Også store folk kan føle seg små……

Selv om man har vært over middels høy hele livet…og i mange sammenhenger har vært den høyeste…Både når man var 8 år….Og når man er 48 år….

 

….så er det jo mange ganger her i livet noen som har bestemt seg for å gjøre livet surt for en…. Og de puffer seg opp og tøffer seg…. Og hvis man lider litt for mye av “snill-pike”syndromet…og ennå ikke har sluppet ut Oksen i seg… så kan man føle seg ganske så liten, tross høyden……

 

…faktisk så liten at tårene spruter…både av sinne og av tristhet….Akkurat som da man virkelig VAR liten…

Men jeg skal nok bli på høyden igjen…Min egen høyde….og vel så det….

Bare jeg får sluppet løs en oske-Frodith eller to….

 

Og da kan de stå der med de ekle stemmene sine…og de urettferdige bestemmelsene sine…alle som en…. For da skal jeg bare smile…og le litt av dem…For når oksen er ute og har gjort jobben sin…så blir det en smilende og DIGER Frodith som tar fatt…. Og det skjer på mandag…for det har JEG bestemt…Og da BLIR det sånn.. 😉

 

 

 

 

#tegninger #humør #oppførsel
61 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Så bra!! Det er viktig . Jeg bestemmer sånn ofte jeg også, men noen ganger er det mennesker det er umulig å komme utenom…

    2. Mamman til storguttSupermann: Her skulle det nok slippes noen okser løs litt oftere også, for når det blir en sånn sippeokse, da er det gått litt for langt… Godt med noen som heier litt 🙂

    3. *klem* Jeg vet en del om det å ha en sinna okse inni seg.. Og ved noen anledninger har jeg også sluppet ut min. Og da raser den SKIKKELIG! Jeg skulle nok vært rausere og latt oksen få springe litt fritt litt oftere, så kanskje den ikke ble riktig SÅ mannevond når den først slapp til.. Men de gangene jeg har latt det stå til – har jeg i hvert fall kjent en enorm lettelse etterpå. Selv om jeg nok, som sagt, burde gjort det litt og litt, og litt oftere. Det er nok det sunneste 🙂 Jeg heier på deg Frodith 🙂

    4. Eva: Det er i morgen vi begynner å prøve å snu litt på det som er slitsomt, tar nok litt tid før ting er i boks, men godt å komme i gang 🙂 Klemmer <3

    5. Masse lykke til på mandag 🙂 Ja, viktig å si fra noen ganger. Vise at man ikke alltid bare godtar. Kudos til flotte deg 🙂
      Klemmer <3

    6. Lykke til. Det fine med å være høy er at man slipper å ha en stol med seg for å hevde seg. Hjelper ikke å slippe løs noen okser uansett, synes jeg. Blir uansett irritert over at folk tråkker på en. Går ikke an å få tatt til motmæle bestandig heller. Hadde ei som tråkka på meg på fredag, lurer på om jeg skal si det til henne, men hun er så god å snakke for seg. Alle de gode grunnene kan gjøre meg matt og svar skyldig, men jeg synes det hun gjorde var å tråkke på meg… Liker ikke konflikter jeg, men er redd hun vil gjøre det igjen..

    7. Karina Larsen: Det ordner seg på sikt, vi må bare jobbe litt med noen saker. Og det er synd at det er ekle folk som får styre, men nå skal vi finne vår egen løsning og den blir nok bra 🙂 starter snuoperasjonen i morgen 🙂 Og så går det seg til .-)

    8. Fru Stussli: Deilig med venner som står og heier litt og er store ved siden av meg. Det er en snuoperasjon på gang, og ting skal endres selv om det ikke skjer alt over natta 🙂 Nå har jeg grått fra meg og snøftet litt både her og der… så nå skal bare siste sparkene til så er vi på topp igjen 🙂 Klemmer masse min venn <3

    9. Min matgale verden: Stakkaar deg, jeg må inn å sjekke litt mer hvordan det er med deg også. Jeg er for opptatt med mitt her om dagen. Men det måtte til, litt gråt og snøfting. Men nå skal deg jobbes med, og snuoperasjonen er i gang 🙂 God klem <3

    10. Karoline Johannesen: Alt løser seg ikke på mandag, men da begynner snuoperasjonen, og jeg er veldig løsningsorientert. Gidder ikke la folk herje for lenge med meg 🙂

    11. Silje: Ja, jeg har fått frest litt både her og der nå, så det hjelper, og nå er vi i gang med en snuoperasjon. Nå kan de nemlig finne noen andre å plage her, så drar vi faktisk 😀 Så jeg er på saken 🙂 Håper du får snudd det som er galt du også <3 OG enig, FOR sint okse, lager mest tøys, så man må tøyle den LITT også 🙂 Jeg er jo som regel veldig optimist og positiv, og gidder ikke la folk plage meg så lenge av gangen. Men nå måtte jeg bare sprute ut litt. De skjer en gang i året omtrent at jeg gråter...

    12. Aner en optimisme og “Brette opp ermene – Mentalitet her! Det er bra!! Det nytter ikke å sette seg til med tårene så lenge, men jammen er det godt å la frustrasjonen få “renne ut” i blant! 😀

    13. Åh…..det står det respekt av. For det er ikke lett å slippe frem oksen i seg, for sånne som oss. Hvordan klarer de det, de andre menneskene, som ikke bryr seg, ikke får dårlig samvittighet, som bare durer på og tramper ned alle på sin vei….har de det egentlig godt inni seg?? Kan de føle ekte glede? Man kan lure…. Svak klem fra sliten Kjersti i sofa til sterk okse-Frodith!

    14. dedicat: Jeg begynnr på mandag på de små endringene, så går det seg nok til litt utover i måendene. Den verste oksegalskapen er over 😀 Må få roet den litt, så skal mailen skrives 🙂

    15. Grete/Margarites: Ja, her skal det bli tyrefekting 😀 Ha-ha Jeg begynner i morgen, så smått. Og så endrer ting seg litt på sikt vil jeg tro :-)jeg er hos mamma og vi spillr othello <3 klemmer <3

    16. maiken: Jeg snakker ofte med mange ord, så det er sjelden folk lurer på hva jeg mener 🙂 Men her er det noen som ikke vil oppføre seg som folk, og går inn for å gjøre livet surt. Og noen andre som ikke tar tak i det. Så da får vi finne en løsning selv, og gå en annen vei. Men jeg skal få snøftet ut av meg hva jeg mener om den slags oppførsel ja.. Ingen pistol, kun snøft 😀

    17. Høres ut som en god ide og kvitte seg med disse handlingene/personene som får deg til å føle det liten og ikke bra i det hele tatt. Håper alt løser seg på mandag og at du kan føle deg kjempe stor igjen <3

    18. Inger: Jeg er lykkelig som høy, og stort sett ganske så lykkelig ellers også. Jeg er en evig optimist, og gråter sjelden. Har god selvtillit, og mener alltid at ting kommer an på hva man gjør det til… For meg selv altså. Jeg har en lett psyke og ingen store trøblerier i livet mitt. MEN akkurat nå er det noen som sparker litt…og jeg er litt sliten, så NÅskal det sparkes igjen…for jeg gidder ikke å sutre mer enn et par dager av gangen som regel… :-)Heldigvis. Og nå har jeg fått grått fra meg for i år muligens 🙂 Det jeg skulle ønske var at jeg klarte å være litt mer sint, men saklig innimellom, for det er sunt å få ut litt steam tror jeg 🙂 Takk for gode ord og en herlig kommentar 🙂 Jeg kommer til å føle bloggen din <3

    19. lulltove: Hos oss er det boforholdene som er problemet. OG jeg skal skrive en mail, og vi skal i gang med å finne noe annet. NOEN kan bare stå med dumme skjegg i postkasser etterpå, for vi er best 🙂 SLipp løs oksen din ja, flott. En vel-dresert saklig okse MED spark :-)Heia deg <3

    20. Mitt liv som restehaug: Alt er ikke løst på mandag, men da er det slutt på sutringa, og gå i gang med løsningen, sakte men sikkert 🙂 Kan være det tar litt tid, men nå har jeg fått frustrasjonen litt, skal skrive en mail, saklig, og så kan de bare ha det så godt 🙂

    21. Miss Imperfektum: Jeg har på en måte funnet ut løsningen, måtte bare få ut litt frustrasjon. Nå skal oksen ROES, og gråten stoppes, og så vi ta fatt på den måten det MÅ løses 🙂 Takk for støtten <3

    22. natheless: Jepp, her er kvinnen i gang, men det er liksom mest å få roet oksen og sinnet og gråten, for få det litt saklig også. En mail som jeg vil ha tøff nok, MEN saklig 🙂 Godt med støtte 🙂

    23. cathrinehenriksen: Ja, i morgen begynner hvertfall leilighetsjakten, så da føler jeg noe er i gang 🙂 Og jeg er snill liten okse på landet i dag, og så skal mail skrives i morgen kveld tenker jeg 🙂 Klemmer masse <3

    24. Off. Den følelsen er ikke god. Har følt meg veldig liten maaaange ganger. I går var en kjip kveld for meg men i dag kjenner jeg oksen er løs. Jeg er bare redd den ikke oksen silje forsvinner med det første. Er det som er så vanskelig når noen personer dår seg til å føle seg så liten gang på gang. Da gir man til slutt blaffen fordi man er så såret eller så tar man frem oksen i seg selv å er så sterk som mulig uansett. Er jo mest positivt å ha en mellomting da…
      Men du virker som en veldig positiv og sterk person du!

    25. Stå på og ta tyren ved hornene….eller noe sånt. Det er ikke kjekt når man føler at ting blir urettferdig, eller at man ikke blir hørt. Så jeg krysser fingrene for deg og håper dere kommer til en løsning sånn at problemet blir løst. Ha en fin søndag. Klemmer <3

    26. Du tok med noe viktig der, -smilende, for smil virker avvepnende og det vet du vel. Men jeg liker også å bruke “hva mener du egentlig med det?”, for det verste som finnes er halvkvedete setninger og ting folk slenger ut, så man selv må analysere etterpå, og da kan det hende det blir feil..Jeg var på et møte for noen dager siden og er ikke sterk til å snakke ,men av og til overrasker jeg meg selv. For når jeg blir så engasjert, da kan jeg høres både svært bestemt og også sint ut,men mener egentlig bare å være tydelig. Det gikk fint på møte mitt, som for øvrig er en svært viktig sak på jobb, alle skiltes som “venner”. Så lykke til, men ikke ta med pistol 🙂

    27. Et fantastisk herlig innlegg. Kjenner godt til følelsen av å være liten som stor (høy), noen ganger har andre fått meg til å føle meg liten, men kanskje har det vært meg selv som har vært den “slemmeste” mot meg. Men i dag er jeg en lykkelig høy dame på 188 og over 60 år. Aksept og stolthet over egen høyde gir meg også økt selvbilde på andre fronter. De Høyes Klubb og Høye Damer i høye hæler hr betydd mye for meg. http://tankespeil.torib.com/?p=5909

    28. Jeg heier på deg!!!! På mandag slipper jeg min indre okse ut for da skal jeg si fra om det som føles urettferdig på jobben. Tror forresten den er her allerede, for jeg føler meg kjempestor :))))

    29. Ha en fin tur på landet. Kanskje godt å komme bort og få litt avstand til tingene også? Da ser man ofte klarere hvordan man skal gå løs på problemene og rekker å “puste seg opp” litt. Krysser fingre for at alt ordner seg <3

    30. Kvinn deg opp!!!!! Du klarer dette. Jeg hadde et sånt “skrekkelig” møte for et par år siden og da trengte jeg virkelig å finne fram oksen i meg, og jeg klarte det finfint med æren i behold. Jeg heier på deg! 🙂

    31. Margrethe: Jeg er til vanlig full av selttillit jeg. Men i denne saken er det så mye som er urettferdig, så nå gidder vi ikke mer…Så nå skal det bli en ordning, og vi starter i morgen. For gidder ikke å la oss tulle med… Håper du får en fin søndag 🙂 Jeg skal på landet 🙂

    32. natheless: Ja, sånn til vanlig er jeg ganske så min egen høyde. Har god selvfølelse og alt det der, men nå er det en spesiell sak det gjelder og her er det ikke lett å få gehør, og ting er ganske enkelt litt urettferdig… Men det skal det bli en slutt på 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg