Trekning av kalendergave bak luke nr 13

 

Etter litt sykdom i går…fikk jeg dratt de fire opp til et lite Lucia -tog som du husker fra i dag tidlig? 🙂

Men etter å ha marsjet og sunget av full hals en liten stund…var det bare marsj i seng for tre av dem…for halsene var nok ikke så klokkerene som du har innbilt deg.. I løpet av natta hadde  sykdomsbildet endret seg noe…Salt var nemlig blitt syk i stedet for, og Pepper hadde kviknet til litt…

 

Så da var det tid for litt alene-tid for meg og han… Jeg må jo få litt bånd til hver og en av disse rakkerne, så det passer fint det å få dem med EN og EN på tur.. Og i dag skulle julekort sendes.

 

Og sånt er det fint å få litt hjelp med…

 

…selv om det KAN være lett å sette seg fast…Spesielt når postkassen er så rød og fin og man EGENTLIG ønsker å flytte rett inn der….

 

Men avgårde bar det til trikken…. Og der var det en som ville opp umiddelbart…

 

….selv om han sloknet i et hjørne der, så fort han var innenfor dørene på trikken…. Sykdommen hang kanskje ennå litt i..

 

På shoppingsenteret var imidlertid ALT om sykdom glemt…For etter kort tid fikk vi høre noen toner som hørtes mistenkelig kjent…Og da var ikke Pepper sen om å be opp av sekken.Han jobbet febrilsk for å få opp knuten på snøringen på sekken….han klemte snuten og halsen gjennom det lille hullet i åpningen, og prøvde å presse den tjukke rumpa si gjennom  der og opp også..Men jeg måtte hjelpe til litt, løsnet litt på knuten og VIPS var han ute…

.For der var jo et EKTE Lucia-tog… Kan du tenke deg hvor heldige vi var…Og vi FORFULGTE dem jo…så klart… 😉

Gjennom senteret….

 

…til de ikke sang særlig pent mer…. 😉

Etter å ha kjøpt masse gaver, dro vi hjem. Og siden de andre ligger strødd her fremdeles… blir det liksom Peppers dag dette da… Det er han som får trekke vinneren av kalendergaven  også 😉

 

Men før vi kan trekke her er svarene:

 

Radarpar-nissene i dag var så klart:

 

Bård og Vegar Ylvisåker…eller Ylvis…eller Ylvisbrødrene…Jeg godtar det meste her 😉

 

 

Og denne Julekalenderen var i mine øyne: Jul i Blåfjell 😀

Jeg har forstått i løpet av dagen at det IKKE er den første, men folk klarte å svare riktig uansett 😉

 

 Og denne filmen het : Hjemme alene ELLER Home Alone, greit med begge 😉

 

Ja, siden det er litt frafall her om dagen….når det gjelder Julekalender- verter altså…så er det bare EN å velge i når det gjelder trekkingen…

Og det er  Pepper som sagt…

Så nå sender jeg Pepper i vei  ned til alle lappene… Og kanskje DU er den lappen som utmerker seg i dag??? At din lapp ligger der og blinker og prøver å få Peppers oppmerksomhet?? Ja, vi får se….for nå er han i gang….

Han åler seg vei ned der…hvor alle de fine lappene ligger…Og han ser ut til  å ha funnet en kjempefin en….for jeg hører han hyler…JESS!! Og opp kommer han blid som bare en rotte kan være, og overleverer meg lappen… 

Og på den  står det skrevet dagens vinner….som er…..

*trommevirvel*

 

Lisbeth!! Det ble deg 🙂 Ikke rart at Pepper ble glad. Du har jo en artsfrende der nede hos deg. og du skrøt jo så av Lucia-toget vårt. Klart han var fornøyd når han så hva han hadde trukket 😀 Ja, i dag ble det din tur. Og nå sender jeg en gave i posten over helgen 🙂

 

Og til alle som var med i dag:

-Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 14 i morgen tidlig. Klokken  7 åpner dørene, som vanlig, og det er klart for nye nøtter. Jeg har MAAAANGE hjemmelagede kalender-gaver som skal deles ut, faktisk 10 igjen, tror jeg… …  Luer og vesker. Så ikke gi deg!! I morgen er det kanskje DIN tur 🙂

 God natt så lenge <3

 

 

#julekalender #adventskalender #gaver #premier #oppgaver #julenøtter
22 kommentarer

Siste innlegg