Svanesjøen- del 2 ;-)

Du som har vært innom meg i dag tidlig, har fått med deg første del av Svanesjøen, og Guffens lille etterlikning…;-) Så da scenen var ryddet, og vi trodde  alle ballerinaene hadde gått sin vei…var det tid for å titte litt på andre ting i omgivelsene…

Den spesielle vegetasjonen rundt i området ved Østensjøvannet der er grunnen til det flotte fuglelivet. Og alt det gyllene mot den lys-blålige isen gjør bildet ganske så flott i mine øyne .

Dunkjevler…eller noe liknende… en liten øy…nesten frosset fast i isen som ligger tykk der fremdeles noen steder…

 

 

Og plutselig…midt i alle dunkjevlene..litt lenger borte….når jeg trodde dansen var HELT over…så dukket det jammen meg opp en Wannabe-svane igjen…Klar for en liten akt av Svanesjøen…Men ingen fulgte opp, så det ble med en langstrukket hals og noen små trippende gåse-føtter… 😉

 

 

Mettet av alle inntrykkene satte jeg nesen hjemover igjen.. Og da kameraet var lagt NESTEN helt ned i veska igjen, så hørte vi det flagret og flappet noe voldsomt bortpå vannet der… Og jeg bare knipset vilt, nesten uten å se om kameraet TRAFF motivet en gang….

 

Og da jeg snudde meg var det denne gjengen som gjorde seg klar for “siste akt”….

Herlig samspill….Og heldig var jeg og fikk med meg hele gjengen 🙂

 

En fantastisk fin dag ved Østensjøvannet var over og sceneteppet kunne gå ned 😉

#foto #fugler #Østensjøvanet #fotografering #gjess
54 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, et bilde kan være så mangt, og jeg kan legge ut bare bilder også av og til, en noen ganger får jeg en følelse av at de sier noe spesielt 😀 klemmer <3

    2. Kjempefine bilder, med en fin stemningsfull tekst til! Liker så godt når du gjør litt ekstra utav disse foto-safari innleggene. Alt blir liksom en samenhengende historie, veldig bra! 🙂 Klem i fleng <3

    3. Audhild Mamma til lille Willi: Ja, litt flaks at jeg fikk tatt dem 🙂 Og litt juks med at de ser så nærme ut 😀 zoomet i redigeringen 😀

    4. Miss Imperfektum: Det er det jeg mener også, men noen ganger har bekjært litt mer. Hvis f eks bildet er litt langt unna, men man kan ta et utsnitt når det kommer opp f eks Paint, og skjære bildet. Og da ser det større ut, som her 🙂 Jeg kan ikke noe om å fjerne deler av bildet ellers, bare sånn med å ta sidene, gjøre det større osv.. Jeg bruker bare pixlr ekspress online, og Paint litt til slutt 🙂

    5. Jeg beskjærer ofte mine bilder også. Syns forsiktig redigering må være lov. Dermed hender det at jeg kloner bort strømledninger som ikke skulle vært med på bildet osv, men jeg legger aldri til noe. Såframt det ikke er et av mine prosjektbilder da, da går jeg bananas og har det kjempeartig. Får vel lete fram noen av dem en dag 😉

    6. Miss Imperfektum: Er litt juks 🙂 Bildet er et utsnitt. Når man laster opp bildet i Paint, blir det kjempestort, og man kan få et utsnitt, når man beskjærer en del, og velger 600 x800 pixlr etterpå. Så jeg var mye lenger i fra. Men blir klart og fint likevel, og jeg jukser litt hvis resultatet blir bedre 🙂

    7. Vet ikke hvorfor, men jeg får ikke opp de to første bildene, er bare masse farger der bildet skulle vært. (sikkert noe galt hos meg) Ser ut til at dere hadde en flott tur ut, og du var jaggu kjempeheldig som fikk hele fem fugler i flukt og på såpass nært hold også 🙂

    8. Min matgale verden: Neste gang du kommer, må vi dra dit sammen. Nå har vi jo vært i en skog før, og kan jammen ta en fugle-dans oppi Østensjøvannet sammen også 🙂 He-he…Nye kostymer må vi ha da, strutse-kostymer eller noe…ELLER svaner kanskje 😀 Hi-hi klemmer <3

    9. For en fantastisk dag da, og så masse flotte bilder du fikk. Liker godt å se bilder derfra, siden jeg har vært der så mye selv, mye og mye….var vel å overdrive, men altså. Gøy. Og du, hvis Mia Törnblom skal ha noe foredrag i Oslo, så må du gå. Jeg tror du hadde elsket henne du og 😉 klemmer

    10. Cathrine: VI var kanskje et par timer, ikke noe mer 🙂 Moro å ta bilder og kose seg på tur. er jo noen km rundt vannet der 🙂 Klemmer og puster med maget 😀

    11. Bilder av fugler som flakser også 🙂 Ikke dårlig nei , fantastisk tur du hadde der ja , var du mange timene der oppe ? Jeg var ute i dag litt utenfor Oslo , aner ikke hva det heter , men jeg så hestehov . Bare litt i seneste laget . Var også langs elva og Brutus plasket litt i vannet 😀 Moro 🙂
      Fin dag til deg nå , husk å puste med magen 🙂 Klemmer masse <33

    12. karidansen: Jeg er foreløpig best på motiver 🙂 SER bilder overalt. Men ikke god på tekniske ting i innstillinger etc på kameraet. Men tar meg den friheten og redigere litt etterpå, beskjære og sånt 🙂 Få fint utsnitt. Men mange ganger helt uten å røre dem etterpå også 🙂 Og fargene var sånn 🙂

    13. Fru Stussli: Hi-hi, takk for det <3 Ja, lyser skikkelig opp 😀 Kanskje jeg skremmer fuglene? Eller kanskje de tror jeg er en merkelig fugl og blir nysgjerrig 😀 Klemmer og godmorgen <3

    14. Eva: Står klar med kameraet hele tiden nesten, og nå var det på VEI ned i veska, men fremdeles i hånda og “åpent” 😀 Og disse bildene ble jo litt mindre da, lenger fra så klart. Men jeg har beskjært litt så jeg fikk større utsnitt 🙂 Må jo SE dem 😉 Litt redigering tar jeg meg lov til nå…:-D He-he…Før synes jeg alt sånt var juks… Jeg sov som en stein her i går 😀 Klemmer og god morgen <3

    15. natheless: Ja, jeg er sjefssvanen, bare så du vet det 🙂 Pga halsen min. På tide jeg tar en reprise av det innlegget som forklarer det 😀 for jeg har mange nye bloggvenner 🙂 klemmer <3

    16. Grete/Margarites: Ja, det var ikke HELT nedi veska og gudskjelov for det 😀 For disse ble bra. De var jo så klart litt lenger unna. Men man beskjærer og ser hvor stort man kan ha det etterpå. Før man gjør klar til 600 x800 pixlr som må inn i blogg.no. Det var så fint når de kom sammen. Og de var flere, men jeg måtte skjære det bort for å få plass i “rammen”, når de ble såpass store 🙂 Takk skal du ha 🙂 Klemmer <3

    17. annebe: Ja, det er fint der oppe, blir alltid fine bilder der synes jeg 🙂 Fine motiver i fuglene 🙂 Takk 🙂 God morgen <3 Jeg er så trøtt om dagen at jeg orker ikke sitte oppe særlig lenge 😛 klem <3

    18. dedicat: Ja, den sortien var morsom 🙂 og nesten så jeg ikke fikk med meg. Men jeg legger IKKE ned kameraet, før det er helt trygt 😀

    19. InoSc: He-he…takk for det 🙂 Det er mye med hvordan det FAKTISK ser ut der også. Det ER fint der. Og lyset helt spesielt. Jeg beskjærer bildene litt, sånn jeg vil ha dem, og kan innimellom lete etter fine utsnitt. Det kommer helt an på. Og litt kan man redigere i f eks Pixlr 🙂 Men ofte tar jeg dem nesten helt som de er. Bare litt klipping/beskjæring 🙂

    20. Ja det var turen sin, og ikke minst bildene sine det 🙂 Sååå hyggelig å seg DEG på bildene også 🙂 Veldig fint å se at du trives der ute blandt siv og wannabe gakk gakker… 🙂 Klem fra brødbakerstråle 🙂 <3

    21. Du er god til å observere. Jeg har noe å lære der……..Jeg kan nemlig gå ut i naturen uten å “se” noe som helst. Tar en noen bilder i ny og ne er det også en hjelp til å huske det som har skjedd, og skille den ene turen fra den andre. Flott med de beige og blå fargetonene!

    22. De er majestetiske de wannabiene også 🙂 Veldig fine bilder, og superflaks at du har god hørsel og fingen klar på avtrekkeren. For sånne bilder er det ikke noen selvfølge å få til <3
      Nattaklemmer til deg, drøm søtt om den vakreste dans <3

    23. Så gøy at du fikk frem kamera igjen og fanget alle enden eller gjessene på en gang. Det er ganske imponerende å se mange store fugler komme flyvende i formasjon. De må jo ha en innebygget GPS. Jeg synes det er rart at de finner frem første gangen de flyr av gårde, men det er nok i følge med noen som har flydd sørover før – og som kan veien. Herlige bilder fra Svanesjøen. Klemmer <3

    24. Fint område og blinkskudd av noen fuglebilder :)..og du var så frisk og fin på bildene…sporty type…
      Sov godt i natt og klem fra meg <3

    25. Kristin: Ja jeg synes det var nydelig farge å den isen. Og hele området så litt sånn blått ut 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂 KLemmer <3

    26. Så herlige bilder 🙂
      Og det var veldig fine farger i bildene dine. Skjønner godt hvorfor du vil dra dit og fotografere 🙂
      Gøy med “Wannabies” 🙂
      Ha en fin kveld!
      Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg