Trekning av kalendergave bak luke nr 14

 

 Etter å ha vært busy-bees inne på shoppingsenteret i dag, sammen med de andre summende, og buzzzende julenhandlende… fortjente vi en liten pust i bakken..  

…og hva er da bedre enn å ta seg en liten jule-tallerken på kafè?

Vel, denne tallerkenen smaker bare papir, så ingen av oss spiste av den…

 

 

…men vi fikk en følelse av hvordan årets julebord ville arte seg… Vi fikk prøvd bord-manerene til NOEN av flokken vår…Og det ble øvd på å ikke sitte PÅ tallerkenen, men faktisk bak…Og siden vi skal på julebord, og de har ønsket fin-stas på når det skal skje… så er dette en viktig ting…Ingen brun saus på galla-kjolen liksom…

Etter julematen…eller øvelsen på julebordet…

 

…gikk vi på konsert…Og hørte de vakreste julesanger strømme ut av pianoet…Og selv om ikke damen sang en tone…så kjente disse to igjen melodiene ja…Og de satte i gang….”GLAAAADE JUUUUUL!!”..

Jeg så meg febrilsk til alle kanter…en smule flau…og håpet at ingen andre enn meg hadde hørt dem…Det var PENT nok liksom…men det er noe med et par “mus” som ødelegger den gode jule-stemningen for folk i julestresset… Men det så ikke ut til at noen tok notis av dem…

Og plutselig ble det stille som i graven…fra de to…Og jeg så panikken stige i øynene på dem… De hadde plutselig fått PREMIERE -nerver…De KOM PÅ  den forestående konserten med full brakke,  som er til uka…

Etter å ha øvd litt på julebord og vært på konsert, og fått litt premiere-nerver…gikk vi hjem…

 

Og nå har det vært Pepper som har fått trekke hver dag nesten, og Salt før det igjen, så Vaniljeogpepper var skikkelig snurp i munnen her igjen…ENDA hun fikk være Lucia-jente i går….OG skal synge solo i blanda- koret… Hm…jeg blir aldri helt klok på den jenta…. 😉

MEEEEN…hun skal få trekke vinneren…jeg lot meg overtale.. 😉

 

Men før vi kan trekke her er svarene:

Denne nissen var så klart…

 

 

Mr. Bean ELLER Rowan Atkinson…. Her har jeg godtatt begge svar.

 

Og kakeslagene var jo : Sirupsnipper, sandkaker, Pepperkaker og Berlinerkranser

 

 

De to dyrene var så klart : Reinsdyr og rotter

 

Og det er jo rimelig mye snakk om ROTTER på denne julekalenderen også, og nå er det klart for Sjefs-rotta, Vaniljeogpepper. Hun har fått rullet ut snuten og er helt klar for litt trekking av lapper… De andre sitter spent og ser, og da slipper jeg bare den lille rosa krabaten til ned mot lappene… 😉

 

Og nedi der er det mange lapper…og det er ikke lett å finne ut HVILKEN hun skal ta….Men DER fikk hun tak i en… Og kommer romsterende opp igjen…Og har med seg en god sammenbrettet lapp… og på den står det….vent nå litt til jeg har fått brettet ut….på den står det…..

*trommehvirvel*….

Cathrinehenriksen.blogg.no eller PIPPI blant kjente 😉 Hurra!! I dag var det deg, og du har jammen stått på også, ikke mange lukene du har misset. Og i dag var du heldig. Og nå skal jeg sende deg en liten ting vettu 🙂 Sender i morgen <3 Håper du vil kose deg med kalendergaven <3

 

 

Og til alle som var med i dag:

-Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 15 i morgen tidlig. Klokken  7 åpner dørene, som vanlig, og det er klart for nye nøtter. Jeg har MAAAANGE hjemmelagede kalender-gaver som skal deles ut, faktisk 9 igjen, tror jeg… …  Luer og vesker. Så ikke gi deg!! I morgen er det kanskje DIN tur 🙂

 God natt så lenge <3

 

 

#kalender #julekalender #adventskalender #gaver #premie
16 kommentarer

Siste innlegg