Ganske så full av piff igjen ;-)

Som du vet var det litt lite piff i ballongen min her på mandag og tirsdag…

 

Man kan føle seg litt gåen, og gå fra å være ganske så alminnelig og fresh en dag…

 

…til å være totalt uten energi…og faktisk aldri så littegrann LEI SEG….også..

..bare i løpet av sekunder…. Som om noen stakk et hull på en…..Pffff….

 

Men nå er jeg ikke kjent for å mangle piff så LEEENGE av gangen… Jeg lar meg få lov å henge litt

med nebbet et par dager…Jeg lar pusten sive LITT ut av den fargerike ballongen…Og så lever jeg

litt sånn halvslarkete et par dager….  Men så er det nok liksom… Da orker jeg ikke mer…

 

Jeg tar et realt tak i meg selv….finner fram en plasterlapp, som skal dekke over der all piffen siver ut…

Og så er det klart for litt opp-piffing…..

 

Så med litt gode nyheter på leilighetsfronten, et par fine dager på jobben OG noen fine samtaler med

folk jeg er glad i …. 

VEL….så er formen gått fra slarken…. til nesten sprekkeferdig…

..og det er ganske så fint…

 

I morgen skal jeg avgårde på noe ganske så koselig, ute har det skint sol i dag, Fru Stussli har funnet

hestehov, og i kjøleskapet står en iskald og  deilig is-te. Det kunne nesten ikke vært bedre 🙂

 

Blir du fort glad igjen etter dårlige dager?

Eller trenger du lang tid for å få igjen piffen?

 


 

 

 

#tegninger #humør #glede #piff
37 kommentarer
    1. Hekleri og Ra: Jepp, det går ikke så mange dagene med nedovermunn og lite piff .. Heldigvis 🙂 Ha en flott uke du også 🙂 Nå er det vår <3

    2. som et senter med folk i alle aldre som man betaler for å være med på…..da er det ugreit å få 4 biter med noe som skal være mat…..dvs 3 og en bit brød…..når på invitasjonen står tapas…..og resultatet var knapt canape
      gikk tidlig hjem…..kl 24 kom Askepott til segselv 🙂
      klemmetingene <3

    3. cuskima: Jøss, en fest uten mat? Vanlig når man er ungdom, da holder det med en kasse pils liksom…Men som voksen?? 😀 Ja, ja, bra hvis det var moro til du gikk da 🙂 KLemmer <3

    4. piffen var litt slarken her i dag også……vi fikk nesten ikkje mat på festen enda det var lovet tapas-ble tidlig hjem for meg for eg måtte hjem å spise -hadde gått hele vakten og gledet meg…..jajavar gøy da
      klememtingene <3<3

    5. Jeg har en del ganger dårlige dager og mister virkelig piffen. Musikk pleier å hjelpe for meg, en klem eller en tur i stallen der man møter en gjeng firbeinte med gode øyne og bare forventer en gulerot eller kos.. da får jeg litt energi igjen.

    6. Så bra det ikke er så mye som skal til for at piffen er tilbake 🙂 Tror det er sunt å ha noen dager uten masse piff også jeg, så er det enda lettere å sette pris på de piffefulle dagene 😉
      Jeg er sjeldent nedpiffet mer enn et par timer av gangen, med unntak av når jeg har migrene, da er det veldig kjedelige timer/dager 😮 Det som hjelper da er at jeg vet at det går over etter relativt kort tid 😉
      Håper du får en super helg 🙂
      Klemmer fra ei som skal innom karnevalet ditt og titte nå <3

    7. Så godt å høre at du er full av piff igjen <3
      Jeg har litt opp og ned dager, men de fleste gangene er jeg ikke lenge nede i dumpa. Med våren blir alt litt lettere synes jeg <3 Sol, varme, blomster, venner osv...
      Ha en fortryllende lørdag på tur!
      Mange klemmer

    8. Godt at du har fått piffen tilbake, Frodith.
      Jeg mister piffen litt innimellom men kommer meg ganske fort. Det skal ikke så mye til bestanding. Noen ganger kan det også være litt godt å “trekke seg” unna og være for seg selv å sture. Flott illustrert, forresten 😀 Ha en flott lørdag. klem

    9. Helge: Ja, søvn hjelper på. Det har vært litt av problemet her om dagen at jeg ikke har fått sovet nok, og da blir små problemer DIGRE …Jøss, du har virkelig vært effektiv 🙂 En skikkelig virvelvind 🙂 Det kom nok med sola det 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    10. Miss Imperfektum: Ja, ikke sant, LITT må alle få lov å syte og sture, selv om man ikke har SÅ store ting å syte for. For jeg har ikke det…Men jeg er rask å snu…Altså JEG snur raskt selv, for jeg VET jeg har det ganske så fint, så da gidder jeg ikke lenge av gangen 😉 Ha en fin lørdag <3

    11. Lisbeth Pedersen: Ja, vi er heldige som har det sånn:-) Ikke alle har det sånn, så jeg er veldig takknemlig for å ha det sånn 🙂 God morgen Lisbeth 🙂 Klemmer lørdagsklemmer <3

    12. ladyaugust: Vi har fått beskjed om en annen vi kan få om en stund. Rett over gangen her…Men det bor noen der ennå…Så må vente litt 🙂 Ja, vi er heldige søs, som har fått et hode som ikke sliter ALT for lenge av gangen 🙂 Så får vi bare syte LITT de dagene det gjelder, det er både lov og rett 🙂 Jeg skal mer på landet i dag jeg, og kanskje JEG finner hestehov også 🙂 Ha en herlig favoritt-dag søs <3 klemmerfraallekanter <3

    13. natheless: Ja, det er en gave å ha fått utdelt et rimelig lett sinn :-)Jeg er veldig veldig takknemlig for det 🙂 Nå er det mårran, og kaffe og blogg, før jeg farer ut i verden 🙂

    14. cuskima: Ja, pffen kommer og går, men snart er det BARE piff for min del… Sånn utpå våren en gang…da skal det ikke være mye slærken ballong altså :- D KLemmer <3

    15. annebe: Ja, piffen kan snu for meg ganske fort. Om jeg bare går inn for det. Og etter et par dager er det nok syitng på meg. Jeg er tross alt ikke syk, bare litt utafor liksom. Og da leter jeg med lys og lykt etter noe fint, og de lå jo der rett for nesa mi igjen plutselig 😀 Jeg synes du er superflink å være positiv og å ta livet som det er. Som du sier også, på ekstra slitsomme dager gjør du noe hyggelig, så blir det hvertfall BEDRE 🙂 Det er rette innstillingen det. Det er ikke noe sånn super-uvanlig det jeg skal heller, men vanlig og smått er også koselig, jeg har det jo sånn jeg også 🙂 Kos deg på kafe du <3 klemmer <3

    16. Eva: Ja, jeg tror man uansett kommer lenger med et godt humør. Jeg vet at det ikke er så lett for folk som har opplevd FRYKTELIG vonde ting, traumer etc. Og jeg sammenlikner ikke meg med andre. Men for MEG er det best, jeg som i utgangspunktet ikke har stort å klage over, for meg er det best å fokusere på det positive, det som gjør meg glad. Etter et par syte-dager er det helt klart at hodet MITT kan snu ting om jeg bare vil.. Jeg håper de finner ut hva som kan gjøres for deg, slik at du får det bedre. Du fortjener det beste <3 Ha en rolig og GOD lørdag <3 Klem <3

    17. Mangler du piff i kroppen er søvn er god medisin. I går hadde jeg full energi her, iløpet av 2 timer tok jeg kjøkkenet grundig, vaska skap, tørka støv og vaska gulvet først med salmiakk deretter med grønnsåpe. Deretter pussa jeg vinduer i stua. Tar stue og bad senere idag. Ha en fin dag.

    18. Så godt at du har funnet piffen igjen 🙂
      Avogtil er det greit å få lov til å sture litt, men stort sett finner jeg fort formen igjen, (om jeg ikke er gått helt tom for luft da).
      God helg til deg 🙂

    19. Åååå sååå bra søs 😀 Har dere fått ny leilighet? Piffen fyker litt ut innimellom hos alle tror jeg og man blir jo lei seg sånn er det bare. Det beste er om det ikke varer i uker og måneder for det er noen som har det slik også men ikke du og jeg nei tralei 😀 Jeg var ute i bare tøfflingsene og lette etter hestehov men jeg fant bare en villjordbærplante og jeg kunne ikke røske den opp heller, hestehov hadde jeg røska rett opp for det kommer en million opp her på en gang når de først dukker opp 😀 Gratulerer til fineste Fru Stussli såklart <3 Jeg så det var en av facebookerne som hadde funnet en hestehov eller 3 i dag 😀 noe som betyr at våren er på vei <3 Jeg skal spyle plattings i morgen om formen er bedre og da får jeg danseplatt jippi. Ha ei riktig så god helg og gooodsøsklæmmen <3

    20. Så supert. Snart svever du over vårskogen som en sommerfugl igjen, og det er flott! Jeg har det vel med å ha noen nedturer, men det er greit. Etterpå er det over, og jeg finner gleden fort igjen, heldigvis. Det er jo en gave det. Klemsiklem til deg. Jeg ser The Voice og koser meg 🙂

    21. nei eg er lett og piffe…litt glede og vips kan eg være litt piffete igjen:D:D
      glad du er tobæck som deg selv fineste
      klememtingene <3<3

    22. Så bra du føler deg litt mer “ovapå” igjen..og spennende med leilighetsgreier da…
      Piffen har jo liksom ikke vært noe særlig tilstede i det heletatt de siste åra..men er det dager som er ekstra slitsomme..prøver jeg å gjøre noe hyggelig som gir meg noe positivt..og da blir det i allefall bedre…:))
      Jeg så hun hadde funnet hestehov ja..jeg har ikke sett noen enda..
      Fint at du skal på noe ganske så koselig i morgen…jeg skal avgårde på noe ganske så vanlig…som er ganske koselig jeg også…kafè med mannen..hehe.. Klem<3

    23. Så herlig å se at du har fått tilbake piffen, og at ting har ordnet seg igjen 😀 Ingenting er bedre enn å starte helgen med godt humør og friske fraspark 😀
      Selv er nok piffen min litt borte av helsemessige grunner. Men før i tiden kunne jeg nok ha enkelte dårlige dager, men så er jeg en positiv person, og da var det fort gjort å glemme den der daffe versjonen av meg selv. Jeg er heller ikke langsint 😉 Måtte bare nevne det…hehe.
      Men nå er piffen gått litt mer permanent ut av meg. Og håper jo at ekspertene skal finne ut hva det kommer av, og hva de kan hjelpe meg med 😉 Men jeg har troen på at jeg skal komme tilbake til gamle og friske Eva igjen, en vakker dag 😀 Jeg er faktisk stort sett i godt humør hele tiden. Har fått en del kommentarer på det. At samme hvor dårlig jeg har det, samme hva som går meg imot, så klarer jeg likevel å bevare det gode humøret. Og det synes jeg er fine attester å ha med seg når det stormer som verst med smerter og utmattelse 🙂
      En skikkelig god helg til deg kjære du 🙂 Klem <3

    24. Jeg blir veldig fort glad igjen etter noen dager litt nede, å det skal ikke mye til for at jeg stråler som en sol igjen da for å si det sånn 🙂 Det kan være at vi har pålegget mitt i kjøleskapet, eller at en fin sang kommer på radioen til morgen kaffen 🙂 hehe Skal du dele planene dine med oss i morgen da? 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg