Og HER ble resultatet!!! :-D

Du som var innom meg i dag tidlig, vet at jeg gruet for DETTE synet i dag…

 

…tannlegens store og NÆRE nese….

Og du vet at jeg gruet for resultatet av besøket, fordi jeg er livredd tannleger og skulle få en ny tannlege

i dag…

Tannlegen var kjempekoselig!! Ung jente på noen og tretti kanskje. Hun hørte etter på alt jeg gruet for,

og jeg fikk gode forklaringer underveis. Jeg fikk Vaselin på leppene, og det var nummeret før PREMIE

før jeg gikk 😉

Og som du skjønner ble det:

..NULL HULL!! Og jeg skal ikke grue meg NOE mer før om et år igjen…

Og da kommer nok denne nesa krypende fram på bloggen igjen 😉

 

Jeg feirer med sjokolade i dag!!

 

#tannlegen #redsel #positivt
56 kommentarer
    1. Man kan jo stoppe hullene fra å bli større når de er begynnende ja, men vil helst ha alt fikset mens jeg enda har gratis tannlege /: gruer meg! Borret 9 hull og trakk 4 tenner en gang når jeg var 7, ble lagt inn på sykehuset for det… Er heldigvis ikke så ille nå 🙂

    2. Kristin: Nei, jeg var fornøyd med henne men jeg kan vedde på jeg gruer like mye neste år likevel 😀 Det er sånn tannlegeskrekk er liksom 😀 Deilig med null hull. Hadde det i fjor også 🙂

    3. Jippi, gratulerer med null hull! 😀
      Da har du vært flink! 😀
      Jeg har skikkelig tannlegeskrekk, og tannlegen jeg endelig hadde mota meg opp til å begynne å gå fast til har selvfølgelig slutta.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det 😉
      Supert at du var så heldig med ny tannlege, da er det ikke like mye å grue seg til neste år!
      Kos deg masse med null-hull-feiring, for slikt bør feires synes jeg 😉
      Klemmer <3

    4. Silje: Ja, hun var veldig grei, og skal nok trives med henne framover 🙂 Lykke til til deg også, og håper bedøvelsen virket, det MÅ den. Det er helt grusomt uten!!

    5. Grete/Margarites: Ja, jeg fløy nærmest ut derifra 😀 Og koste meg voldsomt etterpå..hjemme. Jeg må slutte med den sjoko-gumlingen snart, om ikke annet så LITT for bikini-sesongens skyld…:-o Klemmer <3

    6. Så bra 🙂
      Er så deilig når man møter på de som virkelig tar hensyn og bryr seg om pasientene sine.
      Jeg skal til tannlegen i dag å fikse ett hull. Håper bare på bedøvelsen virker bedre i dag enn sist
      Flink du var på som hadde 0 hull 😀

    7. Så flott! Du har fått premie fordi du har vært flink å pusse tenner, så det lønner seg! Null hull er beste premien, nemlig 🙂 du kan feire med god samvittighet. Klemmer <3

    8. Karina Larsen: Ja, det var virkelig en ny opplevelse med hun unge. Den gamle min var grei hun også. Men hun nye forklarte og smilte, og jeg var nesten som en unge… Og det ER jeg når jeg er hos tannlegen, så jeg trenger en skikkelig pedagog der i sjefsstolen… Jeg kommer nok til å grue meg like mye til nesten år… likevel… 😀 God klem <3

    9. annebe: Du har en sånn middels opplevelse, det er sikkert veldig greit. Jeg synes det NESTEN høres merkelig ut med de som sovner hos tannlegen…med munnen på vid gap 😀 Men deilig å slippe den fæle klumpen i magen og sånt :-)Jeg har ikke ofte hull lenger heller, men må rydde opp i noen gamle greier innimellom…og vært rotfyllinger som har mistet skallet etterå, og jeg har fått KRONE på….Hm..Ja, feiret med sjokolade og gikk og pusset tenner.. 🙂 Håper du er klar for en ny dag <3 Klemmer masse <3

    10. InoSc: Jeg hadde mye mer hull da jeg var yngre, hadde også 8 en gang…skikkelige hull… Men begynnende hulll kan du stoppe tror jeg? Pusse mye, skylle, tanntråd osv…Så da kan du bare ha det ene…Godt du har en fin tannlege du også. Noen fordeler meg å bli litt eldre også, jeg har ikke hatt hull, vanlig, på sikkert 8-9 år…Men vært noen andre ting, rette opp i gamle fyllinger osv…

    11. Så innlegget fra før i dag også…jeg gruer meg ikke så veldig til tannlegen, men liker det ikke heller ..:)så bra det ble null hull…ikke ofte jeg har hull heller ..men hadde en betennelse for et års tid siden ..så da ble det litt borring og rensing av tanna..men nå virker den bra..og fint er det…for penga går fort hos tannlegen 🙂 Feirer med sjokolade du..hehe…Håper du sover godt i natt 🙂 Stor klem<3

    12. Heldig du er som har null hull!
      Selv har jeg 12 begynnende og 1 hull, alle mellom to tenner 🙁 skal å borre den 17.mars.. Ush! har selv en ganske ung men flott tannlege som forklarer alt hun gjør underveis, hjelper på tannlegeskrekken 🙂

    13. lulltove: Jeg er så flink med tannpussen, ingen fare. Derfor jeg ikke har hull 😀 Er FOR redd tannlegen, så da må man pusse fint 🙂 Klemmer <3

    14. Eva: Nei, jeg er veldig flink å pusse alltid. Legger meg ikke uten å pusse uansett. Og morgenen fast. Og det er nok i følge tannleger. Og jeg har bra renhold, de skryter av det 😀 SKal ALDRI ha hull mer jeg 😉 Nå gumles det her, men nå må jeg snart slutte med dette sjoko-kjøret, av andre grunner… Klemmer nattaklemmer <3

    15. Therese: Jeg er bare glad at jeg ikke trenger narkose 🙂 Går fint med prat og litt snill behandling 🙂 Og jeg er flink å pusse, så ikke hatt hull på en stund.. Men gruer fælt hver gang likevel.. klem

    16. Hobbystua: Helt herlig!! 🙂 Nå er det et år til neste gang…PUH!! Og snill tannlege som jeg kan “glede” meg til neste gang 😀 pøh….Særlig…. 😉 Lykke til i morgen du også da, håper null hull på deg også 🙂

    17. Feiring med sjokolade er så utrolig velfortjent <3 Så glad for at det gikk rette veien 😀
      Gratulerer så mye <3
      Kos deg masse videre i kveld, med sjokolade og det hele 🙂 Og ikke glem tannpussen før du legger deg da 😉
      Godklemmer <3

    18. Bra med null hull da, nyt sjokoladen din fult ut du! 🙂 Det har du fortjent da, vet selv hvordan det er å være redd for tannlegen, jeg er jo livredd når jeg skal dit, å det er kjedelig altså 🙂 Håper resten av dagen din har vært like fin 🙂 klemmer <3

    19. Det må jo være en herlig følelse og kunne gå ut fra tannlegestolen med null hull og ikke minst “smile til verden igjen”. Kos deg med sjokolade du og i morgen er det min tur i den stolen,,usj gleder meg ikke jeg heller:-) Ha en søt og velsmakende kveld:-)

    20. pleier ikkje men forklaringen denne gangen er at den nye maskinen som er ELSK har en DIGER trommel og DIGER dør og den er i veien for baderomsdøren…..så da lukker man inntil døren på vaskemaskinen…..og i dette tilfelle IGJEN glupegurien meg …..hallo er bare meg som har gjort det -er bare meg her hahaha 😀 men NU er det rent og pent og i tørketrommelen….og ny maskin på gang snart 🙂
      klemmerier <3

    21. MOONBEAMSCORNER: Jeg fikk min skrekkopplevelse i voksen alder jeg… Selv om hun er flink, det er hun som ER tannlegen min. Men bedøvelsen hjalp bare ikke…Så derfor det ble så fælt. Etterpå har jeg bare fine opplevelser hos henne, men gruer meg MASSE hver gang likevel.. Men i dag ny, og hun var kos hu også 🙂 Og nesen helt grei 😀 Klemmer <3

    22. cuskima: Ja, det var jammen litt av en økt med trening på deg :-DOg det med vasken….gjør stadig vekk vi… må vaske igjen og igjen 😀 Klemmer <3

    23. Ritamarita: Nei, fikk ikke premie… 😀 Men ga meg SELV premie etterpå, med sjokolade her i kveld…IGJEN… Fysj som jeg gumler om dagen 😀 Klemmer sjokoklemmer <3

    24. Håper det gikk superfint hos vikartannlegen og at det ikke var altfor skummelt å se opp i en helt ny nese? Jeg er også sikker på at du greide deg fint, og at du danset ut av stolen og ut i vårsolen.. Joda en har da noen opplevelser fra den sure og meget hardhendte skoletannlegen en hadde for for hundre år siden..grøss og gru…tannlegene i dag er gudskjelov moderne og flinke på alle måter.. Klem fra moi 🙂 <3

    25. ryddet bittelitt,vaske litt klær fordi erhm ( glemte en maskin som var ferdig med døren lukket igjen…)
      og sett om noe mer må gjøres for min søster kommer jo på fredag;)
      Lagt ut noen hyller på finn som må bort da de står foran spisestuen nå…nett nå er finn veldig treigt….lite interesse for alt….eg pleier selge alt mitt veldig kjapt…
      litt sol innimellom her….det er alltid deilig.
      Eg har gått med boss 2 ganger – så eg har trent…er jo 4 etager opp og ned så 16 runder i trappene føler meg supersprek hahaha 😀 spist middag i full fart og nå slækker eg med litt WF og kjenner eg er klar for sengen…men er litt tidlig hahha
      klemmeting <3

    26. cuskima: Ja, det var skikkelig deilig. ETT år til neste gang 😀 Puh!! Men hun var skikkelig koselig, og fikk vaselin på leppene 😀 Ny opplevelse 😀 Har du hatt fin dag? 🙂 KLemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg