En spion med navn Frodith…. ;-)

 Ja…i går var det nesten rett før jeg havnet i kasjotten….ble taua…eller noe i samme gata…sånn nesten i alle fall…Og ikke er det vel rart at noen kan mistenke meg for drive med spionerring…eller drive med noen plott mot “riket” og dets “sikkerhet”. Jeg kan jo oppføre meg ganske skummelt innimellom…

Sånn ser jeg f eks ut når jeg lister meg rundt med mitt “spy-cam” eller “snikfotograferer” som jeg også kaller det….Og det har muligens vært litt VEL mye sniking i det siste… og jeg har vel kanskje snakket litt FOR høyt om det her på bloggen…Bare scroll deg bakover i arkivet så vil du se snik-fotografering over en lav sko…Og sånn går ikke upåaktet hen hos  “lovens lange arm”….eller i dette tilfelle lovens KORTE arm….

Jeg gikk for meg selv og ante fred og ingen fare, og skulle fotografere noe så uskyldig (trodde jeg) som et butikk-skilt…Og ikke et hvilket som helst skilt. Men skiltet til den nye Desigual-butikken i Oslo 😉

 

Og mens jeg sto der med mitt ganske så skumle oppsyn, og fomlet med zoom og greier, og helt klart ikke kunne se ut som noe annet enn en spion eller noe slikt….så kommer to VEKTERE durende….

To skikkelige kraftkarer med en veldig alvorlig mine…. Og de ba meg slutte å ta bilder…

Jeg så meg omkring, kunne ikke skjønne at det var MEG de snakket til…og det var nesten så jeg trodde de tullet, og at det var et skjult kamera et sted…Men de GA SEG IKKE!! Og krevde at jeg la ned kameraet. Det var HELT forbudt å ta bilder inne på Byporten…Og jeg skjønner jo at  jeg, med mitt skumle utseende og framtoning, må virke som en trussel for rikets sikkerhet….eller noe i den duren…For det var hvertfall DET som var noe av grunnen for foto-forbudet… Sikkerheten…

Så med fare for å “åke inn” i morgen den dag, legger jeg fram det avslørende bildet over, av den nye Desigual-butikken 😉

Og Frodith Spion fikk kjøpt seg ting også hun…som hun skal bedrive spion-virksomhet i til sommeren….

En fin pose som inneholdt

 

…denne lekre saken 🙂 Herlige farger og form. Og jeg gleder meg til å trippe rundt i denne om få måneder… om jeg ser aldri så skummel ut 😉

 

 Har du blitt tilsnakket for fotografering noen gang?

Ser du ut som en spion når du er ute og tar bilder?

 


 

#spionering #skummel #fotografering #ulovlig #klær
64 kommentarer
    1. neida er her,men bare innom……i full fart hit og dit…blir alltid veldig sliten av messene så eg legger meg tidligere enn vanlig.altså på kvelden ikkje på natten 😛
      klememting <3

    2. industrispionasje? Du vet sånn om noen sku stjele ideen til strømmen shopping senter…og lage et helt likt……i Bodø…..eller på Voss, du vet patent og så hahahaha
      nei vet du er aner ikkje….de lurte vel bare på hva du drev med og tenkte..unusual…..sikkert ulovlig 😛
      ha en strålende helg..eg forsvinner på messe og er tilbake kanskje innimellom 😀
      klememtingene <3<3<3

    3. cuskima: Ja, tenk all farligheten jeg kan utsette folk for med det lille teite kameraet mitt 😀 Har aldri sett noe skilt…da må det være lite hvertfall .OG jeg tenker det er vanskelig å håndheve, når alle har mobiler. HVis de har lyst å ta bilder av et skilt, sånn som meg. Eller hveandre foran en butikk etc.. 😀 Jeg trodde de tulla 😀 God morgen snupp <3 klemmer <3

    4. MOONBEAMSCORNER: Det var en heller merkelig opplevelse å bli behandlet så kriminelt 😀 Jeg føler meg jo ikke spesielt skummel,og det blir vanskelig å håndheve en sånn regel tror jeg…hvertfall for lovens KORTE arm 😀 Ha-ha Takk, likte kjolen ja 🙂 klemmer <3

    5. Tattavkvinnene: Ja, jeg også synes det virket ufarlig, men han ene kunne forklare litt hva han trodde, og han sa sikkerhetsårsaker…Tenk deg alle med mobil da…må bli vanskelig å overholde, å TA alle som tar bilder….Stakkar vektere…

    6. Kan være de har et eller annet sted et klistremerke som sier på inngangsdøren eller noe som sier ingen kamera.
      Anyway egentlig aldri hatt noen som løper rundt og tar bilder inne på Galleriet…men mange turister,,,,med kamera
      jaja frøken spion eg ønsker deg en smashings fredag
      nattinatt <3<3

    7. Næmmen uff og uff 🙁 Nå må du ikke havne bak lås og slå da….har jo vært litt sånn agurkbekymret for deg når du har sneket deg rundt på t-banen…hmmmm… stod vel ikke fotografering forbudt utenfor??? Ja det er ikke helt ufarlig å være sponblogger, men jeg skal passe på deg, sånn fra avstand jeg..Tror ikke riket vårt er usikkert selv om du lusker rundt….kjolen din var smashing!!! Pass på deg selv nå da, og ikke ta bilder av vekterne…hehe…trøsteklem 🙂 <3

    8. Hahaha, at du ser truende eller skummel ut (selv på snikfoto-turene dine) har jeg liten tro på x) Men de er skikkelig strenge på det, av en eller annen grunn. Vi holdt på å tok noen bilder uten for H&M da jeg gikk på VGS til en eller annen oppgave på skolen, men da kom damen bak kassen fort og jagde oss bort. Er det frodi de er redde for at man fotograferer mennesker eller at du pønsker ut en smart plan for å gjøre innbrudd, og derfor trenger oversiktsbilder? Jeg synes i hvert fall det virker ganske så ufarlig å knipse bilder av skilt, men.
      Kjolen var i hvert fall fin da! Veldig Frodith-stil og Frodith-farger! Blir nok super til sommeren <3 Klem

    9. Den gangen jeg ble forfulgt skjønte jeg det ikke før dama raste inn med bilen sin i gården min og stengte veien for meg. Hun var rasende! Men etter å ha snakket med henne, så lo vi godt. De hadde hatt folk der i nabolaget som tok bilder, og når det ble natt brøt andre seg inn som hadde fått bildeinformasjon om hvor dører og den slags var.Polititet var på sporet av en bande. Skjønner henne godt jeg. Jeg tok jo bare bilde av et veldig antikt vakkert hus. Men hun var jammen tøff som tok bilen sin og kjørte etter meg. Jeg ler enda når jeg ser hun titte ut av vinduet i huset sitt på mitt bilde. 🙂

    10. maiken: Neida,ingen av de delene…det er bare tegneserie-antrekket mitt når jeg skal ut på snik-fotografering…som jeg snart må lage en egen kategori for på bloggen. Men i virkeligheten er jeg bare Frodith, med rødt utslått farget hår ja….som alltid flyr rundt med kamera i hånda…og håper på å få noen blinkskudd av noe…Og innimellom om jeg sniker litt, så får jeg folk på linsa, uten at de vet det…og jeg anoymiserer dem om jeg kan, eller om det er nødvendig…men blir mye fine bilder av det 🙂 Så IKKE blitt skutt etter ennå 😉

    11. Gikk du med alpelue?, og runde briller?, og det fantastiske håret ditt utslått? Kom ikke til Bergen, der skyter de sånne 🙂 Takk for en god latter i kveld

    12. margarites: Nei, hadde de vært veldig tøffe de to i går, så hadde jeg blitt litt redd, men jeg ble mer PAFF 😀 Synes det var veldig rart 😀 Men jeg gikk, og la ned kameraet..men jeg hadde jo allerede tatt dette veldig avslørende bildet av Desigual-butikken 😀 Hi-hi Sto ingen skilt om forbud… Ja, kjolen var super den 🙂 Og fin tekst ja 🙂 Klemmer <3

    13. Skumle Frodith, setter du rikets sikkerhet på spill? Jeg hadde aldri trodd at det var fotoforbud her hjemme, da bør de sette opp skilt på utsiden 🙂 Jeg har blitt tilsnakket av politiet i Texas (og dem spøker man ikke med). Jeg tok bilde av en fontene utenfor gjerdet, langs en hovedvei, utenfor en bedrift. Det var en rund skulptur formet som en globus, med alle land og verdensdeler, og så rant det vann fra toppen og nedover “ballen”. Jeg syntes det var gøy å ta bilde av Norge og Usa sammen, men det var altså ikke lov. Politiet i Texas bærer våpen og man ypper ikke med dem, jeg tror de føler seg som en gave til menneskene… Jeg pakket pent bort kameraet, ba om unnskyldning og tuslet lett irritert videre. Senere passet jeg på at jeg ikke så politi i nærheten når jeg skulle fotografere…sånn for sikkerhets skyld.
      Kjolen du kjøpte var fin, og med herlig liten tekst helt nederst 🙂 Klemmer <3

    14. ææ hadde blitt redd jeg! haha
      men så rart, trodde det var log og ta bilder der jeg, but hey, hva vet da vell jeg :p haha
      Har opplevd det en gang, i syde , inne på en slik butikk av noe rare greier.. overfylt butikk.
      kom bort og pirket meg på skulderen og ba meg slette bilde.
      gjorde det med en gang og gikk ut av butikken og turte ikke gå inn igjen!! haha

    15. Helge: Nei, jeg så ikke noe skilt 😛 Og jeg trodde de bare tulla…men det gjorde de ikke.. Og det er jo nesten inne på Oslo S dette senteret, og med mye trusler og ekle ting som har skjedd kan jeg jo forstå det litt 🙂 Men det blir nok vanskelig å passe på alle mobilene til folk rundt…de har jo kameraer også… Ha en fin kveld 🙂

    16. Jeg har ingenting derfra , men alt som er litt sånn IKKE HM , Cubus , bik bok og den slags er moro å sjekke ut i det minste 🙂
      Nei Deli De Luca var ikke der , dette var på ett eller anna gatehjørne 😛 Hun dama / eller mannen ( bak disken ) som ikke likte at jeg knipset bilde av utvalget dems . Jeg synes de burde smile å takke for at jeg kanskje hadde tenkt å reklamere for dem , haha ….( men det var vel mer det motsatte som var min plan ) 😛
      Jaja , og du har vel begynt å få en liten kjolesamling nå ja 🙂 Klemmings <33

    17. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Den kjolen jeg kjøpte i går, bare 650 kr, synes ikke ille. Men noe var dyrere der inne… Likte kjolen kjempegodt, og blir fin i sola 🙂 Fortjente den etter behandlingen 😀

    18. annebe: Ja, ikke sant jeg er bare snill, og ikke det minste skummel…Hvorfor skal de ta MEG liksom…Men jeg slapp FRI da… 😀 Og med bilde og alt 🙂 Jeg har aldri sett noe skilt med forbud der…merkelig…Jeg så etter skjulte kamera, men fant ingen 😀 Som i SMIL TIL DET SKULTE KAMERA…. Gleder meg til kjole-vær 🙂 KLemmer i vei <3

    19. ladyaugust: He-he…ja du synes du ser meg søs? 🙂 Jeg som er SÅÅÅ skummel og alt 😀 Kjempefornøyd med kjolen 🙂 Man må bare gå på Desigual, det er der de er 😀 Alle de fine 🙂 Klemmer søsklemmer fra alle kanter <3

    20. Eva: Du må nesten prøve å fotografere litt du også 😀 For å se om det bare var meg…pga jeg ser så skummel ut 😀 He-he Nei, den konkurransen…jeg vant forrige gang, og da synes jeg mest jeg vil reklamere så andre blir med 🙂 Koselig med reise da 🙂 Hadde du vært i byen alene, ville jeg avtalt et møte med deg 🙂 Men det får bli en annen gang 🙂 God tur 🙂 klemmer på veien <3

    21. cathrinehenriksen: Ja, mye rare forbud. Var de Deli De LUca på byporten 😉 Ja, hvis du er glad i Desigual du også må du skynde deg, mye fint der nå 🙂 Håper på bra vær snart, så skal jeg ut å vifte med kjolene mine 🙂 Klemmer masse til deg også <3

    22. dedicat: Ja, dette må man bare le av..var helt utrolig. Ikke lov å ta bilde av et skilt inne på kjøpesenter…men det var visst spesielt her…det er jo nesten inne på Oslo S, og etter mye trusler og greier…så kunne de vel ikke gjøre annet..Og så skummel som jeg ser ut, så var jeg jo en reell trussel ;-D Ha-ha

    23. tujanka: Ja, virkelig!! Helt utrolig…jeg så etter skjulte kameraer, men var ingen noe sted…og de ga seg ikke…Jeg måtte legge det ned…men de fikk ikke med seg det snik-bilde altså :-D… Jeg bare måpte…var ikke sint.. Ja, og du vet så skummel som jeg ser ut, så måtte de jo ta meg 😀 Takk, veldig fornøyd med kjolen ja 🙂

    24. natheless: Ja, den var skikkelig fin og ikke så dyr heller 🙂 Etter sånn behandling så var det jammen fortjent ja 🙂 Synes jeg ser deg også bli mistenkeliggjort i det afrikanske landet. DU er jo litt som meg, ser ikke spesielt skummel ut 😀 Uff, skummelt å bli fulgt etter sånn da.. Jeg er på vakt , alt jeg kan, ingen setter MEG i kasjotten 😀

    25. Oslopadda: Det var faktisk helt sant…Jeg tittet nesten rundt meg etter skult kamera, men de GA SEG ikke… 😀 og så jeg som er så skummel da 😉 Ja, gleder meg til å bruke den. Må bare bli litt varmt først. Og kanskje noen håndtak som må vekk ;-D Klemmer <3

    26. uff da, ikke noe oki og oppleve slikt da. har ikke gjort faktisk…På senteret i Tønsberg har du lov til og ta bilder. Dem oppfordrer folk til og ta bilder sier dem, jeg har tatt få men noen ja))

    27. Var det ikke noe forbudt-skilt der eller slikt noe? Noen steder bør man være forsiktig med fotografering f.eks utenfor politiet, fengsler, barnehager og mulig flere steder. Men jeg trodde byporten var åpen for fri fotografering. Tar egentlig ikke så mye bilder at det gjør noe men man kan aldri si aldri. Men på slike steder hvor det er mye folk er det helt klart overvåkningskameraer av ymse str og vektere er jo der mtp sikkerheten. Ha en fin kveld.

    28. Nei jeg har aldri opplevd det,, heldigvis.
      ¨å kjekt med den butikken i Oslo da. Jeg har sansen for de klærne deres. Stort sett handler jeg på salg av de av den enkle grunnen at prisen er ikke lav.:)
      Jeg bruker jo klærne i åresvis, og nyter de lenge. Dermed trenger en nødvendigvis ikke årets mote hele tiden.
      Nydelig den du har handlet. Midt i blinken fargemessig::)

    29. Nydeleg sol-frid-frodith-kjole 🙂 heilt perfekt til deg ! du blir superfin! Eg fekk nesten problem på flyplassen i New York, på bryllupsreisa. Tok opp kameraet for å ta bilde av min kjære; fekk beskjed av ikkje mindre enn to strenge vakter som kom mot meg i full fart, om å legge vekk kamera før dei konfiskerte det. Farleg, farleg.. Kan jo vere spion, skummel veit du 🙂

    30. Jeg har stadig tatt bilder inne i butikker jeg, får være litt mer obs på om noen legger merke til det heretter..vil nødig tilbringe sommeren i fengsel…hehe…
      Greit å tenke på sikkerheten, men de burde jo se ann litt…også du som er sååå snill :)))
      Kjolen var kjempestilig og blir nok perfekt til deg ….håper det blir mange soldager i sommer ..så du kan pynte deg og kose deg på kaf’e med ny kjole :))) Klem og kos deg masse i dag <3

    31. Hahahaha du altså :DDD Flire 😀 Tipper du hadde tatt på deg den skumleste mina du har tilogmed. Nope har aldri blitt tilsnakka pga fotografering meeen så tar jeg ikke så mye bilder heller haha Nydelige kjolen din, du finner så fine kjloer du søs 😀 Goodklæmme <3

    32. Åh Byporten ja…er det ikke lov å fotografere der?????? Tuller du????? Vi skal innom Byporten nå i helgen. Det er visst en butikk der, som jentene visstnok bare MÅ innom. Og jeg som knipser både her og der når jeg er på tur. Jeg sniker ikke, men står ganske åpenlyst. Så må kanskje tenke meg om noen ganger, sånn at ikke lovens korte arm kommer å snakker til meg. For da vet jeg at jeg vil føle meg dødsteit 😛 Hehehe. Samtidig så kjenner jeg at jeg blir litt provosert, og plutselig bestemte meg for at jeg SKAL fotografere der 😉
      Jeg har aldri blitt tilsnakket om fotografering noen gang. Eller jo, ble tilsnakket en gang, (ikke jeg, men en venn) da vi skulle på konsert. Jeg hadde så lite kamera og så liten veske, at ingen la merke til mitt kamera som lå skjult nede blant alle andre millioner av ting en dame har i håndvesken sin. Min venn måtte legge igjen sitt kamera 😉 Hehe. Jeg fikk tatt fine bilder, helt ulovlig 😉
      Knallfin kjole også forresten. Kanskje du absolutt BURDE bli med i den konkurransen du skrev om i går? Gjør vel ikke noe om du er med flere ganger på rad vel?
      Ha en kjempefin dag i dag 🙂 Jeg er litt i reisemodus, men reiser ikke før i kveld. Hadde vært stilig om jeg hadde støtt på deg der borte, på Byporten f.eks. Og bevitnet at du sniker deg rundt med kameraet ditt 😉 Hihihi 😀 Jeg tror jeg ville kjent deg igjen øyeblikkelig 😀 Så skulle vi hatt en god prat, mens lovens korte armer var på leting 😉
      Reiseklemmer til deg <3

    33. Haha , stakkars Frodithen da ….men ja jeg kan huske at jeg skulle lage ett sånt innlegg om usunne matvarer også hadde jeg vært inne på Deli de luca ( skrives det sånn ? ) Uansett der fikk jeg å beskjed om å legge bort kamera av en sint dame/ mann bak disken 😀
      Men det var jo ikke noe fancy butikk da , mulig det var fancy den gang hva vet jeg ;-D
      Nei jeg ser nok ikke like spion ut ( trooor jeg ) ;))
      Å ja men vet du jeg synes det er bra du la ut bildet for jeg har lurt på hvor den butikken befant seg , og da må jeg ha gått ( flydd ) forbi den sist jeg var på byporten 😮
      Jaja , ha en fin dag Frodithen (nydelig innkjøp var det forresten) …satser på at det blir ute i friheten ;)) Klemmer masse <33

    34. Jeg måtte le.. jeg trodde all reklame var god reklame 😀 Og her gjør du en iherdig innsats for akkurat det,, så blir du tilsnakket. Heldigvis ikke alt man skjønner i vår rare verden, og takk for det. Da hadde man jo ikke råket opp i sånne situasjoner. Jeg BURDE vel vært tilsnakket når jeg fotograferte inne i Sacre Cour, for det er nemig forbudt 🙂 Ha en fin dag

    35. Virkelig?? Stakkars vektere om de skal håndheve fotoforbud i disse dager når snittknips pr prs er på ca 200 pr time…. Og så kan en jo luure på om det er så lurt av et kjøpesentet å behandle kundene sine som kriminelle…? Jeg går for eksempel ikke på kjøpesentre som har myntinnkast for å gå på do. Det er LITE i denne verden som irriterer mer enn å måtte springe rundt etter veksel når en jentunge holder på å tisse seg ut og en har brukt en halv månedslønn i senterets butikker. Hadde det kommet to arrogante vektere bort og kjeftet på meg for noe helt alminnelig i tillegg, ja, så tror jeg ikke jeg hadde vært like rolig som deg. Men de trodde vel du var den beryktede kjøpesenterspionen. Uææææ…. Men bare ikke slutt med snikingnen, vi liker resultatene!
      PS! Fin kjole:-)

    36. Wow, den var lekker. Vel fortjent etter “spionoppdraget”! Ja da, jeg har blitt truet med batong jeg. Kan tro det kameraet kom fort ned i veska. Når politiet står der og slår batongen taktfast i hånda, rettet på buksa så pistolen synes, ja da bøyer i hvertfall jeg unna. Tenkte jeg skulle ta bilde av presidenten i et afrikansk land jeg. Han kjørte fort-fort forbi i bil, men bilder var ikke lov! Jeg har blitt etterfulgt av en bil i flere kilometer også her i vårt land, fordi jeg tok bilde av et hus? Ja,du aner ikke hva en sånn som oss kan komme ut for. Godt du kom helskinnet hjem igjen med kjolen i behold! Vær på vakt lille venn!!!!! 🙂

    37. Hjelpe meg, så komisk! 🙂 Ikke LOV til å TA BILDER inne på et helt vanlig kjøpesenter?? 🙂 Det må være noen vektere som syns de er veldig viktige, men har lite å gjøre. De finner på forseelser de kan håndheve for å fremheve seg selv! Jeg har aldri opplevd noe sånt, men jeg ser da heller ikke så skummel ut når jeg tar bilder. Oslopadda er i tillegg blond, og ingen blonde kan gjøre noe galt, det er noe alle vet.
      Fin-fin kjole 🙂 Litt turkis der, også, så jeg 🙂
      Paddeklem, men ønsker om en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg