Uten mat og drikke duger Frodith ikke… ;-)

Etter å ha hentet mamma var vi innom en koselig kafe på vei til Karlstad. Det er som å være hjemme

i noens stue. Og ute på tunet er det et uthus med “loppis” (loppemarked)

Mamma er alltid i slaget 🙂

 

Jeg spiste sitron-pai med marengs-dotter på… Supergod <3

 

Fine lysekroner…

 

I gange på kafeen er det påskepynt..

 

Og i uthuset kan man kjøpe allverdens lopper…

 

Har du vært i Karlstad?

Har du smakt sitronpai?


 

#reise #tur #Karlstad #kafe #sitronpai
45 kommentarer
    1. Ja nå har jeg både laget og smakt på sitronmarengspaien jeg laget i dag. Den ble veldig frisk og god, men jeg er ikke helt fornøyd med marengsen. Den skulle vært litt mer crispi utenpå, men smaken ble ok. Den ble litt seig inni, og sammen med det syrlige fyllet ble det godkjent. Klem <3

    2. Jeg har ikke vært i Karlstad, og ikke spist sitronpai, men begge deler ser veldig bra ut 🙂 Jeg har derimot vært innom en lignende kafé i Sogndalstrand. Det var rart å gå inn der, akkurat som at jeg ikke hadde noen rett til å være der med det samme 😉 Men koselig var det, og gode kaker hadde de 🙂
      Kjekt med litt sånn spesielt, for det er ofte det man husker spesielt godt i ettertid 🙂
      Kos deg videre 🙂
      Klem <3

    3. margarites: Det var marengs oppå også, og det ble jo ekstra søtt liksom 🙂 Spent på å høre på din opplevelse 🙂 Morgenklem <3

    4. Sukk! Den paien så god ut! Den lignet på de som selges på Mathallen, som jeg ikke har tatt meg råd til å smake på enda x) Det der var en skikkelig annerledes, men veldig koselig kafé! Da jeg så det første bildet trodde jeg dere var hjemme hos moren din ^^

    5. Nå har jeg vært og kjøpt sitroner, så i morgen skal jeg bake! Fant først en oppskrift med 6 dl sitronsaft og 6 dl limesaft! Tenkte at det blir veldig surt (med 1,2 liter sur saft!) så jeg fant en annen oppskrift hvor jeg kun trenger saften av 2 sitroner. For meg høres det litt mer passelig ut. SÅ får vi se i morgen da, om det fungerer. Nå er det natt her. Nattaklem <3

    6. passion4lifeandtravel: Det er nok enda finere på sommeren 🙂 Men pent nå også,bare litt kaldt:-D Men bilder blir det likevel 🙂 Klemmer <3

    7. Så utrolig koselige bilder, særlig det av mammaen din og deg <3 Ser kjempefint ut der.Ja, jeg har vært i Karlstad, men det var da jeg var helt ung, og det var i en forbindelese med en konkurranse, og opplevde ikke så mye av selve Karlstad.Etter å ha lest om dine fine turer dit, har jeg fått lyst til å reise dit <3 Kos dere <3 Klemmer <3

    8. Utrolig koselig cafe ser det ut som. Sitronpai har jeg aldri smakt, så det må jeg gjøre noe med. Kanskje jeg skal lage en i helgen? Kos dere masse!! <3

    9. Så hjemmekoselig sted 🙂 Det blir vel igrunn “hjemme” hos noen og? Hvis det er innredet i hus mener jeg.. og ikke tradisjonellt butikklokale 🙂 Håper dere fant noen gøye lopper? 😀

    10. så fine dere er:D eg så på jakken din at det så ut som du hadde gjemt en pelsdott under hahaha,så var det sikkert hetten 😛
      klememtingene<3

    11. Ritamarita: Ja, vi koser oss sammen vi jentene på tur. Mamma, søster og jeg 🙂 Og i morgen er det morgentur, og så shopping på programmet 🙂 Håper du har hatt en bra dag solstrålen <3 klemmer kveldsklemmer <3

    12. Karina Larsen: Ja, det er en veldig spesiell kafe, veldig hjemmekoselig og sitronpai var virkelig deilig 🙂 I dag har jeg spist mye søtt. Dessert også 😀 Herlig <3 Mousse, med masse annet godt i, banan og jordbær osv.. I morgen blir det ut å gå tur på mårran 🙂 Med søsteren min, før shopping etc 😉

    13. annebe: Ja, det var virkelig deilig 🙂 Og vi har hatt DEN deilige desserten etter middag…Mye spising 😀 Kos deg du også <3 Klemmer i bøtter og spann <3

    14. Åse Helen: Veldig godt med sitronpai 🙂 VI koser oss med mye god mat, og fikk svingt oss en liten tur jeg og søster, mens mamma slappet av litt 🙂 Klemmer på vei til moderlandet 😀 <3

    15. InoSc: Nei, denne kjøpte vi på kafe, og jeg er jo elendig på kjøkkenet 😀 Så har ingen oppskrift 😀 Men godt var det, aldri smakt før jeg heller 🙂 Kos deg i helga du også <3

    16. Koselig sted..og sitronpai er kjempegodt :)..fint å se dere hygger dere,og dere er så søte og blide .
      Har vært en del i Sverige..tror vi har vært innom Karlstad..men husker ikke helt…
      Hygg dere videre 🙂 Klem<3

    17. Ååå, det så bra koselig ut 🙂 Fine deg og mammaen din. Så morsomt at det var loppis der også da.
      Jeg har vært veldig mye i Sverige, både nord og sør, men aldri vært i Karlstad. Sitronpai har jeg heller aldri smakt. Fortsett å kose dere masse 🙂 Klem på vei til sweeden 🙂

    18. Koselige bilder!
      Har faktisk ikke smakt så mye søtsaker i mitt liv i kategorien kake, pai, desserter osv, så har aldri smakt sitronpai 😮 dette bør vel egentlig prøves… Har du noe god oppskrift? 🙂
      Kos deg masse videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg