God morgen!!

GOD

 

MORGEN

Jepp, det er akkurat det jeg sier… 🙂 På tegnspråk så klart 😉

Jeg har fine elever inne på deltids-opphold på jobben nå, og de er ivrige på å lære tegnspråk. Og jeg er jo litt ekstra gira de ukene faktisk elevene er der, for det er jo DET som er beste delen av jobben min. Så jeg skrur opp et lite hakk på tegnpråk-fronten her inne på bloggen også da. For DU må jo lære litt også <3

 

-Hvis du klarer å se hva det står i den lille meldingen skrevet med tegnspråkets håndalfabet, så vinner du en liten PREMIE!!!

Eller den som blir trukket ut da…av de som klarer den 😉

-Du må levere svar før i kveld kl 20, i kommentarfeltet

 

Må bare legge til at tegnspråket ikke har noe eget skriftspråk, så dette er bare bilder av hendene slik bokstavene gjøres “muntlig”, og tegnspråket blir ikke snakket i bokstaver heller. Men med hele tegn for ord…Sånn, der har du lært litt nytt i dag om tegnspråk muligens 😉

Hva står det her:

 

 

 

 

Bruk av håndalfabetet under er HELT lov, og ikke juks ;-D

 

 

Da ønsker jeg deg lykke til med å lese det som står i den rosa boksen 🙂

 

 


#konkurranse #tegnspråk
51 kommentarer
    1. Så bra , håper du får litt mer plass i denne 😀 <3 Så stas da 🙂 Det blir nok supert straks du har flyttet over alt og kommet ordentlig på plass da 🙂 Regner med du blir der en stund da ja 🙂 For vet selv det kan være gørr med selve flyttingen , men når ting er på plass er det jo så mye bedre ja 😀 <3

    2. Takk 🙂 Ja si fra når du har litt tid 🙂 Men tror jeg får en travel neste fredag da ….men klarer du å få tid så skulle vel i alle fall jeg klare det . Men ikke stress da , si fra når det har roet seg som sagt 🙂 Jeg har jo mye fritid så 🙂
      Ja du skal jo flytte …har hatt mistanker om det . Må ikke flytte ut av byen da 😮
      Men håper du finner ett hjem du virkelig kan trives i MANGE år da 🙂
      Klemmingser <33

    3. cathrinehenriksen: Ja, jammen bra du kommer og nå er det vel tid for et treff snart, nå roer jeg meg litt snart her når leiligheten er i hus 🙂 Du får blogge når du får tid, men det er koselig når du kommer på egen og våre blogger igjen <3 klemmer <3

    4. Takk Frodithen <33 Må jo stikke innom å si fra at jeg er ikke blitt helt borte , vil ikke miste kontakten vet du 😮
      Litt blogg lei tror jeg kanskje jeg er om dagen , men det er litt fordi jeg føler at jeg har litt sånn trenings press over meg .....vil ikke skuffe PT en min 🙂 Men ja jeg er nok litt sløv likevel , men joda jeg prøver å spise og gjøre fornuftige ting . Og da klarer jeg liksom ikke blogge så mye før jeg har fått til det helt ....hadde vært greit å gjort begge tingene da , så håper jeg kan få til det snart 🙂
      Klemme masse 😀 <3

    5. cathrinehenriksen: Ja, miss Imperfektum vant 🙂 Du er ikke så mye her så den fikk du ikke med deg nei 😀 Men kos du er her nå da 🙂 har du mye å gjøre om dagen eller bare blogg-lei? kLemmer <3

    6. Herlig at du ønsker å lære bort til oss, jeg har jo alltid likt det veldig godt, men jeg er dårlig til å holde det vedlike. Jeg måtte derfor jukse en del her, men kom frem til at du ville si “meningen med livet er å gi livet mening” 🙂

    7. margarites: Ja, det var riktig, svaret og vinneren ligger ute nå 🙂 Dagen har vært knall, men knallvondt i hodet også… Klemmer <3

    8. Åse Helen: Du hadde gjettet denne om du hadde brukt alfabetet under 😀 Men nå er den trukket og vinneren kåret 😀 Ja, man glemmer lett om man ikke bruker hele tida , ikke sant 🙂 VI har vært på visning i da, og skal på to i morgen, Vi kjører på nå…. Slitsomt, men må til… Han en suprfin kveld du også 🙂 KLemmer masse <3

    9. cathrinehenriksen: Du hadde rett Pippi, flink å se og sjekke og ble helt rett 🙂 Jepp , litt dyp, det var setningen som fenget på bildene jeg fikk av hun kunstneren 🙂 Du så det innlegget? Jeg fikk bilder til 1000 kr 🙂 Ha en fin dag og kveld og uke og alt <3 klemmer masse <3

    10. Eva: Jepp det var rett. Så glad du var med på denne 🙂 Og jeg håpe dagen har vært bra. Min er supergod, bare knallvondt i hodet 😀 Klemmer <3

    11. Silje Eriksen: Ja, gøy å lære seg. Hvis søsteren din ikke bruker tegn til dere selv, er det vanskelig å lære det ja 🙂 Jeg bruker tegnspråk daglig, med kolleger og elever når de er inne på deltidsopphold…og jeg bruker ikke stemme da 🙂

    12. Lisbeth Pedersen: Ja, det er moro med elevene, og de er riktig så søte og koselige. Og jeg elsker å lære bort 🙂 Du hadde rett svar også Lisbeth, men vinneren ligger ute nå 🙂 Klemmer <3

    13. Min matgale verden: Ja, det er greit å hoppe over av og til 😀 LOV 🙂 Og siden du skulle bake og alt, en helt gyldig unnskyldning 😀 KLemmer <3

    14. Fru Stussli: Ja, tenkte det var litt gøy 🙂 Og nå er vinneren kåret. Og du hadde jo også rett svar <3 Klemmer med begge armer. Jeg er så sliten og utslitt, men glad nå om dagen 🙂 Moro med elevene 🙂

    15. Å så gøy å lære litt tegnspråk =) Er det ok, om eg kopierer det bildet med tegnene for hver bokstav? 😛
      Eg tror det står: Meningen med livet er å gi livet mening 😛
      Husker da eg og min bror var yngre, vi hadde laget oss vårt eget tegnspråk, så vi kunne snakke med hverandre 😛 hehe… moro =)
      Ønsker deg en riktig fin kveld =)

    16. Hei, så gøy med litt å bryne seg på. “Meningen med livet er å gi livet mening” er hva jeg kom frem til at det står i boksen. Og det er jammen ord som ikke kan sies for ofte! Ønsker deg en fin kveld og håper dagen har vært bra med elever på skolen. Klemmer <3

    17. God ettermiddag Frodith 🙂
      Jeg som har jobbet litt med døve burde kunne dette, men alt utenom hei og mann er glemt. Jeg husker noe når jeg ser noen med døvspråk da.
      Har dere fått noe napp på leilighet? Her holder vi på med ved for tiden.
      Ha en riktig fin kveld og klem til deg 🙂

    18. Så moro at du koser deg med lærevillige elever , sikkert mye jobb ja ….:-o Men heldigvis er det dette du liker 🙂 Så håper uken din blir topp toppersen ;)) Prøver å gjette litt jeg da , eller så jo på ” fasiten ” under her da . Så da ble det bare å studere litt nøye og da kom jeg fram til : Meningen med livet er å gi livet mening :))
      Dype saker og det liker vi <33 ;))
      God klem til Super F og fin kveld og uke videre ikke minst <33

    19. Meningen med livet er å gi livet mening 🙂
      Kjempefint, akkurat sånn burde vi leve livet 🙂
      God ettermiddag til deg 🙂 Kjempefint å få lære litt tegnspråk 🙂 Tusen takk 🙂
      Håper dagen din har vært god 🙂 Klem <3

    20. Tegnspråk hadde vært moro å kunne, – husker det gikk et kurs på NRK for mange år siden som jeg så på.
      Løsningen er: Meningen med livet er å gi livet mening.

    21. Åh jeg elsker tegnspråk, min søster er tunghørt så hun bruker det en del og jeg håper at jeg får lært det flytende selv 🙂 Kan dessverre alt for lite siden min søster er veldig flink til å snakke til oss som er hørende!

    22. God morgen 🙂
      Så kjekt når elevene er ivrig på å lære, da blir hele arbeidsdagen så mye gøyere 🙂 Nå skal jeg ut å treffe min datter i byen for å spise lunsj sammen. Så rett hjem å sy, faktisk en til bilvesker. Har gått en del bilvesker og disse har jeg ikke blogget, hehe er lei av bilvesker 🙂
      Men nå må jeg prøve meg på tegnspråk oppgaven din. Jeg tror det står:
      Meningen med livet er å gi livet mening.
      Ha en superfin dag
      Klemmer

    23. Du gode min da, men jeg prøver!!!! “Meningen med livet er å gi livet mening!” Slett ikke dumme ord en tirsdag morgen i gråværet, om det var rett??? Ha en strålende dag med din indre sol dansende i våren! 🙂

    24. Ååååå, nå ble jeg litt svimmel av å scrolle opp og ned for å lete meg frem…sorry, klarte ikke. Og må bake marengsbunn til ripsiskaken jeg skal servere på klubb fredag. Håper en dobbel ripsiskake med sjokoladesaus er god nok unnskyldning for ikke å klare oppgaven…. 🙂 Jeg har fri idag. Du verden så deilig. Kos deg med elevene dine, så gøy når jobben er så givende 🙂 klemmer

    25. Meningen med livet er å gi livet mening
      Tror jeg :-DDDD
      Dette var moro!
      Kos deg med alle elevene dine. Jeg skal til vippedamen og så må jeg shoppe 😛 😛 😛 må ha nye klær før jeg reiser til Paris. Jeg har nemlig ikke tenkt å kjede meg når jeg er der med å handle klær. Da skal jeg være og hvis jeg skal shoppe så er det stoff 😀
      Mange tirsdagsklemmer

    26. Har ikke tid å tyde nå, men liker disse innleggene dine 🙂 jeg har sett en serie som heter Switched at birth, har du sett den? Koselig serie 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg