Pffføy!!!

Jess…det er akkurat det jeg sier….

Her sto jeg i forrige uke, som en vår-fugl på en grein…Og nærmest hadde  nebbet fult av hestehov… Sang min fine vårsang, med halsen i været: “Kvirre-virre-vitt- SKVIIIIK” Gåsunger POPPET på grenen jeg satt på, og sola kjentes NESTEN varm hvertfall…

 

Men PLUTSELIG var moroa over….

Her på grenen min har ikke bare snøen danset polka hele dagen, men den har etterlatt seg dynger med snø og annet ekkelt…. Nebb og fjær- vått og ekkelt….

 

Så spørsmålet er: Hva skal en vår-fugl gjøre i sånne tider?? Synge enda høyere?… Overdøve alt det hvite?…

Eller bare riste lett på hodet, med et  “pfføy!!” 😉

 

 

 

 

#vår #vinter #vårfugler #tegninger #årstid
50 kommentarer
    1. fjellgeitbundingen: Ja, her står alt når det kommer PLUTSELIG snø…etter en stund går det seg til, men sånne overraskelser er helt kaos-aktig. Jeg brukte hele dagen på å komme til og fra jobb liksom 😛 Det blir liksom ikke måkt heller før langt på dag…akkurat som det er avbestilt etter februar… 😀

    2. Fine fuglen 🙂 Siste krampetak av vinter hos dere, kanskje? Men det har sikkert alt smeltet. Utrolig hvilket kaos det blir når det kommer snø i Oslo. Har aldri sluttet å forundre meg det. Biler. Kollisjoner. Kaos. Mens resten av Norge fungerer med snøfall. I Oslo er det nok flere mennesker på mindre plass, så det er vel det som setter Oslo mer ut enn andre plasser, vil jeg tro. Det at så mange jobber, pendler og bor i Oslo, og blir alt forsinket, blir det kræsj med neste rute etc. Kan jo være litt rush her i Tromsø også, men ikke på samme måten..

    3. dedicat: He-he, ja…er noe sånn 🙂 Og jeg ble minnet på at vi bor i Norge, helt klart 😀 Fullt kaos og små pipper som flakset rundt i alt det hvite 🙂 Men er ikke mye igjen nå av snøen.. 😀

    4. Jaja , vi sier phøy vi , våren kommer den uansett 😀 Å dette varer neppe lenge , men ja jeg er glad jeg ikke var ute i trafikken i går …men jeg var likevel ute å trasket i snø 😀 Å det er jeg faktisk litt stolt over , for det er jo sånt jeg har unngått i de siste årene . Men i går kavet jeg i snø jeg å , butikken , apoteket , legen ja det er en sjeldenhet 😀
      Ha en super helg nå Frodithen <3

    5. Her har man da en trekvart meter med gammel snø liggende,som nesten er blitt til is når det tier litt på dagen og fryser på om natta. Snøen som kommer på denne tida er så full av vann at den er borte på en,, to ,, tre. Og er vel mest ment for å minne oss om at vi bor i Norge.. ”smil,,” 😀

    6. karidansen: Her i byen tror jeg mange hadde skiftet til sommerdekk….det var fullt kaos 😀 Men løste seg etter hvert… I morgen er det sikkert borte igjen 🙂

    7. Grete/Margarites: Dere kan ikke dra med liten bil da 🙂 Og besøke henne og videre etterpå til Danmark og ligge på hotell? Jeg skal gjøre mitt beste her borte for å gjøre klar til dere kommer 😀 Måke litt og sånt 😀 Hi-hi… Nei,jeg tror det smelter..det er lovet litt mildere og FIIINT vær i morgen tror jeg 🙂 Så den rødhårete fuglen her skal synge vårsanger igjen i mårra 🙂 Og jeg skal jo til Fredrikstad i moren 🙂 Håper dere får den turen dere VIL 🙂 KLemmer <3

    8. Ai ai, jeg har hørt om snø østpå i dag, og svigermor har fortalt at det er for mye snø til at vi kan komme opp til henne. Nå henger bilturer vår litt i en tynn tråd, krysser fingre for at mye forsvinner i morgen. En vanlig bil er greit å kjøre med, men ikke den store kassen vi hadde tenkt å bruke. I verste fall nå så får vi fly over, men vi håper fortsatt. Vi skal jo liksom videre til Danmark…men nå vet vi ikke helt. Kanskje påsken blir helt annerledes enn vi hadde tenkt! Hjemmepåske kanskje? Vi har nå litt tid igjen, så i morgen skal jeg synge høyt og skremme bort vinteren som finnes østpå. Den skal få føle at den ikke lenger er velkommen. 🙂

    9. Uff, ja.. Det været i dag var ikke noe særlig for en som trodde våren var her.. Jeg trøster meg med at det er varmegrader igjen slik at det forsvinner like fort som det kom 🙂

    10. Jeg TROR alltid at våren har kommet for å bli når det har blitt nesten bart – sjøl om det er i slutten av mars. Tenkte faktisk at jeg snart kunne dra til Dekklåven og få skiftet til sommerdekk. Trøsten er at denne snøen uansett ikke blir liggende VELDIG lenge.:D

    11. Flaggermusvinger: Ja, ikke sånn helt bokstavelig, det var mer det at hele himmelen åpnet seg og jeg følte jeg fikk HELE i fleisen. Men ingen kastet snøball på meg altså. Men jeg fikk liksom vinteren litt i fleisen igjen både bokstavlig og i overført betydning 😀 Men i morgen er det borte igjen…Det har jeg bestemt.. Ja, sånne frø, da kommer de og jammen lar de deg ta bilder også da 😉 Så det skal jeg begynne med…Så Oslo s -fuglen min var helt “tam” når det var solsikkefrø på plass 🙂

    12. Håh! Stakkar! Skikkelig kalddusj rett i hodet!
      Her i morges var det en diger fuglegjeng utenfor, de ville ha mat, sa de. Jeg var pliktoppfyllende og leverte ut solsikkefrø i store mengder, og de har jammenmeg spist opp alt! Ny rekord i solsikkefrøspising her, tror jeg.

    13. ladyaugust: Hi-hi, ja denne fikk seg en stor snøklædd all over i dag altså…Det lavet ned i 10 timer i Oslo, og jeg kom meg verken TIL jobb eller FRA jobb. Banene stoppet hele tida… Og da kom jo på min venting på banen, denne illustrasjonen dukkende opp i hodet, så det var bare å få den ut på jobben 😀 I en pause. Fuglen har jeg jo fra før, så bare å pynte litt 😀 Ja, denne fuglen er inne og spiser sjokolade i dag, og planlegger Fredrikstad-turen 🙂 Må ha med en bitteliten sekk med truse og tannbørste 😀 Og GAVE 🙂 Klemmersøklemmen <3

    14. hehehehe fiiine tegninger <3 Jeg synes fuglen skal flytte inn jeg, til våren kommer for det så neimen ikke greit ut å være ute i alle fall <3 godklæmme 🙂

    15. Usj,… nei, det er kjedelig når det blir slik, sånn er det omtrent hver gang det kommer litt snø i Bergen, så står trafikken… 😛
      Nei, få denne snøen og regnet bort, og velkommen til vår, sol og varme =D

    16. Ina N: Det er ikke noe gøy med verken snø eller regn akkurat nå. Her ligger det 20 cm MINST rundt overalt….Og alt sto av baner og busser og biler i dag… Og man kan både le og gråte samtidig nesten, for til jobb kommer man seg nesten ikke 😀 Men i morgen er det VEKK 😉

    17. Tattavkvinnene: Ja, vi får gjøre som vårfuglen her, riste litt på fjær og det røde håret, og håpe snøkladden faller av 😀 Pfffføy!!

    18. hehehe…. liker de tegningene dine =)
      Ja, tenker det var mange som hadde ventet på våren her no, men neida… der kom det jaggu meg en “vinter” til… Er opphold her i Bergen da, men her kommer det vel snart regn, og så blir det snø på fjellene… Kunne heller tenkt meg litt snø enn regn.. Nei, håper det går litt fort over, slik at sommeren snart kommer 😛
      Ha en fin kveld videre 😉

    19. Stemmer for det siste! Haha, vet ikke helt om jeg skal le eller grine, det er så komisk hele greia xD Nå som alle trodde våren var her på ordentlig og solen endelig begynte å varme litt. Jaja, snøen forsvinner forhåpentligvis ganske fort hvis vi får tilbake temperaturen 🙂

    20. Eva: Ha-ha…nei…det er nok ikke din skyld 😀 Men kanskje du SKULLE vært her litt lenger, og blitt med og bygget snømenn…For her er det FULLT av snø altså..Men det smelter vel til i morgen. Men sjokket var stort i dag tidlig, jeg fikk snø inn den måpende, åpne munnen… Jeg koser meg med sjokolade og iste 🙂 Og skal tenke ut noe lurt å pakke til jeg mini-turen min i morgen. Skal pakke ingenting nesten for en natt. Klemmer til deg <3

    21. Ritamarita: Ja, helt riktig, og det var da denne ideen dukket opp 😀 På banen. Jeg kom meg jo IKKE på jobb…sto og ventet i lange tider på Majorstua… og sikkert 1, 5 time til jobb…med all ventingen… Og når jeg skulle hjem, så jammen meg sto banen igjen. Måtte sitte på med sjefen, og da var det så vidt vi kom oss hjem med bilen også…for det var jo like mye kaos der…Så nå er jeg jammen glad du kom inn her med vårsmilet ditt Rita <3 og varme klemmer 🙂 Klem til deg også <3

    22. annebe: Ja, del i vei, bare koselig det <3 Ja, jeg hadde denne lille saken i hodet på vei til jobb i dag, så det hele for meg. Og fuglen har jeg jo fra før, men den ble bare dynget ned av snø inni hodet mitt 😀 Tenk å gå rundt sånn å tenke i illustrasjoner 😀 Men verden var litt sjokkerende på mårran, og da dukker det opp rare bilder i hodet mitt hvertfall 😉 Jeg koser meg med sjokolade og is-te,og forbereder mini -tur til bestis <3 Klemmer mi vei <3

    23. Gjett om jeg er glad jeg kom meg hjem i tide? 😉 Ikke før forlot vi hovedstaden, før alt var vinterhvitt der. Men det er ikke min skyld altså 😉
      Litt av en nedtur. Men forhåpentlig forsvinner den like fort som den kom. Sånn at våren kan fortsette sin marsj og gjøre plante og dyreriket lykkelig igjen 😀
      En flott kveld til deg der borte i snøen 🙂 Klemmer <3

    24. Så søtt..hehe..tror snøen fosrvinner fort ..:) Våren er jo sånn ,ganske så ustabil :)) Om det er ok for deg deler jeg den på min Fb side..for jeg skal ikke lage noe innlegg i dag…
      Kos deg inne i gråværet og klem fra Mjøndalen <3

    25. Litt sjokk var det. Alle på jobb var liksom overbeviste om at det ikke kom til å legge seg- ingen var forberedt på at det skulle komme sååååå mye snø liksom (og her er det likevel lite i forhold til mange andre steder- ca. 10 cm).

    26. Elin Slåen: Jepp,jeg skal riste det av meg 😀 Har allerede gjort det 😀 FIkk bare denne illustrasjonen i hode da jeg var på vei til jobb i dag. Blomstene som er nedgravd og fuglene i vill jakt under snøen nesten…så jeg MÅTTE bare lage en tegning på det 😀 Og den ble laget etter timer med snøfall i dag, det har faktisk snødd i 10 timer i strekk her borte 😀 I morgen er det nok nesten borte igjen, men det var et lite sjokk 😀

    27. Det ko, jaggu snø her også! Bahh. Men, vi er jo i mars, og det er ikke unaturlig at det kommer snø da, men det er bare så kjedelig når det har vært vår såååååååå lenge, og så skal det bli full vinter liksom 😛 Men, den varer nok ikke lenge 🙂
      Bare rist det av deg med en vakker sang <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg