Når vegger rives… :-)

Jepp, du vet bloggblokka vår?…

Her inne hvor vi bor i hver våre leiligheter på en måte… Noen bor i leiligheten Next- door… med kaffen klar når enn du måtte dukke opp…mens andre kanskje bor et par etasjer lenger opp eller ned….og slett ikke er så ofte hjemme… Og du ser kanskje noen av dem ganske så sjelden…De ringer sjelden på…

Noen bor i en annen blogg-blokk….men kommer likevel traskende både titt og ofte, og man blir riktig så kjent.. Folk er forskjellige og jeg elsker mangfoldet.

Slik går nå livet her i blogg-blokken min..

 

Og når naboleilighetene plutselig blir bebodd av riktig så fine folk, så er dørterskelen lav, og smilene brede etter ganske kort stund.

Slik var det med Cuskima.blogg.no. En solstråle flyttet inn, en liten bergensk kollibri kom kvitrende inn i blogg-leiligheten min…en dag i desember 2013.

Og som dere vet er jeg svak for fugler 😉 Så denne vakre fuglen ble værende.

Det har vært mange samtaler på “bakrommet”, det har vært samtale på telefon, og altså i leilighetene våre…

Og i går “rev vi veggen” mellom leiligheten på et vis…

Vi traff hverandre på “utsiden”

En rask cafe-date i hyrten og styrten, mens hun var på vei forbi, er bedre enn ingen date 🙂

Kjempekos var det <3

Jenta (ja hun ser ut som en jentunge, selv om hun er på “min alder”) var like kvitrende på utsiden, som hun er her inne 🙂

Her var det igjen som man møtte en man har møtt haugevis av ganger før….

 

Har du møtt noen bloggvenner før?

 

 


 

 

#bloggvenner #blogganbefaling #treff #cuskima #kontakt
59 kommentarer
    1. Jada, det har du rett i, men det er nok flere jeg har kontakt med i bloggverdenen som det hadde vært hyggelig å møtt utenfor også 🙂
      Det er godt å høre! Det hadde jo blitt ubehagelig hvis man ikke kom godt overens ^^

    2. Tattavkvinnene: Man må jo føle at det er noen man har fått litt ekstra kontakt med da, at man har litt ekstra lyst, fordi man har blitt litt kjent først. Men de jeg har møtt, har jeg kjent en god stund først, og da føltes det bare naturlig når man treftes 🙂 Kjempekos med Cuskima 🙂 klemmer<3

    3. Så koselig! <3 Jeg er nok ikke så flink til å møte bloggvenner, har møtt Ida et par ganger også dumpet jeg tilfeldigvis borti ei som heter Stine. Hun går på folkehøyskole i Hønefoss, så det var litt morsomt at jeg traff på henne der ^^
      Ellers så har jeg nok noe å lære av deg, du har jo møtt så mange 🙂
      Klem <3

    4. ladyaugust: Ja, jeg tror dessuten at vi to må slurpe både litt kaffe og hyllebærblomst-saft snart et sted 😀 He-he…munnen snurper ved tanken 😀 Her hekles det grytekluter 🙂 Ja, hun var kolibrikvitrende som inne på blogg 🙂 Klemmer til lillesøs <3 KOOOS deg med sjoko <3

    5. ååå så koselig. Jeg liker den dama, hun er så blid alltid og så klæmmer vi hele tiden her på blogg og jeg liker klæmming 🙂 Jeg har møtt noen men ikke så mange som du såklart 🙂 Gooodklæmmesøsklæmmen og fine kvelden til deg <3 Ps: hadde jeg vært i Oslo så skulle jeg kommet stupende å slurpa kaffi med dere 😀

    6. Jeg har tenkt mye på det etterpå. Jeg brukte mye mot for å våge, men jeg gjorde det ikke på rette måten kan man si. Men man lærer så lenge man lever!

    7. Uff, nei det var ikke morsomt. Jeg hadde kjent henne i over to år og hun hadde så herlig, vakker og inspirerende blogg. Men en ting skal hun ha, hun spurte ALDRI om vi skulle treffes. Kanskje bloggen var hennes eneste pusterom om dagen, hvem vet?

    8. natheless: Ja, det er sikkert litt forskjellig. Jeg har kjent de bloggvennene jeg har truffet ganske lenge her inne først 🙂 Gjerne et år eller mer 🙂 Og alle de jeg har møtt var ganske lik seg hvertfall 🙂 Men det kan sikkert være motsatt også, men jeg håper ikke jeg opplever det 🙂

    9. Morsomt for dere da!!! Ja, jeg har hatt vellykkede møter, men også dønn mislykkede. Jeg overrasket foreksempel en blogger på jobben hennes, og trodde det skulle bli et supermøte. På blogg var hun jo så trivelig. Men i det virkelige liv, var hun en annen. Jeg fikk sjokk, og siden har jeg vært fryktelig skeptisk til å møte bloggvenner. Men det var for mange år siden, i begynnelsen av min blogging. Heldigvis har jeg siden fått merke at ikke alle er sånn. Jeg har truffet flere fra min andre bloggblokk på bloggtreff en gang, og de var bare herlige alle sammen.

    10. wow droppet kylling altså? hihi flinkiss, Kyllingsalget har stupt så eg tenker de må tenke nytt nå
      jaja i Sverige blir det nok brukt penger tenker eg 😀
      her blir det ett eller annet fra frysen, eller pasta…..eg har alltid pasta i huset 😀
      klemmeting fra en hummingbird til en butterfly<3

    11. Fru Stussli: Ja, vi hadde skikkelig LANG-date vi. Den teller litt ekstra, og at vi badet og alt. For DET gjør man ikke med hvem som helst 😀 Ja, tonen fant vi med en gang, som her inne 🙂 Ha en strålende kveld du også Lille Bente <3 😉 og en strålende klem <3

    12. cuskima: He-he Ja, jeg har hvertfall ikke brukt NOE penger i dag 🙂 PUH!! Men tatt masse bilder <3 Moro 🙂 Og planlagt tur til muligens Sverige, med søsters 🙂 Nå blir det kalkun her, har gått over til kalkun 😉 Fileter altså 🙂 God klem humming bird 😀

    13. Tittei 🙂
      Jeg har bare vært på date med deg i denne bloggverdenen 😀 Men det var en BADEDATE og det teller jo mye!
      Så hyggelig at dere fant tonen. Venner (bloggnaboer) kan man aldri få for mange av!
      Ha en fortryllende lørdagskveld
      Mange klemmer

    14. Ikkje sant og kolibrier de blafrer med vingene så kjapt at de nesten står stille så var nok derfor vi fikk mast så mye på den korte tiden 😀
      7 retter neste gang blir smashings vet du……og da skal eg ikkje løpe til flytoget etterpå hahaha
      Vet du det ble så forsinket at eg brukte så mye penger eg egentlig sku betale regninger med…..jaja…de får bli betalt på mandag istedet hihihihihi
      klemmeting i tønnevis 🙂 <3

    15. cuskima: Hei hei 🙂 Jeg har vært i byen i dag og litt sent på banen her 😀 Ja, du er en kvitrende kolibri som fløy fort i går .-D Men kos var det uansett. Man får skravlet mye når man har riktig tempo 😀 Hi-hi Ja, vi tar en lengre versjon neste gang. en 7 retters 😀 KLemmer i bøtter og spann <3

    16. Therese Bråthen: Det er en god plan 🙂 Du vil ikke angre 🙂 Det er veldig koselig 🙂 Folk likner seg 🙂 Håper du har en fin lørdag 🙂

    17. Lisbeth Pedersen: Ja, veldig koselig 🙂 Og folk er så lik seg 🙂 I dag har jeg vært med søsteren min og knipset bilder 🙂 og så GLEMTE jeg å ta med vesken :-/ MEn hun får den neste gang 🙂 Ha en super lørdag du også 🙂 Klemmer i vei <3

    18. annebe: Nei, skjønner at det er vanskelig, men skulle du være på disse kanter sånn plutselig, er det bare å si fra 😀 Ja, mange hyggelige folk man treffer her inne, og kos å prate med hver dag 🙂 Håper du koser deg 🙂 Jeg har vært på fotojakt <3 klemmer <3

    19. Ja som du vet bare flyr disse fuglene forbi i full fart…var jo såvidt vi rakk det,men jammen rakk vi mye på veldig kort tid 😀
      Så fin eg ble på tegningen og akkurat sånn hadde vi det 😀 Superkoselig. Neste gang tar vi en lengre versjon:))
      Kose deg på fotosafari Klemmetingene i haugevis <3

    20. Aldri møtt noen bloggvenner jeg, men har planlagt å få gjort det i år 🙂 Det er et av målene mine i år 🙂 Koselig å bli kjent med nye mennesker da 🙂 Håper du får en fin lørdag videre 🙂

    21. Leste det hos Cuskima nå også…og det hørtes veldig hyggelig ut :)…dere er jo trivelige folk begge to så det måtte jo bli bra 🙂
      Jeg har ikke møtt noen enda, og det er mye pga formen min ,tør liksom ikke å avtale siden jeg ikke vet hva slags form jeg er i …men ikke umulig at det skjer en gang …:)
      I allefall veldig hyggelig med “venner”her på bloggen …Fortsatt fin lørdag til deg 🙂 Klem<3

    22. Så utrolig koselig.
      Ehm, jeg jobber jo med margarites.blogg.no da. Men ellers har jeg ikke møtt mange bloggvenner før sånn sett. Datteren til margarites blogger og, jobbet med henne også;) Så oki, de to i allefall. Men håper på å treffe fler.

    23. fjellgeitbundingen: Nei, ikke sant. Har man kjent folk en stund her inne og du har dannet det et inntrykk, så skal jeg love deg at de likner rimelig bra på utsiden 🙂

    24. Min matgale verden: Ja, hun var bare en snartur og vi fikk bare en times tid, men det var koselig det. Så får vi ta lenger neste gang 🙂 KJempekoselig <3 Klemmer til deg min venn <3

    25. rundtomkringtrorjeg: He-he…Nei det er vel en form for innestengt energi kanskje 😀 Det var et veldig koselig møte med Cuskima 🙂 Har jo møtt flere bloggvenner før jeg 🙂 God helg til deg også 🙂

    26. Elisabeth: Ja, her må man bare arrangere selv skal det bli noen treff 😀 Hi-hi Ja, var kjempekos med treff med Cuskima 🙂 Ha en fin dag 🙂

    27. Helge: Så artig da 🙂 Stille opp og heie og greier 🙂 Og du har vært i gang og gjort rent hjemme allerede på morgen-kvisten 🙂 Skikkelig full av energi på mårran du. Nå er det klart for litt fotojakt her snart med søsteren 🙂 Ha en fin dag, i byen :-

    28. Så koselig :)) Cuskima møtte jeg for et år siden, heeeerlig jente :)) synd det ikke er blitt arrangert et bloggtreff i Januar i år som i fjor .. 🙁 men kanskje man kan få til et til våren!? 🙂

    29. Jeg har “møtt” dvs sett 2. Første gang var da jeg så Ladyaugust på en konsert bandet hennes hadde på John Lee i Oslo, jeg kjente henne igjen fra tegningene fra bloggen men hun visste ikke hvordan jeg så ut. Så har jeg mere “møtt” hun skriver og er bak den fine bloggen ved navn mintreningslogg.wordspress.com, hun løp KK-mila for 2 årsiden, tok med meg et hvitt putevar og heiet, noe jeg sa før løpet, fikk beekreftet at hun så og hørte meg. Så sånn var det. Nå har jeg vaska badet veldig grundig. nå venter en oppvask før en bytur. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg