Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 15- Kom inn, bli med ;-)

I går etter at vi hadde øvd litt på julebord og sånt. på Storo Shoppingsenter…..

…ble Salt ganske klar over at hun er BITTELITT rund over rumpa…Jeg synes nå det er bare fint at hun har litt former…Men hun ble nå veldig selvbevisst… Og ble klar over at skulle hun komme inn i julebords-kjolen… OG ta seg bra ut…. i tillegg til å få plass til noe mat…vel….da var det kanskje på tide å forberede seg litt…

….så da DURTE Salt og Pepper  opp mot SATS… Vraltet avgårde begge to… HELT målbevisste…Var ingen tvil om hvor de skulle liksom..

 

De satt ved et lite bord på utsiden der…Ikke HELT sikre ennå… Det er jo både dyrt og krever at man faktisk bruker medlemskapet sitt…. Diskusjonen gikk..

 

Pepper er jo mest opptatt av å få på seg en six-pack…og noen LITT større biceps og triceps og alt det der…. Mens Salt er KUN interessert i å komme seg inn i julebords-kjolen som hun selvfølgelig har kjøpt LITT for liten…

 

Da de fikk øye på hun i skranken, med nisselue, var de likevel ikke i tvil….. Det MÅTTE bli medlemskap her ja 😉

 

Så….da pilte de i vei da…og med et lite BYKS var de på plass på benken…..og det var bare å vente på å bli ekspedert…og at andre der skulle bli ferdige…

 

Så etter litt venting var det klart for innmelding.. og de ble så klart ekspedert av nisse-jenta…til alt hell… Så nå lover det godt for både six-packen til Pepper og for julebordskjolen til Salt…

Men mens disse går og trener kan jo DU løse noen julenøtter i mens…Så du får blitt med på kveldens kalender-gave -trekning i Frodiths Julekalender 😉

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de  små oppgavene under her. Jeg øker nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 Ok, da er det klart for dagens oppgaver:

 

 

 

 

 

 

 

 

 Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av femtende kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er 9 hjemmelagede kalendergaver som ligger her og venter på deg….

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å gjette i vei..

Og ha en fin dag så lenge <3 Nå går jeg på jobb så lenge 😉

 

 

#adventskalender #julekalender #gaver #premier #hjemmelaget #julenøtter
71 kommentarer
    1. Gunnipi: Ja, tror du ikke det blir et skjønt syn?? Med to rotter på senteret? Spørs om de får bruke alle treningsapparatene ;-D Takk for svar 🙂

    2. Grattis med medlemskap på treningssenter! 🙂 Enjoy!
      1 Ingen ringere enn vår egne Thomas og Harald! 🙂
      2 Jonny Depp
      3 Ho, ho, ho… Er det noen snille barn her?

    3. Anonym: Ja, det går visst i ett både her og der…jeg gleder meg til å hvile litt…Blir ikke mye tid til det…Ikke en gang hjemme.. 😛 Takk for svar, hvem det nå er som har levert det 😀 Ha en fin kveld 🙂 Klem fra Oslo-gryta 😀

    4. TuridB: Å jada, du rakk i massevis du 🙂 Så koselig med treff med gamle kolleger. Sånt er kos 🙂 Ja, nå får vi satse på at de kan spise julemat uten for mye trøbbel med klærne 😀 Takk for svar 🙂

    5. Her kommer jeg ilende! Her har det gått i ett, og nå har jeg yngste datter på besøk, for hun trenger noen strikke-monterings-råd på en genser hun har strikket i julegave. Og så kom jeg på at jeg jammen ikke har hatt tid å stikke innom her. Rotter på treningssenter er nytt for meg, men de to der ser jo veldig greie ut da. Og nå blir det både julekjole og six-pack på rottene, så begge blir fornøyd. Her kommer svar fra meg
      1. Harald Rønneberg og Thomas Numme
      2. Johnny Deep
      3. Ho-ho-ho… Er det noen snille barn her?
      I dag har jeg fått unna et par gaver, så nå begynner jeg å se enden på listen min. Når det gjelder baking så må vi ha smultringer, og så har jeg lyst å bake tykk-lefser, men det spørs om tiden strekker til. Ingen krise om jeg ikke får gjort det. Ha en fortsatt fin kveld. Klem fra snøkledde Bergen <3

    6. Så artig å lese om dei søte små, håper det går fint med treningen så julekjolen passer.
      Har vært på byen og spist middag med tidliger kolleger i ettermiddag, men heldigvis så rakk eg nøttene. Så får eg krysse fingre og tær 🙂
      1 . Thomas og Harald fra senkveld :))
      2 . Johnny Depp
      3 . Ho , ho , ho…. Er det noen snille barn her ?

    7. Hehe. Nå MÅ de da ha hørt det 🙂 Nå skal armene mine på lading, søren og, glemte å ta ut kremosten til ostekakene…. laget 12 sjokoladekaker i dag, 9 ostekaker i morgen, samt brownie og blondie…wup wup. Håper du får en LITT roligere tirsdag da 🙂

    8. foreignerat50: Ja, de skal begynne…men ikke helt riktig ennå…men nå er de innmeldt 😀 Ha-ha. Uff, du har vondt i kroppen i dag ja…Jeg får med en gang også… Takk for svarene .-) Og ha en fin kveld 🙂

    9. Så flinke de som skal beygne å trene. hadde trent litt i går…og i dag er jeg helt kaputt:)
      Svarene er:
      1. Thomas og Harald
      2. Johnny Depp
      3. Ho-ho – ho… Er det noe snille barn her?
      Ha en fin kveld:)
      .

    10. Haha, ja, kanskje det er helt åpenbart, og du slett ikke er synsk. Du har da heller aldri fremstått som om du er det heller, hehe.
      Jasså, de skal vri deg skikkelig godt opp før det blir jul altså. Sånn er det blitt, samfunnet….
      Skal vi protestere litt mot samfunnet, og be de slappe litt av?? Roe ned før jul, og slutte og spise opp alle kakene mine ? 🙂

    11. Min matgale verden: Nei, du har ikke sagt det, men jeg tenker at om man baker 15 kaker om dagen osv…så MÅ man jo få litt vondt i armene… 😀 Min konklusjon. Jeg trodde jeg nesten hadde juleferie på jobb nå…DER tok jeg feil….igjen.. 😀

    12. Ah…så du er medlem fremdeles, jeg trodde du bare drev med joggeturer jeg 🙂 Men da er du jo igang da, sammen med gjengen:) Har jeg fortalt deg at jeg har litt vondt i armene..?? Begynte med nakken, men hadde vondt i armer og ledd i går…og litt idag nå når jeg er kommet hjem. Har jeg fortalt det eller er du synsk:) Hehe, men jeg har prøvd å ta det litt rolig i dag da, så godt det lar seg gjøre 🙂

    13. Tattavkvinnene: JEG er støttemedlem 😀 Men disse skal få jobbe ja… Og de kan løfte vekter altså 😀 Takk for svarene i dag <3 klemmer <3

    14. Min matgale verden: JEG trener jo fra før…eller skal trene hvertfall…du har da hørt om de to joggeturene mine i høst?? 😀 Og mine to medlemsskap, et på Sats og et på Fresh Fitness…Og ingen av de benytter jeg…pga…et eller annet som kommer i veien stadig 😀 Nei, nå er det Salt og Pepper og hele kryddergjengen som skal i gang…Kanskje JEG også blir mer ivrig da…? 😀 Takk for svarene…ja en liten forkjærlighet kanskje…. Eller må finne noen som alle kan litt 😉 Ha en herlig mandagskveld 🙂 Håper du ikke har bakt armene av deg i dag 🙂 Klemmer masse <3

    15. Da får vi håpe de ikke blir støttemedlemmer som veldig mange ender opp med! Hehe, neida, de virker jo ganske så målbevisste, men jeg skulle nok likt å sett de to der løfte en vektstang! Haha
      Dagens svar:
      1) Rønnis og Nummis, eller Thomas Numme og Harald Rønneberg 🙂
      2) Johnny Depp
      3) Ho-ho-ho… Er det noen snille barn her?

    16. klemmeting tilbake<3
      vet du det verste eg vet er når folk kjeder seg eller stresser når eg skal handle...hvorfor tilbyr de å hjelpe når du føler du må løpe rundt og skyndte deg og når du kommer hjem mangler du halvparten?
      nesten bedre å slippe den slags hjelp......men samtidig tenker eg at GODT å få i hus HIHIHIHI

    17. Nei jasså…..er du begynt å trene du og?? Eller er det bare dyra? 🙂 De var rimelig målbevisste ja, men sånn blir det jo fort når man kjøper for liten kjole 🙂 Svarene på nøttene er vel Harald og Thomas, selv om jeg ser gulllrekka på nrk jeg da….hehe. Johnny Depp har du tullet litt med, han er alltid med i kalenderen han…hm….aner jeg en liten forkjærlighet?? Hohoho, er det noen snille barn her…..ja, det er det vel…. som oftest:) Ha en fin mandagskveld. klemmer

    18. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Jeg lurer meg rundt med disse rottene, og det er stadig en utfordring for meg å se HVOR langt jeg tør å dra det 😉 Og akkurat her begynte jeg å prate med betjeningen for å få satt dem fra meg 😀 hi-hi..Takk for svarene i dag også 🙂 Klemmer <3

    19. Elin Slåen: Ja, store nok klær er viktig, men her tenker man slanking tydeligvis ;-D Så nå skal de på MØLLA… Takk for svar, nå må det da være din tur snart 🙂 Skal si i fra til sjefsrotta 😀 ha-ha

    20. Kommer bare inn for å si hei og tjohei! 🙂
      Siden jeg allerede har vunnet, men når du har tullet med en av verdens kjekkeste menn, Johnny Depp, som jeg mener er bilde nr 2, så måtte jeg bare svare NOE 🙂
      Ha en strålende kveld! 😀

    21. Det lureste er jo å kjøpe en størrelse for stor, eller to- for da har man masse plass til masse mat 😉 Men med litt trening går det fint for dem begge- plass i kjolen og litt større muskler her og der 🙂
      I dag er jeg med, igjen 😀
      1. Thomas Numme og Harald Rønneberg fra Senkveld med Thomas og Harald 😀 Digger dem!
      2. Johnny Depp.
      3. Ho-ho-ho. Er det noen snille barn her?
      Nå nærmer det seg 😀

    22. som en ørret faktisk….morsomt for eg spiser ikkje laks hahaha
      ja nei to for 1 høres flott ut. Skal en tur på IKEA etterpå og handlet et kjøkkenskap…..guri blir deilig med ryddigere kjøkken
      klememtingene i haugevis<3<3

    23. cuskima: Ha-ha, ja de fikk to for en : D Egentlig er jeg støttemedlem jeg også, og vi vil ikke ha noe mer av sånt nei… Håper formen din er oppadstigende og at du er frisk som en ørret i morgen <3 Takk for svar og god klem <3

    24. Thomas Numme og Harald Rønneberg fra snekveld 🙂
      Johnny Depp ,alltid gjenkjennelig tiltross for litt redigering ;D;D
      Kanskje fordi han alltid spiller så mange karakterer 😀
      Hoho er det noen snille barn her? Bare snille her 😀
      Husk at de må bruke dette medlemskapet ellrs er de bare støttemedlemmer. Fikk de 2 for en siden de er så små?
      ha en smashings dag!!
      <3<3

    25. ladyaugust: Her blir det like stress i romjula som hele høsten 😛 Er på jobb, men nå går jeg hjem!! Og jeg skal ikke rydde en tøddel i dag..;-) Kosemosegodtepose <3

    26. Marita Willersrud.: Takk for svarene på julenøttene, så får vi se nå hva kalender-vertene sier om svarene i kveld og hvem som blir trukket 🙂 Ha en fin dag 🙂

    27. Linda: Ja, kan du tenke deg noe verre enn støle og klagete ROTTER 😉 ? He-he Takk for svarene, nå får vi krysse fingrene for i kveld 🙂 Ha en fin dag du <3

    28. annebe: Jess, nå er hele “familien” medlemmer ja.. 😉 Er formen din bra 🙂 ? Takk for svar på jule-nøttene, og ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    29. Lithanna: He-he, endelig en du føler deg sikker på? Hm…ja vi får se i kveld da 🙂 Ja, nå er det ikke jeg som skal trene, men disse to 😉 He-he… Takk for svarene på nøttene <3

    30. Oslopadde: Ja, du vant du 🙂 Og man vet aldri..kanskje man vinner igjen . 🙂 Her har det vært full rulle i dag også ja…og det blir nok det hele romjula også for min del…Takk for svar,og ha en fin kveld på jobb .:-) Paddeklem <3

    31. Fru Stussli: Ja, viktig å ha noen å løpe på mølla med.. ;-D Så koselig med nissing i vannet 😀 Hi-hi. Og takk for svar i dag også 🙂 Håper du koser deg i advent, jeg har ikke HELT begynt all kosingen ennå, det er litt mye på programmet fremdeles.. 😉 Klem til verdens beste Bente <3

    32. ladyaugust: Ja, klart de må på trimsenter 😀 Hi-hi bli sterke kraftige rotter 😀 Håper du har fått ryddet og ordnet bra, jeg rekker ikke noe nå om dagen. Og sånn skal det visst bare fortsette… Takk for svarene søs <3 klemmingser i bøtter og spann <3

    33. Therese Bråthen: Ja, nå blir de skikkelig spreking-rotter 🙂 SOM MEG 😀 Ha-ha Takk for svarene, morsomt at du er med igjen 🙂 Kos deg du også 🙂

    34. Sporty dame og sporty rotter. Kan tenke meg de gleder seg til gangsperren kommer 🙂
      1. Thomas numme og Harald Rønneberg
      2. Jonny Depp
      3. ho ho ho, er det noen snille barn her?
      Ha en sporty uke alle sammen <3

    35. …så stilig…har de blitt medlemmer på Sats også…hvor skal dette ende..hehe..
      Prøver meg på kalenderen igjen jeg…:)
      1. Thomas og Harald 2.Johnny Depp 3.Ho ,ho,ho…er det noen snille barn her ?
      Håper du får en hyggelig dag videre og klem fra meg <3

    36. Jeg er så heldig å ha vunnet en kalendergave av deg, Frodith – jeg fikk en vakker, hjemmeheklet veske! 🙂 litt sort, men mest i 3 – 4 lillanyanser. Kjempefin! Tusen takk! Jeg er heldig som har en venn som deg 🙂
      Prøver meg på noen svar her 🙂 For kanskje jeg vinner enda en gang? 🙂
      1. Harald og Thomas fra TV2 (Harald Rønneberg og Thomas Numme)
      2. Skuespiller Johnny Depp
      3. Ho ho ho… Er det noen snille barn her?
      Da var fasiten levert 🙂 Lykke til til meg 🙂 Og ønsker om en god dag til deg 🙂
      Paddeklem.

    37. Hehe moro å være fler når en trener. Nå kan du løpe på mølla med disse 🙂
      Her kommer våre svar
      1) Thomas og Harald
      2) Johnny Deep (yammi)
      3) Hohoho er det noen snille barn her?
      Nå skal jeg ut og hjelpe nisse litt. Småfiskene skal jo få nissegaver i kveld 🙂
      Ha en finfin dag fine du <3
      Mange klemmer

    38. Goood dagen søs <3 Har dere meldt dere på timsenter hele baletten? Svarene er: 1: thomas og Harald, nummer 2 Johnny Depp og, hohoho er det noen snille barn(Lady Auguster) her :DDDD Ha en nydelig dag, her skal det ryddes litt <3 klæmmings 🙂

    39. Så tøft gjort at de ville begynne på Sats da, det er jo kjempe bra gjort av de! 🙂 Nå er jeg tilbake igjen å skal melde meg på konkurransen din! 🙂
      1) Thomas og Harald fra Senkveld 🙂 Også kjent som Thomas Numme og Harald Rønning 🙂
      2) Johnny depp 🙂
      3) Ho Ho Ho.. Er det noen snille barn her? 🙂
      Du får ha en super start på uken, å kose deg masse! 🙂

    40. cathrinehenriksen: Og der er du jammen i gang med dagens nøtter 🙂 Herlig 🙂 Jeg fjernet en som var veldig vanskelig, hadde 4 først…Men skulle være litt snillere fant jeg ut.. 😉 Ja, var de ikke fine på Sats, synes jeg ser Pepper med six-pack og skikkelige muskler 😉 Takk for svar, og klemmer flat igjen 🙂 <3

    41. Hahaha , dette var bare helt herlig da ;-D Og du er jammen tøff stormer inn på SATS med Salt og Pepper…… og de får medlemskap til og med ;)) Super sporty av deg også dette <33 ;))
      Da håper jeg Salt rekker å få av ett par gram så hun passer inn i julekjolen ;-D Og at Pepper kanskje får noen muskler å vise frem ja ;)) Haha ....
      Ja jeg har jo vunnet ....men jeg svarer likevel , håper det er greit ;)) Moro med julenøtter vet du og i dag hadde jeg litt ekstra med tid på morgenen så :))
      1 . Thomas og Harald fra senkveld :))
      2 . Johnny Depp , kjekkasen ;))
      3 . Ho , ho , ho.... Er det noen snille barn her ? ;)) ( Jaaaa ! )
      Også får du ha en feiende flott og sprek start på denne uka , både du og krydder gjengen 🙂 Klemme flat ( nesten ) <33

    42. Så det ble trening nå da? Hva med å droppe litt av adventsgodsakekosen tro? Man kan ikke få alt har jeg skjønt, både kaker, krem og en sixpack! Tren på, jeg gleder meg til å se resultatet. Gjette får jeg gjøre siden, for her må jeg tenke litt. De “vridde” figurene var ikke lette med en gang. Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg