Helene Harefrøken….? Eller?

I dag ved jobben satt det plutselig en liten tass på utsiden vinduet mitt. Jobben ligger rett ved en skog, og det så ut som det var et lite vesen som hadde forvillet seg ned til bebyggelsen…

Vi var flere som så denne tassen, men vi var ikke HELT sikre på hva det var…

VAR det en harepus?

Eller bare en veldig stor kanin som hadde stukket av fra et hus?? 😉

Den var STOOOR altså…så vi var ganske sikker på det var en hare.. Og det ser ut som den driver og skifter til vinterpels 🙂

 

Har du greie på harer?

Er dette en hare?

 

 


#dyr #hare #natur
25 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Men denne var veldig stor, og det er ikke kaninene 😀 Vi var veldig usikre alle sammen, mange voksne, men ingen helt sikre 😀

    2. Så søt!! <3 Har ikke peiling på forskjellen med mellom kanin eller hare, men utfra bilder på google ser det faktisk mest ut som en kanin xD Matias hadde kaniner som liten og kaninene hans byttet også til vinterpels x)
      Huff, får håpe den har kommet seg tilbake der den hører hjemme ^^

    3. natheless: Ja, jeg synes også det. Vi GÅR FOR hare 😀 Det var en hel gjeng voksne som ropte og skrek på utsiden av vinduet mitt. Kolleger etc, så her var det lett å få bilde 😀 Løp ut med tøfler på 🙂

    4. miastorp: Jeg leste om hare på nett, og de skifter jo pels, og det gjør ikke kanin. Og denne så ut til å røyte og skifte fælt 😀 Men ikke godt å si 😀 Den var STOOR :-DKlemmmmmmer <3

    5. Min matgale verden: Han heter Kanelogsukker 😀 Jeg skjønner han må mer på blogg, skal han bli noe som fester seg 😀 Tenk grøt du 🙂 Nei, den harefrøkna var heldigvis langt unna mine søte små. Hun så nemlig litt streng ut og jeg vil jo ikke de skulle blitt lorte-feie-slaver heller 😀 Herlig fantasi på deg her på kvelden <3

    6. Hmmm…. Har dere hatt besøk av påskeharen alt? De harene jeg har sett i Sverige er bare ensfarget brune men jeg har aldri fått sett de lenge nok til å studere de nøye. Søt var den i hvert fall 🙂 klemm

    7. Nei så morsomt. Godt du ikke hadde vanilje og pepper og de med deg, tenkt om de hadde stukket ut for å se, og blitt bortrøvet av Helene Harefrøken, som var en gammel forsmådd frøken som lengtet etter barn….og så tok hun vanilje og pepper da vettu, og broren, (jada, jeg HAR glemt hva han het, var det salt og pepper, ?) Men i hvert fall, så måtte de feire jul i skogen, uten julekalender og grøt, for helene Harefrøken var så streng, de måtte bare koste ut lortene hennes hele dagen, men så fikk de sitte på ryggen innimellom da, og det humpet så morsomt , at det nesten var verdt det….men ikke helt, for de lengtet jo hjem til deg…. har du tenkt på det?? Hehe, på tide jeg går i seng nå høres det ut som 😉 klemmer

    8. fjellgeitbundingen: Ja, denne her lå super-redd i gresset. Rørte seg ikke uansett hvor nærme vi kom. Og jeg zoomet litt også da 🙂 for ikke å skremme livet av den 🙂

    9. Hei, så fine bilder. Så tett du kom på den. Ser ut som den skifter pels, og dermed er den kanskje en hare. Kaniner skifter ikke farge 🙂 Men det finnes belgiske kjemper (matkaniner) og de blir enorme. Harer har nok oftest ørene opp, så jeg forstår godt du ble litt i tvil.

    10. annebe: Åå, kos dere med bryllupsdag da 🙂 Fint med litt kos middag for å feire litt 🙂 Ja, det var faktisk noen andre som varslet meg i dag 🙂 om haren 😀 Klemmer godklemmen <3

    11. cuskima: Jeg så på nett, og har sett det før også, men harer har også KJEMPElange ører..Og harer ser litt skumle ut 🙂 mens kaniner er BARE søte 😀 Ja, fiiin <3

    12. Jeg vet ikke helt forskjellen på de..men søt var den,og du fikk jo selvsagt tatt et bilde da..:)
      Nå har vi spist lutefisk, med masse deilig tilbehør..har bryllupsdag i dag..så spiste middag nå på kvelden..med stearinlys og slikt..hehe..Klem<3
      Håper noen andre kan svare på spørsmålet ditt da...

    13. foreignerat50: Vi var mange som tror det var hare, fordi den var så stor. Og harene er jo større enn kaniner liksom 🙂 Søt uansett 😀 Men veldig redd stakkar 🙂

    14. harer har en duskehale……kaniner har lang hale..
      lange ører er også ofte litt mer kaningreier….syns hare ører er litt rundere og ikkje så lange og tynne…anyhu eg er ikkje zoolist
      fin hvertfall 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg