Jeg er egentlig ikke “skole-frøken-prektig” altså…;-)

Jeg er ikke kjent for å være så fryktelig prippen, fin på det, gammeldags eller kall det hva du vil…Men jeg merker at jeg i NOEN sammenhenger hvertfall tenker meg om litt i forhold til ord og uttrykk…

Ikke er jeg glad i å banne…så det gjør jeg ikke særlig mye av…Da skal noen ha sparket meg veldig hardt…eller på annen måte ha sluppet fri “fanden” hos meg hvertfall…

Og i det siste har jeg merket at dette med ting på skrift blir jo enda mer tydelig og det blir stående…

Jeg har begynt å spille WORDFEUD for en stund siden. Og for dere som ikke vet det, så er det et slags ordspill/Scrabble-spill, hvor man spiller med folk på nett. Man bytter på å legge ord… Og man spiller som regel med folk man ikke kjenner…

Jeg spiller på nettbrettet…og det er mange ord, regler og lure ting  man må lære seg..

Så jeg legger i vei da…og spiller alt jeg kan for å få mest mulig poeng så klart… For man vil jo vinne…. Og jeg grubler og tenker og prøer sette sammen lure ord som gir høy uttelling poengmessig… For den på andre siden av spillet skal nå IKKE vinne hvertfall….

 

…Vel…..det er sånn jeg tenker en STUND hvertfall… Inntil jeg får bokstaver som kun vil EN TING liksom….Og jeg vet ikke om jeg KAN skrive sånne ord til vilt fremmede folk.. Selv om det gir ALDRI så mye poeng…

 

…jeg vurderer noen ganger å melde pass i stedet for…heller enn å legge ord som PULE, PIKK osv…. til vilt fremmede folk…

Og enda jeg ikke er noen “skole-frøken-prektig” en gang…

Nå skal det innrømmes helt på slutten her at jeg HAR lagt disse ordene…selv om jeg føler det er litt på kanten… 😉

 

Spiller du Wordfeud?

Er du skole-frøken-prippen? 😉

 

 

 

 

 

#wordfeud #ord #frekke #prektig #ordspill
59 kommentarer
    1. fjellgeitbundingen: Ja, jeg må passe meg 😀 Men heldigvis ingen foreldre JEG kjenner i så tilfelle…for ingen får tilgang til bloggen min sånn uten videre 🙂

    2. Miss Imperfektum: Ja, jeg er også litt ordentlig på noen områder, hvertfall nok til ar jeg føler det litt kleint når jeg må legge sånne rare ord 😀

    3. Laila MA: Å jada, det finnes på norsk 🙂 Og det stemmer det med GODKJENT, det er helt rare ting som er lov, og som ikke er lov .. men moro er det 🙂

    4. hehe 🙂 Jeg spilte det mye før men alltid på engelsk. Finnes det på norsk skal jeg jammen laste ned. Ellers er det vel sånn at hvis et ord ikke er “godkjent” får du heller ikke lov å bruke det 🙂

    5. natheless: Ja, har hørt BOLLE ja 😀 He-he…ja jeg bruker det.. Og jeg legger ordet PULE også om jeg MÅ 😀 Ha-ha… Nei det er bare litt rart…for jeg vet aldri hvem som er bak på andre siden. Et barn…eller en stor “gris”… Men det får være…Jeg er jo ikke skolefrøken-snerpete heller 😀 Hi-hi Ha en fin dag <3 Klemmer

    6. Hoppla, ja si det? Nei, jeg liker ikke stygge ord, og bruker dem minst mulig.Synes det er alt for mye bruk av unødvendige ord blandt ungdom og voksne for tiden. Jeg spiller ikke annet enn yatzy heller jeg da, men dette blir jo som kryssord nesten, og det liker jeg. Men for å vinne må du jo streve litt. Du skriver vel “bolle” om det er nødvendig? Det er det samme som å “ha” seg med hverandre det, på dansk. 🙂 Lykke til, synes ikke du er snerpete i det hele tatt jeg.

    7. OMGAW solen skinner her—–eg kjenner hjertet synger og Sjelen danser….Im happy! <3
      ha en smashings dag, denne skal utnyttes til fulle -eg har fri og må bare nyte -nå har vi pinadø druknet - i 66 dager har vi fått like mye nedbør som vi får på 6 mndr.....svømmehuden mellomtærene holdt på å bli permanent 😛
      klemmetingene <3

    8. Fruemmel: Vi er liksom i en sånn alder at vi må oppføre oss LITT også liksom 😀 He-he Men morsomt spill da, bortsett fra noen sånne rare ord som man kvir for 😀 Ha en nydelig dag 🙂

    9. Hei. JA jeg spiller dette spillet, og jeg er veldig glad i det.
      Har spilt med mange forskjellige, og jeg er litt forsiktig med slike ord når det er ukjente.
      Har opplevd mye rart fra den andre kanten, og jeg prøver å ikke tenke over de ordene. Noen passer inn, mens andre ikke.:)
      Så litt prektig for ukjente, men gode venner… Der hagler alt mulig.:)

    10. Ja, har nok noen grenser der. Når jeg spiller mot ungene og tanteungene så blir aldri slike ord spilt. Kun mot min mann jeg kan være litt dristigere. Blir litt feil å legge slike ord ellers..

    11. Nei jeg spiller ikke dette. Og det er nok liker greit, for som deg, så vrir jeg meg hvis jeg måtte ha skrevet sånne ord. Jeg krymper meg når familien banner, eller sier andre stygge ord. Og det vises nok hva jeg synes om denne språkbruken, for de i heimen summer seg litt før de slenger ut av seg en stygg tirade…

    12. annebe: Ja jeg tror vi VANLIGE folk synes sånt er litt kleint ja…Jeg tenker meg hvertfall om…Men jeg legger ordet altså , for jeg VIL vinne 😀 Jeg sov som en stein og la meg tidlig 🙂 klemmer masse <3

    13. Fru Stussli: Ja, vanedannende 🙂 og jeg har noen faste folk jeg spiller med nå. Og de får bare tåle alle fy-ordene 😀 Men jeg kvir meg for helt nye 😀 Og jeg er jo egentlig ganske frisinnet tror jeg…Men der altså…butter det noe 😀 Hi-hi La meg tidlig i går 🙂 Klemmer god onsdagsklem <3 og de andre variantene <3

    14. MOONBEAMSCORNER: Man må liksom lære seg en del rare ord og vendinger som bare brukes i Wordfeud skal det gå noe bra…Og så må man innom sånne PULE og KUK- ord 😀 Ha-ha…og det er IKKE moro 😉 Men jeg gjør det 😀 Ha en fin onsdag Månestråle-agurken 😀 hi-hi Klemmer <3

    15. rundtomkringtrorjeg: Nei, det vet jeg 🙂 jeg snakker om de “grove” ordene du ser nesten lagt der…føles litt rart til fremmede folk 😀

    16. Engla: Joda, KAN banne jeg også…men sjelden…Og å si grove ord på nettet til folk, selv i et spill.. føles rart… Ja, prøv å få til en Oslotur da Engla. Jeg kan nesten alltid, og i påsken f eks er jeg mye ledig 🙂 Snakkes på sms <3

    17. Jeg banner ikke sånn til vanlig når jeg prater..men kan godt fortelle en vits eller en fortelling med “på kanten ord” uten å plages av det..
      Jeg har aldri prøvd noen sånne spill..men tror jeg som deg hadde syntes det var litt “kleint” om jeg “måtte” bruke slike ord som det..haha….Klem og håper du sover godt i natt <3

    18. Haha *superfnise* Jeg er nordlending og der jeg kommer fra er banneord ofte med i hver settning for å forsterke det vi sier. Er du “bare” glad der oppe, er det ikke helt glad. Du er liksom j..lig glad hvis du først er glad osv. Men siden jeg har bodd på østlandet i 15 år snart så banner jeg minimalt, men tar meg i å forsterke med ord som kjempe, veldig osv. For fortsatt sitter det i at jeg trenger forsterkning. Banning derimot liker jeg ikke. Jeg er blitt en litt prippen østlending 😀
      Vi spilte dette spillet før, men det var kraftig vanedannende og jeg måtte legge det bort. Brukte alt for mye tid på spill 😀
      Ha en fortryllende kveld
      Mange klemmer

    19. Ha ha , du altså..jeg så jo den komme… joda har spilt det men på engelsk..De jeg har spillt mot har slått meg sønder og sammen, noe som ikke er så godt for selvtilitten til en som normalt er god med ord og vendinger… så en stund siden jeg har spillt det, gikk litt lei, og det gjorde motspillere og tror jeg for det ble veldig stille…Klem med eller uten fy ord..hi hi 🙂

    20. hahahaha eg sier UNNSKYLD til mine spiller -nye eller kjente om eg må skrive sånt…..hahahaha
      men er jo bare sånn det er da….
      men sitter inne hos meg også…..litt prippen på noen ting…enda så openminded eg føler eg er 😀
      klemmetingene <3<3

    21. Hihi, jeg skjønner deg godt, for jeg hadde nok blitt litt satt ut jeg også 🙂
      Liker ikke å banne eller si sånne ord i det hele tatt, men…som det hvis situasjonen virkelig er der kan det nok komme ut et stygt ord i blandt 🙂
      Men som regel blir det til det var da som SVARTE også dropper jeg F… 🙂
      Nå er det sovetid og jeg ønsker deg en riktig god natt min venn <3
      Det var forreste veldig hyggelig å treffe på deg i helgen 🙂
      Skal prøve å få til en Oslotur etterhvert jeg 😉
      Stoooor go`nattaklem på vei til deg fra Engla

    22. Jeg spillte noe som het ”Ordspill”, men må være minst et par år siden om ikke mer. Om det eksisterer ennå aner jeg ikke. Banning??,, hmm,, må innrømme at æ ikkje ha så vældi go samvettigheit dær altså 😛

    23. ladyaugust: Ja, man føler seg nemlig LITT på kanten når man slenger fra seg KUK, og sender over til neste…Som kan være en bestemor på 80 e..er en uskyldig 14-åring… eller en liten gris… 😀 Men jeg legger de altså …For jeg VIL vinne!! 😀 klemmer og kos til søs <3

    24. Hahaha nei jeg spiller ikke det spillet, mest candy crush 🙂 De ordene hørte jeg også i dag men da stappa jeg ostepop inni øra hahahaha Vil man vinne tar man såklart alle knep i boka med hahaha gooodklæmme <3

    25. Karina Larsen: Ja, ikke sant man blir litt PREKTIG plutselig 😀 Selv om man ikke er det til vanlig 😀 Jeg har blitt mye tøffere i det siste jeg også og LEGGER I VEI 😀 Men mye rare tanker som dukker opp…Og ser for meg den på andre siden skvette litt 😀 Hi-hi

    26. Eva: Med kjente bryr jeg meg ikke 😀 og jeg kan jo snakke om de tingene. OG er lite redd for å snakke om sånt til elever og alt. Men bare sånn bak tastene og ut i luften komme med: KUK, sånn uten noe mer, føles litt rart innimellom 😀 Har jeg noe annet som blir like mange poeng, så velger jeg det andre 😀 he-he 😉 Klemmer i bøtter og spann <3

    27. De ordene er jo faktisk en del av det norske språket, så selv om det høres vanvittig vulgært ut, så er det jo ord som er helt normale i voksenlivet. Men det å spille mot ukjente, det er litt sånn småskummelt også. For det kan jo faktisk hende at man spiller mot en 10 åring i enkelte tilfeller. Og da ville jo sånne ord være en smule påtrengende, for å si det pent 😉 Så det er jo en slags balansegang det der 😉
      Jeg har spilt Wordfeud selv i perioder. Men etter jeg fikk meg ny telefon, så har jeg ikke spilt noe. Har ikke lastet spillet inn enda 🙂 Og jeg spilte stort sett mot mennesker jeg kjenner, så da var jeg ikke så redd for hvilke ord jeg la 😉
      Og nei, jeg er ikke prippen. Etter å ha jobbet to år i en bedrift hvor ALLE kollegene mine var menn, så ble alle pripne nykker plukket av meg kan du si…hehehe 😀
      Ha en kos kveld med spill, om du ikke holder på med noe annet da 😉
      Klemmer sendes fra meg i Sandnes <3

    28. Grete/Margarites: Jeg gjør alt jeg kan for å unngå de ordene…men av og til er det bare de som er å legge…Og skal man da IKKE legge dem :-D? Jeg legger grove ord også jeg, men tenker på det gjør jeg..Rart hvor mye man skal tenke på ting 😀 he-he 🙂 Klemmer tirsdagsklemmer <3

    29. InoSc: Nei, det føles veldig rart første gangen 😀 Men jeg GJØR det altså 😀 Skvetter litt selv, men tenker at de får tåle sånt 😉 Morsomt spill…hvis du liker sånne ting som kryssord og Scrabble 🙂

    30. passion4lifeandtravel: Nei, jeg har litt problemer meg å gjøre det til fremmede på nettet. Her vet de ingenting om meg, og plutselig kommer det HOMO liksom…eller KNULLE eller andre rare ting… Og det er lov..men jeg prøver liksom å finne andre ord, med like mye poeng 😀 Rart hvor mye man tenker på 😀 Klemmer masse <3

    31. Therese: Jeg spiller det mye på T-banen og sent på kvelden. Og jeg tar meg stadig i å tenke at NEI….det kan jeg da virkelig ikke skrive…. 😀 Men jeg gjør det likevel 😀

    32. Jepp eg spiller Wordfeud, og det er utrolig mange ord som ikke blir godtatt – og mange helt sprø ord som blir godkjent. Jeg er ikke så veldig flink å tenke langt fremover, men legger ord der jeg får mest poeng. Selv om motstanderen da kan få “gratis” TW, DW, TL og DL. For meg er det mest gøy, men jeg vil jo helst få inn et bra ord med mange poeng. For jeg liker jo å vinne innerst inne 🙂 Og da passer det ikke å være prippen, men jeg tror ikke jeg har brukt så mange “ufine” ord… Kveldsklem <3

    33. Liker ikke å banne eller slikt… Synes ikke det er pent /: men blir ikke lang i maska om noen gjør det heller. Har aldri prøvd det spillet, men skjønner at det å skrive “pule” ikke akkurat er noe man vil gjøre til fremmede :p

    34. Nei, jeg spiller ikke wordfreud :), men jeg er nok litt som deg, det er visse ord jeg synes er vanskelig å si høyt eller skrive, og tror heller ikke jeg er veldig prippen, men har ikke på enkelte områder så fargerikt språk 🙂
      Massevis av klemmer <3

    35. Jeg spilte det før, savner det egentlig veldig så kanskje jeg skal laste det ned på mobilen igjen 🙂 Husker jeg vant det meste, å jeg la en del sånne ord jeg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg