Signmark …. (reprise)

(Noen ting er verdt en reprise…)

 Som du vet er tegnspråk verdens vakreste språk! Derom er det ingen tvil, og nesten INGEN rom for diskusjon ;-D  Jeg har jo lagt ut noen videoer her før med tegnspråkpoesi, og noen tegnspråktolkede sanger.

I dag vil jeg la deg treffe Signmark. En døv rapper fra Helsinki, Finland. Han var med i de innledende rundene i Melodi Grand Prix i Finland i 2009,sammen med Osmo Ikonen,og de fikk mange stemmer selv om de ikke vant. Hans drøm som liten var å bli rap-artist/”sanger” og ingen trodde at det ville gå, men DET ble han 😉


(google)

Han er første døve artist som har skrevet kontrakt med et plateselskapet Warner Music..Han har laget dvder, med “tegnede” rap-sanger. Han har skrevet og laget musikk selv, selv om det ikke er han som synger den muntlige delen. Men det er han som synger på tegnspråk.  Vil du lese mer om han finner du han HER .Under her finner du et par smakebiter på noe av det han har gjort, du finner MASSE av samme artist, når du kommer inn på You tube-siden.. Kos deg <3

 

 

 

Trodde du at ikke døve kunne synge?

Kan du se at det går an å synge på et visuelt språk?

Har du hørt om Signmark før?

#tegnspråk #signlaguage #rap #sang #signmark
27 kommentarer
    1. Min matgale verden: Ja, jeg jobber med saken 😀 På mitt eget lille vis 😀 Men snart er det vår, si skal bare leke litt før det, med andre ting 😀 Kamera f eks 🙂

    2. Høres ut som min helg presis, bittelitt rydding, tur og avslapping 🙂 Herlig 🙂 Snø er vi liksom litt ferdig med nå….jeg er i hvert fall, men du tar kanskje vinteren tilbake fremdeles du 🙂 Det er i så fall smart, siden der har snø 🙂 Og vi er jo bare i januar. Blir liksom litt som julen, når julen er ferdig, så kan våre komme, hehe 🙂

    3. Min matgale verden: jeg gleder meg supermye til denne helgen, deilig 🙂 Skal bare slappe av <3 Og kanskje gå tur på fotosafari og rydde bittelitt 😀 Stakkar BOnnie, torden...her bare snør det... :-/ MYE også. Stor god klem, og gratulerer med nye vakter 😀 så deilig <3

    4. Jeg husker han. Stilig. Og i morgen er det fredag. Her sliter Bonnie med tordenskrall som aldri vil gi seg. Vi gikk innom til min mor og far, hun ville ikke gå lengre, der gjemte hun seg inni skapet på soverommet deres. Stakkars liten 🙂 Ha en fin kveld, og så gleder vi oss til fredag. ps, har fått ny vaktliste fra 21 januar, jeg har fri hver onsdag og LØRDAG, johooo. klemmer

    5. natheless: Ja, man trenger ikke kunne tegnspråk for å like dette litt 🙂 Tegnspråk har et flott poesi-uttrykk også. Jeg skulle ønske jeg fant mer å vise fram 🙂

    6. rundtomkringtrorjeg: Ja, du har kanskje ikke sett så mye tegnspråk før? Vakre greier skjønner du, og innimellom litt kult også 🙂

    7. cathrinehenriksen: Ja, her er en tøff variant av tegnspråk, kult å vise litt av variasjonen i tegnspråk 🙂 Mye forskjellig 🙂 Klemmer til deg også <3

    8. Therese Bråthen: Den serien på tv er jo amerikansk, så da blir det amerikansk tegnspråk du lærer deg 🙂 Håper du også får en super kveld, snart helg og det blir deillig 🙂 god klem <3

    9. Åse Helen: Du hadde sikkert kommet inn i det om du begynte i en jobb med tegnspråk igjen 🙂 Litt moro å vise litt tegnspråk på en enkel måte, selv om dette ikke er norsk tegnspråk… Ha en flotters kveld og kos deg i ly for snøen…Har det snødd hos deg? 🙂 Klemmer i vei <3

    10. Helge: Ja, det er moro å vise fram litt sånn spesielt og lett-“spiselig” om tegnspråk litt flere ganger. Og litt repriser er bare greit synes jeg… Ja, skulle ønske det var flere som kom gjennom og fikk vist hav de kan på en eller annen måte. Og det gjelder jo egentlig for både døve og hørende 🙂 Mange vi kunne hatt godt av å se 🙂 Ja, her snør det også skikkelig mye 😀 Helt høyt med snø.. Ha en fin kveld 🙂

    11. Husker du har skrevet om han før, dyktig kar det der. Håper det er flere enn han som når så langt at en kontrakt med et plateselskap blir virkelighet. Ha en fin kveld i snøværet.

    12. Han der er utrolig flink 🙂 Hadde ikke hørt om han før du nevnte han i et innlegg i høst.
      javist kan man klare mye selv om man er døv. Jeg studerte sammen med ei som var døv og hun fikk topp karakter på bachelor oppgaven 🙂
      Selv om jeg kjente henne og har jobbet med døve tidligere, så husker jeg dessverre meget lite.
      Ha en nydelig dag og stor torsdagsklem fra meg 🙂

    13. Jeg har hørt om han, å jeg ser en serie nå med tegnespråk. Å det er så vakkert, jeg har jo klart å lære meg en del derfra men hadde også en del kunnskap fra før av 🙂 Håper du får en fantastisk dag videre. God klem <3

    14. Yez , Signmark tok rotta på dem han ;-D Flinke gutten sin 🙂 Den første sangen er veldig kul da , hehe …..Jepp har hørt om han før her hos deg faktisk :)) Og ja døve kan nok synge på sin måte de ;)) Visuelt er vakker , men her er det også skikkelig stilig da 😀
      God klem på en torsdag 🙂 <33

    15. Fint med en reprise, for dette liker jeg godt, selv om jeg ikke kan tegnspråk. Si som jeg sa sist, dette er skyggedans og fingerspill på sitt beste!

    16. Ja 🙂 nydelig språk, uansett om det er norsk eller amerikansk eller finsk. Og det finnes jo så mye flott tegnspråkpoesi 🙂
      Klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg