg elsker å være ute, og det å kjenne at en fungerer er bare en oppmuntring i seg selv. Her har hele huset vært aktiv i høst, og det vises på aktivitetsnivået til alle.:)

    8. Therese Bråthen: Ja, 2-3 ganger i uka er mer enn nok med løping hvertfall. Jeg kommer aldri til å gidde mer 😉 Skal bare bli LITT sprekere, ikke noen elite-idrettsutøver 😀 He-he

    9. Fru Stussli: Ja, det er litt tull at vi ikke gjør det 😀 Når jeg er litt i siget så liker jeg det også. Og da gjelder det jo bare å komme i siget ;-D Alt er klart i sekken, så nå gjelder det 😀 Lurt å melde seg på maraton…for da MÅ du du også 🙂 Hi-hi KLemmer <3

    10. Jeg heier på deg!
      Jeg har løpt lite i det siste, men spinner ganske mye. Nå ble jeg så inspirert at jeg skal løpe litt i morgen. Jeg liker det jo, så det er bare tull at jeg ikke gjør det oftere….
      De har satt opp spinningmaraton på senteret vårt om tre uker. Åhhhh så lyst jeg har til å spinne 4 timer i strekk. Nå må jeg legge meg i hardtrening så jeg orker å spinne 😀 Har ikke meldt meg på enda, men….
      Ha en riktig god natt sprekfanten!
      Klemmer

    11. Hi, hi no et søtt bilde jo. Fint du skal begynne å trene. Det er bra. Når jeg er i gang å trener går det av seg selv. Kroppen blir rastløs om jeg lar være å trene. Ia rolige perioder uten trening, må jeg rulle meg ut av sofaen for å komme i gang, og det kan ta litt tid å komme i gang igjen..

    12. Grete: Nei, jeg er akkurat som deg nå. Med hodet i tastaturet her til tider… Sovner INNI bloggen.. 😀 Ha-ha..Men nå skal jeg ta treningen FØR jeg lander her…da KAN det fungere. Nå MÅ jeg bli i litt form igjen 🙂 MÅ!!

    13. Veronica S: Oi,ja da får du mye trening bare av å løpet til busser og baner du da 😀 Og tur er den beste og morsomste trimmen, garantert 😀 OG teller også som trim om man går litt fort ELLER langt 🙂 Kan ta bilder også 🙂

    14. ladyaugust: Ja, du synes jeg var fin ja 😀 Hi-hi, jeg synes også det 😀 Men de andre var jo mer ekte halloween-kledd da, men jeg var den snilleste 😀 Ja, du er min største motivasjon for trim egentlig 😀 He-he Nå har jeg utsatt lenge nok. Og jeg prøvde en kjole her om dagen, som jeg passet før…og for å si det sånn….det gjorde den IKKE nå :-/ Så nå skal det sparkes i rumpa, og ut på løping med meg 😀 Klemmer søsklemmen <3

    15. Therese Bråthen: Gå turer skikkelig tempo er bra trim da:-) Det skal jeg gjøre de dagene jeg ikke orker noe annet i det minste:-) Ja, j eg skal prøve hvertfall to ganger i uka, framover 🙂 klem <3

    16. Uff nei, jeg som skulle bli så flink å gå tur i høst…Og nå er vi i november allerede… Men jeg skal begynne, ut på tur aldri sur! Men så detter jeg litt for ofte ned i sofaen, med iPad eller strikketøy, ser litt tv og er veldig trøtt, så jeg dupper nok litt av der også – gjerne med fingeren på ipaden. Må nok ut på tur før jeg sovner om dagen, men er ikke så flink å motivere meg selv, nei.

    17. Jeg løper etter bussen HVER gang jeg skal ta bussen. Tuller ikke altså, om jeg skal ta bussen hjemmefra (noe jeg må gjøre nå som jeg begynner i jobb igjen, forbud mot sykling pga håndledd).. jeg har 2 min å gå til bussen.. Vero løper på 1/2..sånn spurting med jakken halvveis på… Har man vært på jobb..så løper man fra jobben, til bybanen..for å så løpe av bybanen for å løpe over veien for å forhåpentligvis rekke bussen på andre siden av veien.. så man slipper å vente på neste buss som går 10 min etterpå.
      Og har jeg vært på sykehuset så spurter jeg fra byporten i Bergen.. gjennom togstasjonen..over bybanespor..heeeeeeeeeeeeeeeelt bortest til perrongen der min buss går fra haha.. kan ikke huske når jeg har gått til en buss faktisk.
      Joda..jeg går masse tur!

    18. haha bare gjett om du var fiiin på festen eller <3 Jeg også får en sånn dagen derpå uten at jeg har rørt noe alkohol, det holder å være i samme rommet liksom haha vi er rare 😀 Motiverer for trim...hehe som om du leste tankene her. Gitaristen har halt inn romaskina midt i stua og forkynner at vi som i MEG og ham må begynne å trimme....meeeen jeg har jo annet å gjøre først...skal bare...hahahaha goood klæm her skal det ses på svetting haha godklæmme <3

    19. Trener 6 ganger i uken , 6 dager der jeg går turer og 3 der jeg trener styrke og ryggøvelser =) Motivasjonen min er at jeg skal komme meg ut i jobb igjen fortest mulig =) hehe Syns du er kjempe flink som skal løpe i morgen jeg 🙂 kose deg masse <3 God klem <3

    20. lulltove: Ja, jeg vet det er veldig greit etter hvert, må bare pine seg gjennom noen økter først 😮 Og de SKAL jeg gjennom… Nå skal jeg bli sprek igjen 😀 Så sprek som bare en Frodith kan bli 😉 så i morgen blir det ute ELLER inne.. 😉

    21. Åse: Ja, jeg pleier også å merke fort framgang etter sånne perioder, hvis jeg ikke bare gir meg igjen 😀 Det jeg sliter mest med, er pusten i starten… Men hvis jeg begynner et par-tre ganger i uka, så er det bra nok for meg, og da kommer jeg i OK form.Jeg trenger et realt spark bak nå, kjente jeg.. Og det skal jeg gi meg selv 😀 Jeg blir nok aldri noen gaselle -løper, jeg har et litt tungt løpesteg uansett… Men akkurat i starten er det skikkelig kadong-kadong… 😉 Jeg kan løpe litt lenge, etter å ha kommet lit mer i form… altså 5-6 km og sånt…Men aldri fort… Merket forresten den positive energien helt hit ja, nesten så jeg stupte ut døra her NÅ 😀 Ha-ha.. Takk for dytten <3

    22. Linda: Ja, jeg er helt enig, for når jeg kommer i siget, og begynner å gjøre det noen ganger i uka, (det betyr 2-3….) så føles det ikke FÆLT mer…Men nesten litt moro…Og da slutter jeg å få spy-fornemmelser når jeg løper til trikken. Og løping blir nesten litt moro da…Men når jeg faller av trenings-opplegget…i måneder….DA er det tungt å komme i gang igjen da…Da er jeg liksom HUN SOM IKKE TRENER 😀 Og klarer ikke hente opp motivajson… Flodhest-stegene er der også når jeg blir litt sprekere. Jeg løper litt tungt uansett… MEN , nå er jeg i gang, HAR avtalt med trenings-kollega i morgen 🙂

    23. cuskima: Joda, jeg må jo HJEM hvertfall… 😀 Så noe trapper må jeg… Men å holde på ute i blokk-trappa…nei takk 😀 Nei, nå har jeg to medlemskap på sentre, og masse joggesko og løpe-klær, det eneste som trengs er et realt tupp i stumpen 😀 Ha-ha.. Og den skal jeg stå for selv 😉

    24. Jeg trener styrke, type HARD, en til to ganger pr uke, ellers går jeg tur når kroppen og hodet mitt tillater det, og det er desverre ikke hver dag 🙁 M E N, jeg har godt håp om at alt skal bli mye bedre. Våren som kommer skal bli den sprekeste ever ;))))) Lykke til med det du skal, vondt istarten, men herlig etterhvert!

    25. Akkurat nå ligger kroppen litt nede, men til vanlig trener jeg både styrke og kondis.
      Det er helt forferdelig å starte opp etter friperioder, men allerede etter noen ganger merker man framgang heldigvis 🙂 Min motivasjon er mer energi og faktisk at jeg kan spise mer 😉 Det er jo så himla mye god mat. At det er bra for helsen er jo også motiverende 🙂 Men jeg kjenner ofte dørstokkmila, og da bare hopper jeg ut i det før jeg får tenkt meg om, også blir jeg riktig så fornøyd etterpå 🙂
      Det går nok fort å gå fra flodhestjogging til lekende lett for deg bare du kommer igang 🙂 så lenge man ønsker å trene så går det seg til fort. Masse lykke til i morgen! Jeg sender deg positiv energi og et lite dytt i baken så er du igang 😀

    26. Trener mellom 5-6 ganger i uken! Motivasjonen min er å bli bedre enn det jeg en gang var eller det jeg er nå. Trening er blitt mer som en hobby enn bare noe jeg må gjøre så motivasjonen er som regel på topp, men når den ikke er på topp så tar jeg noen dager pause for å hente meg inn igjen og da trene igjen etter det føles helt fantastisk og all motivasjon er tilbake! Men noen ganger er det med motivasjon til trening veldig vanskelig. 🙂

    27. Hva med trappene der du bor?
      Ingenting er bedre enn trappegåing/løping og legge inn litt sånn ytterst på trappen opp og ned med hele vekten din. Ja helst uten å dette ned hahaha
      lykke til:D
      <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg