Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 7- Kom inn, bli med ;-)

Da jeg våknet i dag, lå først alle helt utslått utpå sofaen her…. Helt gåene etter dagen med Ladyaugust i går…

Jeg er SIKKER på at det må ha vært noe oppi den Hylleblomst-saften… Kanskje det ikke er MENT for rotter? For selv jeg og Ladyen ble jo ganske så fnisete av den. Men det VAR bare saft.

Vel…med denne gjengen liggende flate her…. så jeg for meg at jeg KANSKJE skulle få en dag PÅ LANDET i fred…Men her skulle jeg knapt tenke tanken “på landet”, og langt mindre mumle det litt for meg selv…før det var 4 stykker som våknet noe VELDIG her….

…og pilte mot utgangsdøra…

 

…i full fart… løp forbi hverandre og gjorde seg klar til å angripe…

…og med litt samarbeid går alt bra… for PÅ LANDET skulle de…

Kanelogsukker har nemlig sladret…. For han har vært med før…Og fortalt om hvor flott det er…

…mulig han rosemaler litt…men turen på prestegården var jo minneverdig den…Julemarked og alt…Så I DAG får visst alle bli med..

Så da legger jeg bare ut kalender- oppgaver til DEG og de andre så lenge…så drar vi…

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de fire små oppgavene under her. Jeg øker nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 Ok, da kjører vi i gang:

 

 

 

HVA STÅR DET UNDER HER? ( Noen vokaler er blitt borte… Julesanger…)

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av syvende kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er 17 hjemmelagede kalendergaver som ligger her og venter på deg….

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei!  Så drar jeg på landet i mens 😉

  Lykke til <3

 

 

#kalender #julekalender #adventskalender #oppgaver #nøtter
72 kommentarer
    1. Nei, nei, nei! Jeg rakk ikke innom før fristen. Har sittet å jobbet med siste eksamen i dag sammen med resten av gruppa på skolen. Og nå er jeg ENDELIG ferdig 😀 Hurra, juleferie <3 Nå skal jeg ikke gå glipp av en eneste luke til hos deg ^^
      Men jeg svarer som alltid da, her er mine svar :
      1. Kurt Nilsen
      2. Carl I. Hagen
      3. "Når nettene blir lange"
      4. "På låven sitter nissen"
      Klem <3

    2. lulltove: I dag rakk du det 😀 Det var bra 🙂 Jeg har vært på landet og kost meg 🙂 Og nå er det EN full-rulle -uke til, og så er det LITT mer ro siste ukene 🙂 Klem til deg <3

    3. cuskima: Næmmen, nå holdt jeg på å misse denne kommentaren.. Mne nå så jeg 🙂 SÅ moro med Fendi da 🙂 De er jo veldig forskjellige personligheter disse 🙂 Turen var kjempekos, og hatt det fint med mamma. Takk for svar, ha en herlig kveld og klemmer i bøttevis <3

    4. Kristin: Så kos du er med igjen 🙂 Ja, det driver med mye rart 🙂 Og det er mange dager igjen, og nå skal litt av hvert skje framover. Vi skal ha julekonsert, og det er jo Lucia denne uka… Hm… stakkar meg 😀 Takk for svarene 🙂 Håper dagen din har vært fin 🙂 klemmer <3

    5. Hi-hi, gøy å lese om “dyrenes” sprell 🙂 Bra de kom seg på landet 🙂
      Svarene mine i dag er:
      1. Kurt Nilsen
      2. Karl I. Hagen
      3. “Når nettene blir lange” og “På låven sitter nissen”
      God søndagskveld videre 😀
      Klemmer <3

    6. Åse Helen: Så bra du er bedre 🙂 Glad støvet virket 🙂 Og det med nøttene, jeg har litt slingringsmonn for sånt 🙂 Du hadde gått gjennom likevel. Visst det er HELT feil sang, DA blir jeg streng 😀 og slipper ikke gjennom ha-ha Du synes du ser meg veldig streng, gjør du ikke? 😉 Klemmer til deg <3

    7. Jeg ser jeg har skrevet når natten blir lang men det er jo feil. Får skylde på autokorektur på mobilen 😉 riktig svar er når nettene blir lange.
      Ja jeg er litt bedre i dag så jeg tror tryllestøvet ditt virket 🙂 i morgen blir det nok jobb på meg 🙂
      Kose deg masse i kveld 🙂 nisseklemmer fra Sandefjord

    8. Elin: Så gøy at dere tar de sammen, som avslutning på juleverkstedet 🙂 Koselig 🙂 Jeg noterer svarene deres og så krysser vi fingrene for at rottene tar seg av saken 😉

    9. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Hei-hei, nei ikke lett på sånne fjell-steder. Man blir bare irritert om man prøver nesten… Men nå er du her, og med svar og greier 🙂 Så bra du fremdeles synes det er moro 😀 Jeg blir jo inspirert av alle som koser seg med kalenderen 🙂

    10. Elin Slåen: Jeg er ikke nøye på skrivemåter altså, jeg har slingring i mange varianter, men de må ha LITT riktig i seg liksom. Hvis det er HELT feil sant liksom…DA blir det noe annet … 😉

    11. Vi har hatt juleverksted i dag og avslutter med julekalender ala Frodith 😉
      Her er våre svar:
      Kurt Nilsen (han har sunget i bakgrunnen gjennom hele juleverkstedet!)
      Carl Ivar Hagen
      Når nettene blir lange
      På låven sitter nissen

    12. Hei på deg..)
      Nissen er nok Kurt Nilsen.
      Jeg tror det er Carl i Hagen, men ikke helt trygg på den.
      Sangene er enklere.
      Når nettene bli lange og kulden setter inn.
      På låven sitter nissen med sin julegrøt.
      Dette er virkelig gøy..)
      Jeg har dårlig kontakt oppe på fjellet, så må ta det når en er på plass hjemme igjen.:) Glad jeg rakk det.:)

    13. Jeg trur heller ikke hu er slitsom 😉
      Ja, sjanser må man ta- men siden jeg måtte tilbake å sjekke kommentaren min, fordi jeg ikke huset hva jeg hadde skrevet i forholdt il hva du svarte på (glemsk, ja), så fant jeg en stavefeil :O Krise! Det er jo forskjell på en låve og det å love noen 😛 Ha ha..

    14. Therese Bråthen: Ja, nå må du bli frisk 🙂 Her har jeg kost meg, nå snart hjemme igjen 🙂 Takk for svar, sees i kveld 🙂 klem og ha en fin ettermiddag <3

    15. cathrinehenriksen: Så koselig du kommer i dag også <3 Her har vi hatt en koselig tur, Alle som en. I går var det superkoselig, med Ladyen 🙂 og i dag med mamma. Takk for svar Cathrine, sees ved trekkingen i kveld kanskje. Eller du sover kanskje du 😉 klemmer i vei <3

    16. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Hei Anita 🙂 Der var du ja 🙂 Turen har vært fin, og nå er vi på vei hjem 🙂 Takk for svar <3 klem

    17. Fineste Kurt 🙂
      Karl i ( Barne)Hagen
      Når nettene blir lange
      På låven sitter nissen
      ha en superduper tur på landet :D:D Her koser vi oss med litt kaldt og peis…..i dag avr vi i hagen til min bror..OMGAWD Fendi to helt av løp rundt som en liten tulling….og var helt superglad for GRESS-du vet vi har bare fortau utenfor her og veldig lite gress…..og det var så stas. Så er det frøken nudist med klær på og ikkje så glad for gress, hun holdt deg rundt bena mine etter tisserunde og litt snusing.
      Ble godt for dem dette -nå ligger de helt strak HAHAHA
      klemmetingene <3

    18. Elin Slåen:Nei, hun er ikke slisom, men de blir så fryktelig gira 😀 Helt utkjørte etterpå.. men det varer ikke lenge.. Her må man bare ta noen sjanser innimellom, kan jo være rett. Håper dagen har vært god 🙂 Sees i kveld 😉

    19. ladyaugust: Jeg vekket fuglene faktisk 😉 He-he, neida, sov litt utpå i dag. Kl 8.30. Så har jeg vært hos mamma så klart 😉 puslet sammen juletre, og spist kake.. i dag også.. hm.. null hylleblomstsaft 😀 Du har vel fått bakt masse kaker, er det noen igjen? 😀 Takk for svar <3 Klemmersøsklemmen

    20. Oslopadde: God ettermiddag. Ferdig på julebesøk her 🙂 Deilig med late søndager, og litt pynting da. Vi har hentet opp juletreet hos mamma. Fra esken sin 😉 Takk for svar, ha en paddefin kveld 🙂 Klemmer paddeflat <3

    21. Ja ha ,da snakker vi struktur ,full kontroll og ”tima og tilrettelagt” 😀 Her er intet overlatt tilfeldigheter ,å det kommer ikke som en overraskelse da Frodith -Du er dronninga av Julehule quizzes <3

    22. 1) Kurt Nilsen
      2) Karl i Hagen
      3) Når nettene blir lange
      4) På låven sitter nissen 🙂
      Kos deg kjempe masse på landet idag, her skal jeg gjøre alt for å blir frisk. Drar jo til mamma på Torsdag å da har jeg ikke tid til sykdom nå 🙂 Ha en kjempe fin søndag videre <3

    23. Hei og hopp 😀 Ble en tur innom i dag også , ja å hører Kanelogsukker har fikset det slik at du blir nødt til å ta med deg HELE krydder gjengen på landet , hihi ;)) Ja men tror de trenger en tur dit etter gårsdagen jeg 😀 Koselig at du var å møte blogg søsteren din da <33 :)) Bra du tar deg tid til litt kos i julestria også 🙂
      Her kommer svarene :
      1 . Kurt Nilsen
      2 . Carl Ivar Hagen
      3 . Når nettene blir lange
      4 . På loven sitter nissen
      Så ønsker jeg deg en fortreffelig , rolig og fin andre søndag i advent i dag ;)) <33 Klemmer fra Pippi i julestemning ;)) <33

    24. God tur på landet heile gjengen 🙂
      I dag har vi 1, Kurt Nilsen, 2. Carl Ivar Hagen, 3. Når nettene blir lange, 4. På låven sitter nissen

    25. Oi. er Lady’en så slitsom å være sammen med :O he he.. Tipper også det var den saften altså- hvem som helst kan bli slått ut av den! 😛 Ohh, jeg kjenner jeg lager grimasjer bare ved tanken på den smaken… Ha ha…
      Oi, i dag var det vanskelig, men etter å ha vridd hjernen ca. 100 ganger, googlet litt politikere sånn ca. like mange ganger, fant jeg endelig en som kunne ligne, så da tar jeg sjansen på å bli med i dag også 😉
      1. Kurt Nilsen (jeg ELSKER Kurt Nilsen!!). 2. Karl I. Hagen (jeg trur det må være han). 3. Når nettene blir lange. 4. På loven sitter nissen.
      Kos dere på landet 😀

    26. 1. Kurt nilsen er vel nissen denne gangen.
      2. Karl I. Hagen. Var usikker på denne, så måtte gå gjennom en del bilder på gooogle for å finne likheter. Politikere er ikke noe jeg har mye peiling på desverre.
      3. Når nettene blir lange
      4. På låven sitter nissen.

    27. Mornings søs, her våkna jeg føre fugla og nå først er jeg klar til å sette deig og rydde og alt liksom, eller snart 😀 God tur på landet <3 I dag tipper jeg 1: Kurt Nilsen, 2: Karl I Hagen og 3: Når nettene blir lange og På låven sitter nissen 😀 Goofklæmme <3

    28. natheless: Så koselig 🙂 Jeg kommer til deg også i kveld en tur, når jeg er ferdig på landet 🙂 Håper du får en fin dag 🙂 Takk for svar 🙂

    29. Goooood morgen 🙂 Har kommet meg ut av dyna og spist frokost 🙂 Men før jeg fortsetter dagen med pynting av hus og dess like, tenkte jeg jeg skulle prøve meg på kalendernøttene dine 🙂
      Jeg tror nissen i dag er Kurt Nilsen, og at politikeren er Carl I. Hagen. I hjertet har du skrevet ”Når nettene blir lange” og ”På låven sitter nissen”. Sånn, der har du mine svar.
      Håper du klarer å holde styr på alle 4 der på landet, det er ofte at sånne små går litt i spinn når de er på nye steder. Og Pepper…. – vel – han er jo litt å holde styr på? Nydlingen 🙂 Hils dem alle, uansett 🙂 Adventsklem 🙂

    30. Kos dere masse alle sammen.
      Svar får du i dag også.
      1, Kurt Nilsen
      2. Karl I. Hagen
      3. Når nettene blir lange
      4. På låven sitter nissen
      Ha en fin dag!

    31. Ja er her til tider!:)
      Benytter meg når når resten av gjengen ennå sover!:) haha
      Live i bergen er ikke alltid like lett!! Hahaha
      Hahaha pass på mammas krystall!! 🙂

    32. Moving On: Hei, der var du ja 🙂 Kos at du er med igjen 🙂 Ja, de liker seg på lanndet 😀 bare ikke katten 😉 men mammas krystall kan de like 😀

    33. margarites: Bare å bli med om igjen, moro det 🙂 Det er helt grått ute i dag, men skal nok få litt lys i verden likevel. Jeg skal spille othello med mams, og kose meg, så får rottene passe mammas krystall 😉 Ha en koselig innedag 🙂 Stor klem <3

    34. Da blir hele gjengen med på landet, de hørtes bra ut!!:)
      Kos dere mye og lykke til med og holde kontrollen på den livlige gjengen!!:)
      1-kurt Nilsen
      2karl I Hagen
      3- når nettene blir lange og på låven sitter nissen!:)

    35. Fru Stussli: *rotter kroer seg* Mmmm, godt å bli klappet på. Så herlig, Stussli- gjengen er med og gjetter <3 Jeg er på toget, til landet. Mørkt og grått ute. Men fint inne hos mams tenker jeg. Nå har jeg en uke med full rulle, og så er det rooolig noen uker 😉 Stor klem til verdens beste Stussli og Bente <3

    36. Min matgale verden: De er med.. alle som en.. 🙂 Er så vidt plass til MEG 😉 Takk for svarene, du har vel fri i dag 😀 og skal kose deg? 🙂 Nå er det en uke med full rulle, og så blir det rooolig etterpå. Men skal jobbe altså, også i romjula 😛 Gode klemmer til deg kjersti <3

    37. Åse Helen: Takk for svarene, håper formen er bedre 🙂 Sender over litt bli-frisk-støv 🙂 og en diger klem 🙂 <3 Ha en fin-fin søndag <3

    38. Så koselig med en dag på landet! Håper de rottene ikke finner på for mange fantestreker, men at dere får kost dere alle sammen. Selv om jeg har vunnet nå så må jeg gjette videre, for adventskalender er gøy! Mine svar er 1. Nissen er Kurt Nilsen 2.Den unge politikeren er Carl I. Hagen, og julesangene er 3 Når nettene blir lange og På låven sitter nissen.
      I dag blir det sein frokost her, og tror det blir en innedag, for det lyner og tordner, og alt regnet gir langt fra julestemning. Derfor må den lages her inne. Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    39. fjellgeitbundingen: Jepp, fin dag ned søsteren min, og med Lady august. Takk for de svarene du hadde, du har MAANGE muligheter igjen. Skapet fullt av premier fremdeles 🙂 Ha en fin dag <3

    40. Tittei!
      *klappe litt på rottene*
      Her er svarene fra Stusslifolket
      1) Kurt Nilsen
      2) Carl I Hagen
      3) Når nettene blir lange
      På låven sitter nissen
      Haha svarene er avgitt 😀
      Adventsklemmer til verdens fineste frodith <3

    41. foreignerat50: Ja, da er vi på vei på landet, med tog.. byr på rare situasjoner 😀 Takk for svar joy, moro at du er med 🙂 Krysser fingrene 🙂 klem <3

    42. vaniljeogpepper: Ha-ha, ikke akkurat prinsipp, men greit å ha faste åpningstider 😀 Stenger kl 22 fast også 😉 Jepp, da er jeg på vei på landet, med sekken full 😉 I går traff jeg ladyen, var kjempekos som vanlig 🙂 Ha en fin dag Vaniljeogpepper <3 klem

    43. Hei og god morgen :))
      1.Kurt Nilsen
      2.Carl.Ivar Hagen.
      3.Når nettene blir lange (selv om jeg var fristet til å skrive ,’når nøttene blir lange’ ,hehe;))
      4.På låven sitter nissen.
      Du ,er det tilfeldig eller er det prinsipp å skulle poste innlegget akkurat kl 07:00 ??

    44. God tur på landet – du bør ha en stor sekk når alle de der skal være med. Kle dem godt slik at de ikke blir syke – og smitter deg. Dagens lille hjernetrim har jeg svarene på 1. Kurt Nilsen 2. Carl I. Hagen 3. Når nettene blir lange 4. På låven sitter nissen. Ha en fin dag.

    45. Kjenner igjen nissen som Kurt Nilsen, men den yngre utgaven vet jeg ikke, Når nettene blir lange og på låven sitter nissen står i hjertet.,Snufs, så i dag blir det ingen premie på meg, men så er det kanskje noen andre som er heldige…Hørtest ut som du hadde en super dag i går med Lady August og søsteren 🙂

    46. God morgen:-)
      Her kommer mine svar:
      1. Kurt Nilsen
      2. Karl I. Hagen
      3. Når natten blir lang
      4. På låven sitter nissen
      Kos deg masse på landet i dag 🙂 klem på kinn

    47. God morgen. Klart du må ha gjengen med på landet! Selv om de sikkert var sliten etter gårsdagen ja, som så veldig koselig ut, jeg ble rent misunnelig. I dag er det bergensernisse, og det passer jo bra siden Margarites vant i går, Kurt Nilsen ja, og så må det vel være Carl I. Hagen vel….og når nettene blir lange …ja da er det jul da, og på låven sitter nissen….men ikke i min låve, for det skjer det ikke mye gitt, bare en litt småforkjølet venninne ,med veldig HØY lyd:) Kos deg på landet. klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg