Når det blåser kattunger ute… ;-)

Når det blåser kattunger på utsiden….og det ikke er en snømann i sikte så langt øyet kan se….

 

…eller når du ser menn og damer i sin beste alder klamre seg fast med broddene sine på den  isbelagte, men SNØ-løse asfalten….

 

…eller når du på bare en liten snartur til nærbutikken risikerer å komme hjem seende ut som en druknet katt…fordi det styrtregner..fordi du antagelig vil falle, og antagelig vil bli temmelig våt…

 

ELLERr når det laver ned hagl, slik at du ser ut som en salt-bøsse i løpet av få sekunder utendørs….

 

…skal man liksom bare GI SEG da?? Å tenke at livet ikke er verdt å leve før uti mai en gang….?

 

Neida…. da er det på tide å finne fram “glede- seg- vingene” igjen…Lete fram sommerfuglen i seg som er gjemt på innsiden…Den har muligens regnfrakk på…eller votter eller til og med kanskje en paraply…. Men litt glede-seg-greier klarer vi alltids å finne, om vi bare henter fram sommerfuglen…

Og akkurat nå om dagen gleder jeg meg til:

– et treff med en blogg-venn antageligvis i dag 🙂

– en bitteliten fotosafari på lørdag

– en liten weekend-tur som er i planleggingsfasen

– en frisørtime muligens i løpet av uka

– en sløv og lat helg 🙂

 

Har du noe du gleder deg til?

 


 

#gledesegtil #humør #vinter #sinnsstemning
55 kommentarer
    1. Å ja, da jeg dro på fredag var været fint, men det var så mye slaps at jeg ble våt før jeg kom til bussen xD
      Så koselig! Da er vinteren helt herlig, når sola skinner og snøen ligger rundt en 🙂

    2. Tattavkvinnene: Lørdag var herlig 🙂 Hvis du var i hovedstaden hvertfall 🙂 Vi var ute i timesvis i sola 🙂 Men i dag har det bare snødd…Jeg var jo innadørs hele dagen, så ikke så farlig 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂 Klemmer <3

    3. Ja det været har ikke vært mye å skryte av i det siste! Jeg var ikke lei meg for å forlate slapsete og våte Oslo noen dager i helgen for å si det mildt. Hos bestemor var det herlig snøføre så langt øynene kunne se! Selv om jeg ikke er veldig glad i menger med snø så er det koselig den lille stunden jeg er på besøk <3 Så får vi bare håpe det ikke blir like sølete igjen her i Oslo 🙂
      Ha en fin kveld <3 Klemmer

    4. cathrinehenriksen: Ja, det var kjempekos, vi har jo ikke fått det til før. Og nå har vi hvertfall begynt 😀 Så neste blir litt lenger 🙂

    5. cathrinehenriksen: Ja, den var fin 🙂 Startet med et hyrten og styrten -treff med Cuskima på fredag ettermiddag 🙂 en liten time i forbifarten 🙂 Fin mandag til deg også 🙂 <3

    6. Ravn73: Så mye fine ting <3 🙂 Jeg skal også prøve å vaske litt i dag...Hvertfall ETT rom 😀 Og bære bort noen greier.Og nå skal jeg jammen prøve å glede meg litt til det jeg også 😀 He-he Kos deg i kveld da, det blir spennende <3

    7. Å ja det er masse å glede seg over og glede seg til!!!! Jeg gleder meg til en tur i skogen idag, alene. Det er terapi og trim i ett. Jeg gleder meg til å gjøre litt reint i dag, selv om det er søndag – ikke fordi det er så gøy å vaske, men fordi det er så deilig etterpå. Jeg gleder meg til å starte opp med speidermøter igjen på onsdag, og til friluftsliv i all slags vær. Og til å se Tungtvannsaksjonen ikveld.

    8. Veronica S: Ja, det gjelder å gjøre ting likevel, selv om det blåser kattunger, så blir verden så flott atte 🙂 Kos deg i 40 års lag 🙂

    9. I går regnet det trollkjærringer ute, det hagglet, det sluddet og det blåste noe hinsides. Likevel tok meg og en venninne to hester ut på tur i det ekle vært. Ridde oss en ca 50 minutters tur, både oss + hester kom inn som noen druknede katter og hakket litt tenner fordi vinden trengte igjennom alt av rideklær og gode hansker. Spesielt ørene fikk lide litt da det ikke var mye plass til lue eller hette under hjelmen.
      I dag skal jeg i 40 års dag, det gleder jeg meg til.

    10. cuskima: Neida, her er det fredelig naboskap oss i mellom 😀 Jeg holder på med litt riving av vegger her, til innlegget i morgen 😀 He-he…nå lurer du nok 🙂

    11. må jo ha etpar desserter også selvsagt 😀
      Ja det har vi jo,men heldigvis er eg ikkje den over som bråker så fælt 😛 I så fall kan du få kjefte på meg hhahahaha

    12. cuskima: Jepp, og vi er sikkert ganske storspiste av oss også, så mulig vi må ha 7 😉 Jepp, det kjennes som man har truffet hverandre mange ganger før liksom 😉 Og det HAR vi på en måte også :- )HER inne i blogg-blokka… 😉

    13. enig med du, det blir minst 5 retters hahahaha
      Koste meg også, er så kjekt når det er som om man har kjent hverandre hele tiden, selvom man aldri har møttes 😀
      klememtingene i haugevis <3<3

    14. cuskima: Men det gjorde da ingenting, hurten og styrten ble kjempekos, og neste gang blir det LAANGT og ikke det minste styrten 😉 Koste meg veldig <3 Klemmer så det monner <3

    15. Crazy vær ute for tiden , noen steder snør det og andre steder lyner det og tordner 😀
      Hurten og sturten vet du det ble sånn <3
      klemmetingene <3

    16. Min matgale verden: Veldig mye spennende du hadde å glede deg til da 🙂 Så koselig <3 Har ikke tid å sove nei.. Eller helgen er ypperlig til soving 😀 Nå lader jeg opp til fotosafari. Slette gamle bilder, og lade foto-kanonen 😀 Klemmer på begge kinn <3

    17. annebe: he-he, ja du likte de blåsende kattene? 😀 Ååå, det skjønner jeg du gledet deg til…kanskje jeg bør bake litt jeg også , hørtes godt ut:-) Nei…ikke brodder her heller…men stavrer som en kjerring for å unngå å falle 😀 Fin kveld du også 🙂 Klemmer <3

    18. Åjada, du kan det du, finne glede i alt. Og det er jo så sant. Nå for tiden finner jeg mye glede i å spise lunsj mens regnet trommer på ruten…inne…..uten å måtte trekke i regntøy…eller skifte klær på 12 våte barn i en minimal garderobe… og så skal jeg ha klubb onsdag, og kanskje på kino tirsdag, og teaterøving mandag…..mye gly, men når skal jeg sove?? I helgen sikkert, hehe, deilig. Spennende med bloggtreff da, håper vi får høre om det 🙂 klemmer

    19. Søte tegninger og mye fint du hadde å glede deg til…nå gleder jeg meg til grovbrød og te ..for jeg har akkurat bakt 🙂 Glatt ute her ..og det er litt slitsomt..men jeg bruker ikke brodder :)..men støvler med grov såle må jeg ha :)…Fin kveld og klem fra meg<3

    20. cathrinehenriksen: Jeg har truffet en felles bekjent i dag, for første gang, i hyrten og styrten i forbifarten. Veldig koselig <3 Skriver nok litt om det i morgen 🙂 Ååå, så kos at du skal treffe noen bloggvenner også 🙂 Og den ene er kanskje meg? 😀 Hi-hi Kos med familie da 🙂 Jeg skal på fotosafari med søsteren min i morgen og ellers prøve å slappe av og shoppe litt og kaaaanskje rydde litt 😀 Klemmer i massevis <3

    21. Elin Slåen: Ja, det er jo en bra nok ting å glede seg til 🙂 Man kan glede seg til ALT 🙂 Jeg har bestilt frisørtime..og ble liten stund til, men er bestilt hvertfall 🙂 Kanskje jeg skal snoke meg på Poul Pava-salg jeg også da 🙂 He-he

    22. Fruemmel: Ikke en liten kattunge en gang ?:-D Her er det nesten bart igjen også .-) Snør og regner om hverandre… Uff lyn og torden og snø og alt. Rart med denne tordningen overalt… På vinteren liksom.. 😮 Veldig glad du liker tegningene mine 🙂

    23. Haha , nei livet er ikke verdt å leve før minst april , haha …..Joda ;)) Jeg tok en hårbørste faktisk å børstet bort all snøen som var sist helg ;-D Det måtte til , den brune jakken var nemlig ikke brun lenger , hihi ;))
      Ja og sååå mye fint å glede seg til , kose deg med bloggvenntreff du nå 😀
      Jeg gleder meg til hver helg , til familiebesøk snart ( to faktisk ) og muligens to bloggvenntreff om ikke alt for lenge 🙂
      Klemmer masse masse og super fin helg til deg nå , kose deg maks 😀 <33

    24. Therese Bråthen: Du gledet deg jammen til noe fint du også da 😀 Koselig. Sånne ting er fine å glede seg til .-) Håper du får en fin kveld også 🙂 Klemmer <3

    25. Jeg har i grunn ingen planer, annet enn å dra på jobb i ukedagene i typ tre uker fremover 😉 Men, det kan jo hende det dukker opp noe 😀
      Eller jo, jeg gleder meg masse til salg på Poul Pava på mandag 😀 Wiie. He he

    26. eljos: Så spennende da 🙂 Både med masse nye bøker som lier og venter og med strikke-kofte.Godt å ha noen sånne gleder. Jeg håper ellers også at det er bra med deg Eljos, og at livet smiler litt ekstra i 2015 for deg <3 Gleder meg til å se Nancy-kofta, legg den på bloggen da?? Savner innleggene på bloggen din <3 Klemmer til deg <3

    27. Disse herlige tegningene dine er jo alltid noe å glede seg til! Her blåser det ingen kattunger. Det er opphold, og det meste av snøen som kom i går regnet bort i natt.
      I går kveld opplevde vi lyn og torden mens det snødde. Og det kommer jeg aldri til å glede meg til, for det var skummelt med ett vinterlandskap opplyst av lyn!

    28. rundtomkringtrorjeg: Ja, skjønner godt du gleder deg til litt sol og varme, men nordover tur også er gøy da 🙂 Langt eller? Kos deg i dag 🙂

    29. jeg har mye å glede meg til. Har begynt å lese bøker av Henning Mankell. har en hel stabel liggende, glede….og så skal jeg handle inn garn til kofte. Jeg skal strikke kofte til meg selv, Nancykofte, det gleder jeg meg til….

    30. vaniljeogpepper: Ja, et godt måltid eller en stor sjokolade kan være nok glede det for en dag <3 Jeg skal mye koselig denne helgen tenker jeg 🙂 Ja, regne kattunger, blåse kattunger, snø "kjerringer" sa de hjemme på Vestby 😀

    31. natheless: Jepp, det er akkurat innstillingen 😀 Selv om det blåser kattunger, man er våt som en druknet katt osv…alltid noe fint i vente også 🙂 Om det bare er sjokoladen i sofakroken 😀 Kan være noe det også 😀 Mye fin glede seg info på deg her <3 Herlig 🙂

    32. Fru Stussli: Her regner, snør og hagler det om hverandre 😀 Bakken er helt umulig å gå på,uten brodder…som jeg IKKE har.. og ikke VIL ha 😀 Men i morgen skal jeg møte søsters en liten tur og LITT bilder skal vi prøve å få til 😀 Åå, du hadde mye å glede deg til <3 Både Paris-tur og kjærestelunsj og ALT. Strikketreff høres spennende ut også 🙂 Ha en strålende dag du også <3 Klemmer til deg min venn <3

    33. Det blæser en del her og ja, men har ikke sett noen katter i luften ennå…) masse jeg gler meg til. Bursdagfest i helgen, håper jeg rekker 1 eller 2 joggeturer, har vert på trening i dag og, selvsagt, 2 timer styrke. Så ser jeg frem til ny uke med mye mer trening, det er bare herligt. Snart ut og reise igjen og, denne gangen nordover i landet. Så neste mnd så resier vi til sol og varme igjen, det blir digg altså 🙂

    34. Mjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaau! Der fløy det jammen en forbi hos meg også! Men det regner ikke og snøen er vekk, så jeg skal UT! Etterpå har jeg masse å glede meg ti,l både i dag og fremover. Ikke alltid man har det, men da gjelder det å finne noe å glede seg til da. Det er helg, det er tulipanens dag, forskning har vist at dette året vil blir ETT sekund lengre, det lysner, våren kommer og med den sommeren. Juhu, så heldige vi er! 🙂

    35. Jeg elsker jo katter og kattunger 😀
      Her regner det i dag, men jeg ser at hvis vi holder ut til i morgen er det en lang periode med tørr og kald vinter i vente. Dermed har jeg meldt meg på spinning i dag og kan heller satse på frisk luft i morgen 😀
      Jeg gleder meg til:
      – Paristur i april
      – til vi får se filmene frøkna har spilt i. Tror en kommer i dag 😀
      – kjærestelunsj i dag
      – strikketreff på torsdag.
      – åpen dag for svømmeklubben på søndag.
      – oppstart av nye svømmekurs til uka
      Ha en strålende dag vennen
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg