Da hagler svetten igjen… ;-)

Jepp…da har visst armene fått hvile lenge nok… Hvertfall dukket plutselig den heklenåla opp igjen, i hånden min…PLUTSELIG var den bare der 😉

Så nå har det kommet på plass to gaver til, til julekalenderen. Spreng-heklet i helga, på landet…Midt mellom pilende rotteføtter og hjemmelaget pizza hos mamma…så fikk fingrene svingt seg litt igjen…

Så nå kan du bare begynne å glede deg til julekalender 🙂

Denne gangen et par vesker ..

 

 

Disse kan brukes til hva som helst. Har plass til lommebok og nøkler og andre småting. Eller kan brukes hjemme til å ha ting i.

 

Er du ferdig med julekalenderen din?

Har du begynt med juleforberedelser? Ferdig?

Hva gjør du av håndarbeid om dagen?

 

 


 


 

#håndarbeid #hekling #jul #julekalender #forberedelser
41 kommentarer
    1. Nei må jeg lage noe sånn avanserte greier ? Haha …kreativ som i å spille teater hjemme i stua for meg selv , haha .. ( ja vet det høres kanskje litt tragisk ut ).ja og sånne hemmelige ideer har man ikke mangel på =) Men det var det da jeg er såååå himla treg ;-D Har jo ennå ikke malt ferdig bildet mitt engang …men når det gjelder dikt så er det en favoritt året rundt :o) <33
      Ja så jeg har en kreativ sjel , det bare synes ikke foreløpig , haha .... ;-D

    2. Så koselig sakt da Frodithen <33 Ja jeg , kremt tenkte at dette kan jo gå på ett vis om jeg BARE besøker deg , eller maks 3 andre i løpet av en dag ELLER annen hver dag siden jeg er litt lei hele dette tullet med lap topen ( EN må jeg da klare å besøke i det minste ) . <33
      Men noe PC doktorer , tror jeg ikke hjelper , haha ...Mulig en prest , siden det er tid for begravelse 😮 Den er så gammel vet du også ....så kan jo være bare det :-p
      Ja hulke Pippi , har gjemt seg , hun har ikke tålmodighet til dette , haha .....så nå er det bare hun vanlige Pippien her som faktisk er litt kreativ , tro det eller ei ;)) <33

    3. Det var egentlig en god idé å henge den opp hjemme for små-oppbevaring. I hvert fal den største der! Jeg har en tendens til å la sånne småting ligge å slenge rundt, lommebok, leppestift, solbriller osv. En sånn en er akkurat passe stor for å få orden på slike småting ^^

    4. fjellgeitbundingen: Lurt å være ferdig før desember ja 🙂 Bare kose seg. Smart 🙂 I går begynte jeg på og gjorde ferdig en deilig puse-lue 😀 Høres ut som en fin kalender da,med aktiviteter 🙂 Ha en fin dag 🙂 klem

    5. Hei Frodith, så nydelige vesker. Virkelige staselige med herlig pynt. Skal si nåla fikk svingt seg 🙂 Har kjøpt med kalender i år. Skal få se litt nærmere jul. Også må jeg lage sjokoladekalender med aktiviteter i til guttene. Men uten juleverksted på eldstemann. Kino var fint og valgfri aktiviteter 🙂 Juleforbredelsene er startet. De første pakkene er levert, en pakke sendt i dag og planen er å være ferdig med gavene før 1.desember. Da skal vi bare kose oss og forbrede jula i huset. Sakte. Deilige jula. Jeg strikker på en julegave nå, et sjal og en på artig vindusskrape, jeg har ellers en kofte på pinnene, en selbuvott i str 6 mnd, planer om flere sokker. M.a.o mange grunner til å sitte oppe.

    6. margarites: Jeg er helt enig med deg i dette med skjerf. Jeg bruker ikke det, men jeg har begynt å få litt lyst til å lage det også. Får gi bort 🙂 Jeg tåler INGENTING i halsen jeg 😀 Må ha vidåpen hals 😉 Alt klør også vettu… Jeg har kjøpt noe nytt garn i dag, litt pusete, blir nok et par puseluer til kalenderen 🙂 Stor klem <3

    7. Du tryller med heklenålen du, Frodith 🙂 Jeg har ikke begynt på juleforberedelser enda, men nå er det vel snart på tide. Jeg var på butikken nettopp og kjøpte noe “restegarn” for jeg tenkte kanskje jeg skal strikke et skjerf – selv om jeg ikke bruker så mye av det. De kommer litt vel tett opp i halsen, synes jeg. Men så har jeg så lyst å prøve meg på en del mønster..så da så. Kanskje en av jentene kan bruke det? Ellers så strikker jeg diverse kluter, og garnlageret som helst skulle krympet litt, har økt jevnt og trutt. Gleder meg til julekalenderen din! Da får jeg i hvert fall julestemning. Ellers blir jeg vel ferdig sånn lillejulaften med resten. Klem <3

    8. cathrinehenriksen: DU er verdens søteste da. Kommer inn her på besøk i blogg-leiligheten, selv om jeg ikke ventet deg i det hele tatt, sånn som du sliter med pc om dagen 🙂 Jeg blir veldig glad for å se deg da <3 Ja, du må få en sving på den PC-en før jul. Har du sjekket hos noen sånne pc-doktorer? Det finnes, ikke sikkert de tar så mye penger for å titte på den om du forklarer problemet. Jeg er sikker på du hadde laget noe fint om du hadde lært deg hekling eller strikking. Du er jo litt kreativ sjel tror jeg 🙂 Stor god klem til søte Pippi, ikke hulk 😀 <3

    9. Helge: Ja, her renner det inn døra med reklame omtrent. Alt handler om jul. Og jeg er ikke SÅ glad i jula, men i advent. Altså i desember 🙂 Jeg driver jo stort sett bare med kalenderen jeg, ikke baking og så voldsomt med pynting. Men julegaver er også en viktig ting, og i år skal jeg gi bort bilder har jeg tenkt. Til noen hvertfall 🙂 Nå skal jeg ut å telle hvor mange gaver som gjenstår 🙂 Ha en fin kveld du også Helge 🙂

    10. Blæh …jeg er så frustrert haha , men jammen er det fine saker du hekler ….jeg håper jeg får vært med på julekalenderen i år likevel . Må bare droppe alle andre blogger da 😮 ( hvis ikke ser det mørkt ut ) Men ja har lyst å være med litt , så skal prøve mitt beste 🙂
      Får nok ikke lest alt nå er bare kjapt ( eller tregt om du vil ) innom før jeg klapper igjen denne greia her …. som gir meg anfall 😮 Hjeeelp 😮
      Julekalender , nei vet ikke om det blir i år , og juleforberedelser vil jeg ikke tenke på engang , haha ….Men joda 1 . Desember bør det kanskje ha skjedd en endring her 😛 Vi får se , ja og håndarbeid meg , haha …..nei det går dårlig vet du ;)) Og har ikke hatt ork til noe nesten 😮
      Men det går seg til 🙂
      Og nå ønsker jeg Frodithen thiten thei en flott dag videre , klemmer masse <33

    11. Det var noen små fine vesker man kan ha f.eks mobilen i eller andre ting. Ikke gjort en tøddel enda, enda noen dager igjen til desember. Men jeg kan skjønne at noen har startet, avisa blir det mere opg mere julestoff, reklamen i TV blir mere og mere rettet mot jula og snart blir det kilovis av julegavetips i postkassene. Ha en fin kveld.

    12. miastorp: Hei Mia, jeg blir så glad når jeg hører folk bruker vesker og sånt. Du får vinne en lue i år da 😀 For de har jeg mange av 🙂 Ja, det hørtes jammen lurt ut, med lys i tuppen 🙂 Nå er det BARE mørkt ute hele tida…ikke så moro egentlig… Men snart får vi snø, og da skal vi på fotosafari igjen 🙂 Godklemmmmmer <3

    13. Så gøy å se 🙂 Er nok mange som vil delta i julekalenderen din nå ja. Riktig fine og praktiske. Jeg bruker min hele tiden 🙂 Vet du hva jeg har sett? Heklenål med lys på tuppen! Smart hva? Vel, du får ha en super kveld i grå været <3 Klemmmm

    14. annebe: Ja, der er du flinkere enn meg hvertfall 🙂 Jeg er rydder og vasker ingenting om dagen. Jeg er så utkjørt når jeg kommer hjem klokka 17-18 at jeg vil bare sløve..Og i helga kan jeg gjøre det, men må innrømme at det har blitt litt “lettvint” der også i det siste. Men skal nok få vasket noen gulv før jul. Stort annet blir det ikke 😀 Og kalender. Den er det viktigste, i tillegg til gavekjøp så klart <3 Stor klem <3

    15. Så koselige ting du har laget :)..blir spennende med den kalenderen din..<3
      På spørsmåla dine kan jeg svare nei på alle..haha..men prøver å få rydda litt i skaper og sånt smårot som ligger rundt omkring da...så litt flink er jeg jo:)...Klem<3

    16. Åse Helen: Jepp, her spretter pinnene når jeg blir ivrig nok. Og jeg må henge i nå 😀 Ja, klart du må være med. Blir rebus om morgenen og hvis man gjetter riktig, så er man med i trekning på kvelden. Og jeg har luer og vesker 🙂 Og snart har jeg alle 24 😉 Ha en fin dag da 🙂

    17. fruemmel: Ja, jeg må jo henge i skal jeg bli ferdig til julekalenderen på bloggen her 😀 Ja, da har jammen du litt dårlig tid også 😀 Du får ta tjukt garn og tjukke pinner 😀

    18. natheless: Jepp, julekalender hos meg 🙂 Rute hver dag, fram til 24. Sender ut gaver fortløpende, etter trekning hver kveld 🙂 Må bare gjette på en rebus på morgenen, så er man med 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    19. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Å ja, så koselig at din er i bruk. Jeg har laget en her i år som jeg tenkte kanskje passet til deg også. Fargevalgmessig hvertfall 🙂 Vi får se om du vinner i år 😉 Ha en fin dag Vanja <3 klem <3

    20. Fru Stussli: Ja, jeg gleder meg også 🙂 Når jeg er ferdig med produksjonen, er det på tide og finne på HYSS 🙂 Ja, du satte jo i gang koselig inspirasjons-møte i helga. Tenker nissene fikk bein å gå på da :-D. Håper du blir frisk snart min venn. Ikke noe moro med feber og alt :-/ God bedring da <3 Her er det full fart på jobben 😀 Klemmer godbedringsklemmen OG de andre <3

    21. Du verden så flink du er 🙂 Å heklepennen faktisk bare spratt oppi hånda di 😉 Det er kjærlighet det <3 Veskene ble kjempefine! Er vel et must å følge med på julekalenderen din så jeg kan vinne en sånn 😉
      Jeg har startet med baking, men ellers ikke noe mer enda. Først skal vi feire bursdag til guttungen, og etter det blir det juleforberedelser. Tar det ikke så tungt, vi gjør det vi har lyst til og rekker. En koselig jul får vi alltid 🙂
      Ha en fin dag <3

    22. Jøje meg, så produktiv du er 😀
      Her har jeg tatt frem julepynten vår for å se gjennom alt. Når to husstander har blitt til en, så er det helt sikkert en del som skal kastes…
      For 3 dager siden fant jeg ut at jeg skal strikke julekjoler til de tre jentebarnebarna jeg har og vester til de 2 guttene. Dårlig tid?? Helt klart!! <3

    23. Du er nå superflink Vakre vesker du har laget.
      Julekalender? Ja,her har det blitt sånne tekalendere for voksne som produseres om dagen. Juleforberedelsene her hjemme må vente til desember. Jeg har ikke tid til annet enn å produsere til en julemesse nå. Men jeg tenker, jeg tenker på hvordan jeg vil ha det ja!
      Håndarbeide om dagen? Jeg strikker en enkel grå hals i ullgarn til meg selv. Ha en fin dag!

    24. Åh de fineste veskene!!! Jeg vil vinne dem!!! Gleder meg skikkelig til kalender i år <3
      Jeg er selvfølgelig i gang med juleforberedelser, men langt fra ferdig 🙂
      Nå er jeg akkurat ferdig med barnemusetøfler og åpen for nye håndarbeidsting, men i dag har jeg feber og orker ikke engang håndarbeid. Blir rett i seng når Frøken Stussli har gått til skolen.
      Ha en strålende dag!!
      Mange klemmer uten smitte 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg