Trøtt i trynet!!…

Ja, du synes kanskje jeg ser våken og opplagt ut?? Vel, bare et synsbedrag…Bak de oppspilte øynene, med plasterlapper, så soves det….en hel masse..Går du nærmere sovedyret, kan du høre små zzzzzz-er komme sivende ut av munnviken…

Vanligvis ser jeg sånn oppteipet ut etter:

…en natt i en fremmed seng…som er alt for trang…så alt henger på utsiden…

DA er jeg trøtt dagen etter da!

 

Øynene kan også trenge en pakke plaster eller teip, etter en natt….

..

….i EGEN seng….Med monster-dyrene som plager livet av meg….Garantert med vilje….Sånn at jeg hvertfall ikke får sove lenger enn kl 07:00, hverken hverdag eller helg…Siste timen i senga, fram mot kl 08:00 er bare en kamp mot senge-monstrene… Og teip-rullen er igjen eneste utvei, for å innbille omgivelsene at jeg er våken og MED…

 

Men altså…De siste dagene har jeg vært forskånet mot både trange, fremmede senger og monstre i egen seng…

…jeg har faktisk sovet så søtt som den fineste babyen jeg…Jeg har faktisk INGENTING å klage på angående nattesøvn…

 

Allikevel ser jeg ut som og føler meg som en zoombie om dagen…

 

Jeg tar meg selv i å sovne litt….MENS jeg er våken liksom!!!…..

 

Har du vært med på det noen gang?

Gjør de ulike  årstidene noe med formen og energien din?

 

 


#søvn #trøtt #energi #slapphet
50 kommentarer
    1. margarites: Nei, lite soving på dagtid 😀 Og nå skal jeg være våken så lenge jeg kan i dag, så jeg sover lengre enn til 4 i morgen tidlig ….Stor klem til deg <3

    2. Hihi, ja, kjenner meg litt igjen 🙂 Særlig ift å sove i fremmed seng. Da sover ikke jeg særlig godt i alle fall. Og noen dager føler jeg meg helt utstlitt og trøtt, selv om jeg har sovet nok. Andre ganger er jeg superopplagt uten å ha sovet spesielt godt.. 😮
      Håper i alle fall du har hatt en fin dag! 😀
      Klemmer <3
      PS: Tusen takk for flott premie i forbindelse med foto-Challenge! 😀 Herlig farge <3

    3. ja ikkje sant….men eg vurderer litt andre behandlinger enn kun medisiner da disse er jo ikkje noe man kan gå på resten av livet sånn hver mnd likssom…er ikkje sunt for lever og nyrer….så får finne en løsning på problemet så eg slipper få det mer 😀

    4. ER det som skjer når eg legger meg tidlig også…..våkner midt på natten ferdig sovet……eller kroppen….ikkje eg hahaha
      klemmetingene<3

    5. Den Blå Steinbukk: Jeg også. Finner tusen unnskyldninger for å slippe 😀 Drikker ikke alkohol lenger heller, så da blir det yber-kjedelig sånn på natta hvertfall 😀 Jeg også, skikkelig asosial.

    6. Den Blå Steinbukk: Jeg våkner også ofte tidlig. Sovner tidlig og våkner ALT for tidlig!! Jeg orker ikke sånne feiringer nesten lenger jeg 😀 blitt skikkelig treging 😀

    7. Miss Imperfektum: Ja, sitter av og til for lenge jeg også. Men noen ganger blir det omvendt. Jeg blir så trøtt at jeg stanger hodet i laptopen… Skjønner du må ha hatt det litt stritt. Og sikkert mye perioder uten søvn etc. Ta deg en lur du <3

    8. Jeg er trett uansett vær og årstid… Sover dårlig uansett… :-/ Våknet kl. 04.30 både i går og i dag… Gjeeeeeeeesp… Er helgen her snart…? Åh, jeg skal jo i bursdagsfeiring med overnatting til helgen…. Herregud, det blir hardt… :-/

    9. Har hatt søvnproblemer de siste tretten årene. Helt siden sønnen min kom til. Det vil si, jeg har ikke noe problem med sovne, jeg svimer av med det samme jeg lukker øya. Problemet mitt er heller å komme meg i seng til en fornuftig tid, siden det er en del rutiner rundt sønnen min som må gjennomføres både tidlig på morgenen og sent på kvelden uansett hvilken ukedag det er. Så liker jeg i tillegg alt for godt å være oppe om natta, men det jobbes med saken. I dag derimot er jeg bare trøtt fordi jeg satt oppe i natt og skrev et nytt blogginnlegg som jeg endte med å redigere ganske kraftig i dag siden jeg ikke ble fornøyd med det likevel. Tenker jeg lurer meg bortpå sofaen litt snart, siden jeg ikke jobber i dag 😉

    10. Ja, da er vi to som ikke stråler enda, men vi kommer oss nok utover dagen tenker jeg. Gemalen lurte på hvorfor jeg sto opp kvart på seks? Han satt og drakk kaffe og skulle ut på jobb da. Men jeg orket ikke ligge der, sovnelitt og så våkne en gang til? Hodet verker i dag igjen og det blir jeg så lei. Men nå begynner heldigvis tablettene å virke. Ny dag, nye muligheter!

    11. natheless: Fregner er fint hvertfall, og vi håper de kommer snart 😀 Jeg gleder meg til vår. Jeg sov til kl 04: 00 Og er ikke akkurat solstrålen i dag 😛 He-he

    12. ladyaugust: Ikke søvn?? Jeg er jo helt motsatt, men du sover kanskje på dagen da?? 🙂 Jeg våknet kl 04:00… og ikke sovet mer…ORM??? Nå må jeg inn å lese hos deg skjønner jeg 😀 Klemmer morgenklemmen <3

    13. margarites: Ja, jeg tror du og jeg har snakket om det før, at vi sovner midt i setninger og sånn. Jeg må av og til sjekke i kommentarfeltet eller på et innlegg hva jeg skrev…For plutselig kan man risikere det står : zzzzzzzzzzzzzz bortover…. Jeg våknet kl 04:00 i dag…. Og ikke sovet mer.. Dritt altså!! Frodith Trøttesen på jobb.. Klemmer <3

    14. Eva: Jeg sovnet i 22.30 -tiden, men våknet kl 04: 00 og ikke sovet etterpå… Og det blir man jo ikke akkurat våken av utover dagen… 😛 Litt zoooombie i dag også ja… Frokost på jobben før jeg setter i gang med noe fornuftig 🙂 Håper du har hatt en god natt <3 Morgenklemmen <3

    15. cuskima: Jeg sovnet kl 22. 30, men våknet kl 04:00, og sov ingenting etterpå… SÅÅÅ kjedelig. Og blir nok ikke mer våken i kveld akkurat.. Klemmer morgenklemmen <3

    16. Flaggermusvinger: Ja, i natt våknet jeg kl 04:00 og fikk ikke sove igjen. Det er ikke noe moro. Har litt mye å tenke på tror jeg, sånne ting jeg ikke LIKER å tenke på…men gjør det likevel hele tiden… Så i dag helt zoombie -trøtt igjen.. Klemmer <3

    17. Men nå lysner det heldigvis. Føler meg skikkelig pjusk selv i disse tider, men vet at det ikke varer lenge nå før fregnene titter fram over nesa! Ha en finfin ny dag i februar. 🙂

    18. Jeppsi peppsi, sånn har jeg også det og i natt tror jeg det blir null søvn tilogmed….Håper du våkner opplagt og tipptoppers <3 nattiklæmme med orm oppi nesa <3

    19. Kjenner følelsen! Jeg sovner stadig med fingrene på nettbrettet mens jeg holder på med noe. Ja det er mest hvis jeg spiller på kvelden fordi jeg SKAL holde meg våken. Ha ha men det går ikke. Likevel så klarer jeg ikke å komme meg i seng før midnatt, selv om det var målet mitt for februar. Klokken blir nok over i dag også. Jeg har stadig noen “skal bare” før jeg legger meg. Du sover vel for lengst, så jeg får heller si God morgen til deg nå…mens jeg tar kvelden – snart. Klemmer <3

    20. Jeg har et veldig dårlig søvnmønster. Og er trøtt og sliten dagen lang, hele uken, hele måneden, hele året. Men hos meg er det jo helsa som ødelegger. Håper å finne en løsning til høsten, da jeg skal til utredning. Så ja, jeg vet alt om hvordan det er å ha sånne dager 😉
      Ønsker deg en god natt, hvor du kan våkne godt uthvilt i morgen 🙂
      Nattaklemmer <3

    21. Veronica S: Så bra du er i litt bedre slag i dag da 🙂 Jeg har begynt å få inn bilder til karnevalet nå 🙂 Moro<3 Men selv ikke DET holdt meg HELT våken 😀

    22. morsmiddag: Ja, jeg vurderer å slutte med det jeg også 😀 Er rimelig grei form for det meste, men noen ganger, sånn i perioder er det som å sovne mens jeg er våken altså… 😀 Takk 🙂 Moro å tegne, det kommer liksom tydeligere fram innimellom, hva jeg mener 😀

    23. He he artige tegninger du også har. Jeg kjenner følelsen av å være zombi det har jeg vært noen år nå, men nå har jeg tenkt å slutte med det he he 😉

    24. Vinteren gjør en trøttere.. Det er sikkert og vist.
      Jeg går på D vitamin olje for å ha et overskudd. Spiser mye makrelli tomat, og mange tomater.
      Alikevell er det dager en er zombi?
      Det går mot vår og bedre tider. Satser på åpne øyne og masse sol..)

    25. Slutten av vinteren tapper for energi… gleder meg til vår og sommer med masse påfyll av krutt i kroppen. Min yndlings -årstid er høsten – da blir jeg ferdig oppladet til vinter….. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg