Frodith fotograferer flittig fugler i full fart ;-)

Min gode venninne, Oslopadda, foreviget det hele med sitt kamera og sendte meg på mail 🙂

Ikke visste jeg at jeg så SÅNN ut når jeg farter rundt med nebbet mitt 😀 Jeg er helt inni min egen verden nesten, og blir VELDIG ivrig. Så midt blant de DIGRE linsene, til de “virkelige” fotografene, så løper jeg med de lille, teite Pocket-kameraet, og knipser i vei med høy, Pocket-kamera-lyd…NESTEN litt flaut innimellom…. men bare nesten….for fine bilder blir det, så da bryr jeg meg egentlig ikke 😉

Det var pent, men kaldt ved Østensjøvannet i dag. Og mine bilder får du se i morgen 😉

På trygg avstand….

 

 Briller PÅ skal man se hva man driver med…. 😉

 

Briller AV…. når man skal gjøre seg til for fotografen…

 

Herlig lys ved Østensjøvannet i dag ..Blålig lys av isen, som ennå ikke er gått overalt..

 

Har du tatt bilder i dag?

 


 

#foto #fotografen #fugler #østensjøvannet
55 kommentarer
    1. Kristin: De to første bildene er svaner 🙂 Og resten er grå-gåsa 🙂 Ja, fin med bilder ved Østensjøvannet .-) Alltid moro å ta bilder der 🙂 Hestehoven er herlig <3 klemmer <3

    2. Så stilige bilder! De så litt skumle ut de gjessene (for det var det?) på det første bildet! 😮
      Ville nok holdt litt avstand der jeg også..
      Gøy å ta bilder av fugler, både flyvende, svømmende og spaserende 🙂
      Østensjøvannet er fint 🙂
      Tok bilde av en hestehov i helga, men det er vel det 🙂
      Klemmer <3

    3. Eva: Hm…dette må jeg finne ut mer om, skulle gjerne sett den skjermen. For jeg innbiller meg det er noe annet en bare sånn snu-greie jeg har på mobil og nettbrertt….? Vi kan jo snu der også, men dette er noe annet ikke sant? 🙂 Beklager jeg er så treg nå 😀 Klemmer til deg <3

    4. cathrinehenriksen: Fru Stussli vant ja 🙂 Du må ut med kameraet du også vettu 🙂 MYE. DU har vel bra kamera også ,har du ikke? Kose deg og hvile du 🙂 Klemmer <3

    5. Hehe….selfier er supergreit med vendbar skjerm. Er faktisk mulig å få til noe som ser ok ut da 😉 Men mest bruker jeg skjermen når jeg skal fotografere noe langt ned på bakken, eller hvis jeg må holde kamera høyt opp i luften. Jeg rager ikke så høyt over bakken selv ser du 😉
      Jeg bruker mye skjermen når jeg fotograferer små ting på bakken (som små blomster f.eks.), istedet for å legge meg ned. Spesielt praktisk i vått vær 😉 Så den skjermen er en av de virkelig fornuftige innvesteringene jeg har gjort 🙂
      I mitt siste redigerings innlegg, er første bilde av et rustent båtfeste eller noe sånt. Da brukte jeg skjermen. Jeg holdt kamera helt ned, på høyde med ringen, så vendte jeg skjermen litt oppover, sånn at jeg hadde god sikt til hva jeg egentlig holdt på med 🙂

    6. Fine Frodithen :)) Å så konsentrert på flere av bildene ;)) Hehe …moro , ja ser ut som du koste deg maks 🙂 Det liker vi <33
      Ikke tatt noen bilder på noen dager nå 😮 Haha ...ja og jeg så forresten ingen hestehov da jeg trasket Oslo rundt heller . Men gratulere til deg og ikke minst Fru stussli ? om jeg husker riktig :))
      Klemmer fra en snart uthvilt Pippi 😀 <33

    7. passion4lifeandtravel: Gøteborg er ypperlig til helgetur egentlig 🙂 Og Østensjøvannet er perfekt til fuglebilder hvertfall 🙂 De er jo så foto-gene 😀 He-he Klemmer og fin mandag <3

    8. Tattavkvinnene: Ja, det har vært skikkelig deilig å være ute 🙂 Var ved sjøen på lørdag, og ved vannet på søndag 🙂 Og lyset er fint, og noen steder blir det litt magisk lys 🙂 Og ble en del Guffen-bilder, som kommer i dag ja 😀

    9. Å, så fine bilder av deg <3 Så ut som dere hadde en herlig tur rundt Østensjøvannet. Jeg gleder meg til mange vårturer med kamera der, jeg tok så mange flotte fuglebilder der i fjor <3 Jo da jeg tok mange fine bilder på tur i Gøteborg i går, og nå har jeg kommet hjem. Det var kos med en helgetur dit <3 Ha en fin-fin mandag <3 Klemmer.

    10. Jaa, jeg har også tatt bilder, men ikke av dyr eller vann 🙂 Har utnyttet lyset og tatt noen bilder til blogginnlegg for den kommende uka 🙂
      Det har vært så herlig vær i dag at det var bare en fryd å komme seg litt ut <3 Det var sikkert god steming i andeflokk oppe ved vannet kan jeg tenke meg? Ble Guffen med på dans i dag? ^^

    11. Eva: Jøss, kamera med vendbar skjerm? Si i fra når du legger ut noe som er VENDT 😀 Skulle gjerne se hva det brukes til .-) ikke bare selfier liksom? 🙂 Ja, leggetid snart her også 🙂 KLemmer <3

    12. Flotte bilder og ”duft” av vår. 🙂 Ja jeg har vært og fotografert og har et innlegg klart, men venter litt med å legge det ut. Jeg har visst blitt bitt av bloggbasillen” og må google vaksine mot den 😛

    13. Grete: Ja koselig å ta fuglebilder. Blir en del i moren 🙂 Ja, ikke sant jeg var nær…De kan jo bli litt irriterte for å si det sånn 😀 Men svanene er verre 😀 Klemmer <3

    14. Karina Larsen: He-he. ja her var Frodith i alle varianter 😀 Ingen skal si jeg ikke engasjerer meg hvertfall 😀 Og jeg koser meg glugg i hjel med foto så 🙂 Sikkert mye fint å ta bilder av i London da 🙂

    15. Ja, noen ganger må man omtrent stå på hodet også 😉 Hihihi…Jeg er så glad jeg har kamera med vendbar skjerm 😉 Det var en prioritet, siden kroppen min er litt støl og vrien for tiden 😉 Supre bilder blir det når man kan fotografere i litt rare vinkler. Gleder meg til å se resultatet av dine bilder, med eller uten knekk 😉
      Snart leggetid på meg. Sliten.no.
      Nattaklemmer herfra <3

    16. Herlige bilder. Synes du var ganske nær de store gjessene på det første bildet…Jeg har tatt mange bilder i hele helgen, svaner, ender, natur.. Har storkost meg i det nydelige vårværet. Klemmer <3

    17. Kjempe fine bilder 🙂 Morsomt å se seg selv ta bilder da! I London var det en som helt sikkert skulle ta antrekk bilder av kjæresten sin, til en blogg kanskje. Det er den mest merkelige stilen jeg noen gang har sett når noen tar bilder. Mye forskjellige foto-stiler da, men synes din var fin jeg 🙂

    18. natheless: Ja, det er alltid moro ved Østensjøvannet, alltid masse morsomme fugler å knipse 🙂 Og sitter man der lenge nok får man DE blinkskuddene. Spørs hvor lenge man har tid bare 😀 Gleder meg til å se genseren da <3 Ha en fin kveld du også 🙂

    19. Eva: Av og til LIGGER jeg og tar bilder også 🙂 hvis jeg må. Men i dag var det søle og is,og våte føtter. Og nærgående gjess og sånt…Så da var det bedre å ta knekken 😀 HI-hi Jeg går neste aldri ut uten kamera lenger jeg. HELT avhengig liksom 😀 Kjempefint innlegg du hadde om foto da <3 Ha en finfin kveld Eva <3 Klemmer med knekk i knærne 😀

    20. Så fint, dit vil jeg igjen en gang, for det var morsomt. Vi var der i mai med alle de fine fugleungene. Gleder meg til å se bildene dine.I dag har jeg bare vært lat, men jeg har tatt bilde av den ferdige genseren min. Den får du se i morgen. Ha en fin kveld. 🙂

    21. Knekk i knærne er veldig bra for å få gode bilder i “riktig” vinkel. Men kjenner det selv, at så stiv som jeg er nå om dagen, er akkurat det lettere sagt enn gjort 😉 Du har kjempefin fotostil du Frodith…Hold på den 😀
      I dag har jeg faktisk ikke tatt et eneste bilde. Noe som i grunnen er ganske sjelden. Men jeg har jo laget et kjekt blogginnlegg da. Koste meg masse med det. Og det handler jo om bilder og foto det også 🙂
      Jeg har vært på tur, men lot kamera hvile 🙂
      Ha en flotters kveld fortsatt 🙂 Klemmer godt <3

    22. ingerslilleverden.blogg.no: Oi, badet de 😀 Ikke ute vel?? 😀 Jeg kommer og ser 🙂 Ja, jeg er rimelig greit fornøyd med kameraet jeg, så det er ikke SÅ farlig..Men hører den klikkelyden…liker den ikke helt 😀 Hi-hi Flott søndag til deg også 🙂

    23. Miss Imperfektum: Det var veldig fint lys på Østensjøvannet i dag, kommer mer til sin rett på fuglebildene i morgen 🙂 blålig lys 🙂 Jeg gleder meg til å se ettermiddagslyset ditt 🙂

    24. Veronica S: Ja, hun hadde virkelig fått med seg ulike stillingene 😀 Rumpa ut, og brillene på, brillene av, knekk i knea osv.. 😀 Jeg er på vei inn til deg nå 🙂

    25. Hehe, artig 😀
      SÅ lenge det bli rbra bilder ja, er det jo samme hvilket kamera man har 😀
      Gleder meg til å se dine bilder.
      Har blitt noen få bilder her i dag, måtte knipse litt når ungene badet Moro det 🙂
      Ha en flott søndag! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg