Trekning av kalendergave bak luke nr 4

 

Etter jobb i dag stakk jeg innom posthuset for å få sendt av sted 3 kalendergaver, som allerede har blitt trukket… Det hadde blitt litt utpå ettermiddagen, på posten var det så klart masse folk, og jeg og Oslopadde skulle så klart skynde oss litt før en kafetur sto for døren…

Vi hadde ikke før kommet innenfor døra, trukket kølapp, og  åpnet glidlåsen til sekken med pakkene…før det selvfølgelig var NOEN som fikk sneket seg ut….


Salt var førstemann ut….og Pepper hakk-i-hæl…

Bortover gulvet PILTE de….slik bare rotter kan…

…heldigvis med retning skranken….dit jeg skulle…

 

Det var mye konvolutter,  penger, veiing og greier…Og de postansatte ble nok aldri så lite sjarmert….  😉

 

Men i all  sjarmeringen og klistringen av frimerker…

 

 

….betaling ….


… og veiing….

 

 

…. skjedde det i alt kaoset at også Pepper ble veid… 47 gram…..

 

 

….og nesten satt frimerke på….

Han lo så han skrek…. sa det kilte…  (visste nok  ikke hvor nær ved han var å bli sendt avgårde)…., før han smatt ut av hendene på meg…

 

 

….og ilte mot pakke -luken……I mens hang Salt i brev-luken, med bare rumpa så vidt hengende på utsiden…

 

Jeg fikk tak i hallen på henne…før hun falt nedi…..

 

…og GRABBET tak i Pepper i siste liten…før han forsvant med kalenderpakkene…. 😉

 

….SÅNN…ned i sekken med seg ja….  på hengende håret 😉

 Med en slik oppførsel på de to,  ute blant folk ble det klart for meg hvem som IKKE skullle få trekke vinneren av dagens luke hvertfall… 😉

 

Ja, da er det klart for trekning:

I dag var det også maaaange som svarte igjen, og da blir jeg så glad. Men noen synes det var litt vanskelig ….og det er det innimellom…og plutselig er det bare lett…. det varierer. Det var allikevel over 20 med rett svar, så ingen enkel jobb for den som skal trekke… 

 

Først  dagens  riktige svar:

Denne nissen var så klart:

 

 

Siv Jensen


 Og dette var:

 

….METTE MARIT…i sine yngre dager 🙂

 

Og svarene på disse juleheftene var….

 

 ….jess…

 

Så nå er det klart for  trekke vinneren, og i dag synes jeg Kanelogsukker ærlig og redelig har fortjent en runde ned i lua…. Så da slipper jeg han ned….til alle lappene med deres navn på,  som ligger der og venter….

….og opp kommer han igjen….med den som er vinneren i dag….og det er …… *trommevirvel*

 

Det ble DEG natheless!!!  Koselig at du vant.

Nå kommer det enten en lue eller en veske i posten i en av de nærmeste dagene 🙂 Kan du sende meg adressen i innboksen, for adressen din har jeg ikke.

 

Og til alle som var med i dag:

-Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 5 i morgen tidlig, slik at alle får god tid til å kvesse, klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver som skal deles ut, faktisk 19 igjen hvis jeg ikke har telt feil… Så ikke gi deg!!

 

God natt så lenge <3

 

 

#kalender #julekalender #adventskalender #vinner #premie
30 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, og heldigvis har jeg en venninne som synes det er HEEELT greit også, så vi får litt fine bilder med meg på også 😀

    2. Hahaha! De der altså xD Digger uttrykkene på de ansatte på det ene bildet der xD Du er tøff som tar frem dyrene (eller de piler jo selvfølgelig) og fotograferer de sånn med masse folk rundt! Jeg er en skikkelig pyse når det kommer til å ta bilder med publikum tilstede, uansett om det er en kaffekopp jeg tar bilde av eller om det hadde vært disse dyrene 🙂 Det blir morsomt blogginnhold til oss i hvert fall! Stor tommel opp <3
      Greit å få vite hva slags tegneserier det var også, jeg har jo faktisk lest alle de der, men Blondie og Fiinbeck & Fia har jeg ikke lest siden jeg var liten og sov over hos oldemor. Tror de pleide (pleier?) å være i hjemmet 🙂

    3. He he.. Nei, litt kjipt om jeg skulle se på noen andre, og så har de svart feil :O Tihi.. Da vil jeg heller svare feil på egenhånd 😉 Slik som i dag, jeg er ikke hundre prosent sikkert på nr. 2, bare ganske sikker, så det blir spennende 😀 Men i går kunne jeg liksom bare et blad, og da blei det mye å gjette på- da ladet jeg heller opp til i dag 😉

    4. Elin Slåen: Så bra 🙂 Nei, juksing lønner seg ikke. Men jeg kan ikke sjekke de, hvis jeg sender ut svar OM folk gjør det 😀 Og jeg tenker at det er da ikke så nøye heller, for det er moro å sende ut svarene,og ha litt kontakt med folk i løpet av dagen, i stedt for å vente helt til kvelden, og helt tyst herfra… 😀 Har mye annet å gjøre på kvelden også jeg.. Så..dette er jo bare for gøy, men jeg er som deg at når jeg SELV gjetter, så vil jeg gjøre det SELV, uten juks 😉 Og når folk skriver forskjellig, så er det liksom greit, ikke lett å vite hvem som har rett liksom 😉

    5. Jeg ser ikke på de andre- da føler jeg at jeg jukser liksom 😛 Men det hender jeg googler litt, men det er jaggu ikke alltid like lett det heller 😛 He he.. Men gøy er det for det om 😀

    6. Min matgale verden: Ja, de smilte og lo av alt oppstyret på postkontoret 😀 Moro!! Veldig greit å ha fri søndag ja 🙂 Nå kommer luken om en straks 🙂 Og jeg fyker ut i verden…Stor klem ti deg på fredagen VÅR :-)<3

    7. Haha, for et drama på postkontoret:) Og så fin du var i alvekjolen 🙂 De er virkelig noen friskuser, de der bergensrottene 🙂 I dag rekker jeg muligens kalenderen din før jeg drar, ingen tidligtrening og gooood tid 🙂 Skulle egentlig ha fri i dag, men da jeg fikk valget om å jobbe i dag, og ha fri på søndag, var det ganske enkelt 🙂 Ha en herlig dag. freeeeeeedag! klemmer

    8. foreignerat50: Ja, det ble litt gøy på postkontoret 😀 Du så hvor blide og smilende de ble der 😀 Er fint eventyr klart snart nå 😀

    9. margarites: He-he..flere som rotet litt med heftene, ikke så rart det :.-) Det går litt hurra meg rundt for noen og enhver om dagen 😀 SÅNN er desember hver gang synes jeg 😉 Ja, da sees vi i morgen, nå er det snart natt her også 🙂 Klemmer nattaklemmer <3

    10. Elin Slåen: He-he, ja det var noen som hadde noen småfeil i dag, og noen som ikke klarte og SA det 🙂 helt greit det. Må jo ha NOEN vanskelige også 🙂 Bra du er klar i morgen 🙂 Tror du klarer den 😉

    11. Her ser jeg at det gikk litt fort i morges, ja. Jeg som hadde verdens beste tid endte opp med å fly til jobb. Jeg rakk ikke spise frokost hjemme – koste meg for lenge med avis og tekopp. Så da tok jeg litt musli i en boks og yoghurt, bare at den glemte jeg hjemme oppdaget jeg når jeg kom på jobb. Ja ja man overlever uten vanlig frokost i noen timer, så det ble noen spiseskjeer med musli og melk. Og så oppdaget jeg nå at jeg hadde feilt svar i dag også; Snøfte Smidt…hvor kom det fra liksom. Aller kan jo se at det var Knoll og Tott som var siste julehefte. Skal skjerpe meg i morgen..jeg lover. nå er det god natt herfra. Klemmer <3

    12. Gratulerer til vinneren 😀
      I dag hopper jeg over, fordi jeg kun kunne det ene bladet- Knoll og Tott! Ha ha.. Jeg kom etterhvert på at det var et blad som het Blondie, men kunne ikke vite sikkert. Og det første, Billy, kunne jeg egentlig, men navnet sto helt stille, så stille at jeg nesten trudde at jeg egentlig ikke kunne det likevel 😛
      Men jeg er klar i morgen- i håp om at jeg kan svare på alt 😀

    13. Fru Stussli: Ja, natheless ble kjempeglad, hadde visst ikke vinnerlykke til vanlig 🙂 Så da er det ekstra gøy 🙂 Nå er det snart på hodet her også 🙂 Stor klem til Lille stusslifruen <3 😀

    14. natheless: Så moro at du ble så glad 🙂 Ja, da er det pakket og klart for en ny utsending her snart 🙂 Skal sende den i morgen 🙂

    15. Mitt liv som restehaug: Nei, ingen elever som vet adressen. Jeg liker å ha NOE anonymitet, på den måten at MITT navn ikke er på bloggen. Ingen kan Google meg og finne meg. Og det er noe med at jeg ikke vil ha elever og foreldre inne på bloggen her. Dette er mitt privatliv på mange måter, og jeg er liksom en “profesjonell” der ute. Liker å skille det 🙂 Jeg vet jo at noen kan FINNE meg plutselig likevel, men gir ikke ut adressen sånn uten vider likevel. Jeg skriver ikke SÅ privat, så hadde sikkert gått bra, men føler at jeg mest komfortabel sånn som det er nå 🙂 Ja, det mangler noen altså… Karri også.. 😀 GØY at minstemann synes det er moro da 😀

    16. leser elevene dine bloggen din? de må jo synes det er kjempegøy med en sånn uvoksen voksen som deg 😉 og alle de rampete musene du driver og drar rundt på. minstemannen min er 9 år, og han synes i hvertfall at du har en fin julekalender med de innspillene der 😉 men vi fant ut at du mangler et par stykker: nemlig garam masala og femkrydderblanding…? 🙂

    17. Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuusen takk.Jeg ble så forfjamset over å se at jeg hadde vunnet, at jeg oppførte meg visst som en av dine herlig rotter. En melding ble sendt i helt feil retning før jeg skjønte hvordan denne meldingstjenesten her på blogg.no fungerte. Men kan man ikke le av sine egne dumheter, så har man jo et problem. Jeg regner med at hun som fikk meldingen ler hele kvelden av den!!!! 🙂 Kjempegøy å vinne, for det pleier ikke jeg å gjøre. Nå må jeg løpe til postkassen hver dag for å sjekke! Hei og hå over skog og land reiser min pakke snart altså.Gleder meg!

    18. lulltove: Ja, ikke sant 😀 se de postansatte 😀 De lo skikkelig godt der vi herjet rundt inne på posthuset 😀 Ha-ha Og det er jo så gøy. Herlig med en venninne som tar seg minst like lite høytidelig som meg 😀

    19. Åhhh, nå skjønner jeg! De samboerne dine drar deg utenfor komfortsonen stadig vekk 😉 Det er bare å takke vår herre for alle utfordrende relasjoner, det er de vi vokser på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg