Hår-rullene får meg helt skjelven…

Hva er det med dette at jeg ikke kan gro noen hår-ruller, uten å bli helt skjelven liksom…?

Jeg trenger helt klart et “bølle-kurs” som var så populært før i tida. Et kurs for jenter som er snille og greie…og som strever litt med å “si i fra” når ting er feil..

For i går var de i gang igjen i leiligheten over..

De holder på…nårsomhelst…. Høy musikk, lav musikk, dunke-musikk, tidlig eller sent… Og jeg tenker at LITT må vi jo tåle…Før kl 23, som liksom er grensen i sånne blokker.. Men når vi har hørt på det halve dagen, og fyrt oss opp litt, så er ikke kl 23 en gyldig grense lenger…

Så i går kveld fikk jeg på plass Frodith- med- hår-rullene, slik som sånne kjefte-smeller ser ut…. og strente opp trappa igjen… Jeg banket på til døra til knokene nesten var blodige, før de kom ut… Og vel har jeg blitt litt “freskere” til å si i fra…. Jeg henter fram Okse-Frodith rett som det er nå om dagen…uten å mukke…

Så hva er dette tullet med at jeg skal bli så fryktelig skjelven etterpå da…?

Spydde noen gloser ut av meg der oppe hos RAMPEN…Han lovet bot og bedring…Jeg kjeftet litt til…og så FOR jeg ned trappa, med hårrullene på halv-tolv…Og da jeg kom ned til OSS, var jeg HELT skjeven…. Tydelig ikke vant…Pumpa i full fart med en gang noe små -ubehagelig skjer…

Men NÅ er det en ny dag… Alt tullet fra i går….alle eklingene fra gårdagen, er kostet ut døra… Hår-rullene er lagt pent i boksen sin, til en annen gang….Og Okse-Frodith har lagt seg rolig ned for å sove en stund…

Og avgårde går JEG, som har bestemt at dette skal bli en strålende fin dag <3


Blid, og med et ungt sinn 😉

 

 

Klarer du  å si i fra, om noe er feil?

Blir du skjelven hvis du er sint?


 

#sint #klage #musikk #høylydt #bråk #kjefte
58 kommentarer
    1. Kristin: Ja, jeg er stolt men USLITT hver gang jeg har gjort noe sånt 😀 Men fornøyd med at det virket denne gangen. Stille i to dager nå 🙂 Ja, man må stå opp for seg selv 🙂 Liker at du heier litt på meg 😀 Klem <3

    2. Urk, det er så pyton å måtte si i fra om slikt :/ Vi plagdes litt med det samme her en stund, helt til de flytta. Gjett hvem som var glad da 😮 Jeg blir stresset av å ikke ha peiling på når det plutselig blir støy i blokka.. Setter meg ned for å nyte stillheten, så “bam”, setter de i gang 😮 Men nå har det vært rolig lenge hos oss, *bank i bordet’. Jeg var NÆRE på å si i fra til ei i dag da, da det var ei som snek rett foran meg i kassekøa! Jeg ble helt satt ut av at hun virkelig ikke SÅ meg, for man sniker da ikke med viten og vilje..? Jeg ble så irritert, og prøvde å gå helt inntil de foran, men hun ensa meg ikke.. Det løste seg ved at kassen rett bak meg åpna, så da kom jeg foran henne likevel – HAH! Verden passet på at rettferdigheten seiret for meg likevel 😉
      Men jeg reagerer slik som deg, jeg blir skjelven og pumpa! Føler meg rett og slett sliten etter å ha “tatt et oppgjør”, og det tar litt tid før jeg lander igjen 😉
      Men så er det godt etterpå, å føle at man har vært litt tøff og stått opp for seg selv, for det er jo egentlig det man gjør, verner om sitt eget beste 🙂 (og forsåvidt andre også ift musikkstøy).
      Bra jobba, Frodith! 😀

    3. fjellgeitbundingen: Ja, får håpe det 🙂 Jeg synes det har vært sånn i alle blokkene jeg har bodd, mye studenter osv. Men det er kanskje noe med hvor vi har råd til å bo også..Men vi vil jo kjøpe noe eget etter hvert, men da må vi ut av byen, så vi får se 🙂

    4. fjellgeitbundingen: Jøss, ja det hørtes ganske ekstremt ut av han som anmeldte dette da 😮 Han politimannen må nok ha sett ganske forvirret ut ja, det skjønner jeg. Neida, jeg vet at du ikke kjenner min historie, så det er ikke noe rart 🙂 Jeg er ganske så tålmodig skjønner du hi-hi, og er det vanlig musikk, vanlig volum osv. Ikke problem. Vil som sagt helst ha en hyggelig tone jeg. Men når det går dag etter dag, og skikkelig høy, det er sånn at jeg banker på der i lange tider før de kommer ut, fordi de ikke hører meg.. Vi har hatt mange naboer tidligere her i blokka, som begynte å spille høy musikk når alle sov, og holdt på hele natta, dag etter dag, og hjalp ikke si i fra heller. De ble kastet ut da. Dette er noen nye, og jeg tror at de var tilsnakkelige faktisk, fordi i dag er det stille 🙂

    5. Høres nå ut som du er meget bevisst og reflektert om dette. Selv er jeg ikke der, og kan verken vite hvordan det var og hvordan og hvorfor og alt det der egentlig var. Eneste erfaringa mi er at folk skjenner for alt mulig rart. En gang vi var på fest, ble vi anmeldt for nabobråk, så politiet rykket ut, og der satt vi 4 voksne mennesker og koste med en katt og en hund, og spilte normalt høy musikk og attpå til rolige sanger. Politimannen så litt forvirret ut, og måtte nok si at noe særlig husbråk kunne han ikke se grunn til å mistenke i vårt tilfelle. Mulig det var bygget på dårlig erfaring hos han vi var hos, men han virket ikke sånn heller..

    6. Tattavkvinnene: Jeg blir skjelven når jeg kjefter på dumme butikkfolk også jeg…Det er adrenalinet som herjer 😀 Du blir nok litt mindre pysete du også, når du blir eldre kanskje. Jeg har jo øvd meg i 20 år mer enn deg, og enda er jeg ikke veldig god 😉 Jeg tror du har TÆL i deg til å bli en fin dame med hårruller med tid og stunder 😀 klem <3

    7. Da hadde nok jeg blitt litt smågal også hvis jeg måtte hørt på naboens musikk fra morgen til kveld. Bra du tør å si i fra 🙂 Det er ikke ofte det er noe bråk her men det har vært et par fester som har holdt på litt vel lenge synes jeg. Folk skal få lov til å feste, men det hadde jo vært hyggelig å sagt i fra til naboene først i hvert fall. Vi bor jo også i en studentblokk og er det kjipt hvis man blir holdt våken til langt på natt i ukedagene 🙂 Jeg har aldri sagt i fra da, jeg er nok litt pysete til det enda. Men på butikken eller i andre sammenhenger har jeg ikke noe problem med å si i fra hvis folk er ugreie 🙂
      Klem <3

    8. elenita86: Ja, hvertfall stille i dag 🙂 Deilig 🙂 Og hvis det blir noe mer, skal jeg gå HVER gang…Jeg ventet alt for lenge før jeg gikk..Vi har prøvd med tidligere naboer, så går det en stund, og plutselig bor det noen andre der… Men må oksen vekkes igjen, så er hun klar 😉

    9. ladyaugust: Her ble også dagen sånn litt midt på treet…Er på vei til å bedre seg…men henger igjen noe gruff, som jeg får orden på om en straks.. 😉 Ha-ha, den fløyta skulle jeg gjerne sett og HØRT 😀 Neste gang går jeg INN der og drar med meg DERES anlegg UT 😀 Ha-ha.. I morgen søs, da er det alle søstres dag 🙂 Og den dagen blir bra den!! 🙂 Klemmer så hardt jeg kan <3

    10. Jeg sier gjerne ifra. Jeg tror det er læreren i oss. Vi finner oss ikke i nødvendig crap! Bra jobba, for håpe de tar poenget og at det ikke blir flere okse-turer opp igjen.

    11. OI i månedsvis ! Da er det på tide å si i fra. Jeg hadde nok røska med meg live-anlegget her og kjørt full trøkk litt drittidlig kanskje med svensktopper og dansebænd etter at naboene hadde hatt en sein kveld haha, tipper jeg hadde blitt kasta ut på et blunk, eller jeg hadde sunget litt opera for det høres helt forferdelig ut når jeg prøver haha. Dessuten har jeg irsk fløyte som jeg fikk av gitaristen..og bare gjett han angra fort, faktisk på vei hjem fra musikksjappa, nå har han gjemt den tror jeg. Det er ikke greit å bo i blokk når man liker høy musikk i alle fall så man er helt nødt til å si i fra om det skal være fred liksom. Ha en fiiin kveld kjære søs, her ble det stressdag i stedet for fiiine dagen, meeeen i morgen altså :DDD Klæmme <3

    12. Gry Elisabeth: Jeg venter også for lenge. Hvis jeg sa fra før, ville jeg ikke blit så sint kanskje. Jeg håper jo at de skal gi seg, at de skal skjønne sunn fornuft selv…men det gjør de ikke. Så jeg bør være snarere i sånne sammenhenger 🙂

    13. Helge: Ikke sant! Man må skjønne hvis man bor i en blokk, at man kan ikke ha på full guffe hele døgnet, selv om ikke klokka er 23.Man blir sliten av dunk-dunk hele dagen. Jeg venter lenge før jeg sier fra, men jeg gidder ikke finne meg i alt. Nei, både jeg og samboer og kanskje noen andre også. Men problemet er at det flytter folk ut og inn og man vet knapt hvem som bor i de ulike leilighetene her.. Ha en fin kvel du også 🙂

    14. annebe: Nei, nå har jeg avtalt løping i morgen igjen 😀 Eller trening inne 🙂 Må stå på nå, skal jeg få noe fart på flodhestene 😀 Hi-hi En litt bedre dag i dag ja 🙂 Håper du har hatt en fin dag også ? 🙂 Klemmer <3

    15. Ja må være veldig stort selvsagt, ikkje at naboen spiller musikk eller er en dott
      Bra du er mye mindre skjelven i dag og eg håper det er av hyggelige grunner 😀
      klemmetingene <3<3

    16. cuskima: Jeg blir skikkelig skjelven, adrenalinet..Men griner ikke av sinne, før det er store ting det gjelder.Høy musikk er ikke en sånn alvorlighetsgrad, men bare en oppbygget irritasjon, som har bygget seg opp over måneder. Men jeg blir kraftig irritert hvertfall, og det trigger litt skjelving etterpå ja 😀 I dag, bare LITT skjelven…av helt andre grunner… Men nå er det verste over tror jeg, både her og der 😀 Klemmer <3

    17. ladyaugust: Ja, jeg blir jo ikke lett sint jeg heller. Men når jeg har vært FURTEN i månedsvis på dette, er det på tide og få det UT dit problemet hører hjemme 😉 Jeg eksploderer ikke altså, men venter mega-lenge, og SÅ sier jeg fra, og selv om jeg føler meg som en løve eller okse-frodith, så ser nok de bare en dame med hår-ruller 😀 Jepp, nå er det fine dagen for alvor :- ) Ferdig på jobb, og litt bedre i dag <3 Håper alt gikk fint med deg også <3 Klemmersøsklemmen <3

    18. fjellgeitbundingen: Det er viktig for meg å si i fra om sånt, for jeg er typen som aldri sier fra, som er konfliktsky, og heller venter og tåler, der jeg ikke burde det. Vi har funnet oss i det i månedsvis, og det er noen regler som gjelder i blokk som de tøyer veeeeldig langt. Jeg er kanskje det mest tålmodige menneske du vil møte på noen gang, så når jeg virkelig HAR fått nok , så bør jeg si i fra, man skal ikke la seg tråkke på heller. Her flytter det nye folk ut og inn hele tida, så vanskelig å få noe forhold til dem. Det spiller ingen rolle om jeg er HUN SURE, for jeg ER sur 😀 Fordi de ikke er greie. Vi sier fra begge to her om ting, men for meg er det viktig at JEG gjør det når jeg mener det er berettiget, og for å øve meg litt 😉

    19. Audhild Mamma til lille Willi: Jeg blir nok ikke SÅ sint, men helt skjelven… Og kjefter i vei 😀 Og de ga seg, Og ikke hørt noe i dag 🙂

    20. Moving On: Det kommer litt an på hva det gjelder Nå gjaldt det jo bare høy musikk, som jeg var evig lei, og som har holdt på lenge… Da blir jeg bare skjelven etter sint. Men om noe er urettferdig, og jeg blir sint av DET, og folk ikke gir seg liksom, DA kan jeg begynne å grine jeg også. Men det er liksom litt verre ting enn dette. .-)

    21. Veronica S: Jeg er ikke flink til å si i fra. Tåler og tåler i det uendelige. Men jeg øver på å si i fra. Og nå hadde jeg ventet lenge nok. Ble skjelven, men ikke noe mer. I noen sammenhenger, hvis jeg er sint på noe jeg føler urettferdig, da kan jeg også grine. Håper du får en fin kveld Veronica 🙂

    22. Flaggermusvinger: Ja, nå skal jeg jammen sette på meg både hår-ruller og oksehoder MYE oftere 😀 For det kan jo ikke være sånn at JEG skal bli flau nesten, og helt shaky, når det er DE som gjør noe galt? Hm…I dag er det stille der…foreløpig hvertfall 😀 Ha en fin kveld min gode flaggermus <3 klem <3

    23. cathrinehenriksen: Ja, jeg må helt klart øve meg litt mer 😀 Nå skal jeg bli ei skikkelig kjeftesmelle 😀 Håper på å bli litt mindre skjelven etter hvert 😀 Dagen har vært litt som i går, men et hakk bedre .-) klemmer masse <3

    24. eljos: Nei, er ikke det rart? DE skulle vært så flaue over å få kjeft, at DE var skjelvne…Men der står altså JEG som et aspeløv 😀 Vi er rart satt sammen 😉 Klem til deg <3

    25. margarites: Jeg er sikker på at de ikke opplevde meg særlig SINT .-D Men mer kjeftete, for jeg sa flere ganger at jeg var LEI dette, det har jo holdt på LENGE, og de er nødt for å vite at om de har musikk på full guffe, så MÅ vi høre det ganske høyt i etasjen under også.. Han så sikkert at jeg var litt skjelven også 😀 Vel, spiller ingen rolle.. Hadde jeg sagt fra første gang, for et år siden, hadde jeg kanskje kunnet sagt det stille og rolig…men jeg venter jo i det lengste…til det ikke GÅR mer, og da er jeg jo LITT lemen-aktig 😀 Hi-hi Dagen i dag har vært LITT som i går, men hakket bedre… Mye med den nye jobben/omstillingen som er litt utfordrende, og vipper meg litt av pinnen. Går seg nok til 🙂 Blid og glad i dag altså 🙂 Klemmer <3

    26. V for Vendetta: Ja, det er helt klart adrenalinet ja :-/ Jeg tar sjelden opp noe, sier fra noe….litt FOR konfliktsky, så jeg øver jo på å si ifra jeg…Og har blitt bedre, men blir altså så skjelven etterpå…Klemmer <3

    27. Kjersti Sandnes: Ja, tenk å være så redd for konflikter med folk at jeg venter i det uendelige, håper de skal gi seg, av seg selv…og når jeg første er så tøff, så skjelver jeg SKIKKELIG etterpå… Dritt altså 🙂 Ja, i dag har jeg både vært ung, og litt større enn i går 😉 klemmer masse <3

    28. Fru Stussli: Ja, vi jobber skikkelig med saken begge to vi, og jeg har også blitt flinkere til å “bjeffe” litt, men når jeg manner meg opp og gjør det er jeg jo helt skjelven etterpå, vondt i magen og alt…Liker dårlig å si i fra, og å hisse meg bittelitt opp.. Jeg så de superfine jule-tøflene <3 De er det søsteste jeg har sett EVER <3 Klemmer i alle farger <3

    29. Jeg er også sånn, blir helt skjelven når jeg først har mannet meg opp og sier i fra om noe som har irritert meg. Jeg venter litt for lenge og tenker at det sikkert går over, men det gjør det jo ikke.Skulle nok sagt i fra litt tidligere/ oftere, trent på det mer så blir det ikke så voldsomt 🙂

    30. Musikk må nytes men ikke plage andre. Bra du sa ifra, hadde en nabo som var av samme sorten, men han ble kasta ut av div grunner. Kan nok bli irritert når det blir for ille. Siden naboleiligheten er tom kunne jeg nok ha kjørt på musikk for full guffe, men jeg gjør det ikke.
      Bra at noen sier ifra og det er kanskje ikke bare du som har sagt ifra vil jeg tro. Ha en fin kveld.

    31. Jeg er ikke flink til å si i fra..men om nok er nok..da gjør jeg det altså..:)..Håper det blir litt mer positive opplevelser på deg i dag da..:)
      Også håper jeg du ikke har mista motivasjon til trening med så mye ekstra styr..
      Super dag videre og klem fra meg 🙂

    32. Skal eg grine av sinne skal eg jammen være århundrets sintesen og det tror eg kun exen klarte å få til.
      Blir eg skjelven om eg må si fra? Vet du eg husker ikkje så kanskje ikkje…….eg pleier å si fra når det er nok, ellers er eg flink å ikkje la meg irritere…..er eg irritert eller provosert om det er naboer eller kunder eller hva det enn måtte være så sier eg fra og da blir eg ikkje skjelven. Ikkje om eg må klage på noe på telefonen heller.
      Eg tror eg har for mye temeperament……men er det personlig og eg er veldig sint eller forbanna DET er en annen sak…..da kan eg føle meg alt mulig som en berg og dalbane,men eg sier FRA
      ha en superduper dag uten skjelvinger <3<3<3

    33. Så bra at du sa i fra søs 😀 Jeg blir nesten aldri sint jeg, jeg blir mer furten og det kan jo vare en stund…til jeg glemmer hvorfor jeg er furten eller ikke klarer å la være å le for det ser jo litt rart ut når furtleppa dukker opp, den vrenger seg liksom og bli DEN verandaleppa og bare prøv å holde seg alvorlig når man ser det synet i speilet hahahaha Det er ikke mulig fliiir 🙂 Jeg har jo blitt sint såklart selv om det hører til sjeldenhetene, men da blir jeg skikkelig begretflyterover forbannet og da står kakaokopper ikke trygt haha Ha en fiiin dag søs for nå er det bare fiiine dagen <3 klæmme 🙂

    34. Hei, du har litt å stri med om dagene, hører jeg. Høres ut som du snart er ferdig å bo i blokk eller som du kunne trengt en daglig tur ut fra blokka hver ettermiddag, og kanskje invitert dine nye naboer inn på kaffe 🙂 Klart går det en grense for hva man skal måtte tåle, også i blokk, men samtidig må man nok finne rom for at man er forskjellige, ellers blir det så lett konflikter. Lett å få stempel som hun “sure”. Min erfaring er at det er bedre å sende mannen om jeg har noe å klage på. (Og synes ikke han dette er verd å klage på, så lar vi det være..) Av en eller annen grunn blir ikke menn oppfattet som så grinete når de våger å si i fra..

    35. Åå det er så vondt det.
      Klarer ikke bli sint uten å gråte her.
      Så jadda, havner jeg i en diskusjon hvor jeg blir sint, så gråter jeg! Max irriterende!! Haha
      Men skjelven, deee blir jeg, vertfall når jeg må spørre om ting eller si framom ting som ikke alltid er bra ting!:p

    36. Flink du var! Jeg er for dårlig til å si fra, må kanskje få meg et sånt oksehode. Om du blir skjelven, så har du kanskje ikke øvd nok på å si fra, da? Kanskje du må løpe opp litt oftere så du blir vant til det. 🙂 Ha en vakker dag, klem <3

    37. Jeg kjenner meg litt igjen her ja , hehe ….blir faktisk litt utrygg eller skjelven , noe sånt ….om jeg er flink å si fra , men hender også at jeg er heldig å bare blir litt stolt av meg selv =) Synes det er bra du sa fra , om du gjør det litt oftere blir det kanskje mindre skummelt ? Men ja man kan jo ikke drive på sånn hele tiden heller ;-D Jaja , som du sier så håper jeg denne dagen blir fin og strålende for deg Frodithen <33 Klemmer på vei til deg <33

    38. Nei klarer ikke, jo av og til. Jeg kjenner meg så igjen i din beskrivelse. Om jeg tar mot til meg og sier ifra så blir jeg også helt skjelven, hmmmmm. Merkelig, det er jo ikke jeg som gjør noe galt eller dumt.

    39. Kjenner følelsen. Det er ikke hverken lett eller enkelt å gi beskjed, selv om det gjøres på en ordentlig måte. Egentlig burde det jo være lettere, men …Og så blir jeg litt sånn spak etterpå. Gjorde jeg rett, var jeg for krass i tonen, kunne jeg sagt fra på en annen måte? Jeg blir veldig, veldig sjelden sint – nesten for sjelden tror jeg, så det går lang tid mellom hver gang, sånn at “øvelse gjør mester” overhodet ikke gjelder. Men det er lov å si fra, så det burde ikke være noe problem. Ha en glad og lystig dag. Klem <3

    40. Før klarte jeg ikke å si fra noe særlig, nå må jeg holde meg fast for IKKE å si fra 😉 Jeg lar det jeg skal si går et par ganger gjennom “filteret” da, så jeg passer på å velge mine kamper, og ikke lage noe som kan bli noe dumt etterpå.. eller såre noen.
      For noenganger er det også bedre å IKKE si noe.
      Men i situasjonen din var det riktig å si noe, og jeg syns du var kjempetøff! “Bull-Frodith” fikk nok kjenne litt skikkelig på adrenalin da tenker jeg.
      Klemmer <3

    41. Åh, som jeg kjenner meg igjen. Helt klart helt skjelven etterpå. Vanskelig å si ifra, men du klarte det. Fine Frodith med hårrullene 🙂 Ha en fin og ungdommelig dag, for vi kan det vi, hoppe fra hårruller til de mest ungdommelige noen har sett. Klemmer

    42. Jeg er skikkelig dårlig på å si ifra, men jeg jobber med det. Synes jeg har blitt bittelitt flinkere de siste åra 🙂 Jeg liker i allefall å tro det 😀
      Håper du får en strålende dag!
      Stor klem
      PS: Jeg har endelig fått ferdig årets første “juleting”. Skal vise frem når jeg bare får tatt noen bilder. Må vente på dagslys 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg