Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 22- Kom inn, bli med ;-)

Nå har du fått med deg mye av jule-og vinter-aktivitetene til Kryddergjengen her på Frodiths Julekalender. I de siste dagene har det både vært spark-aktiviteter

OG….basing i snøen…

 

Og når vi var på landet i går, fant Salt og Pepper den ultimate akebakken….

Her var det bare å legge seg flate på rygg….beina i været…..Og HUUUUI….. “Hjæææælp!!!”

 

“Pass deg!!! Her kommer jeg!! Kjør fortere!!”…

 

Og utfor bar det i full fart…Bratt var bakken…og glatt for en liten rotte-rumpe…

 

“Ha-ha-ha!! Pepper!! Fløtt deg!! Nå kommer jeg!!”

Mannen som ventet på toget i stasjonsområdet lurte på hva alt bråket var…men jeg bare lot som jeg ikke kjente dem…Så MEG trengte han IKKE spørre liksom 😉

 

“NÅÅÅ kommer jeg!!!  Jeg tar deg igjen!!”..

 

“Jeg SAAAA det!! Nå kjører jeg på deg!! Vi tar resten sammen!! Ha-ha”

 

Og slik holdt de på til toget mitt kom…og da måtte jeg LITT beskjemmet innrømme mitt bekjentskap med dem, ta dem i nakken og dytte dem ned i sekken… og DA hylte folk da… De som skulle med toget…FLERE som ikke gikk på en gang… men ble stående igjen på perrongen når konduktøren blåse i fløyta…Akkurat som Salt og Pepper er noe å være redd liksom….

Vel ….DU er nå ikke redd dem…Og du er vel heller ikke redd for å gjette litt på noen julenøtter i Julekalenderen min…??

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de  små oppgavene under her. Og dette er nok siste dagen med SÅ lette oppgaver….  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 Ok, da er det klart for dagens oppgaver:

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av tjueandre  kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er 2 hjemmelagede kalendergaver som ligger her og venter på deg….

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å gjette i vei..

Og ha en fin dag så lenge <3 Nå går jeg på jobben 🙂

 

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #julenøtter #oppgaver
42 kommentarer
    1. natheless: Ja, de spiser kun sjokolade 🙂 Og det gjør visst jeg om dagen også 😀 Så da blir jeg sånn som på innlegget under her 😀 Så du det…Det i speilet 😉 Takk for svarene 🙂 Siste luke i morgen, for dette året 🙂

    2. Hva i all verden???? Jeg måtte lese det siste en gang til. De liker ikke ost, og så er de rotter? Merkelig.
      1 Det er Ole Paus
      2 Her har vi Rolf Wesenlund/Flekses
      3 Salt og Pepper liker ikke ost
      Hva liker disse rottene da, sjokolade? Sånn som de aker og herjer kan de jo spise hva de vil tenker jeg. Ha en fin kveld. I dag rakk jeg det, men jeg har jo vunnet superlua jeg, så det går så fint så. Nyt kvelden din!

    3. Oslopadde: Kos at du kom 🙂 Ja her har vi nisset og stått på i dag …på jobb…Savner deg der da 🙂 Men snart har jeg fri også 🙂 Kos deg som sjåfør, og takk for svarene 🙂 Klemmer i vei <3

    4. Hei hei 🙂 Jeg er så vidt innom i dg også 🙂 og prøver på noen svar:
      1. Ole Paus
      2. Fleksnes (Rolv Wesenlund)
      3. Salt og Pepper liker ikke ost!
      Da logger jeg av for denne gang – skal være litt sjåfør her, 🙂

    5. Sara Karlengen: Nei, de spiser meste sjokolade om dagen, som sin matmor…Her er det ikke mye annet ;-D Og det FØR jula… Ja, disse søtingene har stått på, og nå er det snart over for dem… En dag igjen… I morgen 🙂 klemmer <3

    6. Hobbystua: He-he…De spiser sjokolade 😉 Og av og til litt brød med leverpostei 😉 Joda, de får utfolde seg noe voldsomt, og i dag har de gjort sine siste stunt, for morgendagens innlegg. For det blir siste luke i morgen…. Så koselig at du er med igjen 🙂 Takk for svar, nå får vi se hvordan det går i kveld 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    7. Nei, de to søte der er jeg ikke mye redd! Jeg tror ikke de gjør noen noe vondt, men rotter kan jo være litt skummelt. Jeg skjønner jo det 🙂
      Jeg får kaste meg på, her er mine svar:
      1) Ole Paus
      2) Rolv Wesenlund
      3) Salt og pepper liker ikke ost
      Liker ikke rottene dine ost? Er det julegrøt de helst vil ha? 🙂 Klem <3

    8. cuskima: JEG liker jo ikke ost vettu, slekter på matmor vettu 😀 Takk for svarene 🙂 Klemmer masse. Jeg gleder meg til fri nå..Siste dag i morgen 🙂

    9. Lithanna: Ja, juksing er jo lov 😀 Nå er de to små våkne bare et par dager til…så skal de få sove. Siste dag i morgen… Takk for svar 🙂

    10. En herlig liten “rottegjeng”og du verden så artig disse har det også. Men matmor er nok flink til og la dem få utfolde seg i vill lek og heldigvis at alt går bra og at ingen av dem havner på legevakten med skader:-) Men det er klart jeg vil delta på dagens oppgaver igjen og artig er det lell om en ikke vinner for tap og vinn med samme sinn er et godt motto:-) Nr 1 er Ole Paus . Nr 2 er Marve Fleksnes /Rolv Wesenlund og Nr 3 Salt og Pepper liker ikke ost 🙂 Helt utrolig..men hva spiser dine små da:-) Fortsatt god kveld til deg:-)

    11. ladyaugust: Og nå er det ettermiddag/kvled, og jeg er hjemme igjen. Vi har bare vært nisser på jobben i dag… Ja, går ikke i 110 hos meg…men gleder meg til å få fri, og til å begynne å blogge om fotosafarier og litt Frodith-ting igjen 😀 Har laget siste innleggene til kalenderen nå i dag. Og litt vemodig er det hver siste dagene også…men litt deilig også. Nå skal rottene sove litt snart…Sånn i-hiet-sove…som bjørnen.. 😉 Blir du ferdig til jul? 😀 klemmer godklemme og søsklemmen <3

    12. annebe: Her er det bare å være med, om man har vunnet eller ikke. Moro å gjette uansett 🙂 Og den er sendt i dag 🙂 Takk for svar, og håper du har hatt en fin dag så langt 🙂 klemmer <3

    13. Åse Helen: Oi, så da ble det full fres tett innpå jul 🙂 Ja, ja, la det stå litt her og der, det gjør sikkert ingenting. Vi har ikke vasket ennå…og jeg skal på jobb i morgen. Men vi skal ikke ha folk her, så jeg er ikke så nøye. Ja, var de ikke fine på sparkene, hvis du får lyst og tid så ligger det flere på søndagens innlegg 😀 Lang sparketur 😀 Hi-hi Nå er kalenderen snart over, men hyggelig du er med i dag. Få med nå, så større sjanse for å vinne 🙂 Håper du har en fin dag .-) STOR klem tilbake <3

    14. TuridB: Så bra du fikk pakken, ikke alle som har fått det jeg har sendt, så jeg er glad hver gang ting kommer fram 😉 Takk for svarene også i dag, hyggelig du er med fremdeles 🙂 Håper du har en fin dag også 🙂

    15. margarites: Nei får håpe du finner en kalkun, dead or alive liksom ;-D Nei, nå er det rett før… og jeg kjenner det blir deilig å få fri, og bare surre ute med kamera, og slappe av .-) Jeg vil på fotosafari 🙂 Gleder meg til å være bare Frodith litt igjen 😀 Klemmer <3

    16. Elin Slåen: Der var du ja, jeg trodde du var anonym lenger nedi her…eller oppi her…men det var ikke deg da… Noen blir anonyme av og til ….og det ville være krise om du ble det 😮 Men heldigvis er der og nå noterer jeg svarene 🙂 hi-hi. Ja, å være redd disse er bare tull,. men jeg er jo litt pinlig berørt av dem innimellom…så jeg plystrer og later som ingenting 😀

    17. Ha ha- noen ganger kan det være greit å late som at man ikke kjenner alle 😉 Men å være redd for dem var jo litt å ta i, syns jeg 😛
      Her er svarene mine, siden jeg faktisk kunne dem i dag også- Wiie 😀 He he..
      1. Ole Paus. 2. Rolv Wesenlund aka Fleksnes (hvil i fred). 3. Salt og Pepper liker ikke ost!
      Rart med rotter som ikke liker ost :O he he

    18. Nå er det ikke lenge til jul, og jammen er det godt å se at rottene finner akebakker nesten hvor som helst. Bra du rakk å få dem med deg inn på toget!
      Mine svar kommer her 1. Ole Paus 2, Marve Fleksnes, spilt av Rolv Wesenlund 3. Salt og Pepper liker ikke ost! Hmm hva liker de da? Mørk sjokolade eller salat? Nå skal jeg ut igjen på handel. Jeg har ikke plass i fryseren til kalkun, så da kjøper jeg den i dag og lar den tine i kjøleskapet til den skal brukes. Håper det ikke er tomt i butikkene, for jeg har invitert gjester på kalkunmiddag.. Men det går helt sikkert bra! Klemmer <3

    19. Hei, I dag fikk eg pakke i posten, Fin 🙂 Tusen takk 🙂
      Så får en skride til dagens verk:
      1) Ole Paus
      2) Rolv Wesenlund
      3) Salt og Pepper liker ikke ost.
      Ønsker deg en fin dag 🙂

    20. Hei og hopp 🙂
      Så herlig at krydder gjengen koser seg sånn i snøen 🙂 og for noen heldig griser som har fått seg spark 🙂 her kommer mine svar i dag:
      1. Ole Paus
      2. Rolv Wesenlund
      3. Salt og pepper liker ikke ost
      Her har det vært veldig hektisk i det siste. Trodde jeg var ferdig til jul, men så starta mannen å flytte hjem sitt kontor i forrige uke og da kan du tro det ble kaotisk her….et helt kkontor inn i huset vårt….phu, nå er alt i orden utenom kjellerstuen. Den får være full av esker og poser til romjulen. Ha en fin fin dag og klem fra meg 🙂

    21. Hihi, jeg hørte hvor de hylte, ja de som akte ned bakken:)
      Ole Paus, Marve Fleksnes(Rolv Wesenlund) og Salt og Pepper liker ikke ost. Krysser fingrene for nå er det snart over for i år også:)

    22. Skulle vært rotte nå i førjulstida skjønner jeg…ser ut som de er med på mye morro..:) Blir med på kalenderen i dag også jeg…selv om jeg får pakke uansett..hehe..
      1. Ole Paus 2. Rolv Wesenlund /Fleksnes 3. Salt og pepper liker ikke ost.
      Klem <3

    23. whatwouldnemido: Slekter på sjefs-rotta, meg….liker ikke ost jeg heller 😀 Takk for svar 🙂 Ikke mange med nå, så kanskje du vinner 😉

    24. Riktig god bittelille julaften!
      1) Ole Paus
      2) Rolv Wesenlund som Fleksnes
      3) Salt og Pepper liker ikke ost.
      Litt rar den siste der, men Salt og Pepper har kanskje gått helt over til julekost?

    25. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ha-ha, de er ikke fan av Ost nei…som meg 😀 Slekter på matmor 😉 Takk for svar <3 Moro at NOEN er med inn til siste dag. Jeg har gjort siste innsats for morgendagens innlegg nå nettopp...litt pause i jobbingen 😀 Og i morgen er det siste dagen. Litt vemodig hvert år, men også litt greit å bli bare MEG igjen 😀

    26. Mornings søs, eller det er ikke mornings mer midt på dagen kan man si. Fine rottene 😀 Her går det i 110 om dagen og nakken verker big time, meeen jeg kan svarene i dag såklart 😀 1. OLE PAUS, 2 FLEKSNES(favoritten min) og 3: Salt og Pepper liker ikke ost Ha en nydelig dag søs <3 gooodklæmme 🙂

    27. 1) Ole Paus.
      2) Fleksnes og Rolv Wesenlund
      3) Salt og pepper liker ikke ost.
      (Juksa litt, men men…;))
      Så koselig å følge de søte små, hi hi.

    28. Da svarer eg i full fart før eg løper til bussen 😀
      Ole paus
      Fleksner eller Rolv Wesenlund
      Salt og Pepper liker ikkje Ost-what???????
      merkelige rotter….de som kommer fra pent møblert hjem? HAHAHAHAH
      ha en fantastisk dag min ven med og uten snø, ost eller andre ting <3<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg